home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Punjači
 
Vožnja električnim automobilom na dužim relacijama je nezamisliva bez pouzdane mreže brzih punjača. A sada, najnoviji test nemačkog autokluba ADAC otkriva zabrinjavajuće stanje infrastrukture na autoputevima. Više od polovine testiranih brzih punjača na mestima za odmor i servisnim stanicama je ocenjeno ‘nedovoljnim’, a lista problema je dugačka. A pričamo o Nemačkoj…

Iako se mreža brzih punjača u Nemačkoj neprestano širi, ADAC upozorava da se postojeća infrastruktura ne održava i ne modernizuje dovoljno. Opsežnim testiranjem DC punjača duž ključnih nemačkih saobraćajnica utvrđen je niz nedostataka.

Glavni problem su neispravni punjači – na čak trećini testiranih lokacija barem jedan priključak nije bio u funkciji. Uz to, mnoge stanice imaju premalo priključaka, a ADAC smatra da je deset priključaka snage 150 kW minimum za pozitivnu ocenu, piše nemački Auto Bild.

Čak i kada punjači rade, često su tehnološki zastareli. Na više od petine testiranih priključaka maksimalna snaga punjenja iznosila je svega 50 kW, što je prema ADAC-u danas nedovoljno. Iako je takva snaga pre nekoliko godina bila vrhunac tehnologije za modele poput BMW i3, za moderne električne automobile s velikim baterijama to je presporo. Čekati više od sat vremena na punjenje tokom dugog putovanja postalo je gotovo neprihvatljivo.

Za punjenje baterije kapaciteta 50 kWh s 10 na 80% za manje od pola sata, potrebna je snaga od najmanje 100 kW. ADAC preporučuje minimalno 150 kW, s obzirom na sve veće kapacitete baterija u novim vozilima. Upravo ove potonje su najpoželjnije.

Dodatni problem je što neki dele snagu između priključaka. To znači da ako su na punjaču s dva priključka istovremeno spojena dva vozila, svako dobija samo polovinu ukupne snage. Ipak, postoje i pozitivni primeri. Gotovo dve trećine pregledanih lokacija (62 posto) u Nemačkoj već ima ultra-brze punjače snage 300 kW, a na dve servisne stanice je zabeležena snaga od čak 400 kW.

ADAC-ovi testeri su uputili oštru kritiku i na račun udobnosti. “Što se tiče udobnosti, vozači električnih automobila na autoputevima su bukvalno prepušteni na milost i nemilost vremenu.” Za razliku od benzinskih stanica, gotovo sve testirane stanice za punjene su postavljene na otvorenom, bez nadstrešnice i zaštite od vetra i kiše, što ne donprinosi popularizaciji elektromobilnosti.

Problematičan je i sam smeštaj. Mnoge stanice za punjenje su postavljene tako da im vozila s prikolicom ne mogu pristupiti bez komplikovanog manevrisanja ili otkapčanja prikolice. Neke stanice su smeštene van glavne infrastrukture mesta za odmor i slabo su osvetljene.

Kritikovane su i opcije plaćanja. Tek nešto više od polovine testiranih punjača je imalo terminal za plaćanje debitnim ili kreditnim karticama. To znači da je na mnogim jestima punjenje moguće isključivo uz odgovarajuću karticu ili aplikaciju pojedinog operatera, što dodatno komplikuje ceo proces.

Izvor: Autoportal.hr / ADAC

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ionity



čitanja : 48



Komentari