
Kao rezultat toga, deonice Volkswagena su izgubile više od 3% vrednosti na američkoj berzi, dok su deonice Porschea pale za 2,5%.
Navodeći slabu potražnju za svojom električnom linijom, intenzivnu konkurenciju kineskih rivala i restriktivne američke trgovinske tarife, kultni proizvođač sportskih automobila reorganizuje svoju strategiju električnih vozila. To uključuje i ultra-luksuzni SUV poznat interno kao K1.
„Reorganizujemo Porsche u celosti... da bismo zadovoljili nove tržišne stvarnosti i promenjive zahteve kupaca“, rekao je izvršni direktor Volkswagena Oliver Blum.

Kao rezultat Porscheove promene, Volkswagen bi pretrpeo gubitak od 6 milijardi dolara u svojoj operativnoj dobiti za fiskalnu godinu 2025. te je smanjio prognozu operativne marže na 2% do 3% s ranijeg raspona od 4% do 5%.
Porsche AG je smanjio svoju automobilsku EBITDA maržu na 10,5% do 12,5% s ranije prognoze od 14,5% do 16,5%.
Osim toga, Porsche SE, koji poseduje udeo i u Volkswagenu i u Porsche AG-u, takođe je snizio svoje prognoze za dobit na raspon od 1,06 milijardi do 3,41 milijarde dolara s ranije projekcije od 1,88 milijardi do 4,23 milijarde dolara zbog nenovčanih umanjenja vrednosti ulaganja u Volkswagen i Porsche AG.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Porsche