Roewe W2
Kineska kompanija SAIC (Evropljanima poznata pre svega po kupovini prava na proizvodnju Rovera 25 i 75 ali bez prava na ime Rover pa ih prodaje kao Roewe) sprema i model srednje klase koji bi popunio rupu u njihovoj ponudi modela. Kako će taj model izgledati pokazaće koncept W2 (na slikama), koji će SAIC predstaviti na predstojećem salonu automobila u Šangaju (počinje 22. aprila). W2 bi u serijsku proizvodnju trebao da krene već u decembru ove godine i to pod istim imenom. Prema prvim najavama, oblik serijskog modela neće se bitnije razlikovati od ovog prilično hrabrog i izražajnog dizajna, koji krasi studiju. Veoma moderno izgleda i unutrašnjost a da bi proverili koliko će biti kvalitetno napravljena, moraćemo da sačekamo serijsku varijantu. U SAIC-u za W2 najavljuju bogatu standardnu opremu poput 6 vazdušnih jastuka, ABS, EBD, CBC, MSR, TCS i VSC elektronskih sistema bezbednosti, startovanje bez ključa itd. Od motora će na raspolaganju biti agregati zapremine 1,6 i 1,8 litara (ovaj poslednji i sa turbo verzijom) a najavljuje se i automatski menjač sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.
Evo i prvih slika obnovljene korejske limuzine Kia-e Magentis (na nekim tržištima poznata i kao Optima). Radi se o blagom i finom doterivanju spoljašnjosti i unutrašnjosti dok promena na mehanici i dimenzijama nema. Iako nekima možda ovaj diskretni ristajling dolazi prerano i predstavlja iznenađenje (Magentis se u Evropi prodaje jedva godinu dana), konkurencija u D segmentu je itekako brojna i žilava tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi blage promene na prednjem i zadnjem kraju, koje uključuju novu masku, svetla napred sa bistrim staklom, promenjen dizajn prednjeg branika u donjem delu (otvori za vazduh), žmigavce u retrovizorima, novu grafiku zadnjih svetala i unapređenu unutrašnjost. Paletu motora sačinjavaju benzinci od 2,0 i 2,7 litara sa 106kW/145 i 138kW/188KS a dizelaš je zapremine 2,0 litara sa 103kW/140KS. I dalje je to udobna porodična limuzina dimenzija D x Š x V : 4735 mm/1805 mm/1480 mm, međuosovinskog rastojanja od 2720 mm i prtljažnika zapremine 420 litara. Naravno ne treba zaboraviti ni dobar odnos uloženo/dobijeno (aktuelnu verziju sa 2,0 litarskim dizelašem kod nas treba platiti privlačnih 21.990 evra sa PDV-om). U ovom trenutku još je rano govoriti koliko će koštati ovaj "novi" Magentis.
Švedski Volvo danas slavi tačno 80 godina proizvodnje automobila. Naime 14. aprila 1927. godine iz fabrike u Geteborgu izašao je prvi serijski primerak Volvoa. Bio je to model OV4 Jakob (na prvoj slici). Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Inače ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe-krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Volvo je 1999. godine kupio američki Ford pa danas Volvo, zajedno sa markama Aston Martin, Jaguar i Land Rover, čini Fordovu Premier Automotive Group (PAG). Volvo svoje automobile prodaje u više od 100 zemalja a 2005. napravljeno je 443.947 automobila i SUV modela a 2006. 427.747. Najprodavaniji tokom prošle godine bio je XC90, koji je prodat u 85.064 komada. Automobili Volvo danas se proizvode u Belgiji, Švedskoj i Finskoj a u tim fabrikama ukupno radi 25.553 radnika. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80 (na drugoj slici) i XC90. Uskoro stižu novi S40/V50 i S60 kao i manji SUV model XC60 čiji je prototip prikazan pre nekoliko meseci.
Novi italijanski superauto Spada Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole Spada iz kompanije SpadaConcept i tjuning kuće UK Garage. Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. I upravo je Alfa Romeo TZ iz 1965. godine poslužio kao inspiracija za ovaj najnoviji superauto. Glavne karakteristike Spada Codatronca-e su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji. Cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Da li su u tome uspeli svako može sam da proceni prema ovima slikama ali reakcije na netu baš i nisu najpovoljnije (da ne upotrebimo neku jaču reč). Codatronca koristi šasiju i ostalu mehaniku Chevrolet Corvette (motor i ogibljenje su sredili u UK Garage-u) a nudiće se u 3 varijante : TS, TSV i TSS. Poslednji TSS raspolaže sa 700 konja i 950Nm obrtnog momenta i ubrzava do 100 km/h za manje od 3 sekunde a postiže 355 km/h. Naravno ovo su sve tvrdnje samog konstruktora.
Preregistracije "crnogoraca" neće biti
Izvor : dnevni list Press
Predrag Bubalo, Vlatko Sekulović i Mlađan Dinkić potvrdili za Press da od preregistracije neće biti ništa. Za vlasnike "crnogoraca" važe ista pravila kao i za sve druge. To znači da vozilo mora da ispunjava evro 3 standard.
Od preregistracije "crnogoraca" definitivno neće biti ništa! Uprkos tome što ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić uporno uliva nadu vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama, ministar privrede Predrag Bubalo, kao i Mlađan Dinkić i nadležni u Ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom ne žele da krše zakon i zažmure pred Uredbom o uvozu polovnih automobila iz inostranstva. Podsetimo, u Srbiji prema procenama ima od 50.000 do 100.000 vozila sa crnogorskim tablicama. Većina tih automobila ne zadovoljava evropske standarde, niti je ocarinjena, niti oporezovana prilikom uvoza. Prema Uredbi Vlade Srbije o uvozu polovnih vozila iz inostranstva, svaki automobil uvezen iz strane zemlje mora da ima evro 3 motor i da za njega budu plaćeni porez i carina. Pitanje preregistracije pokrenuto je nakon razdvajanja Državne zajednice Srbija i Crna Gora, a nekoliko meseci kasnije vlada je odlučila da Uredbu o uvozu polovnih vozila iz inostranstva ne menja i da nikome ne čini ustupke.Ministar privrede Predrag Bubalo preregistraciju vozila prokomentarisao je za Press ovako: - Preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama biće odobrena... ali samo uz plaćanje carine, poreza i za automobile sa evro 3 motorom. On je dodao da će to sigurno biti konačna odluka. - Za vlasnike "crnogoraca" važe ista pravila kao i za sve druge. To znači da vozilo mora da ispunjava evro 3 standard da bi uopšte moglo da se ocarini i oporezuje. Tek nakon toga može da se registruje u našoj zemlji - kategoričan je Bubalo. Vlatko Sekulović, državni sekretar u Ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom, takođe tvrdi da se postojeća Uredba o uvozu polovnih automobila iz inostranstva neće menjati. - I dalje čvrsto stojimo iza onoga što smo ranije odlučili. Nećemo dozvoliti preregistraciju ukoliko vozila nemaju evro 3 motor. Uredba je u nadležnosti našeg ministarstva i niko drugi ne može da je promeni - kaže Sekulović. Najoštriji protivnik preregistracije "crnogoraca" ostao je Mlađan Dinkić, bivši ministar finansija. On i dalje smatra da ne treba davati nikakve ustupke onima koji su pokušali da "izigraju zakon".U G17 Plus, stranci na čijem je čelu Dinkić, kažu da on i dalje ostaje pri svom stavu. - Dinkić smatra da bi odobrenje preregistracije vozila sa crnogorskih tablica na srpske značilo da su svi oni koji su legalno kupili automobile ispali glupi. Zakon je isti za sve i svi bi trebalo da ga poštuju - kažu u G17 Plus. Usamljen u nameri da pomogne vlasnicima "crnogoraca" ostao je jedino ministar Velimir Ilić, u čijoj je nadležnosti saobraćaj. On je za Press izjavio da je problem crnogorskih vozila već "rešena stvar". -Preregistracija mora da se obavi. Aj'te, molim vas, šta da se radi s tolikim automobilima. Samo se još čeka odobrenje Ministarstva finansija i njihov predlog za koliko će para ljudi moći da preregistruju vozila - tvrdi Ilić, koji nije mogao da kaže koliko će preregistracija koštati, ali je siguran da cifra neće biti previsoka, već "razumna". Među vlasnicima vozila sa crnogorskim tablicama, kako saznaje Press, počela je da kruži priča da je Uprava carina dobila nalog da carini "crnogorce". U Upravi carina, međutim, to su demantovali.
- Prvi put čujem za to. Mi poštujemo Uredbu o uvozu polovnih automobila iz inostranstva i carinimo jedino vozila koja ispunjavaju evro 3 standard. Nikakav drugačiji nalog nismo dobili, tako da ne možemo da carinimo vozila koja nemaju evro 3 motor - tvrde u Upravi carina.
Pre nekoliko dana pisali smo o početku proizvodnje Dacia-e Logan u Indiji (pod imenom Mahindra-Ranault Logan) ali tu nije kraj ekspanzije ovog uspešnog i jeftinog porodičnog modela. Renault (vlasnik Dacia-e) je saopštio da posle Venecuele, Ekvadora i Kolumbije, Logan počinje pohod i na tržišta Argentine (u maju) i Brazila (od jula meseca). U ovim zemljama Logan će se prodavati pod imenom Renault (na slici). U Brazilu će se i proizvoditi i to u Renaultovoj fabrici u gradu Kuritiba. Fabrika ima kapacitet 200.000 automobila godišnje od čega se planira da će na Logan otpadati 110.000 komada. Inače Logan je od 2004. godine do danas prodat u preko 450.000 primeraka a proizvodi se u Rumuniji, Rusiji, Maroku i Indiji a uskoro i u Iranu. Međutim, osim početka proizvodnje i prodaje Logana u Argentini i Brazilu, pažnju privlači i najava meksičke filijale Nissana da će se od leta Logan u toj zemlji prodavati pod značkom Nissana. Iako Nissan ima fabriku u Meksiku, Logan će se za meksičko tržište ipak proizvoditi u pomenutoj Renaultovoj fabrici u brazilskom gradu Kuritiba. Ovo je samo još jedan primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Ranault-Nissan alijanse. Dobar primer za to je upravo Nissanova fabrika u Meksiku, koja pored Nissan Tiida-e proizvodi i Renault Thalia-ju ali ju u Meksiku prodaje pod imenom Nissan Platina. Detaljnije informacije o meksičkom Loganu (uključujući i njegovo ime), karakteristikama i pogonskim agregatima, biće saopštene naknadno.
Američki Hennessey Performace Engineering (poznat po tjuniranom Viperu sa 1000 konja i Jeep Grand Cherokee-ju sa 600KS) pripremio je i svoju verziju Porschea 911 Turbo, koji fabrički iz 3,6 litarskog 6-cilindričnog motora izvlači 353kW/480KS i 620Nm. Onima, kojima to nije dovoljno, Hennessey nudi 3 različita paketa za povećanje snage ovog modela. Prvi paket podrazumeva rast snage na 434kW/590KS. Nije vam dovoljno ? Za vas je tu drugi paket sa 478kW/650KS. Ni to nije dovoljno ? E, Hennessey ima rešenje i za tu situaciju. Treći paket podrazumeva porast snage na 515kW/700KS. Ovaj najjači Hennessey 911 Turbo postiže 350 km/h i ubrzava do stotke za 3,5 sekundi (serijski model 310 km/h i 3,9 sekundi).
Ford Iosis X SUV
Ford za početak 2008. godine priprema manji, kompaktni SUV model namenjen pre svega Evropljanima. Auto za bazu koristi koncept Iosis X, predstavljen prošle godine na salonu u Parizu. U ovom trenutku se još pouzdano ne zna koje ime će nositi ali se pretpostavlja da se radi o nazivu X-Max ili Cross-Max. Kao što se vidi sa ove slike, serijska verzija će velikim delom preuzeti linije pomenutog koncepta Iosis X odnosno dizajniran je u već poznatom Fordovom kinetičkom stilu. Auto koristi Fordovu modularnu C1 platformu, koju će imati i novi kompaktni SUV iz Mazde, model CX-5, o kome smo nedavno pisali. Ali Mazda neće biti jedina konkurencija novom Fordu. Nekako baš u isto vreme pojaviće se rivali poput VW Tiguana, Audija Q5, Mercedesa GLK a nešto kasnije i BMW X1. Pretpostavlja se da će motori, koji će pokretati novi SUV, biti oni iz postojećih modela Focus i S-Max a razvijaće od 130 do 220KS. Premijera novog SUV-a (kako god se već bude zvao) biće u septembru, na salonu u Frankfurtu kada će biti poznati i svi detalji a prodaja počinje početkom 2008.
Nemački tjuner Startech je ponudio sportski aero body paket i preradu dizel motora za Dodge Caliber. Estetske dorade na spoljašnjosti Calibera (novi atraktivniji branici sa povećim otvorima za vazduh, pragovi, sportski izduvni sistem, 19 ili 20 inčne alu felne i 30 mm spušteno ogibljenje) brinu se za agresivniji i privlačniji utisak, koji auto ostavlja na posmatrača. Osim promena na eksterijeru, u Startechu su obradili i 2,0 litarski dizelaš, koji sada umesto serijskih 103kW/140KS i 310Nm raspolaže sa 132kW/180 konja i 360Nm. Naravno poboljšane su i performanse pa ovaj Caliber postiže 201 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,6 sekundi (serijski model 196 km/h i 9,3 sekunde). Motor i dalje udovoljava standardima Euro4.
Poslednjih meseci izuzetnu pažnju javnosti privukao je Argentinac Joan Ferci, koji je (bog zna kako) dobio ekskluzivno pravo da svoje automobile prodaje pod imenom Lamborghini i da koristi i fabrički logo italijanske marke ! Prema prvim najavama pomenutog gospodina, njegov Lamborghini Alar je trebao da pokreće V12 motor sa 700 konja a postizao bi 360 km/h. Iako su mnogi sumnjali da će se Alar ikada pojaviti i da će najave ostati samo najave, Joan Ferci je ipak u Buenos Airesu predstavio svoj Lamborghini u konačnoj verziji. Alar je napravljen na osnovi starog Lamborghini-ja Diablo a sada se u njega ugrađuje veći i to Lamborghinijev 7,7 litarski V12 motor sa 750KS. Ono što je još lepše i izaziva nepoverenje (blago rečeno !) u verodostojnost jeste da Alar (težak 1200 kg) navodno postiže čitavih 410 km/h, dakle 3 km/h više od Bugatti-ja Veyron (sa 1007 konja) ! Ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,2 sekunde ali i to tek treba da se dokaže. O dizajnu nema potrebe trošiti reči. Svako za sebe može da donese zaključak da li OVO vredi platiti 750.000 američkih dolara. Inače, reakcije na izgled alara su na netu izuzetno negativne što uopšte ne čudi.
Prestanak proizvodnje Juga do 2010. godine ?
Kragujevac- Saradnja Zastave sa Fijatom i GM-om možda će dovesti do toga da postepeno prestane proizvodnja sadašnjih Zastavinih modela.
"Saradnja sa Fijatom i moguća saradnja sa Dženeral motorsom omogućiće da proizvodnja sadašnjih Zastavinih modela postepeno prestane do 2010. godine", izjavio je generalni direktor Grupe Zastava Zoran Radojević.
Radojević je agenciji Beta rekao da se trenutno samo uz pomoć subvencija Vlade Srbije modeli domaćih vozila prodaju po sadašnjoj ceni i naglasio da vozila u klasi "juga" i "floride" koštaju mnogo više.
On je napomenuo da se radi o starim modelima i da fabrika ne može da poveća cene jer bi to zaustavilo prodaju, ističući da je zbog toga poslovna politika usmerena na saradnju sa stranim afirmisanim proizvođačima vozila i proizvodnju njihovih modela.
"U toj saradnji vodimo računa da ulog našeg rada u proizvodnji vozila bude takav da cena bude niža nego na Zapadu, što će omogućiti da vozila proizvedena u našim halama budu konkurentna po ceni", rekao je Radojević.
On je rekao da je cilj saradnje sa inostranim partnerom da se proizvodnja modela ne osvaja samo u Zastavi, već i kod kooperanata.
Radojević je naglasio da sama činjenica da je Vladi Srbije upućen predlog ugovora o saradnji sa Opelom, koji je svetski proizvođač, predstavlja veliki uspeh, ali je dodao da ne može da prognozira stav Vlade Srbije o predlogu te saradnje.
Izvor : agencija Beta
14. međunarodni Tuning Styling Show i Drift race u organizaciji Auto Tuning Cluba, održaće se 21. aprila u Beogradu, na karting stazi Ada Huja sa početkom u 14 časova (ulaznica za posetioce 200 dinara). Osim izložbe modifikovanih automobila posetioci će moći pratiti i takmičenja u Stylingu, DB drag-u, Sound quality-ju i adrenalinskom Drift race-u. Organizatori obećavaju dobru zabavu uz Go-go igračice, DJ techno house party, bikini car wash i još mnogo toga. I na ovoj manifestaciji biraće se miss tj. najlepša hostesa i najatraktivnija dance igračica. Informacije i prijave na tel. 064/11 999 89 i www.tuning.co.yu
Oni koji su bili razočarani kada je Mercedes ponudio model SLR 722 Edition sa "samo" 650KS a ne 722 koliko je sugerisalo ime, sada će doći na svoje. Naime Hartmut Feyhl (radio u AMG-u), vlasnik tjuning kuće RENNtech je "ispravio grešku" i nepravdu, koju su učinili u Mercedesu i pojačao 5,5 litarski V12 motor sa 650 na 722 konja tako da sada sa punim pravom može da nosi oznaku SLR 722 Edition. Broj 722 ustvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson. Osim pojačanja snage, RENNtech SLR 722 Edition je dobio i nove točkove veličine 20 inča.
Na salonu automobila u nemačkom Lajpcigu (14.-22. april), Alfa će promovisati specijalno i veoma ograničeno izdanje modela 147 pod imenom Amica. Biće ponuđeno samo 100 (sto) komada ove posebne serije. U odnosu na standardne modele 147-ice, Amica se razlikuje posebnom belom bojom (Polar White), 17 inčnim felnama, kožom u unutrašnjosti u dve boje i električno pokretanim šiberdahom. U ponudi su varijante sa 3 i 5 vrata a motori su benzinci od 1,6 litra sa 77kW/105 i 88kW/120KS kao i 1,9 litarski dizel sa 88kW/120KS. Cene se kreću od 21.460 do 25.870 evra.
Evo i najnovije dorade Audijevog modela Q7, koji je uradila tjuning kuća Hofele Design. Njihov sportski aero paket za atraktivniji i privlačniji izgled sadrži nove elemente poput agresivnijih branika (pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), dodatnih svetla napred, novi prednji gril, proširene blatobrane, zadnji krovni spojler i naravno set originalnih točkova veličine 20 inča.