home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault logo
 
Renault je postao najnovija žrtva sajber napada. Kako piše britanski Auto Express, britanski kupci francuske kompanije i njenog sestrinskog brenda Dacia su upozoreni da su im hakeri ukrali lične podatke, uključujući poštanske adrese i imejlove.

U imejlu poslatom kupcima, Renault UK je naveo: „Sa žaljenjem vas obaveštavamo o sajber napadu na jednog od naših dobavljača treće strane, što je dovelo do toga da su lični podaci nekih kupaca Renaulta u Velikoj Britaniji preuzeti iz jednog od njihovih sistema.“

Informacije, ukradene od firme za obradu podataka treće strane, uključuju imena, adrese, imejlove, brojeve telefona i registracije vozila kupaca Renaulta i Dacije.

Srećom, Renault je potvrdio da „finansijski podaci i lozinka nisu ugroženi“, a Dacia je potvrdila isto.

Francuski brend takođe kaže da je incident „koji je uklonjen“ bio izolovan napad i da nijedan od njegovih sopstvenih sistema nije infiltriran. Kupci se upozoravaju da budu oprezni sa sumnjivim imejlovima i telefonskim pozivima i da sam Renault nikada neće tražiti vašu lozinku. Svaki poziv ili poruka koja tvrdi da je od Renaulta verovatno je prevara.

U saopštenju, portparol Renaulta UK je rekao: „Želimo da se izvinimo svim pogođenim kupcima. Zaštita podataka nam je od najveće važnosti i duboko žalimo što se ovo dogodilo.“

Ova vest dolazi baš kada se Jaguar Land Rover sprema da ponovo pokrene proizvodnju nakon jednomesečnog zastoja usled ogromnog sajber napada koji je kompaniju koštao milijarde funti i ugrozio hiljade radnih mesta.

Sada kada će vlada odobriti zajam od 1,5 milijardi funti da bi spasila mrežu snabdevanja JLR-a, šefica zaštite privatnosti u advokatskoj firmi Gordons, Loren Vils-Dikson, rekla je: „Često kod sajber napada, rizik za preduzeća je da će hakeri pristupiti ličnim podacima, bilo zaposlenih ili kupaca.“ Čini se da se upravo to dogodilo sa Renaultom i njegovim nezavisnim dobavljačem.

„U slučaju JLR-a, čini se da je cilj bio da se izazove maksimalan poremećaj proizvodne linije“, objasnila je Vils-Dikson. „To nije nova pretnja za kompanije, ali je alternativni način na koji zlonamerne grupe ciljaju preduzeća - i to je način kojeg moraju biti svesni.“

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 52



Komentari