
Iako je industrija boja drastično napredovala, a ponuda boja nikad nije bila bogatija, evropski kupci i dalje najčešće biraju osnovne boje.
Nedavna analiza firme Jato Dynamics je otkrila da je na pet najvećih evropskih tržišta gotovo 70 posto novih automobila ofarbano u sivu, belu ili crnu:
Siva: 27.3%
Bela: 22%
Crna: 18%
Plava: 12.1%
Crvena: 7.4%
Srebrna: 5.4%
Zelena: 2.8%
Jato napominje da čak i kod automobila koji se reklamiraju u živim bojama, kao kod Renaulta Clija, koji se reklamira najčešće u plavoj boji, većina kupaca ipak bira suzdržane i neutralne tonove umesto upadljivih nijansi.
Fiat 500 i novi Renault 5 su donekle drugačiji, navodi Index.hr. Podaci o prodaji pokazuju da je 14 posto novih modela Fiata 500 ofarbano u crnu, ali i 12 posto u žutu te još 12 posto u zlatnu. Osim toga, crvena je iznad proseka industrije i čini 8 posto prodaje, plava 7 posto, zelena 3 posto, a ružičasta takođe 3 posto. Možda je najzanimljivije to da, iako siva čini 27.3 posto svih novih automobila u Evropi, samo 2 posto novih Fiata 500 dolazi u toj boji.
Studija je takođe istražila kako kupci biraju unutrašnjost svojih vozila, a rezultati se znatno razlikuju po zemljama. Nemački i britanski kupci su skloniji luksuznijim verzijama. 57 posto Nemaca i 53 posto Britanaca spremno je da plati između 500 i 1.000 evra za kožna sedišta.
Nasuprot tome, tkanina je i dalje najpopularnija opcija u južnoj Evropi: 85 posto Španaca te tri četvrtine Italijana i Francuza bira pristupačniju varijantu. Francuski kupci ruše konvencije u izboru boje enterijera. Gotovo 50 % njih bira alternative crnoj.
Izvor: Index.hr / Jato Dynamics