Novi Fiat 500 kao kabrio
Prve zvanične slike novog Fiatovog retro modela 500 tek što su objavljene a italijanski sajt Infomotori nam već nudi impresije kako bi mogla da izgleda njegova kabriolet varijanta, koja treba da se pojavi 2009. godine. Auto će imati klasični platneni krov umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu a koji i ovako neće biti baš jeftin. U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabrio će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore, koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi.
Japanski Suzuki od ovog meseca kupcima u Nemačkoj nudi dve posebne i limitirane verzije malog terenca Jimny Cabrio. To su Daktari (zebra look) i Camouflage (military look). Osim zanimljivih boja karoserije, karakteristika ove serije je i bogata osnovna oprema dok je motor ostao 1,3 litarski benzinac sa 63kW/86KS, koji dozvoljava Jimny-ju Cabrio maksimalnu brzinu od 140 km/h. Cena u Nemačkoj iznosi 17.700 evra.
Prošle nedelje smo pisali o novom Daewoo-u L4X i rekli da je to samo klon australijskog automobila Holden Caprice/Statesman sa značkom Daewoo-a i ništa više. Takođe smo napomenuli da nije ništa neobično da GM (u čijem su sastavu i Daewoo i Holden) obilato koristi svoje resurse i iste automobile prodaje pod različitim imenima na različitim delovima sveta. Nova potvrda tome stiže nam iz Kine. Naravno i tamo GM ima svoju filijalu (automobili se proizvode u Šangaju i prodaju pod imenom Buick), koja će na salonu u Šangaju (22.- 28. april) predstaviti "novi" Buick Park Avenue, još jednu verziju pomenutih Holdena Caprice/Statesman i Daewoo-a L4X. Dakle porodica istog automobila sa različitim imenima se baš širi. Ipak za Kineze ovo nije ništa novo jer je i prethodni Buick Royaum, koji se prodavao u Kini, bio ustvari samo stari Holden Caprice/Statesman sa značkom Buick-a. U ovom trenutku i dalje nema nikakvih informacija da li će i sami Amerikanci konačno dobiti svoju varijantu ovog automobila. Malo neobično ali je tako. Možda odgovor leži u tome da su Kinezi prošle godine kupili više Buick-a od samih Amerikanaca ! Kinezima se Buick Park Avenue nudi sa dva benzinska V6 motora. To su 2,8 litarski sa 150kW/201KS pri 6000 obrt./min. i 265Nm obrtnog momenta. Drugi agregat je nešto veći odnosno zapremine 3,6 litra sa 187kW/250KS pri 6500 obrt./min. i 340Nm. U odnosu na rođake iz Holdena i Daewoo-a, kineski Buick Park Avenue ima drugačiju prednju masku kao i redizajniranu centralnu konzolu i drugačija sedišta. I Park Avenue ima pogon pozadi a dugačak je 5175 mm, širok 1899 mm, visok 1480 mm a međuosovinsko rastojanje mu iznosi impresivnih 3009 mm.
P.S. upravo ste pročitali jubilarni, 1000-ti članak na AutoBlogu. Zahvaljujemo se na ukazanom poverenju.
Specijalista za prerade VW-a i Audija, nemački ABT, na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu promovisaće svoje viđenje Audijevog sportiste R8. Iako bavarski tjuner još nije pustio u opticaj zvanične slike gotovog modela, na osnovu ovih skica ipak možemo da vidimo kako će izgledati. ABT-ov aero body kit uključuje novo zadnje krilo, pragove, agresivnije prednje i zadnje branike, poklopce motora i prtljažnika od karbon fibera, sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi i naravno novi set 20 inčnih alu točkova. ABT u ovom trenutku ne pominje promene u kabini ali ne treba sumnjati da će i unutrašnjost pretrpeti odgovarajuća doterivanja. A sad najvažnije-motor. Uz ABT-ov supercharger, serijski 4,2 litarski V8 motor je dobio dodatnih 81kW/110KS pa sada raspolaže sa zdravih 390kw/530KS. Prema tvrdnjama ABT-a, njihov R8 ubrzava do 100 km/h za 3,9 sekundi (serijski 4,6 sekundi) a postiže 317 km/h (serijski R8 ima plafon od 301 km/h). Cena nije saopštena.
20 godina posle svog prvog modela CTR, nemački tjuner Porsche-a, firma RUF, objavila je da će uskoro predstaviti i treću generaciju ovog automobila sa logičnim imenom CTR3. Najnovija verzija se bazira na aktuelnom Porsche-u Cayman i kako se najavljuje, CTR3 će biti jedan od najbržih Porsche-a na tržištu. RUF CTR3 će pokretati 6-cilindrični twin-turbo motor, zapremine 3,8 litra, snage 700KS pri 7000 obrt./min. i 890Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom CTR3 bi trebao da postigne maksimalnih 360 km/h. Za menjač se samo nezvanično pominje da se radi o 7-stepenom sekvencijalnom automatiku. Da bi smanjili težinu, u RUF-u su u konstrukciji ovog modela koristili aluminijum i karbon fiber. Naravno sve ovo treba i da se plati pa se očekuje cena od okruglih 300.000 evra.
Renault i indijska kompanija Mahindra (Mahindra uložila 51 % Renault 49 %) nedavno su u gradu Nasik, blizu Mumbaja (bivši Bombaj) u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacia-e Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (preciznije 1,1 milijarde). Svečanosti je prisustvovao i prvi čovek Renault-Nissan alijanse, Carlos Ghosn. Ipak Dacia Logan se u Indiji neće prodavati pod tim imenom već kao Mahindra-Renault Logan (na slici). Prodaja kreće uskoro i to po ceni od 7400 evra (u Srbiji od 7150 evra) a kako se u Renaultu nadaju, godišnje bi Indijci trebalo da kupe 50.000 Logana. Na ovaj način Renault-u je otvoreno ogromno indijsko tržište a Mahindra je u svoj proizvodni program uvrstila i prvi putnički auto jer je dosad proizvodila samo terenska i pick up vozila kao i traktore.
U maju stiže još jedna specijalna verzija Renault-ovog sportiste Clio RS197 sa dodatnim Luxe u imenu. Auto je napravljen da zadovolji kupce, koji traže kombinaciju visokih performansi, komfora, rafiniranosti i bezbednosti. Naravno kao i svaka posebna serija, i Clio RS Luxe je bogato opremljen. Tako su deo opreme kožna sedišta (sa zaštitnim znakom Renault Sport na naslonima), klima uređaj, senzori za kišu i svetla, 17 inčni točkovi i hromirani detalji na spoljašnjosti poput retrovizora i bočnih usisnika za vazduh na prednjem blatobranu. Kako je RS Luxe napravljen na osnovi Clio-a RS197, motor je isti 2,0 litarski sa 197KS pa RS Luxe postiže 215 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi. Clio RS Luxe se nudi u 4 boje : Dark Black i Monaco Blue (metalik) kao i Toro Red i Dynamo Blue.
Kia Soul u proizvodnji od sledeće godine
Ono što smo ranije pisali, sada je i zvanično potvrđeno. Naime Kia je na salonu u New Yorku i zvanično najavila da prošlogodišnji crossover koncept Kia Soul ulazi u serijsku proizvodnju krajem 2008. godine. SUV model Soul je inače nastao zajedničkim radom dizajn centara u Južnoj Koreji i Kaliforniji pa i ne čudi da je pre svega i namenjen Amerikancima mada će ga kasnije verovatno Kia prodavati i u Koreji i Evropi. Serijska varijanta bi trebalo da zadrži rešenje "samoubilačkih" zadnjih vrata odnosno otvaraće se u suprotnom smeru u odnosu na prednja (kao na Mazdi RX8). Ovakvo rešenje je omogućeno čvrstom konstrukcijom karoserije (bar tako tvrde Korejci). Što se tiče motora, zasad se pominje samo 2,0 litarski benzinac u kombinaciji sa 5-stepenim automatskim menjačem dok se dizelaši u ovom trenutku ne planiraju.
Volvo je ponovo obradio svoje modele srednje klase S40 (limuzina) i V50 (karavan), koji ovako doterani treba da izdrže još neko vreme na tržištu do pojave potpuno nove generacije. Naravno ristajling je bio veoma blag ali ipak da spomenemo promene na nosu (nova prednja maska sa većim Volvo znakom), doterane branike, novu grafiku zadnjih svetala (u LED tehnologiji) kao i lagano osveženje kabine u vidu obnovljene centralne konzole i nešto više mesta za odlaganje sitnica. Sve u svemu, S40 i V50 sada bar malo izgledaju kao umanjena verzija novih, najvećih modela u gami, modela S80 i V70. Promena u paleti motora nema sem blagog povećanja snage za benzinski model T5, koji sada iz 2,5 litra zapremine umesto 220 ima 230KS. Ostali agregati su : benzinci (1,6 sa 100KS, 1,8 L sa 125KS, 2,0 L sa 145KS i 2,4 L sa 170KS) i dizelaši 1,6D sa 109KS, sledi 2,0D sa 136KS i na kraju 2,4 litarski D5 sa 180KS. Proizvodnja restilizovane serije S40/V50 počinje u maju.
Novi prodajni saloni za Suzuki, Škodu i Subaru
Nedavno su u Beogradu otvorena tri nova prodajna salona automobila i to za Suzuki, Škodu i Subaru. Prvo je firma Excalibur otvorila novi prodajni salon za automobile Suzuki u ulici 29. novembra 204b i time, pored prodaje Hyundai-ja, postala i ovlašćeni prodavac ove japanske marke. Zatim je AutoČačak (generalni uvoznik Škode) u četvrtak, 5. aprila otvorio novi prodajno-servisni objekat u Krnjači na adresi Zrenjaninski put bb a istog dana je i Interspeed Group otvorio izložbeni prostor za Subaru, čiji je ovlašćeni diler. Prodajni salon Interspeed-a se nalazi na adresi Hajduk Veljkov Venac 4-6. Uskoro će se pokazati da li otvaranje ovih novih salona pokazuje i neko veće oživljavanje našeg auto tržišta.
Firma Caractere, poznata po doterivanju automobila VW-a i Audija, ponudila je sportski aero body kit i za VW-ov coupe-cabrio model Eos. Sportski paket podrazumeva nove agresivnije i sportskije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom), atraktivnije pragove, zadnji spojler na poklopcu prtljažnika, felne veličine 19 inča, spušteno ogibljenje i, da bi komplet bio potpun, novi izduvni sistem sa dve izduvne cevi (po jedna na svakom kraju automobila), koje se brinu za odgovarajući sportski zvuk.
Brazilska filijala nemačkog VW-a predstavila je novi model Golfa namenjenog tržištu ove najveće države Južne Amerike a koji nije ništa drugo do restilizovana varijanta prethodne, četvrte generacije ovog modela. U odnosu na dobro poznati Golf IV, ovaj brazilski je dobio nov dizajn prednjeg i zadnjeg kraja odnosno nove svetlosne grupe, branike, prednju masku i još neke detalje u nameri da se dizajn približi nekim aktuelnim modelima VW-a. Opšte je mišljenje da je pokušaj davanja novog identiteta loše izveden a da ovaj Golf, prosto rečeno, izgleda dosadno i jeftino. Kako će reagovati kupci, videćemo uskoro kada stignu prvi rezultati prodaje. Da pomenemo da je i unutrašnjost pretpela izmene, koja je daleko privlačnije urađena nego spoljašnjost. U međuvremenu da vidimo šta donosi novi brazilski Golf IV. Osim novog dizajna, ovaj Golf ima i delimično promenjene dimenzije, koje sada izgledaju ovako- D x Š x V : 4204 mm/1735 mm/1458 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2515 mm. To znači da je nešto duži i viši u odnosu na nama poznati Golf IV, čije su dimenziije- D x Š x V : 4149 mm/1735 mm/1444 mm. Pored iste širine i prtljažnik je identičan tj. zapremina istog u osnovnoj konfiguraciji iznosi 330 litara. U Brazilu će se novi Golf IV prodavati sa širokom paletom benzinskih i dizel agregata uključujući i Flexfuel verziju, koja koristi alkohol kao pogonsko gorivo. Benzinci su 1,4 litarski sa 55kW/75KS sledi 1,6 litarski (75kw/102KS), 2,0 litarski (85kW/115KS), 2,3 L sa 125kW/170KS i sportski agregat od 1781 ccm sa 142kW/193KS pri 5500 obrt./min., koji pokreće model GTI. Ta GTI varijanta (na slikama) postiže maksimalnih 209 km/h i ubrzava do 100 km/h za tačno 8 sekundi. Dizelaši su zapremine 1,9 litra sa rasponom snage od 66kW/90 KS do 110kW/150KS.
Nissan je objavio da će na salonu automobila u Šangaju (22.-28. april) izložiti novi, već drugi model iz njegove porodice globalnog automobila. Novitet se zove Livina a prodaja u Kini počinje krajem aprila. U julu 2006. Nissan je objavio plan po kome će predstaviti čitavu paletu novih automobila namenjenih tržištima u razvoju (pre svega se misli na Kinu i zemlje jugoistočne Azije) a prvi model iz te porodice globalnog automobila bila je Livina Geniss, predstavljena u Kini u novembru prošle godine. U planu je prodaja 200.000 vozila a upravo je promovisana i Grand Livina namenjena Indoneziji. Nova Livina (dizajnirana i razvijena u Japanu) po navodima fabrike predstavlja agilan i komforan auto sa prostranim interijerom kao i smelim i elegantnim dizajnom. Lepo rečeno ali nama odmah upada u oči prevelika sličnost sa modelom Note, koji se prodaje u Evropi. Uostalom to isto važi i za ranije predstavljeni Livina Geniss, koji se, bar dizajnerski, može opisati kao Note u XL pakovanju. I tu se sva sličnost i završava. U Kini če se Livina opremati 1,6 litarskim benzinskim motorom dok se izbor menjača svodi na 4-stepenu automatiku ili 5-stepeni manuelni menjač. Livinu će u Kini proizvoditi Dongfeng Motor Co. u gradu Guangzhou.
Na slikama nije novi Opel GT. Nije ni Saturn Sky. Ni Pontiac Solstice. Pa šta je onda? Novi Daewoo G2X, sportski model, koji korejska marka u vlaništvu GM-a upravo promoviše na salonu u Seulu i koji u prodaju na domaćem, korejskom tržištu kreće tokom ovog leta. Ono što smo napisali pre neki dan za novi Daewoo L4X (klon Holden Caprice/Statesman-a) važi i za ovaj G2X tj. da GM obilato koristi svoje resurse i potojeće modele da bi štancovao klonove odnosno pravio "nove" modele i iste automobile prodavao na različitim tržištima pod različitim imenima. Dakle ništa novo pod kapom velikog GM-a. Tako je i u slučaju Daewoo-a G2X, koji nije ništa drugo do samo još jedna varijacija sportskog roadstera napravljenog na Kappa platformi (ostali su već nabrojani Opel GT, Pontiac Solstice i Saturn Sky). Daewoo G2X pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 194kW/260KS i 353Nm, smešten napred, koji ovom modelu omogućuje maksimalnu brzinu od 227 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5,5 sekundi. Menjač je 5-stepeni automatik a pogon pozadi. Prema rečima ljudi iz Daewoo-a, G2X je "klasičan roadster sa velikom snagom i ubrzanjima, koja oduzimaju dah. On nudi performanse pravog sportskog automobila i izuzetno vozačko iskustvo. Ovim modelom Daewoo će korejskim kupcima ponuditi ono što nijedan drugi korejski proizvođač nema u svom prodajnom salonu." Dizajnerski gledano, ono što važi za Opel GT važi i za Daewoo G2X. Dakle, roadster sa zanimljivim i dinamičnim izgledom, prilično oštrih ivica, dugačke haube, kratkog repa i kratkih prepusta. Tipično za ovu klasu. Ostalo što karakteriše Daewoo G2X (naravno i njegove nabrojane blizance) jesu široki trag točkova, dugačko međuosovinsko rastojanje (2415 mm), nisko težište i raspored težine 51/49 odsto napred/nazad. U serijskoj opremi se nalaze neizbežni ABS kao i ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i Traction Control, pri čemu se poslednja dva sistema mogu i isključiti.