
Prema podacima Cox Automotivea, tokom prvih devet meseci 2025. kompanija Tesla je prodala samo 16.097 Cybertruckova, što je pad od 38 posto u odnosu na isti period prošle godine.
Prvi kvartal je doneo 6.406 isporuka, drugi tek 4.306, a treći se blago oporavio na 5.385 primeraka, i to najviše zbog isteka državnog poreskog podsticaja. Ipak, čak i s tim privremenim rastom, reč je o 62 posto slabijem rezultatu nego u trećem kvartalu 2024. godine. Ako se trend nastavi, Tesla će godinu završiti s približno 20.000 isporučenih vozila, manje od polovine pošlogodišnje brojke, navodi Jutarnji.hr.
U većini kompanija takvi rezultati bi značili alarm za uzbunu, ali Ilon Mask ima neobičnu prednost, može da prodaje sam sebi. Naime, njegovi drugi poslovni projekti, SpaceX i xAI, počeli su da kupuju stotine Cybertruckova da bi njima zamenili postojeće flote vozila. Desetine kamioneta je već stiglo u SpaceX-ovu bazu Starbase u Teksasu, a slične isporuke su zabeležene i pred sedištem Maskovog startapa za veštačku inteligenciju.
Glavni inženjer Cybertrucka, Ves Moril, čak se pohvalio na platformi X: "Drago mi je da vidim da Tesla i SpaceX zamenjuju svoja vozila s unutrašnjim sagorevanjem električnim Cybertruckovima. Kad smo ga razvijali, to je bila jedna od naših ideja".
Ipak, iza te optimistične objave stoji neprijatna činjenica, Tesla ima previše neprodatih Cybertruckova. Američki kupci sve ređe biraju ovaj pick-up, koji se iz simbola budućnosti pretvorio u nišni proizvod. Njegov oštri dizajn, nekad adut, danas odbija tradicionalne kupce pick-upa, a praktičnost i dalje ne dostiže nivo klasičnih benzinskih modela. Uz sve to, sve izraženija politička polarizacija oko Maska dodatno sužava bazu kupaca. Za kompaniju koja se godinama oslanjala na obožavanje brenda, to je opasan zaokret.
Dok bi većina proizvođača u takvoj situaciji posegla za drastičnim sniženjem cena, Tesla za sada okleva, jer bi to značilo priznanje da je Cybertruck postao problem.
Izvor: Jutarnji.hr / Cox Automotive
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla