
Na jednom od vodećih svetskih sajmova elektronike, CES 2026 u Las Vegasu, Bosch će početkom sledećeg meseca predstaviti svoju novu platformu za proširenje veštačke inteligencije u kokpitu automobila.
Veštačka inteligencija nastavlja da igra vodeću ulogu u tehnologijama sutrašnjice, u svim sektorima, uključujući i autoindustriju. AI postaje centralni element ne samo za potpomognutu vožnju, već i za celokupno iskustvo u vozilu.

Prema Boschu, evolucija kokpita predstavlja jedan od ključnih koraka u transformaciji automobila u sve više softverski definisani sistem. Nemačka kompanija je posebno fokusirana na integraciju veštačke inteligencije da bi interakcija između putnika i vozila bila prirodnija, zahvaljujući sistemima sposobnim za prepoznavanje navika, preferencija i situacija korišćenja. Navedeni cilj je pomoći vozaču responsivnijim i konzistentnijim interfejsom, bez promene postojeće hardverske arhitekture.

U srži ove strategije je nova "AI Extension Platform", dodatna kompjuterska jedinica dizajnirana za proširenje mogućnosti postojećih sistema u kokpitu. Ovo rešenje, bazirano na NVIDIA DRIVE AGX Orin sistemu na čipu, nudi snagu između 150 i 200 TOPS, dovoljnu za rukovanje složenim aplikacijama veštačke inteligencije direktno u kabini vozila. Ovo eliminiše potrebu za oslanjanjem na "cloud", koji se sastoji od kompjutera povezanih sa sistemom automobila putem web veze, i rizik od nepouzdanosti u slučaju niskog propusnog obima.
Sa aspekta softvera, Bosch koristi NVIDIA CUDA ekosistem i različita namenska rešenja da bi različitim proizvođačima ponudio integraciju različitih AI modela i agenata, olakšavajući usvajanje funkcija kao što su napredni glasovni asistenti, modeli vizuelnog jezika i obrade podataka u realnom vremenu sa senzora u kabini.
Pored NVIDIA-e, još jedan strateški partner Boscha je Microsoft, putem kojeg nemačka kompanija ima za cilj da transformiše unutrašnjost automobila u svojevrsnu mobilnu kancelariju, zahvaljujući integraciji s Microsoft 365 aplikacijama, vidljivim na centralnom monitoru, a kojima se može upravljati i putem glasovnih komandi. Sve ovo, naravno, uz davanje prioriteta bezbednosti tokom vožnje.
Različiti instituti za istraživanje tržišta, predviđaju da će tržište za infotainment (IVI) rešenja u vozilima s veštačkom inteligencijom dostići prodajni volumen od približno 17 milijardi evra do 2030. godine. Bosch očekuje učešće s prodajom većom od dve milijarde evra s takvim rešenjima do kraja decenije i teži vodećoj poziciji među tri najbolja provajdera usluga.
Izvor: Klix.ba
Foto: Bosch