I Seatov MPV model Altea XL može atraktivno da izgleda, naravno pod uslovom ako ga pod svoje uzme tjuning kompanija JE Design. Ipak pre nego što se pozabavimo izgledom da vidimo šta se krije ispod poklopca motora. JE Design je serijski 2,0 TDI agregat od 103kW/140KS pojačao na 130kW/176KS pri 4000 obrt./min. Naravno i maksimalni obrtni moment je skočio i to sa 320 na 405Nm. Iako za ovakve porodične automobile to i nije najvažnije i najveća brzina je povećana za 9km/h odnosno sada iznosi 210 km/h a ubrzanje do stotke je smanjeno za čitavu sekundu (sa 9,9 na 8,9 sekundi). Na početku smo pomenuli promenjen izgled. JE Design je dodao svoj sportski aerodinamički komplet za poboljšanje eksterijera, koji osim standardnih elemenata za ovakve prerade (novi prednji spojler, pragovi, trepavice za prednja svetla i novi prednji gril bez znaka proizvođača) obuhvata i hromirane kvake za vrata visokog sjaja. Naravno to nije sve. JE Design obećava i veću agilnost u vožnji zahvaljujući spuštenom ogibljenju za 35 mm a tu su i jače kočnice (prečnika 330x28 mm). Aero body paket zaokružuju 4 izduvne cevi (prečnika 90 mm) i novi 19-inčni točkovi sa gumama dimenzija 225/35 R19. Inače, JE Design za ovaj Seat nudi i nešto manje felne od 17 i 18 inča.
Novi Chery A6 (mogli su malo da povedu računa o tome da ovo ime već koristi Audi) je naslednik prethodne limuzine više srednje klase Chery Oriental Son/Eastar, koja nije bila ništa drugo do klon Daewoo Evande. Novi A6 će prvi put biti promovisan na predstojećem salonu u Šangaju a u početku će se u njega ugrađivati dva benzinska motora. To su 2,0 TCI 16v (sa turbo punjačem) i veći 3,0 V6 24v. Kasnije će ponudu dopuniti i dizel 1,9 TDCI sa 93kW/126KS. Drugih podataka zasad nema. Da podsetimo da će Chery na salonu u Šangaju izložiti i CC verziju novog A6 o kome smo takođe već pisali pre neki dan.
Sportec RS300 je nova prerada Audijevog sportskog hatchback modela S3. Kao što se može naslutiti već po imenu, Sportec-ov RS300 raspolaže sa ergelom od tačno 300 konja pod haubom dok se serijski Audi S3 mora zadovoljiti sa "samo" 265KS. Motor je ostao iste zapremine, dakle 2,0 litra ali je maksimalna brzina skočila na 258 km/h a ubrzanje do 100 km/h palo na 5,1 sekundu. Auto je ofarban u Brilliant Black crnu boju sa zelenim detaljima poput prednje maske, kočionih čeljusti i delom točkova (veličine 18 ili 19 inča) što sve zajedno zaista privlači veliku pažnju. Sportec je dodao još novi dupli završetak izduvne cevi (prečnika 76 mm) kao i dekoracije u kabini.
Audi Compact Performance SUV
Evo i jednog (prijatnog) iznenađenja za salon automobila u Šangaju (22.-28. april). Audi će naime u Šangaju izložiti studiju kompaktnog sportskog SUV modela (Compact Performance SUV), koji će najaviti novi budući SUV automobil nemačke marke, model Q5 o kome smo proteklih meseci nekoliko puta pisali. Više podataka o novom konceptu Audi će objaviti uskoro a mi prenosimo sliku tačnije deo naslovne strane AutoBilda, koji pokazuje kako bi taj prototip trebalo da izgleda. Da li će biti baš ovakav videćemo već za neki dan. Inače, novi Q5 (serijski model stiže na salon u Frankfurtu u septembru a na tržište početkom 2008. godine) biće Audijev odgovor na BMW X3 i Land Rover Freelander kao i na budući Mercedes MLK, koji takođe stiže 2008.
Ovo na slikama nije Porsche 911, koji se smanjio na suncu već stari Fiat 500 ali doteran kao umanjena verzija Porsche-a 911 Turbo. Iako možda izgleda smešno ipak obratite pažnju sa koliko ljubavi i strpljenja su na mali Fiat nakaljemljeni elementi karoserije (svetla napred i pozadi, branici, krilo, hauba i dr.), koji nedvosmisleno ukazuju šta je velika želja vlasnika ovog Fiata. Očigledno da vlasnik nema para za pravi 911 Turbo pa mu je za makar delimično ostvarenje snova dovoljna i minijaturna kopija pomenutog Porsche-a. Iako bi možda bilo za očekivati da je hibrid na slikama nastao u Italiji ili bar u Nemačkoj, to nije slučaj. Ovaj Fiat 500 a la Porsche je napravljen u Grčkoj. Nema informacija koji motor pokreće ovu "aždaju" odnosno da li je taj Grk ostavio serijski 2-cilindrični motor ili je i tu nešto prepravljao.
Ovaj Jeep Wrangler iz 1997. spolja ničim ne odaje utisak da se ispod njegove haube nalazi motor iz Chevrolet Corvette ! Ono što je još zanimljivo jeste da se ovaj Wrangler trenutno prodaje preko eBaya. Iako je i serijski redni 6-cilindrični motor zapremine 4,0 litra bio dovoljan za Wrangler-ove terenske potencijale vlasnik se ipak odlučio za transplantaciju V8 agregata iz Corvette LS1. Taj Corvette-in motor raspolaže sa 305 do 350 konja (zavisno od verzije) i značajno popravlja Wrangler-ov odnos snaga/težina vozila. Ovde treba pomenuti da tjuneri mogu značajno povećati snagu ovom motoru ali na eBayu nema informacija o tačnoj snazi kao ni drugih detalja o ovom Wrangleru.
Pokloni za kupovinu Seat Ibize i VW Golfa
Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize i VW Golfa. Naime ko do 1. juna kupi Seat Ibizu 1,4 (sa 63kW/85KS), na poklon dobija Sport paket opreme vredan 507 evra i još za dva odsto umanjenu cenu ako se odluči za kupovinu preko Porsche Leasinga. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Golfa (sa bilo kojom opremom i motorom) poklanja klima uređaj i 5 godina besplatnog kasko osiguranja od strane Porsche Leasinga i Wiener Stadtische-a. Ove pogodnosti kod kupovine Golfa se odobravaju povodom proizvodnje jubilarnog 25-milionitog Golfa o čemu smo nedavno pisali.
Hummer H3 dobio homologaciju
Posle godinu dana čekanja Hummer H3 je konačno dobio homologaciju i može krenuti u redovnu prodaju u Srbiji. Procedura pregleda vozila u Zavodu za standardizaciju i Institutu Vinča biće završena sledeće nedelje tako da će H3 biti izložen u salonu beogradske firme H.M.R. (ovlašćeni distributer i serviser) najkasnije do idućeg četvrtka. Garancija iznosi 4 godine ili 100.000 km a obezbeđeni su servis i rezervni delovi. Cene za H3 (motor od 3,7 litra i 180kW/245KS) se kreću od 50.866 do 58.857 evra sa PDV-om. Ostale informacije o ovom automobilu možete pogledati na : www.hmr.co.yu
U Evropi smo možda već i zaboravili na njega ali stari, dobri Fiatov mališan Uno se i dalje proizvodi u Brazilu. Naravno vremenom je auto nekoliko puta dizajnerski osvežen da bi danas izgledao kao na našim slikama. Verovatno i nije najlepši auto na svetu (daleko od toga) ali je važno da je relativno pristupačan kupcima u Brazilu a sad je Fiat rešio da njegovu Flex verziju (kao pogon može koristiti ili benzin ili etanol ili mešavinu oba goriva) ponudi i kupcima u Južnoj Africi. Uno Flex će kupcima u Južnoj Africi biti dostupan od jula u obe varijante, dakle kao hatchback sa 3 ili 5 vrata. Motor je 1,2 litarski sa 54kW/71KS pri 5500 obrt./min. i 102Nm obrtnog momenta prti 2500 obrt./min. uparen sa manuelnom 5-stepenom transmisijom. Kako će afrički kupci prihvatiti Uno pogonjen i etanolom, ostaje pitanje ali Fiat čak 95 % svih svojih automobila u Brazilu prodaje u Flex varijantama ! Drugim rečima Fiatova fabrika u brazilskom gradu Belo Horizonte (odakle će se Uno Flex slati u Južnu Afriku) godišnje proizvede 400.000 automobila, koji kao gorivo koriste i etanol.
Lamborghini Murcielago Superleggera
Ovaj automobil na slikama (snimljeno na stazi Nurburgring) je verovatno nova varijanta Lamborghinija Murcielago sa dodatkom u imenu Superleggera (super olakšan). Dakle lakša i snažnija verzija ovog sportskog modela, koja će biti za 100-150 kg lakša od sadašnjeg Murcielaga LP640 (1500-1550 kg umesto 1665 kg). Crni paneli na prototipu (poklopac motora, vrata i zadnje krilo) nagoveštavaju da se radi o delovima od karbon fibera čime se smanjuje masa automobila kao što je to urađeno na manjem kućnom modelu Gallardo Superleggera. Murcielago Superleggera će naravno dobiti i pojačan V12 motor (sada 640 konja) mada se još ne zna koliko će se približiti cifri od 700KS. Zajedno sa manjom masom to će omogućiti maksimalnu brzinu od 350 km/h. Takođe se još ne zna ni kada će se ovaj Murcielago pojaviti u prodaji ali bi to moglo da se desi odmah posle salona u Frankfurtu u septembru ove godine.
Saab 9-4X
Osim restilizovanog modela 9-3 (uključujući i 4x4 verziju sa 2,8 litarskim V6 turbo motorom od 290 konja), Saab za bližu budućnost sprema i prvi kompaktni SUV model sa oznakom 9-4X. Iako to nije zvanično potvrđeno, novi 9-4X koristiće platformu nove generacije Opel Vectre/Saaba 9-3/Cadillaca BLS. Kada već pominjemo Cadillac da kažemo da će američka marka takođe ponuditi svoj SUV automobil na osnovi pomenutog novog Saaba 9-4X a koji će konkurisati postojećem BMW-u X3 kao i novim modelima poput Mercedesa MLK, Volvoa XC60 i Audija Q5. Takođe, kako se nezvanično saznaje, Saab će tokom narednih meseci (verovatno na septembarskom salonu u Frankfurtu) prikazati i koncept 9-4X, koji će najaviti serijsku varijantu za kraj 2008. godine. Kako bi mogao da izgleda 9-4X možete videti na ovim crtežima, preuzetih od jednog švedskog magazina.
O modelima BS4, BS6 i BC3 coupe kineskog proizvođača Brilliance smo već pisali a sada su pred vama prve fotografije njihovog predstavnika u popularnom C segmentu (tzv. Golf Klasa), koji će poneti pomalo nemaštovito ime A1. Premijera će naravno biti za neki dan na salonu u Šangaju a Kinezi i ne kriju velike ambicije sa ovim modelom. U ovom trenutku informacije o ovom automobilu su sledeće : postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dužina mu iznosi 4180 mm (Golf 4204 mm), širina 1755 mm a visina 1460 mm. Motor je 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS. Proizvodnja modela A1 startuje u septembru kada počinje i prodaja u Kini dok se dolazak u Evropu planira za drugu polovinu 2008. godine.
Japanska kompanija Mitsuoka je dosad bila poznata samo po preradama Nissan-ovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar). Sada će i Amerikanci usmeriti pažnju na ovu japansku marku jer njihov najnoviji proizvod Galue Cabrio kao bazu koristi aktuelni Ford Mustang Cabrio (da, ovo na slikama je dorađeni Mustang). Naravno Galue Cabrio i pokreću Mustangovi motori (V6 sa 210KS i V8 sa 300KS) a i unutrašnjost je ostala nepromenjena u odnosu na američki original. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju. Napred Galue Cabrio liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (hladnjak u stilu Rolls Royca) dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od starijih modela Cadillaca. Sa strane promena i nema. Slabija verzija sa 210 konja košta skoro 43.000 a snažnija blizu 50.000 evra.
Evo još jednog kineskog noviteta i još jedne kopije već postojećih automobila. Auto na slikama je nastao u kineskoj kompaniji BYD Auto i nosi oznaku F3-R. Radi se o hatchback modelu niže srednje klase koga pokreće 1,5 litarski benzinac sa 16 ventila i 78kW/106KS. Dovde sve u redu. Ali dizajn je (napred i sa strane) ukraden od prethodne generacije Toyote Corolle dok je zadnji kraj samo prekopiran sa Chevrolet Lacetti-ja. Osim ove kombilimuzinske verzije postoji i sedan varijanta sa oznakom F3 i motorom od 1600 kubika i tačno 100 konja.
Chery A6 CC i Tiggo6 na salonu u Šangaju
Chery na salonu u Šangaju (od 22. aprila), osim Shooting Sport Concepta izlaže još nekoliko novih automobila a za evropske oči su možda najznimljiviji A6 CC (na prvoj slici) i Tiggo6 (druga slika). A6 CC predstavlja coupe-cabrio model modernog dizajna u koji bi trebalo da se ugrađuju benzinski motori od 2,0 litara (sa 4 cilindra) i 3,0 litarski V6 agregat. Iste motore koristiće i novi SUV model Tiggo6, koji će pored njih dobiti i 1,9 litarsku turbo-dizel mašinu.