home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
EP Tender
 
Boljka kod "električara" ostaje dužina punjenja baterije. U Kini je brend Nio osmislio stanice za zamenu kompletne baterije da bi drastično ubrzao taj proces, a sada se u Evropi pojavila alternativa u vidu prikolice koja se menja za dva minuta i koja omogućava dodatnih 300 kilometara dometa.

Koliko god se dužina autonomije i broj punjača povećavali, veliki izazov za vlasnike električnih automobila i dalje ostaje vreme punjenja na punjaču, iako je manje stresno i komplikovano nego što je bilo pre nekoliko godina. Međutim, iako se vreme punjenja poboljšava, ono je i dalje značajno duže od punjenja goriva u klasičnom vozilu s benzinskim ili dizel motorom. Da bi se rešio ovaj problem, stanice za zamenu baterija postaju sve popularnije u Kini.

Tehnologija zamene baterije još nije zaživela ovde u Evropi, što bi trebalo da se promeni u narednim godinama. Do tada, pojedine kompanije pokušavaju da stvore alternative poput ove. Tipična prikolica se naziva EP Tender, kreirao ju je francuski startap i mogla bi zauvek da promeni putovanje električnim automobilom koliko god delovala primitivno spram postojećih rešenja, piše Klix.ba.

EP Tender

EP Tender je u stvari prikolica koja se pričvršćuje na električni automobil, omogućavajući mu da pređe otprilike dodatnih 300 kilometara. Najbolje od svega je što vozač jednostavno zameni prikolicu drugom s potpuno napunjenim baterijama da bi ponovo prešao istu udaljenost. Promena koja bi trebalo da traje samo dva minuta. Nema potrebe za utikačem i bez uticaja na originalnu bateriju vašeg vozila. Idealno rešenje za duga putovanja.

Francuski startap, pod nazivom Far-a-Day, razvijao je ovu tehnologiju godinama. U početku je prikolica koristila kao produživač dometa na benzinski pogon, odnosno motor s unutrašnjim sagorevanjem je obezbeđivao energiju potrebnu za punjenje baterije vozila.

Ovo rešenje je mnogo bolje, jer koristi bateriju od 60 kWh, što obezbeđuje domet od dodatnih 300 kilometara. Zauzvrat, morate vući prikolicu koja ima pola tone i duga je 1,30 metara. Takođe je potrebno instalirati poseban komplet – neku vrstu kuke koja košta oko 600 evra i koja omogućava kao fizička spojnica i kao električna tačka priključka za bateriju.

Osim toga, Far-a-Day ima još jedan zadatak pred sobom: proširenje mreže stanica gde vozači mogu da stanu i zamene prikolicu za drugu s napunjenim baterijama. Početni plan je uspostaviti prvi koridor između Pariza i Bordoa u Francuskoj do 2026. godine. Sledeće godine cilj im je 30 stanica, što bi trebalo da pokrije 80 posto putovanja na velike udaljenosti u Francuskoj.

Ove stanice će imati vlastite instalacije solarnih panela za punjenje baterija prikolica, a takođe će omogućiti vozačima da unapred rezervišu potpuno napunjene prikolice. Genijalna ideja ili ne, ali u pitanju je alternativa koja će biti posebno privlačna za manja električna vozila ili ona s kraćim dometom.

Izvor: Klix.ba

Foto: Far-a-Day



čitanja : 25



Komentari