
Primetili ste da vremenom, motor počinje da radi sa manje sigurnosti – slabije vuče, buka se povećava, a automobil ne ubrzava kao u mladosti. Istovremeno, raste i potrošnja goriva. Važno je da zapamtimo da uzrok ne mora da bude samo habanje komponenti, već i problem u dovodu vazduha. U radu pogonskog agregata ne učestvuje samo gorivo – ključnu ulogu igra i pravilan vakuum. Ako se negde pojavi curenje vazduha, sastav smeše se menja i benzin počinje brže da se troši. Ova situacija je veoma slična problemima koji nastaju pri stalno niskom nivou goriva, kada česta vožnja sa praznim rezervoarom dovodi do kvara sistema i povećanog opterećenja pumpe.
Oštećeno je vakuumsko crevo regulatora pritiska goriva
Upravo to se dogodilo sa starim modelom Micubshi Lancer. Uprkos motoru od 2,0 litra, automobil je gubio snagu i trošio više od 13 litara na 100 kilometara. U takvoj situaciji, vozač bi trebalo da proveri sistem za dovod vazduha i elemente odgovorne za stabilizaciju pritiska. Provera ispod haube dok je motor radio i pažljivo osluškivanje pomogli su da se utvrdi izvor problema – vakuumsko crevo regulatora pritiska goriva bilo je oštećeno. Guma se toliko osušila da se crevo jedva držalo i praktično nije obavljalo svoju funkciju.

Regulator pritiska goriva održava nesmetan rad sistema, prilagođavajući pritisak kako bi smeša ostala optimalna u različitim uslovima vožnje. Uređaj ima dve komore – za gorivo i za vakuum. Ako se u drugoj ne stvori potreban vakuum, ventil ostaje otvoren. Pumpa radi neprekidno, ali ne može da stvori potreban pritisak. Kao rezultat toga, automobil teže pali, gasi se na leru i slabo ubrzava.
Kako je problem rešen i kakav je bio rezultat? Zamena istrošenog creva novim, dužine oko 15 centimetara, trajala je svega nekoliko minuta. Nakon ovog malog poboljšanja, motor je lakše palio i ubrzavao sa lakoćom. Ali najvažnije je da se promenila potrošnja. Pre popravke, potrošnja je bila za oko 25 procenata veća, što nije zanemarljivo s obzirom na trenutne cene goriva.
Neispravan sistem dovodi do nepravilnog rada regulatora pritiska, preopterećuje pumpu za gorivo i povećava potrošnju. Ujednačen dovod održava stabilnu smešu, olakšava paljenje i čini potrošnju predvidljivom. Razlika je primetna kako u dinamici vožnje, tako i u troškovima putovanja. Saveti za smanjenje potrošnje: Redovno proveravajte vakuumska creva i zaptivke, pratite stanje filtera i svećica, izbegavajte nagla ubrzanja - lagana vožnja smanjuje potrošnju. Proveravajte pritisak u gumama - nedovoljno napumpane gume povećavaju otpor.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi