home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500 Hybrid
 
Italijanska premijerka Đorđa Meloni pridružila se nemačkom kancelaru Fridrihu Mercu u pozivu da se ukine zabrana prodaje automobila na benzin i dizel u EU 2035.

Meloni želi da se rok ublaži kako bi se omogućio nastavak prodaje plug-in hibrida, preneo je danas britanski dnevnik Gardijan.

U pismu Evropskoj komisiji, koje su potpisali i lideri Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske i Bugarske, tvrdi se da će strogi rok uništiti evropsku automobilsku industriju koja se bori protiv kineskih rivala da proizvodi jevtinije električne automobile.

"Nema ničeg zelenog u vezi sa industrijskom pustoši", ističe se u pismu.

Evropska komisija u sredu bi trebalo da se izjasni o 2035. kao roku koji je uveden pre samo tri godine dajući auto-industriji te tri godine da razvije električna vozila.

Komisija je saopštila da je Mercovo pismo od pre deset dana sa pozivom da se rok pomeri pozitivno primljeno, što ukazuje da će rok biti ublažen, piše Gardijan.

Zeleni međutim kažu da bi svako pomeranje roka bilo uništavanje Zelenog dogovora koji je kreirala i 2022. potpisala predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen. Podržavaju ih švedski proizvođači Volvo i Polestar i industrija koja se bavi punjačima baterija.

Meloni i lideri još pet članica pozivaju da se i posle 2035. očuva uloga plug-in električnih vozila hibrida i tehnologije gorivnih ćelija.

Izvor: N1info.rs / Beta

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Stellantis 

Zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem pod znakom pitanja: Brisel razmatra fleksibilnija pravila

Evropska unija planira da odloži do 16. decembra predstavljanje pravnih predloga za proširenje svog mehanizma karbonske takse na granici i eventualno ublažavanje zabrane prodaje novih automobila koji emituju ugljen dioksid od 2035. godine, navodi se u nacrtu agende Evropske komisije u koji je Rojters imao uvid.

Planove prate proizvođači automobila i vlade, uključujući Nemačku i Italiju, koje su zatražile da EU revidira svoju politiku o emisijama ugljen dioksida za automobile od 2035. godine, koja bi u sadašnjem obliku praktično zabranila prodaju novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Prvobitno, predlozi je trebalo da budu objavljeni u sredu, ali zvaničnici EK i danas razgovaraju o vremenskom usklađivanju, pa bi nacrt agende mogao bi da bude izmenjen pre nego što bude objavljen. Neki zvaničnici EU sugerisali su da bi predlozi koji se odnose na automobilsku industriju mogli da budu dodatno odloženi do 2026. godine.

Portparol EK odbio je da prokomentariše nacrt agende.

Brisel priprema predloge za proširenje predstojeće karbonske takse na granici na dodatne prerađene proizvode, poput veš mašina, kako bi se sprečilo da strane kompanije zaobiđu ovu meru, prvu takvu, u svetu.

Predlozi koji se odnose na automobilsku industriju pripremaju se usred lobiranja evropskih proizvođača automobila za veću fleksibilnost politike za 2035. godinu, uključujući omogućavanje nastavka prodaje hibrida koji se pune na struju, kao i vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koja koriste takozvana udljendioksidneutralna goriva i nakon tog roka.

Evropska automobilska industrija tvrdi da joj je potrebna takva fleksibilnost kako bi se izborila sa sporijom prodajom električnih vozila od očekivane i oštrom konkurencijom iz Kine.

Međutim, ublažavanje te politike moglo bi da ugrozi klimatske ciljeve EU, jer bi značilo da bi više automobila koji emituju ugljen dioksid ostalo na evropskim putevima do 2050. godine, kada se Evropska unija obavezala da postigne neto nultu emisiju na nivou celokupne ekonomije.

Izvor: Politika.rs



čitanja : 47



Komentari