home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mitsubishi Lancer
 
Ponekad se rešenje koje može da smanji potrošnju goriva krije bukvalno ispod haube - i košta manje od šoljice kafe. Priča o starom modelu Mitsubishi Lancer pokazuje kako čak i jedan mali deo može da vrati dinamiku automobilu i primetno smanji “apetit” motora.

Primetili ste da vremenom, motor počinje da radi sa manje sigurnosti – slabije vuče, buka se povećava, a automobil ne ubrzava kao u mladosti. Istovremeno, raste i potrošnja goriva. Važno je da zapamtimo da uzrok ne mora da bude samo habanje komponenti, već i problem u dovodu vazduha. U radu pogonskog agregata ne učestvuje samo gorivo – ključnu ulogu igra i pravilan vakuum. Ako se negde pojavi curenje vazduha, sastav smeše se menja i benzin počinje brže da se troši. Ova situacija je veoma slična problemima koji nastaju pri stalno niskom nivou goriva, kada česta vožnja sa praznim rezervoarom dovodi do kvara sistema i povećanog opterećenja pumpe.

Oštećeno je vakuumsko crevo regulatora pritiska goriva

Upravo to se dogodilo sa starim modelom Micubshi Lancer. Uprkos motoru od 2,0 litra, automobil je gubio snagu i trošio više od 13 litara na 100 kilometara. U takvoj situaciji, vozač bi trebalo da proveri sistem za dovod vazduha i elemente odgovorne za stabilizaciju pritiska. Provera ispod haube dok je motor radio i pažljivo osluškivanje pomogli su da se utvrdi izvor problema – vakuumsko crevo regulatora pritiska goriva bilo je oštećeno. Guma se toliko osušila da se crevo jedva držalo i praktično nije obavljalo svoju funkciju.

Mitsubishi Lancer

Regulator pritiska goriva održava nesmetan rad sistema, prilagođavajući pritisak kako bi smeša ostala optimalna u različitim uslovima vožnje. Uređaj ima dve komore – za gorivo i za vakuum. Ako se u drugoj ne stvori potreban vakuum, ventil ostaje otvoren. Pumpa radi neprekidno, ali ne može da stvori potreban pritisak. Kao rezultat toga, automobil teže pali, gasi se na leru i slabo ubrzava.

Kako je problem rešen i kakav je bio rezultat? Zamena istrošenog creva novim, dužine oko 15 centimetara, trajala je svega nekoliko minuta. Nakon ovog malog poboljšanja, motor je lakše palio i ubrzavao sa lakoćom. Ali najvažnije je da se promenila potrošnja. Pre popravke, potrošnja je bila za oko 25 procenata veća, što nije zanemarljivo s obzirom na trenutne cene goriva.

Neispravan sistem dovodi do nepravilnog rada regulatora pritiska, preopterećuje pumpu za gorivo i povećava potrošnju. Ujednačen dovod održava stabilnu smešu, olakšava paljenje i čini potrošnju predvidljivom. Razlika je primetna kako u dinamici vožnje, tako i u troškovima putovanja. Saveti za smanjenje potrošnje: Redovno proveravajte vakuumska creva i zaptivke, pratite stanje filtera i svećica, izbegavajte nagla ubrzanja - lagana vožnja smanjuje potrošnju. Proveravajte pritisak u gumama - nedovoljno napumpane gume povećavaju otpor.

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi



čitanja : 99



Komentari