Dizelski Mercedes E-Klase iz 2002. godine s više od 2,2 miliona pređenih kilometara

Foto: Lauri Puintila
Dizelska E-Klasa iz 2002. godine prešla je više od 2,2 miliona kilometara nakon dugog života provedenog kao taksi u Nemačkoj, pre nego što je kao veteranka stigla u Finsku. Istorija ovog automobila izazvala je debatu o njegovoj pouzdanosti i skepticizam vlasti, koje su dovele u pitanje brojku prikazanu na brojaču kilometara.
Kako navodi Klix.ba, protagonista ove priče je Ville Räisänen, 36-godišnji finski biznismen koji poseduje ovu E-Klasu koja se ističe ne samo po svojim godinama, već i po neverovatnoj kilometraži.
Limuzina je uvezena iz Hamburga 2018. godine, nakon što je do 2016. godine služila kao taksi. Pre dolaska u Finsku, bila je parkirana nekoliko godina, ali problem su nastali prilikom pokušaja uvoza i registracije u Finskoj. Poreski službenik nije verovao kilometraži. Na automobil je procenjen porez od 1.000 evra na osnovu očitanja kilometraže od 186.000 kilometara.
"Imamo dokumente o održavanju koji pokazuju da je automobil dva puta 'prebacio' milion kilometara", kaže Ville.
Ovo nije jedini slučaj Mercedesa s milionskom kilometražom u rukama ovog biznismena. Räisänen takođe poseduje još jednu E-Klasu iz Nemačke sa 1,2 miliona kilometara, koju trenutno koristi njegova supruga. Njegova strast prema nemačkom brendu dovela ga je do salona za kupovinu i prodaju Mercedesa.
Iako deli prostor u zgradi s Teslinim salonom, Räisänen ima svoje mišljenje o električnim automobilima, a odgovor je bio očekivan.
"Uopšte mi se ne sviđaju. Nikad nisam vozio nijedan, i nikada neću. Ako automobil ne proizvodi zvuk, nisam zainteresovan. Ako benzin postane preskup, radije ću pešačiti."
Räisänenov stav je da je automobil s motorom s unutrašnjim sagorevanjem ekonomičnije rešenje od novog električnog automobila, čak i ako gorivo košta više.
"Neto cena baterije za novi Mercedesov električni automobil za mene je 42.000 evra. Za održavanje novog Mercedesa dizelaša sigurno ne treba toliko novca. Oduvek smo kupovali dizele, pa zašto bi počeli da kupujemo električne automobile?" pita se Ville.

Foto: Lauri Puintila
Njegov taksi Mercedes je izuzetno dobro očuvan s obzirom na kilometražu, a star je 23 godine.
"Svaki prekidač na automobilu radi. Automobil je nekoliko puta lakiran, tako da se na bazi toga ne može reći koliko je vožen. Ova boja je nekada bila obavezna za taksije širom Nemačke, ali sada samo u većim gradovima. Vratili smo nemačku taksi opremu u automobil, uključujući taksimetar", kaže Ville.

Foto: Lauri Puintila
Iako je opremljen s pouzdanim 2,1 litarskim dizelskim motorom, auto se godinama morao dobro održavati.
"Blok motora je originalan, ali ko zna koliko je puta bio u servisu. Zamenili smo kardan, kompresor klima uređaja i injektore. Nije to besmrtan motor. Niti jedan auto ne može preći toliko kilometara bez održavanja", zaključuje Ville.
Izvor: Klix.ba