
Kako podseća Autocar, firma sa sedištem u Norfolku je propala 2017. godine, prodavši nešto više od 100 primeraka roadstera. Njenu imovinu je preuzeo AC Cars, koji je prvobitno ponudio na prodaju nekoliko nedovršenih E10 pre nego što je odustao od projekta. Tokom proteklih 10 meseci, radio je međutim na oživljavanju brenda Zenos, a sada je objavio da će prvi novi E10 stići u drugom kvartalu 2026. godine.

Automobil je uglavnom isti kao i njegov prethodnik, ali koristi novi motor koji raspolaže sa 380 KS. Detalji su još uvek ograničeni, ali se očekuje da će verzija sa oznakom RZ (sa kojom će Zenos biti ponovo lansiran) koštati 140.000 funti.
Razmatraju se takođe i manje snažne i pristupačnije varijante.

Kao i njegov prethodnik, E10 je dvosed roadster napravljen oko šasije od aluminijuma, ali dobija karoseriju od ugljeničnih vlakana, koju proizvodi AC u Zapadnom Saseksu.

Najznačajnije ažuriranje dolazi ispod haube. Pošto su Fordovi Ecoboost motori sada ukinuti, AC se opredelio za Volvo 2,0 litarski turbo četvorocilindrični motor. U obliku prototipa, sa posebno urađenim ECU-om, proizvodi 380 KS i 510 Nm obrtnog momenta, uz šestostepeni manuelni menjač i pogon na zadnje točkove.
Zahvaljujući upotrebi panela od ugljeničnih vlakana, novi E10 ima ciljanu težinu od samo 790 kg. Unutra će biti potpuno redizajniran, dobiće nova sedišta, prekidače i centralni displej.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs