Lamborghini Murcielago je delio neke komponente sa Seat Alhambrom i Renaultom Espace

Prvi dan 2001. godine je označio početak novog veka i novog milenijuma. Ta godina je takođe označila početak nove ere za Lamborghini koji je predstavio Murcielago, sada pod okriljem Volkswagen grupe. Ali da li ste znali da je Lamborghini Murcielago delio delove sa Seatovom Alhambrom i Renaultom Espaceom? Nikad ne biste rekli...
Lamborghini Murcielago, naime, bio je prvi model italijanske marke otkako je koncern Volkswagen preuzeo kontrolu nad kompanijom u kasnim 1990-im. Takođe, bio je zamena za Diablo i poslednji automobil iz Sant‘Agate koji je koristio legendarni V12 dizajniran u 1960-im od strane inženjera Giotta Bizzarinija.

Ali, osim motora i brojnih ekskluzivnih komponenti, Murcielago je uključivao i neke, nazovimo, “normalnije” delove, koji dolaze iz dostupnijih vozila, kako unutar same VW Grupe, tako i iz drugih. Primera je mnogo i mogli bi vas iznenaditi, navodi Jutarnji.hr.
Primera radi, prekidač na ručici kojim se pale žmigavci jedan je od njih, a preuzet je od Alfa Romeo modela kasnih 1990-ih, kao što su 164 ili Spider. Električni podizači stakala su takođe pozajmljeni od druge italijanske marke i direktnog konkurenta - Ferrarija. Ti delovi, koje je proizveo Bosch, već su se koristili u Ferrariju F355 i 360 Modeni. S Modenom je takođe delio motor klima uređaja, kojeg je proizveo Spal.
Kompresor klima uređaja se mogao naći u kamionu Kenworth T800, pa čak i u nekim Caterpillarovim građevinskim mašinama. Varijanta kompresora se takođe mogla pronaći u drugoj generaciji Renaultovog monovolumena Espace iz sredine 1990-ih.
Na spoljašnjosti automobila nalazimo još jednu komponentu koja potiče iz primitivnijih korena: trouglasti žmigavci su se originalno pojavili na prvoj generaciji Forda Focusa. Ovi bočni pokazivači smera s vremenom su ažurirani različitim sijalicama, ali uvek su imali isti oblik.
Sve te električne komponente podupire Boschov alternator koji se originalno pojavio kao opcija na Volkswagenovom Transporteru. Ovaj alternator je takođe korišćen u Seat Alhambri od 1995. do 2000. godine. Konačno, ležajevi su pozajmljeni iz raznih Audija i Volkswagena, od R8 do Phaetona...
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lamborghini