
Uprava grupe ažurira iznos ulaganja svake godine, u sklopu petogodišnjeg investicijskog plana, i u periodu od 2025. do 2029. zacrtala je iznos od skoro 165 milijardi evra.
U periodu od 2024. do 2028. plan je predviđao 180 milijardi evra ulaganja, s vrhuncem u 2024. godini.
Grupa Volkswagen uključuje, uz istoimeni brend, i Porsche i Audi, i trenutno muku muči s američkim carinama i sa žestokom konkurencijom u Kini. Najviše je u takvim uslovima stradala zarada Porschea koji na ta dva tržišta prodaje otprilike polovinu automobila.
Blum je za nedeljno izdanje Frankfurter Allgemeine Zeitunga rekao da je fokus najnovijeg plana potrošnje “na Nemačkoj i Evropi”, uključujući proizvode, tehnologiju i infrastrukturu.
Razmatra se i mogućnost fabrike u SAD-u čija izgradnja bi zavisila o finansijskoj podršci Vašingtona, dodao je šef automobilskog diva.
Uprava ne očekuje rast brenda Porschea u Kini, ali Blum je naznačio mogućnost lokalizacije proizvodnje u okviru grupe, uz napomenu da bi jednog dana mogli da kreiraju model Porschea prilagođen kineskom tržištu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Obustavlja se proizvodnja u najprestižnijoj Volkswagenovoj fabrici
Volkswagen će krajem ovog meseca ugasiti proizvodnju potpuno električnog modela ID.3 u svojem pogonu u Drezdenu. Poznata i kao Staklena fabrika, ova jedinstvena fabrika je otvorena 2002. godine, a služila je za proizvodnju Phaetona sve do 2016. godine. Nakon toga je bila odgovorna za proizvodnju električnog Golfa da bi se od 2021. godine fokusirala na proizvodnju modela ID.3.

Kako navodi Index.hr, ova odluka znači da će fabrika prvi put otkad je otvorena ostati bez ijednog vozila na proizvodnoj liniji. Gläserne Manufaktur, odnosno Staklena manufaktura, karakteristična je po staklenim zidovima od poda do plafona. Sada će postati poznata i po tome da ne proizvodi automobile. Bila je svojevrsni izlog za najprestižnije modele Volkswagena, a zatim i za električnu mobilnost, a sada prelazi u nauku.
Uprkos tome, VW navodi da će u pogonu zadržati više radnih mesta nego što je ranije planirano. Kompanija zaposlenima nudi i velikodušan podsticaj za preseljenje u svoje glavno sedište u Volfsburgu. U sklopu gašenja proizvodnje, Volkswagen je u početku očekivao da će u Drezdenu ostati samo 135 radnih mesta. Ali početkom ove godine, šef VW marke Tomas Šefer i predsednica radničkog saveta Daniela Kavalo su posetili fabriku i najavili da će tamo ostati 155 zaposlenih. Trenutno u pogonu radi oko 250 ljudi.
Da bi podstakao deo radnika na odlazak, Volkswagen je uveo bonus od 30.000 evra (oko 35.000 dolara) za one koji pristanu da pređu u Volfsburg, udaljen oko 300 kilometara od Drezdena, navodi nemački Handelsblatt. Iako iznos zvuči primamljivo, jedan učesnik nedavnog sastanka radnika je istakao da je objava bonusa dočekana zvižducima i glasnim negodovanjem.
Iako se u ovoj fabrici uskoro više neće sastavljati Volkswagenovi automobili, u njoj će niknuti novi inovacijski kampus. Objekat nastaje u saradnji s Tehničkim uviverzitetom u Drezdenu (TU Dresden). Prema rečima Tomasa Ediga, direktora VW-a Sachsen, ova promena pogonu daje "priliku da postane Stanford istoka".
Izvor: Index.hr / Handelsblatt
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen