Prvi čovek DaimlerChrysler-a Dieter Zetsche (na slici) je i zvanično potvrdio da će Chrysler biti prodat. On je to izjavio na sastanku deoničara kompanije rekavši još da sada može potvrditi i da se vode pregovori sa 3 potencijalna kupca. To su investitorske firme Blackstone Group i Cerberus Capital a treći kandidat je kanadska Magna International Inc. poznata po proizvodnji delova i automobila. Njen deo je i austrijska Magna Steyr koja za Chrysler proizvodi modele Voyager, 300C i Jeep Grand Cherokee namenjenih prodaji u Evropi. Chrysler je tokom prošle godine imao gubitak od 1,5 milijarde dolara a procena je da će se cena za Chrysler vrteti oko 8 milijardi dolara. Čak se pominje mogućnost da bi odluka o tome ko će biti novi vlasnik mogla biti doneta već krajem ovog meseca. Međutim tokom današnjeg dana pojavila se još jedna ponuda za kupovinu Chrysler-a. Naime milijarder Kirk Kerkorian je preko svoje Tracinda korporacije za Chrysler ponudio 4,5 milijardi dolara u kešu dok je recimo pomenuta kanadska Magna International Inc. ponudila 4,7 milijarde dolara. Da podsetimo da je Daimler-Benz 1998. godine za Chrysler grupaciju platio 38 milijardi dolara !
Kao što je ranije i najavljeno, na salonu u New Yorku je danas objavljeno ko je dobitnik priznanja Svetski automobil godine (World Car of the Year). Kao što se vidi iz naslova, za 2007. godinu to je Lexus LS460. LS460 je tako pobedio Audi TT i Mini Cooper, koji su se zajedno sa Lexus-om našli u finalu. Ipak Audi TT nije ostao praznih ruku već je osvojio nagradu za najbolji dizajn godine (World Car Design of the Year) a Audi RS4 je proglašen za najbolji sportski automobil (World Performance Car) u konkurenciji, koju su činili BMW 335i i Porsche 911 Turbo. I na kraju Mercedes E320 BLUETEC pobednik je u kategoriji za ekologiju odnosno proglašen je za World Green Car ispred BMW-a Hydrogen 7 i VW-a Polo Bluemotion. Inače, svetski automobil godine bira stručni žiri sastavljen od 48 novinara iz Severne Amerike, Evrope i Azije.
Kia KND-4 Concept
Na salonu u Seulu Kia promoviše novi SUV model KND-4, doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike. Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost i želi da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama zelena boja velikog sjaja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija i širok C stub. U Kia-ji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti čemu doprinose pomenuti kratki prepusti i visoki klirens. Naravno i pogon je na sve točkove sa ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je 2,2 litarski dizelaš a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako D x Š x V : 4466 mm/1860 mm/1600 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.
Šest godina posle početka serijske proizvodnje, jubilarni, milioniti primerak novog Minija sišao je 4. aprila sa proizvodne trake BMW-ove fabrike u engleskom Oksfordu. Kada je 2001. počela proizvodnja novog Minija, bilo je planirano da se godišnje proda oko 100.000 Minija ali se ubrzo pokazalo da to nije dovoljno da zadovolji veliku potražnju uprkos visokoj ceni automobila pa je proizvodnja povećana na svih 200.000 komada godišnje. Uz to povećao se i broj radnika. Tako je 2001. 2400 radnika dnevno proizvodilo do 300 automobila a danas 4700 radnika sklapa 700 Minija na dan. U međuvremenu je BMW (vlasnik Minija) krajem 2006. godine redizajnirao Mini, koji će uskoro dobiti i Clubman (karavan) verziju. Inače, u ovom trenutku Mini se prodaje u 80 zemalja sveta a skoro 80% svih Minija se izvozi. Jubilarni Mini ofarban je u "pepper white" belu boju osim krova, točkova i retrovizora za koje je spremljena specijalna nijansa zelene boje. I u kabini preovlađuje zelena boja u kojoj su kožna sedišta, volan i ručica menjača.
SsangYong Wz concept
Na međunarodnom salonu automobila u Seulu, koji je upravo počeo, domaći SsangYong izlaže koncept sportsko-luksuzne limuzine Wz concept. Preciznih informacija o ovoj studiji u ovom trenutku nema a radi se o mogućem nasledniku aktuelnog luksuznog modela Chairman. Poput pomenutog Chairmana i Wz se odlikuje, kako kažu u fabričkom saopštenju, "ultra-luksuznim okruženjem u kabini a istovremeno odražava SsangYong-ovu nadmoć u dizajnu i inžinjeringu".
Na salonu u New Yorku Ford predstavlja novi crossover model nazvan Flex. Radi se o velikom porodičnom automobilu za 7 osoba, koji, prema Fordu, postavlja nove standarde u pogledu stila, funkcionalnosti i komfora u ovom segmentu. Glavni adut i jeste prostorna kabina sa tehničkim spravicama, koje pomažu da dugo putovanje lakše i brže prođe. Sa ovim modelom Ford prati trend potražnje za ovakvim vozilima, koja bi do kraja decenije trebala da rezultira prodajom od 3 miliona ovakvih automobila na godišnjem nivou. Sa novim Flex-om i ranije predstavljenim modelima Edge i Taurus X, Ford je spreman da odgovori zahtevima kupaca ovog segmenta. Kako bilo, Flex pokreće 3,5 litarski V6 motor sa 260KS. Pogon je integralni (AWD) a menjač 6-stepeni. Prodaja Flex-a počinje u leto 2008. godine.
Ova, verovatno poslednja, verzija aktuelnog modela S2000 pred penzionisanje, imaće svetsku premijeru na salonu u New Yorku za neki dan a prodaja počinje u septembru. Lakša, čvršća i agresivnijeg dizajna, CR (Club Racing) varijanta ima zadatak da u potpunosti iskoristi potencijal modela S2000 na trkačkoj stazi a da istovremeno bude i auto za svaki dan. Za to će se brinuti tvrđe podešeno ogibljenje (uz nove opruge i amortizere), kruća karoserija, smanjena masa automobila (raspored težine savršenih 50/50), šire gume pozadi (Bridgestone Potenza RE070) i kompletan aero body kit (obratite pažnju na veliki prednji i ogroman zadnji spojler) uključujući i novi dizajn 17 inčnih alu točkova u tamno sivoj boji. Uz sve to, zbog dodatnog smanjenja težine, CR ima i aluminijumski krov umesto serijskog platnenog. Naravno u standardnoj opremi nema CD plejera, klime ili sličnog mada se ta oprema može naručiti kao opcija. Još je lepše da se VSA (elektronska kontrola stabilnosti) može, pritiskom na dugme, u potpunosti isključiti. Motor je 4-cilindrični, zapremine 2,2 litra sa 16 ventila i razvija 237KS pri 7800 obrt./min. uparen sa preciznim manuelnim menjačem sa 6 brzina. Ukratko, beskompromisna mašina za entuzijaste, odličnih voznih osobina i upravljanja, preciznog menjača i isto takvog upravljača, sportskog ogibljenja i velikog užitka za vozača.
Više snage, bolje vozne osobine i prostranija unutrašnjost, to su glavne osobine novog Lexusa LX570, koji će svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku. LX570 predstavlja odgovor konkurenciji poput Cadillaca Escalade ili Mercedes GL. Motor je 5,7 litarski V8 sa 381KS što je 113 konja više od Lexusa LX470 koga nasleđuje. U paketu sa novim motorom ide i 6-stepeni automatski menjač iz Toyote Tundra. Za redukovanje naginjanja karoserije i bolji komfor brine se elektrohidraulično ogibljenje. Novi Lexusov SUV model ima mesta za 8 putnika, koji sada imaju više mesta (10 cm po dužini i 2,5 po širini) u luksuznijoj i udobnijoj kabini. Ocenu "uspešnosti" dizajna je najbolje da donesete sami. Ipak je ovo model namenjen pre svega Amerikancima pa ne čudi ni veličina točkova od 20 inča. Prodaja startuje početkom 2008. godine.
Audi RS8
Kome nije dovoljan običan R8 (4,2 litarski V8 sa 420KS i 301 km/h maksimalne brzine) neka sačeka da Audi dovrši novi RS8, koji se testira na stazi Nurburgring. U RS8 će se ugrađivati Lamborghini-jev V10 motor sa oko 500 konja. Najočiglednije razlike u odnosu na R8 su veći otvori za vazduh na boku, novi pragovi i veće prednje kočnice. RS8 je delo Audi-jeve sportske divizije Quattro GmbH, koja je odgovorna i za razvoj Audi-ja RS6 o kome smo nedavno pisali.
Sajamski popusti i posle sajma
Iako je salon automobila u Beogradu završen to ne znači da su prodavci ukinuli popuste i poklone za kupovinu automobila, koje su davali za vreme sajma. Krenimo od DaimlerChrysler-a, koji je snizio cenu Jeepu Commander za 2000 evra a za novi Dodge Avenger (iako u Srbiji još nije zvanično ni počela prodaja tog modela) već daje promotivni popust pa SE verziju (sa 2,0 litarskim benzincem) treba platiti 19.990 evra sa PDV-om. Međutim ono što izaziva pažnju jeste Toyota. Naime japanska fabrika kod nas retko ali veoma retko daje ikakve popuste na kupovinu njihovih modela pa ovu ponudi treba iskoristiti. Tako je za Yaris 1,3 odobreno sniženje od 650, za Avensis i Corollu Verso 1000 evra a uz mali Aygo se na poklon dobija klima uređaj. Opel odobrava popuste (kroz pakete opreme) od 500 do 1890 evra a za Merivu sa paketom opreme Essentia (sa 1,4 litarskim benzinskim i 1,3 litarskim dizel motorom) u slučaju da se auto kupuje za gotovinu, Opel daje sniženje od 2000 evra. Korejski Chevrolet takođe ima popuste. Na Spark se odobrava sniženje od 1000 evra, za Aveo 700 a za Lacetti 1500 evra. Hyundai i dalje nudi snižene cene za svoje automobile i to od 500 do 1802 evra, zavisno od modela. Uvoznik Forda, Grand Motors do 1. maja nastavlja sa akcijom "RasFordaja" u kojoj se Fiesta može kupiti već za 9890, Fusion za 12.390, Focus 14.590, C-MAX za 17.500 evra itd. I Suzuki i dalje daje popuste za Swift (900 do 1000 evra), Ignis GLX (500 evra) i Grand Vitaru (600 do 1000 evra). Popusti za Suzuki važe do 15. aprila. Do 15. aprila na snazi su i snižene cene za Škodu u iznosu od 5 do 7 odsto a 5% popusta daje i SsangYong. Ušteda za Nissan Micru iznosi 500, za Note 1000 a za Patrol 3000 evra. Još nekoliko japanskih marki odobrava popuste. Za Hondu Accord sniženje je 5 odsto pa najjeftinija verzija košta 19.617 evra sa PDV-om a za Mazde popusti su sledeći : za Mazdu2-1100 evra, za Mazdu5 1500 evra, za Mazdu3 takođe 1500 evra, za Mazdu6 (na slici) ušteda iznosi 2300 evra a za novi BT-50 na snazi je promotivno sniženje od 2000 evra (osnovna verzija košta 23.199 evra). Ovi popusti za Mazdu traju do 21. aprila. I kod kupovine Audi-ja se kroz pakete opreme može uštedeti od 700 evra (Audi A3 i A3 Sportback) pa do 5.000 evra (za Audi A4 S-line sportski paket plus). Treba pomenuti da i domaća Zastava do 16. aprila odobrava sniženje od 10 odsto na Zastavu 10. Na kraju još i ponuda iz Citroena. Vitro Group, uvoznik Citroena za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije ovog modela.
Chevrolet Trax, Beat i Groove
Trax
Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku (6.-15. april). Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o manjem automobilu sa 4 vrata, off-road izgledom (zanimljiv detalj je rezervni točak na vratima pozadi u maniru pravih terenaca), koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Imajući u vidu oblik i veličinu Trax-a možda su u pravu oni, koji tvrde da ovaj koncept pokazuje kako će izgledati nova generacija Chevroleta Spark. Inače sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija.
Groove
Druga GM-ova studija za salon u New Yorku, model Groove, sa svojim "nagnječenim" krovom, visokom bočnom linijom i okomitim vetrobranskim staklom pomalo liči na hot-rod automobile. Poput Trax-a i ovaj prototip ima 5 vrata a prednje točkove pokreće 1,0 litarski dizelaš.
Beat
Beat ima nešto veći motor u odnosu na ostala dva koncepta, koje je GM spremio za New York. Radi se o 1,2 litarskom agregatu sa turbo punjačem. Drugih podataka o motoru nema ali je jasno da je Beat najviše sportski orijentisan model u ovom trilingu. Na to ukazuje već i hatchback karoserija sa 3 vrata i ekstremnim sportskim izgledom (za ovako mali auto), zakošenim vetrobranom, 17 inčnim felnama, kočionim klještima u boji karoserije...
Jeep-ov model Liberty (u Evropi se prodaje kao Cherokee) na salonu u New Yorku dobija zamenu u obliku istoimenog naslednika. Prvo što upada u oči je sličnost novog Liberty-a/Cherokee-a sa Jeep Commander-om (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitro-om (sa strane i pozadi) a cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija, više u stilu Cherokee-ja iz osamdesetih godina što je valjda i bila namera. Osim novog dizajna novi Liberty/Cherokee donosi i unapređenu bezbednost i bogatiju serijsku opremu kao što je elektronska kontrola stabilnosti, pomoć pri kočenju (BAS), brisače sa senzorima za kišu i bočne vazdušne zavese. Posebno je zanimljiv Sky Slider platneni krov, koji se proteže celom dužinom istog. Za bolje vozne karakteristike i upravljivost Liberty/Cherokee je dobio novo prednje i zadnje vešanje (napred nezavisno). Motor je benzinac, 3,7 litarski V6 sa 157kW/210KS i 319Nm (u Jeep-u tvrde da je sada i ekonomičniji) a menjači mogu biti ili ručni sa 6 ili automatski sa 4 stepena. Prodaja počinje u trećem kvartalu ove godine a Jeep se nada da će naći kupce među mlađim parovima i mladim samcima između 30 i 40 godina starosti.
Opelova vozila iz Kragujevca ?
Izvor : FoNet
Beograd-Fabrika Zastava automobili i kompanija Dženeral motors potpisali su ugovor o proizvodnji jednog od modela Opela u Kragujevcu. Ugovorom, koji bi trebalo da verifikuje Vlada Srbije, predviđena je proizvodnja Opelovog automobila i sličan je onom koji je kragujevačka fabrika potpisala sa italijanskim Fiatom o proizvodnji automobila Zastava 10, rekao je izvor agencije FoNet koji je želeo da ostane anoniman. Dokument o zajedničkom aranžmanu Zastave i Dženeral motorsa dostavljen je na verifikaciju Vladi Srbije, a u Zastavinom menadžmentu nisu potvrdili, ali ni demantovali navode izvora FoNeta. Kompanija Dženeral motors je potvrdila da su u toku pregovori sa Grupom Zastava -vozila o "potencijalnom uvozu i lokalnoj proizvodnji Opelovih vozila u Srbiji". Pošto su pregovori u toku bilo bi neprikladno da dajemo bilo kakve dalje komentare u ovom trenutku, navodi se u saopštenju beogradske kancelarije Dženeral motorsa. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević je ranije izjavio da kragujevačka fabrika planira da do 2010. godine u svojim proizvodnim pogonima počne proizvodnju još dva modela evropskih automobilskih kompanija, ali nije precizirao o kojim je kompanijama reč.
Ali zasad samo u Rusiji. Naime AutoVAZ (poznatiji u Evropi samo kao Lada) je saopštio cenu za novi model 2170 Priora, koji će se u prodaji naći već tokom ovog meseca. Osnovna verzija nove Priore će u Rusiji koštati 10.860 dolara ili 8125 evra a prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa 4 vrata mada je Lada već predstavila i hatchback i coupe varijante ovog novog modela. Inače Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana još prošle godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje publike i,što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu 110/111/112 reč je ipak o različitim automobilima a posebno je veliki napredak ostvaren u kabini. Za pomoć u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi su koristili usluge italijanske firme AE. U Ladi su za Prioru predvideli frontalne vazdušne jastuke, automatski klima uređaj, podesivi servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, parking senzore, brisače sa senzorom za kišu, ABS.. Naravno svi ovi elementi opreme neće se naći na spisku standardne opreme ali pokazuju očigledan napredak Lade i pokušaj hvatanja priključka za evropskim markama. Prioru pokreće 4-cilindrični 1,6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su : DxŠxV 4400 mm/1680 mm/1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg i postiže maksimalnih 185 km/h a ubrzava do 100 km/h za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6 pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km. Kada će Priora poćeti da se prodaje izvan Rusije odnosno kada bi eventualno mogla da stigne kod nas, može samo da se nagađa. Ali ako je suditi po primeru Kaline, koja se pojavila u Srbiji tek 2 godine posle početka prodaje u Rusiji, preostaje nam samo čekanje i nada da će Priora ipak brže stići na naše puteve nego što je to bio slučaj sa Kalinom.
Citroen C4 X-TR Crossover
Ovaj Citroen C4 sa povišenim klirensom (prva slika) snimljen je tokom test vožnji blizu Arktičkog kruga pa se postavlja pitanje da li će francuski proizvođač stvarno proširiti ponudu ovog modela jednom off-road varijantom sa cross country izgledom poput manjeg C3 X-TR. Odgovor na to možemo potražiti kod konkurencije. Naime VW već ima u ponudi CrossGolf, CrossTouran i CrossPolo a Fiat modele Idea Adventure i Panda Cross tako da ne iznenađuje da i Citroen razmišlja u tom pravcu. Kako bi mogao da izgleda taj C4 X-TR vidite na drugoj slici. Uglavnom robusniji branici, pragovi, prošireni blatobrani, krovni nosači, viši klirens i veći točkovi i to je to. Najverovatnije će pogon ostati samo na prednjoj osovini kao kod VW-ovih Cross modela ali bi mogao biti opremljen blokadom diferencijala. Za pogon C4 X-TR-a se pominje 2,0 litarski dizel HDi motor sa 100kW/138KS.