Nova limitirana edicija Alfe GT, namenjena kupcima u Velikoj Britaniji, nosi naziv BlackLline Limited Edition a karakterišu je jedinstveni 18-inčni alu točkovi, metalik crna boja i sportski stajling unutrašnjosti. Nudi se sa dva motora : benzinac 2,0 JTS (165KS, ubrzanje do 100 km/h 8,7 sekundi, makimum 216 km/h) i dizel varijanta 1,9 JTDM (150KS, ubrzanje 9,6 sekundi i maksimum 209 km/h). Prvi košta 19.980 a drugi 20.980 funti. Pored pomenutih felni i crne metalik boje, BlackLine paket podrazumeva i hromirane retrovizore i isti takav završetak izduvne cevi kao i kožna sportska sedišta i obruč upravljača u crnoj boji, prošarani crvenim koncem. U kabini se još izdvajaju aluminijumske pedale i Bose muzički sistem.
25. aprila ove godine, postavljanjem kamena temeljca u češkom gradu Nosovice, počela je izgradnja prve evropske fabrike južnokorejskog Hyundai-ja. Novi proizvodni kapaciteti koštaće 1,1 milijarde evra a nalaze se samo 80 kilometara udaljeni od slovačkog grada Žilina gde je Hyundai-jeva ćerka firma Kia već izgradila fabriku za proizvodnju novog modela Ceed, brata blizanca Hyundai-ja i30. I upravo će i30 (na slici) biti prvi model, koji će nova fabrika proizvoditi a kasnije će mu se priljučiti i novi kompaktni MPV automobil sa fabričkom oznakom YN. U početku će kapacitet fabrike biti 200.000 vozila godišnje dok će u narednoj fazi to biti 300.000 automobila. To će se desiti do 2011. godine, istovremeno sa uvođenjem trećeg modela u proizvodni program fabrike. Novi Hyundai-jev pogon će u početku zaposliti 2845 radnika a u drugoj fazi posao će dobiti još 675 ljudi.
Vlada Srbije odobrila saradnju Zastave i GM-a
Vlada Srbije je odobrila saradnju Zastava automobila i Dženeral motorsa o sklapanju dva modela Opela u Kragujevcu. Ministar privrede Predrag Bubalo je posle sednice vlade kazao da će od sledeće godine početi uvoz bez carine Opelovog modela "astra klasik" i njegovo sklapanje u Zastavi, a potom i još jednog modela tog proizvođača automobila. Bubalo kaže da je Vlada omogućila saradnju Zastave i Dženeral motorsa izmenom odluke iz 2005. godine o kriterijumima za uvoz određenih roba, kojom je određeno koji se proizvodi potrebni za sklapanje ta dva modela mogu uvesti. Predstavnici Zastave i američke kompanije Dženeral motors su parafirali pre dve nedelje ugovor o proizvodnji jednog od Opelovih modela automobila u pogonima kragujevačke fabrike. Sadržaj ugovora o saradnji gotovo je istovetan onom koji je Zastava potpisala sa italijanskim Fiat-om što znači da bi najpre bio omogućen slobodan uvoz određenog modela, a potom bi bila montirana linija za proizvodnju u Zastavi. Zastava i GM su početkom aprila predali Vladi Srbije dokument sa uslovima za potpisivanje ugovora između dve kompanije i tada je rečeno da su "uslovi slični ugovoru Zastave sa Fiat-om, a razlika je u tome što Opelov model automobila koji bi se proizvodio u Kragujevcu ne bi imao oznaku Zastave". Tada je rečeno i da će Vlada Srbije verovatno podržati aranžman Zastave i Dženeral Motorsa, ali da će smanjiti subvencije kragujevačkoj fabrici jer bi proizvodnja Fiatovih i Opelovih modela obezbedila njeno znatno rentabilnije poslovanje. Prema nezvaničnim informacijama, ugovor predviđa početnu proizvodnju od tri hiljade Opelovih modela „astra klasik“ godišnje, a taj broj bi narednih godina bio povećan na pet hiljada. U Zastavi će se, najverovatnije, proizvoditi modeli sa benzinskim motorima zapremine 1.364 ili 1.598 kubna centimetra, oba sa 16 ventila i 90, odnosno sto konjskih snaga. Kompanija Zastava automobili je nedavno najavila da bi proizvodnja sadašnjih modela Zastave mogla da prestane do 2010. godine.
Izvor : B92, Beta
Iako je GM za doteranu Corvette-u (model za 2008. godinu) pripremio veliki broj poboljšanja (obećavaju brže promene brzina na automatiku sa 6 stepeni i poboljšano upravljanje), glavna novost je ustvari novi LS3 V8 motor zapremine 6,2 litra. Novi motor zamenjuje prethodni 6,0 litarski LS2 (400KS i 542Nm) agregat i razvija 321kW/436KS i 592Nm obrtnog momenta. Corvette LS3 za 2008. godinu ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 4,3 sekunde dok joj je maksimum 306 km/h. Sem toga, dorađena je i unutrašnjost, ponuđeni novi alu točkovi (napred od 18 a pozadi veličine 19 inča), nove boje za karoseriju...
Hyundai i u Kragujevcu
Hyundai Auto Beograd, generalni zastupnik južnokorejskog Hyundai-ja za našu zemlju, bogatiji je za još jednog člana u svojoj prodajno-servisnoj mreži i to u Kragujevcu. Kompanija Iva je od 23. aprila zvanično novi ovlašćeni zastupnik ove korejske marke. Inače, Hyundai u našoj zemlji sada ima već 17 ovlašćenih zastupnika u svoj prodajnoj mreži.
Izvor : www.vrelegume.co.yu
Tjuning kuća Autodelta nudi novu igračku, koja predstavlja idealan spoj italijanskog stila i ultimativnih performansi kroz naprednu tehnologiju. To je Alfa Brera J5 3,2 C (C-Compressore) a već iz imena se vidi da je glavna osobina ovog modela ugrađen kompresor za povećanje snage. Konkretno, iz 3,2 litarskog V6 motora dobijeno je 348KS i 430Nm obrtnog momenta (serijski 260KS i 322Nm). To ovaj 2+2 coupe sa pogonom na sva četiri točka ubrzava do stotke za 5,3 sekunde dok je maksimalna brzina 260 km/h (serijski 6,8 sekundi i 240 km/h). Naravno to nije sve. Autodelta nudi ceo paket a ne samo čačakanje po motoru. Elektronika motora je nanovo podešena za optimalan prenos snage i u savršenoj je sinergiji sa mogućnostima automobila. Brera J5 3,2 C ima i potpuno novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika, napravljen u saradnji sa partnerom Autodelte, firmom Ragazzon. Osim toga, ogibljenje je detaljno dorađeno (novi amortizeri i opruge su specijalno razvijeni za ovaj auto) dok se dorađen kočioni sistem brine za sigurno zaustavljanje. Paket promena zaokružuju 19-inčni OZ Racing Ultraleggera točkovi sa Dunlop SP Sport Maxx gumama i novi decentno promenjeni prednji branik
Fiat Grande Punto SW
Novi Peugeot 207 SW (Station Wagon-karavan) o kome smo pisali pre neki dan, mogao bi da dobije i opasnog konkurenta iz Italije. Italijanski sajt Infomotori daje svoj predlog transformacije Grande Punta hatchback u manji station wagon, koji bi zbog veličine mogao da se nazove i Grandissimo Punto ili tako nekako. Problem je samo što Fiat (bar u ovom trenutku) izgleda i ne razmišlja ozbiljno o Puntu karavan, kojim bi bila dopunjena gama ovog modela. Valjda iz razloga što u ponudi već ima manji i relativno jeftini Palio Weekend (doduše ne na svim tržištima) a tu je i mali MPV model Idea, koji zajedno popunjavaju taj tržišni segment. Ipak ne treba biti iznenađen ako Fiat ipak ponudi Punto karavan jer se na taj korak spremaju i Renault (Clio Grandtour) i Škoda (nova Fabia Combi)...
Izvor : agencija Beta i www.delo.si
Novo Mesto - U Revozu (REnault VOZila) su juče javnosti prvi put predstavili proizvodnju novog modela Renault Twingo. Fabrika u Novom Mestu je jedina, koja ovaj model proizvodi za svetsko tržište a njegova prodaja počinje 15. juna i to prvo u Francuskoj, Italiji i naravno Sloveniji. U ostatku Evrope prodaja startuje od septembra. Predsednik uprave Revoza Marcel Brouiller je na jučerašnjoj konferenciji za štampu u Novom Mestu istaknuo da će tokom maja zbog proizvodnje novog Twinga biti uvedena i treća odnosno noćna smena a da će cena novog modela biti poznata u junu. Inače, u projekat proizvodnje novog Twinga u Novom Mestu, Renault je uložio 400 milion evra. Osim uvođenja treće smene, Revoz je zaposlio 700 novih radnika pa sada fabrika ima ukupno 3000 zaposlenih. Automobili iz Revoza su u velikoj meri namenjeni pre svega evropskom tržištu. Najveći deo se izvozi u Francusku, Veliku Britaniju, Španiju, Italiju i Nemačku. Revoz proizvodi 750 automobila dnevno, od čega 225 Twinga i 525 komada modela Clio II. Oba modela se proizvode istovremeno na istim linijama. 2005. godine je postavljen rekord fabrike kada je sa proizvodnih traka sišlo 178.000 automobila a sada je kapacitet narastao na 210.000. Inače, u proteklih 35 godina Revoz je proizveo 2,3 miliona automobila. Prosečna plata sa dodatkom za rad u dve smene iznosi 613 evra, a sa dodatkom za noćni rad i stimulacijama 913 evra. Proizvodnja je automatizovana i svako vozilo izađe sa trake za 12 sati, što fabriku u Novom Mestu svrstava na drugo mesto među Renault-ovim fabrikama u Evropi, odmah iza španske Palencija-e.
foto : www.delo.si
Mitsubishi je konačno objavio prve zvanične slike serijske varijante dugo očekivane sportske limuzine Lancer Evolution X. Kao što se i očekivalo, definitivna verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa. Nagoveštava jer Mitsubishi nije uz zvanične slike otkrio i detalje oko snage 2,0 litarskog turbo motora, koji pokreće Evolution X. Ipak kako se pretpostavlja, radi se o ergeli od najmanje 300 konja. Takođe nema još ni slika unutrašnjosti mada ima vremena jer prodaja u Japanu počinje tek na jesen a u SAD-u u prvom kvartalu 2008. godine. U Japanu će se ovaj sport sedan i dalje zvati Lancer Evolution X za razliku od "obične" porodične verzije, koja će poneti ime Galant Fortis. S druge strane, u SAD-u će Lancer Evolution X izgubiti ono X iz imena pa će se nuditi samo kao Lancer Evolution. Novi Evolution X raspolaže sa Mitsubishi-jevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje"i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U Mitsubishi-ju napominju da ovaj menjač ima više zajedničkog sa VW-om DSG transmisijom nego sa BMW-ovim SMG menjačem.
Mitsubishi-jev novi Lancer (prvi put predstavljen svetskoj javnosti na januarskom salonu u Detroitu) na domaćem, japanskom tržištu, nosiće ime Galant Fortis. Prema fabričkom saopštenju ime na latinskom znači snažan, odvažan, nepokolebljiv a koliko će se Japanaca primiti na to, videćemo. Galant Fortis u Japanu inače kreće u prodaju na jesen gde će se nuditi sa novim 4-cilindričnim 2,0 litarskim benzinskim motorom sa 16 ventila. U ponudi će biti klasični manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa i CVT transmisija. Kupcima će na raspolaganju biti verzije sa 2WD pogonom (samo na prednje točkove), kao i 4WD varijanta sa integralnim pogonom.
Aston Martin NPX
Aston Martin razmatra mogućnost razvoja sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom, koji bi konkurisao modelima Ferrari-ja pa i Audi-ja. David Richards, čiji konzorcijum je nedavno kupio ovu britansku marku, napominje da Aston Martin mora da obrati pažnju na to šta radi konkurencija, poput Audi-ja R8 i nekih japanskih marki. Richards kaže da nema planova da se model sa centralno smeštenim motorom pojavi pre 2010. godine a insajderi iz Aston Martina potvrđuju da bi se "eventualno mogao stvoriti prostor iznad budućeg modela Rapide gde bi se smestio superauto poput modela NPX." Izvori američkikog magazina AutoWeek, odakle su i ovi crteži mogućeg izgleda NPX-a, kažu da je smeštaj motora u novom superautomobilu tema o kojoj će tek biti doneta konačna odluka. Cena novog Aston Martina bi trebalo da se kreće oko 400.000 dolara.
Hummer H3T
Ove slike dugo očekivane (bar u Americi) pick up varijante Hummera H3T, napravljene su proteklog vikenda a prikazuju ovaj model sa duplom kabinom (crew cab) kakav će se naći u proizvodnji. Dakle sa 4 vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i mesta za 2 putnika i naravno većim sandukom iza kabine. Ponuda motora će obuhvatati mašine od 3,7 litara i 242KS kao i novi V8 sa 295 konja, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha. Proizvodnja H3T počinje u avgustu 2008. godine a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3. Cena još nije poznata.
VW Golf VI kasni
Ulrich Hackenburg, šef razvoja VW-a, je na salonu u Šangaju obelodanio da je premijera nove, šeste generacije njihovog najprodavanijeg modela, odložena. Plan je bio da se Golf VI predstavi u proleće 2008. godine ali će se to desiti krajem te iste godine, dakle oko 6 meseci kasnije. Hackenburg je pojasnio da su se na taj korak odlučili jer se aktuelni Golf V i dalje dobro prodaje i da nema potrebe da se žuri sa prezentacijom novog modela mada se ranije govorilo da je razvoj Golfa VI ubrzan zbog slabije prodaje aktuelne verzije u SAD-u i pritiska konkurencije. Nezvanično se čuje da je odlaganje ustvari posledica nezadovoljstva šefa VW-a Martina Winterkorna dizajnerskim rešenjem "šestice" pa će dizajn morati da pretrpi velike promene. Na crtežima vidite mogući izgled nove generacije Golfa, koji i dalje zadržava prepoznatljiv i konzervativan dizajn. Više su zanimljive nezvanične najave da bi novi Golf mogao da se pojavi samo u obliku kombilimuzine sa 5 vrata i kao Golf Plus dok bi verija sa 3 vrata bilo izbačena iz ponude u korist novog Scirocco-a. Kao i dosad, Golf će se nuditi sa zaista velikim izborom pogonskih agregata među kojima se nalaze novi 1,6 litarski TSI sa 200KS i 2,0L sa 260 konja, koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS). Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.
Audi R4
Audi se sprema za lansiranje manjeg sportskog automobila po uzoru na atraktivni R8. Dizajnom veoma sličan, samo manjih dimenzija, budući R4 sa centralno smeštenim motorom (ako zaista krene u proizvodnju) biće konkurent sportskim modelima poput Porsche-a Boxster i Cayman. Osnovni motor za R4 bi bio već poznati VW/Audijev 2,0 litarski FSI agregat ali bi snaga narasla na 201kW/273KS. Snažnija RS verzija bi koristila 2,5 litarski linijski 5-cilindrični turbo motor sa 260kW/354KS. Audi sprema i potpuno novu platformu za R4 dok će transmisija, upravljački mehanizam i kočioni sistem biti preuzeti sa već postojećih modela. Očekuje se težina od 1100 do 1250 kg dok bi proizvodnja R4 počela krajem 2009. godine.
Škoda Yeti stiže 2009.
Koncept manjeg SUV-a, koji je Škoda prikazala na salonu u Ženevi 2005. godine pod imenom Yeti, kako sada stvari stoje, pojaviće se u prodaji tokom 2009. godine. VW, kao vlasnik Škode, dao je zeleno svetlo za produkciju ovog modela ali će budući Škodin SUV, iako će koristiti veliki broj komponenti VW Tiguana, ipak biti manji od VW-ovog SUV modela (valjda da ne bi došlo do kanibalizma unutar iste kuće). Inače, Tiguan će se kao serijski model predstaviti već na salonu u Frankfurtu, u septembru ove godine.