
Marka, osnovana 2018. godine kao deo Volkswagen Grupe, do ove brojke je došla u periodu od sedam godina. Time je potvrdila svoj stabilan rast i sve veću prisutnost na evropskom tržištu automobila, navodi Index.hr.
Od osnivanja do danas, kompanija je predstavila sedam modela. Među njima su Ateca kao prvi model s oznakom marke, istoimeni (Seat) Leon, Born kao prvi potpuno električni automobil marke te Tavascan i Terramar koji prate trend elektrifikacije i sportskog dizajna. Sledeći korak biće Raval, čija proizvodnja se planira za 2026. godinu.
Formentor, proizveden u hibridnoj verziji s 1.5 TSI motorom i baterijom kapaciteta 19,7 kWh, najprodavaniji je model brenda i najprodavaniji A-CUV u Evropi. Izbor je pao na mat boju Magnetic Tech. Opremljen novom generacijom plug-in hibridnog pogona, Formentor e-Hybrid isporučuje 272 KS (200 kW).
Povodom dostizanja milionitog proizvedenog vozila, Cupra je najavila internu nagradnu igru među zaposlenima. Jedan od njih dobiće Formentor e-Hybrid na korišćenje u trajanju od tri godine, nakon čega će vozilo postati deo istorijske kolekcije marke.
Kompanija aktivno učestvuje u širem procesu elektrifikacije unutar Volkswagen Grupe. Zajedno s partnerima je uključena u projekat Future: Fast Forward, koji predviđa ulaganja od 10 milijardi evra u elektrifikaciju proizvodnje u Španiji.
Oko tri milijarde evra je usmereno na modernizaciju proizvodnih kapaciteta u Martorelu, gde bi od 2026. trebalo da se proizvode novi električni modeli Raval i Volkswagen ID. Polo. Paralelno s tim, završava se i fabrika za sastavljanje baterijskih sistema, vredna 300 miliona evra.
Cupra istovremeno širi svoju prisutnost na međunarodnom tržištu. Nakon otvaranja City Garage lokacija u Beču i Mančesteru, marka sada ima 12 globalnih prodajno-prezentacijskih centara. U planu je i ulazak na nova tržišta, uključujući Bliski istok, regiju koja beleži rast interesa za električna vozila.
Izvor: Index.hr
Foto: Cupra