home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jaguar XEL

Iako je Jaguar prestao da proizvodi svoje modele na Zapadu, i dalje nastavlja da sklapa tri modela u Kini kroz zajedničko preduzeće Chery-Jaguar Land Rover.

Jaguar ne samo da i dalje proizvodi automobile u Kini, već je, kako je automobilski novinar Tycho de Feijter istakao u nedavnoj objavi na X-u, brend uspeo da povrati deo prodaje zahvaljujući velikim popustima širom zemlje.

Kako navodi Carscoops, u nekoliko slučajeva, cene su smanjene za više od 50 procenata, jer Jaguar čini sve što može da ostane relevantan na tržištu gde su domaći brendovi već potisnuli mnoge stare proizvođače automobila na margine.

Jedan model koji se prodaje samo u Kini jeste XEL. Ovo je verzija XE limuzine sa dugim međuosovinskim rastojanjem, a opremljena je 2,0 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom sa 250 KS. Njegovo međuosovinsko rastojanje je 10 cm duže nego od standardnog XE i iznosi 2,93 metra.

Jaguar XEL

Dolazi sa regularnom cenom od 334.600 juana (oko 47.000 američkih dolara), ali se XEL sada nudi za samo 159.800 juana, ili 22.600 dolara. To je ogroman popust od 52,2%.

Jaguar XFL

Jaguar takođe prodaje drugu limuzinu u regionu, XFL. Ova verzija XF sa produženim međuosovinskim rastojanjem je dostupna sa istim 2,0 litarskim turbo četvorocilindričnim motorom u konfiguracijama od 250 KS ili 300 KS. Ranije je cena počinjala od 439.900 juana (62.000 dolara), a sada se prodaje za 239.800 juana, ili otprilike 44.000 dolara. To je smanjenje od 45,5%.

Jaguar XFL

Tu je i E-Pace. Iako je proizvodnja na zapadnim tržištima završena 2024. godine, on nastavlja da živi u Kini, nudeći se sa 1,5 litarskim turbo motorom koji proizvodi 200 KS ili 2,0 litarskim turbo motorom sa 250 KS. Nekada je počinjao sa cenom od 263.800 juana (37.000 dolara), ali sada košta samo 148.000 juana (21.000 dolara).

Jaguar je prošle godine prodao 18.326 vozila u Kini, što ga je postavilo na 76. mesto od 108 brendova i dalo mu tržišni udeo od samo 0,08 procenata. Ove godine, prodaja je pala na 11.600 do kraja oktobra, pa je Jaguar pao na 81. mesto od 110 brendova sa udelom od samo 0,06 procenata. Ali kada su popusti počeli da stupaju na snagu, stvari su počele da se menjaju. U maju, mesec dana pre nego što su ti popusti uvedeni, Jaguar je uspeo da proda samo 759 jedinica. Zatim je usledio stabilan rast: 1.455 jedinica u junu, 1.566 u julu, dostigavši vrhunac od 1.925 u avgustu. Prodaja je nakon toga blago pala na 1.866 u septembru i 1.782 u oktobru, ali je i dalje ostala znatno iznad nivoa pre popusta. Međutim, početni skok se možda smanjuje, što sugeriše da se Jaguar približava maksimalnoj potražnji za ovim starijim modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, čak i po znatno sniženim cenama, zaključuje Carscoops.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 85



Komentari