

Nekoliko godina kasnije, kompanija je objasnila zašto automobil nikada nije stigao do proizvodnje, navodeći zabrinutost da bi se preklapao s modelom 370Z te da ne bi beležio dovoljnu potražnju da opravda investiciju. Drugi problem je bio nedostatak odgovarajuće fabrike za njegovu proizvodnju, navodi Klix.ba.
Međutim, izvršni direktor Nissana Ivan Espinosa još uvek razmišlja o IDx-u. U novom intervjuu za japanski časopis Kuruma News, on je rekao da bi automobil sličnog duha mogao da učini čuda za brend.
"Mislim da će automobil poput IDx-a poslužiti mnogim svrhama. Bio bi to automobil koji pomaže u izražavanju Nissan brenda. Drugo, ima potencijal da privuče mlađu demografsku grupu, jer je vrlo važno da proizvođač automobila nastavi da privlači mlađe kupce svom brendu", rekao je on.
Dodao je da nije stvar samo u ceni, iako je ona svakako bitan faktor, već mora da postoji nešto uverljivo što će mlade kupce podstaknuti da prate brend.
Kada je odgovarao na pitanje o šansama za novu Silviju, Espinosa je rekao da bi "voleo da je vrati", ali je doveo u pitanje izvodljivost ovog projekta. Napomenuo je da bi automobil trebalo da bude lagan, a istovremeno i da ispunjava moderne propise o bezbednosti u sudaru. Međutim, ako je Mazda to uspela s Miatom, zašto ne bi mogao i Nissan...
Govoreći o Silviji, jednom se pričalo da su koncepti IDx u stvari bazirani na modelu S15 poslednje generacije, iako Nissan to nikada nije potvrdio. Za sada je oživljavanje modela "samo ideja u glavi", tvrdi Espinosa. Idealno bi bilo da se njegova pusta želja razvije u nešto opipljivo, ali s obzirom na finansijske probleme kompanije, to verovatno nije glavni prioritet.
Espinosa je entuzijasta do srži te svakodnevno vozi Nissan Z na posao. Njegov prethodnik Makoto Uchida, jednom ga je nazvao "pravim automobilskim tipom", ali to samo po sebi nije dovoljno da za opstanak. Otpuštanje 20.000 radnika, zatvaranje sedam fabrika i gašenje dva dizajnerska studija, pokazuju da se Nissan suočava s mnogo većim izazovima od posvećenosti stvaranju sportskog automobila početnog nivoa.
S druge strane, proizvod koji bi mogao da pruži isti podsticaj koji je TT nekada dao Audijevoj ponudi, bio bi dobrodošao dodatak, ali pod uslovom da ga podrži solidan niz mainstream modela.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan