
Počev od coupe-crossovera X4, trenutna generacija je stigla 2018. godine i dobila je redizajn 2021. godine. Njegov brat X3 je dobio novu generaciju 2024. godine, ali BMW je odlučio da ne kreira coupe-SUV pandan s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Ta odluka je zapečatila sudbinu modela X4, a manji X2 preuzima ulogu indirektne zamene. Istovremeno, glasine sugerišu da je na vidiku potpuno električni iX4, verovatno razvijen na istoj Neue Klasse platformi kao i iX3.
Kako piše Klix.ba, iako se X4 i dalje pojavljuje u BMW-ovom nemačkom konfiguratoru, izbor benzinske verzije preusmerava kupce na dizelski model s napomenom: "Ovaj model nije dostupan u odabranoj seriji modela. Preusmereni ste na sličan model".
Ovu vest je potvrdio portparol BMW-a za Auto Motor Und Sport.
"BMW X4 je trenutno dostupan samo s varijantama motora 20d, 30d i M40d. Benzinski motori se više neće proizvoditi od 30. septembra 2025. godine", rekao je on. Prema izveštaju, pomenute dizelske varijante će prestati da se proizvode u novembru 2025. godine.
Još jedna žrtva, takođe tiho potvrđena putem konfiguratora, jeste starija Serija 8. Prvi put lansiran 2018. godine, vodeći coupe je blago osvežen 2022. godine i dobio je napredniju tehnologiju, iako se nikada nije prodavao u velikim brojkama. Ponuđen u obliku coupea s dvoja vrata i kabrioleta, kao i Gran Coupea s četvora vrata, a upravo je ovaj poslednji privukao većinu kupaca.
Serija 8 je još uvek dostupna u SAD-u, ali model za 2026. godinu biće poslednji. Kompanija je nedavno predstavila M850i Edition M Heritage s ograničenom proizvodnjom od 500 jedinica širom sveta. Ovaj model će verovatno biti "labudova pesma" Serije 8, koja je takođe poslužila kao osnova za specijalne modele Skytop i Speedtop.

Nemačka kompanija nije govorila o mogućnosti nove generacije, dok ranije glasine o potencijalnom oživljavanju Serije 6 i dalje ostaju nepotvrđene. Tako Serija 2 i Serija 4 ostaju jedini preostali coupe modeli u trenutnoj ponudi BMW-a.
Konačno, treći BMW koji je planiran za "penzionisanje" je Z4. Roadster s dva sedišta ostaće u prodaji u SAD-u i Evropi u sDrive30i i M40i verzijama tokom modelske 2026. godine. Međutim, proizvodnja bi trebalo da završi u fabrici Magna Steyr u Gracu u proleće 2026. godine.

Bez planiranog naslednika za Z4, BMW će potpuno napustiti segment roadstera. Toyota GR Supra, koja koristi istu platformu, takođe se bliži kraju proizvodnje, a Toyota sada samostalno razvija novu generaciju. To ostavlja BMW među poslednjim proizvođačima koji se povlače iz ovog nekada privlačnog segmenta, nakon Mercedesovog odlaska s modelima SLK/SLC i Audijeve odluke da "penzioniše" TT Roadster.
Fanovi BMW-a se nadaju novom sportskom automobilu u eri Neue Klasse, koji bi mogao da popuni prazninu u ponudi, koju će napraviti Z4. Špijunske fotografije elegantnog električnog coupea iz prošle godine podstakle su te glasine, iako BMW trenutno "mudro ćuti".
Nije iznenađenje to što tri odlazeća modela nikada nisu bila dobro prodavana. Između januara i avgusta 2025. godine, BMW je u Nemačkoj prodao 1.916 primeraka modela X4, 659 Serije 8 i 2.613 primeraka modela Z4. Zajedno, oni čine samo mali deo od više od 160.000 BMW automobila prodatih u zemlji u istom periodu.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW