Rolls Royce će kupcima uskoro ponuditi i blindiranu verziju svog modela Phantom, koji će imati najveću moguću balističku zaštitu. U Rolls Roycu ponosno ističu da se ova varijanta Phantom-a vizuelno uopšte ne razlikuje ni spolja ni iznutra u odnosu na standardnu. Zbog dodatnih ojačanja, automobil je naravno teži, tako da su i aluminijumska šasija i komponente ogibljenja takođe ojačani. S druge strane V12 motor nije pretpeo modifikacije odnosno i dalje iz 6,75 litara zapremine raspolaže sa 338kW/460KS i 720Nm obrtnog momenta. Prvi kupci blindiranog Phantom-a biće sa Bliskog Istoka a cena nije saopštena.
Porsche Boxster S Splashlight
Porsche je u New Yorku predstavio unikatni Boxster S Splashlight u upadljivoj narandžastoj boji, koja se inače koristi za farbanje modela 911 GT3 RS. Motor je 6-cilindrični, zapremine 3,2 litra sa 280KS i 320Nm. Kao što smo rekli ovaj Boxster je unikat i, osim što predstavlja stilsku vežbu, najavljuje i novu specijalnu i naravno limitiranu ediciju Boxster-a za leto ove godine. Osim karoserije, i neki detalji kabine su u istoj narandžastoj boji, poput oplate vrata i sigurnosnih lukova iza glava putnika. Kao uspešan kontrast, točkovi, retrovizori i bočni usisnici za vazduh su ofarbani u crno. Na sve to je dodat SportDesign paket, koji uključuje novi prednji spojler, zadnji difuzor, sedišta presvučena alkantarom i novi izduvni sistem.
Povodom 35 godina njihovog automobila Formule 1, modela Type 72D, Lotus je spremio specijalnu i naravno limitiranu seriju aktuelnog modela Elise da bi se proslavila titula Emersona Fittipaldija, koji je te 1972. godine za volanom Lotusa Type 72D osvojio šampionat Formule 1 sa 16 poena više od Jackie Stewarta. Specijalni Lotus Elise Type 72D Collectible Edition biće napravljen u samo 50 primeraka a moći će da se prepozna po zlatnim točkovima i crnoj boji karoseriji. Uz svaki primerak ovog Elise-a dobija se kaciga i prateća numerisana dokumentacija, koja potvrđuje autentičnost pripadnosti ovoj specijalnoj seriji. Cena ovog Lotusa je nešto manje od 60.000 američkih dolara.
Mini Clubman
O novom Miniju u karavan varijanti već smo pisali pre nekoliko meseci a kako se bliži trenutak prezentacije sve se češće sreću potpuno nemaskirani prototipovi na kojima se praktično vidi sve. Evo i najnovijih slika tog Minija, koji će u serijskoj proizvodnji poneti ime Clubman što je i zvanično potvrđeno iz fabrike. Ali ono što je najzanimljivije i što baš ne vidi odmah na ovim slikama, jeste činjenica da ovaj Mini ima različita rešenja vrata za vozača i suvozača. Naime na strani vozača imamo samo jedna klasična vrata a onda samo veliko staklo od B do C stuba. Dakle ovde ništa posebno. Ali sa suvozačeve strane su postavljena 2 vrata i to tzv. samoubilačka, koja se otvaraju jedna prema drugima. I tu nije kraj igranju sa vratima. I zadnja nisu klasična za ovu vrstu vozila, već su više u stilu manjih komercijalnih automobila tipa Citroen Berlingo ili Renault kangoo odnosno zadnja se vrata otvaraju iz dva dela. U svakom slučaju sa tolikim vratima i povećanim unutrašnjim prostorom konačno će biti otklonjene sve mane obične varijante Minija vezane za otežani ulazak na zadnja sedišta gde ustvari i nema mesta osim za malu decu. Takođe originalan i prepoznatljiv izgled Minija je sačuvan a više mesta u kabini i njena prostranost su samo dodatni razlog za povećanu tražnju ovog modela.
Mercedes će od septembra kupcima ponuditi novu C klasu 4Matic sa integralnim 4x4 pogonom, koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. 4Matic pogon će dobiti modeli sa motorima od 6 cilindara, tačnije benzinske verzije C280 (sa 231KS), C350 (272KS) i dizelaš C320CDI (224KS). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4Matic pogonom biće elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i 4ETS (traction control). Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C280 troši prosečno 9,6 litara na 100 km, C350 10,1 litara a C320CDI 7,7 litara. Na slici Mercedes C350 4Matic.
Pre neki dan pisali smo o obnovljenom Kyron-u i objavili prve nezvanične slike a ovih dana taj Kyron II već ima svetsku premijeru na salonu u Seulu, koji je upravo u toku. Kao što smo ranije napomenuli, korejski SsangYong je, osim po svojim terenskim i pick up modelima, poznat i po jedinstvenom i originalnom dizajnu istih. To je nekoliko puta pokrenulo lavinu kritika na neke od njihovih modela a posebno je u sećanju ostalo zgražavanje javnosti na modele Rodius/Stavic a kritika nije bio pošteđen ni novi Actyon a ni prva generacija Kyron-a. Zato su u SsangYong-u požurili sa predstavljanjem novog Kyron-a za koga se Korejci nadaju da će biti bliži ukusu kupca nego do sada. Za to ima sve šanse jer su vizuelne promene (nova maska, svetla i branici napred kao i kompletno prerađen zadnji kraj) učinile da novi model izgleda daleko privlačnije i "pristojnije" bez većih dizajnerskih egzibicija, koje bi mogle da odbiju potencijalne kupce. Osim novog spoljašnjeg dizajna, novi Kyron II dobiće i novi motor odnosno 2,7 litarski XDI dizelaš (poreklom Mercedesov) sa 165KS i unapređenu unutrašnjost. Drugi motor u paleti je već poznati 2,0 litarski dizelaš sa 141KS.
Kod nas već pomalo zaboravljeni korejski Daewoo (u vlasništvu GM-a pa se ti automobili kod nas prodaju kao Chevrolet) na salonu u Seulu ima svetsku premijeru nove luksuzne limuzine L4X čija prodaja počinje sledeće godine. Ipak treba reći da L4X i nije sasvim svetski novitet jer se ovde ustvari radi o modelu Holden Caprice samo sa Daewoo značkom i novom maskom. Naime i australijski Holden kao i Daewoo pripadaju GM-u pa ovakvo kloniranje modela sa različitim imenima nije nikakvo iznenađenje. U L4X je ugrađen 3,6 litarski V6 benzinac sa 190kW/258KS pri 6500 obrt./min. a sa njim ova limuzina postiže 227 km/h. Pogon je na zadnje točkove, što po navodima fabrike obezbeđuje maksimalni komfor i prostranu unutrašnjost. Od opreme se izdvajaju kamera za olakšanu vožnju unazad, bi-xenon svetla napred, (pozadi LED tehnologije) i bočne vazdušne zavese. U ovom trenutku nema nikavih indicija da bi se ovaj model mogao pojaviti i u Evropi.
Jeep Wrangler za Guinnessa
Novi Jeep Wrangler Unlimited ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda. Kako ? Popeo se na 6646 metara nadmorske visine, tačnije na vrh čileanskog vulkana Ojos del Salado, najvišeg vulkana na svetu. Time je postavljen rekord u dostignutoj maksimalnoj visini kada su u pitanju automobili. Ekspedicija, u kojoj su bila 2 Wranglera Unlimited, trajala je od 7. do 13. marta, a iako možda tako izgleda, osvajanje vrha nije bilo uopšte lako. Ipak i Wrangleri i učesnici ekspedicije su uspeli pa su s pravom na vrhu postavili tablu na kojoj stoji natpis : "parking samo za Jeep. Ostali ionako ne mogu stići dovde". Još lepše zvuči podatak da, sem novih guma i merne opreme, ovaj Jeep je isti kao i obična, serijska varijanta. Bolje reklame od ovog teško da ima.
U toku su pregovori Zastave i GM-a
Pre nekoliko dana objavili smo prvu nezvaničnu vest o početku sklapanja a kasnije i proizvodnji Opelovih automobila u Zastavi. U međuvremenu su Zastava i GM potvrdili te navode. Evo i dva nova teksta sa više detalja. Prvi je sa B92 a drugi agencije Fonet.
Predstavnici Zastava vozila i Dženeral motorsa potvrđuju da su u toku pregovori o montaži Opelovog automobila u Kragujevcu.
Izvor : B92
U Zastavi kažu da se još čeka da Vlada odobri aranžman, koji podrazumeva i bescarinski uvoz jednog kontigenta Opelovih automobila pre početka montaže u Kragujevcu, dok u nadležnom Ministarstvu kažu da će saradnja sa Opelom na dugoročnom nivou smanjiti izdvajanja iz budžeta za kragujevačkog proizvođača. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević nije hteo da precizira o kom modelu je reč, kao ni koji broj automobila bi se uvozio, odnosno, kasnije proizvodio. O detaljima nisu želeli da govore ni u kompaniji Dženeral motors, ali su potvrdili da su pregovori u toku. Aranžman bi bio sličan onom koji Zastava ima sa Fijatom. Prvo bi se omogućio slobodan uvoz određenog modela, a potom bi bila montirana linija za sklapanje automobila u Zastavi. Za ovaj posao čeka se još samo podrška vlade, kaže za B92 Zoran Radojević i objašnjava da je "neophodno da pre početka proizvodnje program bude pozicioniran na našem tržištu i to u periodu dok traje prilagođavanje naše tehnologije za proizvodnju. Mi smo po našoj projekciji predvideli da prvo vozilo može da počne sa proizvodnjom 2008, a drugo u 2009. godini. S tim što ova proizvodnja nije licencna, znači mi ne kupujemo licencu nego ćemo proizvoditi pod firmom Opel". Inače, montaža Fijatovih automobila, Zastava 10 kako se zove u Srbiji, u Kragujevcu nije počela ni više od pola godine posle potpisivanja ugovora i prema najavama rukovodstva Zastave trebalo bi da počne u junu, koliko je potrebno da se završi montaža opreme. Direktor Zastave Zoran Radojević kaže da na tržištu Srbije postoji veliko interesovanje za Fijatove automobile, koji se prodaju bez carinskih dažbina od 20 odsto, odnosno jefitniji su za oko 1.500 evra.
"Ja mogu da kažem da je prošle godine prodato oko četiri hiljade vozila, podatke od sajma ne mogu da kažem jer se još uvak sređuju. Bilo je veliko interesovanje i stvarno je dosta prodato na sajmu. Ja očekujem da sajamska prodaja bude oko 600 vozila u ovom mesecu", kaže on. U Ministarstvu privrede za B92 su potvrdili da je dostavljen nacrt ugovora Zastave i General motorsa, i on će nakon analize u tom ministarstvu biti upućen u druga relevantna ministarstva a zatim i na odluku Vladi, ali nisu mogli da iznose detalje tog ugovora jer je strani partner insistira na poverljivosti. U tom Ministarstvu takođe kažu da će ugovor sa Opelom, kao i saradnja sa Fijatom omogućiti da se smanje godišnje subvencije koje država izdvaja za Zastavu. Ukoliko Vlada odobri novi aranžman, u Zastavi će se, prema saznanjima B92 proizvoditi nešto veći model od Zastave 10, najverovatnije Astra classic II.
Vlada će podržati Zastavu i GM
Izvor : Fonet
Beograd- Vlada Srbije će verovatno podržati aranžman Zastave i Dženeral Motorsa, ali će smanjiti subvencije kragujevačkoj fabrici.
Razlog za to je činjenica da će proizvodnja Fiatovih i Opelovih modela obezbediti njeno znatno rentabilnije poslovanje. Prema nezvaničnim informacijama, Ministarstvu privrede dostavljen je (pred)ugovor o poslovno tehničkoj saradnji, koji bi Vlada Srbije trebala da razmatra. Zastava i Dženeral Motors nisu želeli da u ovoj fazi pregovora preciziraju detalje ugovora, dostavljenog Vladi Srbije, ali je iz kragujevačke fabrike potvrđeno da će automobili proizvedeni u Kragujevcu nositi Opelovu oznaku, što znači da Zastava neće kupovati licencu. Prema nezvaničnim informacijama, ugovor predviđa početnu proizvodnju od tri hiljade Opelovih modela Astra classic godišnje, a taj broj bi narednih godina bio povećan na pet hiljada. Tako ambiciozan plan biće podržan odgovarajućim investicijama u opremu proizvodnih linija. U Zastavi će se, najverovatnije, proizvoditi modeli sa benzinskim motorima zapremine 1.364 ili 1.598 kubna centimetra, oba sa 16 ventila i 90, odnosno sto konjskih snaga. Bazna verzija Astre classic sa petoro vrata i motorom od 90 konjskih snaga koštala bi ispod deset hiljada evra, dok bi najskuplja verzija imala cenu od oko 12 hiljada evra.
Samsung QMX
Na salonu u Seulu i Samsung (deo Renault-Nissan alijanse) izlaže koncept automobil u sve popularnijoj SUV klasi. Ime mu je QMX (Quest Motoring Xperience) a bazira se na studiji Renault Koleos (što se vidi već po kloniranom dizajnu), koji će se naći u prodaji tokom 2008. godine. I Samsung QMX kreće u serijsku proizvodnju a razvijen je pod šifrom H45. Renault će definitivnu, serijsku verziju svog SUV modela predstaviti na salonu u Frankfurtu, septembra ove godine. Kao i u serijski Samsung QMX i u Renault Koleos ugrađivaće se 2,0 litarski benzinski motor sa 140KS kao i 2,0dCi dizelaši sa 150 i 175 konja.
Evo jedne zanimljive premijere salona automobila u New Yorku, koji je u toku. Iako auto na slikama izgleda kao Golf V Variant, predstavljen pre mesec dana u Ženevi, ovde se ipak radi o Jetta-i u karavan verziji namenjenoj Amerikancima. Pri svemu tome je zanimljivo i ime, koje je VW upotrebio za ovu karoserijsku verziju. Umesto klasičnih imena Variant ili Sport Wagon, Nemci su Jetta-u karavan prozvali Sportwagen (sportski auto !) što je zaista pretenciozno imajući u vidu da je ovo ipak praktičan i funkcionalan model a ne neki sportski coupe. Ako ništa drugo bar su izborom imena privukli pažnju javnosti jer dizajnom sigurno neće. Naime Jetta Sportwagen je u dlaku ista kao pomenuti Golf Variant. Ipak, da bi bar malo opravdali ime, u Jetta-u će se ugrađivati i snažan 2,0 litarski turbo benzinac sa 203KS kao i nešto slabiji 2,5 litarski 5-cilindrični agregat sa 173 konja. Od januara sledeće godine će u ponudi biti i 2,0TDI dizelaš. Naravno i dimenzije ove Jetta-e su iste kao kod Golfa Variant odnosno dužina iznosi 4,56 metra što je za 6 mm više od klasične limuzinske varijante Jetta-e sa 4 vrata. Kao i Golf Variant i Jetta Sportwagen će se proizvoditi u Meksiku a cena bi trebalo da bude viša za oko 1000 dolara u odnosu na standardnu Jetta-u. Prodaja u SAD-u inače treba da počne u septembru ove godine.
Mazda CX-7 u Srbiji od 33.599 evra
Jedan od modela, koji je privukao veliku pažnju tek zatvorenog salona u Beogradu jeste i Mazdin crossover model CX-7. Radi se o automobilu, koji kombinuje udobnost neke limuzine, praktičnost i funkcionalnost karavana i prohodnost SUV vozila. Veoma položena linija vetrobranskog stakla i kosa linija krova već nagovešatavaju sportski potencijal, koji se krije ispod poklopca motora. Ovu Mazdu naime pokreće 2,3 litarski 4-cilindrični benzinski turbo motor iz Mazde3 MPS i Mazde6 MPS. Razvija 190kW/258KS i 350Nm obrtnog momenta. Sve to je dovoljno za 210 km/h najveće brzine i ubrzanje do 100 km/h za 8 sekundi. Menjač je ručni sa 6 stepeni a snagu prenosi na 18 inčne točkove. Pogon može biti integralni 4x4 ili samo na prednju osovinu. Standardna oprema sadrži ABS, EBA (pomoć pri kočenju), TCS (kontrola proklizavanja), DSC (elektronska kontrola stabilnosti), automatsku klimu, frontalne i bočne vazdušne jastuke, elektro paket a Revolution verzija i kožna sedišta. CX-7 ima mesta za 5 putnika a dimenzije su mu : D x Š x V 4675 mm/1872 mm/1645 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2750 mm. Težina praznog vozila je 1782 kg a potrošnja je 10,8 litara. Cena u Srbiji se kreće od 33.599 evra (bazna verzija Challenge) do 36.899 evra za verziju Revolution SD. Sve cene su sa PDV-om. Mazde u našoj zemlji prodaje Profil International iz Beograda (Karađorđeva 13, tel.011/3283 722, internet : www.mazda-profil.co.yu), u Zemunu AC Auto (Cara Dušana 236, tel. 011/3162 928) i Grand M iz Novog Sada (bulevar Vojvode Stepe 50, tel.021/542 800).
Pre nekoliko dana smo objavili prve nezvanične slike novog Mercedesa CLK63 AMG Black Series a u međuvremenu je auto i zvanično predstavljen novinarima na salonu u New Yorku pa su pred vama prve fabričke fotografije ovog modela. Zato, pored ovih novih slika, ponavljamo najznačajnije tehničke karakteristike. CLK63 AMG Black Series (koji predstavlja drumsku verziju safety car-a Formule 1) pokreće 6,3 litarski V8 motor snage 373kW/507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrzanja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). Dizajnerski gledano, CLK63 AMG Black Series donosi agresivan aero body kit, koji obuhvata modifikovane branike sa većim otvorima za vazduh napred, difuzor pozadi, šire blatobrane, točkove od 19 inča (gume Pirelli P Zero Corsa 265/30 R 19 napred i 285/30 R 19 nazad) itd. Tu su i sportsko ogibljenje, novi kočioni sistem, širi trag točkova a u kabini upravljač za 15 mm manjeg prečnika u odnosu na standardni.
Evo još jedne svetske premijere sa salona u Seulu. Posle hatchback varijante novog modela niže srednje klase i30, Hyundai je na domaćem terenu promovisao i njegovu karavan verziju sa imenom CrossWagon. Naravno karavan je duži od standardne varijante i to za lepih 24 cm pa sada meri 4,48 metra u dužinu, širok je 1,73 a visok 1,53 metra. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm odnosno 50 mm više od kombi-limuzine. Od napred je novi i30 CrossWagon identičan hatchback-u dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno što se može konstantovati i za zadnji kraj. Paleta motora obuhvata benzinske i dizel agregate snage od 90 do 140KS.
Hyundai HND-3 Veloster
Hyundai na salonu u Seulu ima 3 svetske premijere a jedna od njih je i ovaj koncept manjeg 2+2 sportskog coupea HND-3 Veloster. Prototip je nastao u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Osim podatka da ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 220KS i 5-stepeni automatski menjač, o ovoj studiji nema nekih preciznijih informacija. Doduše poznate su dimenzije : D x Š x V 4100 mm/1790 mm/1450 mm. Ipak jasno je da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Angelesu pre nekoliko meseci. Koliko god bio atraktivan i privlačan, HND-3 Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za proizvodnju.