
Duo je bio vozilo Renaultovog programa deljenja automobila i gradske mobilnosti: Mobilize. Kako podseća Autocar, brend je osnovan 2021. godine sa ambicijom da postane vodeće ime u oblasti „svega što je van automobilske industrije“, sa stanicama za punjenje, programima servisiranja, rešenjima za gradsku mobilnost i programima rekonstrukcije vozila koji spadaju u njegovu nadležnost.
Na kraju, Renault Grupa je zamislila da će Mobilize činiti 30% njenog ukupnog prometa do 2030. godine.

Dvosed Duo – i kombi varijanta Bento – zamišljeni su kao vodeći modeli za ovu novu operaciju, dizajnirani uglavnom za upotrebu putem pretplatničkih usluga baziranih na aplikacijama, a ne za konvencionalne modele vlasništva.
Duo je lansiran prošle godine i trebalo je da bude dostupan u Velikoj Britaniji 2025. godine, ali je Renault objavio da zatvara Mobilize Beyond Automotive operaciju i da obustavlja proizvodnju Dua.
„Neke aktivnosti koje je razvio Mobilize Beyond Automotive su obustavljene, bilo zato što imaju ograničene šamse za profitabilnost ili zato što ne služe direktno strateškim prioritetima Grupe“, saopštila je kompanija.
Pored završetka proizvodnje Dua, Renault će takođe postepeno ukinuti svoju operaciju deljenja automobila Zity u Milanu, u Italiji.
Mobilize Beyond Automotive više ne postoji kao entitet, potvrdila je Renault Grupa, pošto je „ispunila svoju ulogu inkubatora i pokretača inovacija jačanjem stručnosti grupe u novim oblastima, identifikovanjem i razvojem mogućnosti sa visokim potencijalom i prekidom manje relevantnih puteva“.
Kompanija je saopštila da će nastaviti da koristi ime Mobilize za svoje poslovanje finansijskih usluga, a druge operacije divizije – uključujući šemu pretplate Charge Pass, mrežu brzih punjača Mobilize i V2G funkcionalnost – biće vraćene pod kišobran Renault Grupe.
Reuters izveštava da će ovim potezom biti ukinuto oko 80 od 450 radnih mesta u kompaniji Mobilize Beyond Automotive. Mobilize je bio jedan od centralnih stubova smelog programa transformacije Renaulution prethodnog generalnog direktora Renault Grupe, Luke de Mea, ali njegov naslednik Fransoa Provost pravi strateška prilagođavanja u pripremi za objavljivanje novog strateškog plana u prvom kvartalu 2026. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs