Mercedesovo AMG odeljenje je na nedavnom salonu autmobila u Njujorku ponosno predstavilo Mercedes CL65 AMG sa 612KS i 1000Nm, koji su dobijeni iz 6,0 litarskog V12 biturbo agregata. Na odgovor Brabusa nije trebalo dugo čekati. Ovo na slikama je Brabus SV12 S Biturbo coupe sa 537kW/730KS i 1100Nm, koji do stotke ubrzava za 4,0 a do 200 km/h za samo 11,9 sekundi. Za istu operaciju pomenuti AMG CL65 treba 4,4 odnosno 13,3 sekunde. Maksimalnih 730 konja Brabus SV12 S Biturbo postiže na 5100 obrt./min. a maksimalni obrtni moment na samo 2100 obrt./min. Ovde napomena da motor ustvari ima 1320Nm ali je moment elektronski ograničen na 1100Nm. Brabusov CL postiže (elektronski limitiranih) 340 km/h dok je AMG svoj CL65 zauzdao već na 250 km/h. U Brabusu ističu kako se ovde radi o najbržem i najsnažnijem coupeu na svetu (naravno među automobilima legalno registrovanim za običan saobaraćaj). Brabus je za osnovu uzeo 5,5 litarski biturbo V12 motor iz serijskog Mercedesa CL600 (snage 380kW/517KS) i povećao mu zapreminu na 6,3 litra, ugradio 2 veća turbo punjača, efikasniji interkuler i novi izduvni sistem. Pritom, motor i dalje zadovoljava Euro4 norme. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko modifikovanog 5-stepenog automatskog menjača. Brabus je dodao i aerodinamičke elemente (prednji i zadnji spojler, pragovi), koji su oblikovani u vazdušnom tunelu dok je ogibljenje spušteno za dodatnih 25 mm. Sve u cilju bolje stabilnosti pri većim brzinama. Tu je i novi kočioni sistem sa prednjim diskovima od 380 x 36 mm dok su pozadi 355 x 28 mm. Promene spolja zaokružuju Brabusovi Monoblock alu točkovi od 18, 19, 20 ili 21 inča sa Pirelli ili Yokohama pneumaticima. Naravno Brabus se potrudio da i unutrašnjost ni malo ne zaostaje po atraktivnosti. Tu su Brabusova Mastik koža, alkantara, ergonomski oblikovan sportski upravljač... Ako želite ovako nešto i dovoljno ste solventni, evo i informacije da Brabusov SV12 S Biturbo coupe košta 178.980 evra i to bez poreza.
Bavarski tjuner Merkur je od obične Fiat Pande 1,2 Dynamic sa 44kW/60KS napravio pravu malu raketu na točkovima. Ugradnjom turbo punjača, snaga motora od 1242 ccm je narasla na 73kW/100KS odnosno tačno onoliko koliko ima i serijska sportska Panda 100HP. Ipak, performanse Merkurove Pande Racing Turbo su malo lošije jer do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde i postiže maksimalnih 182 km/h dok Panda 100HP ubrzava do stotke za 10,4 sekunde i dostiže 185 km/h. Za poređenje obična serijska Panda sa 60 konja disciplinu dostizanja brzine od 100 km/h savlada za 14 sekundi dok joj je plafon 155 km/h. Merkur je dodao i aero body paket (prednji i zadnji spojler, pragovi, obrve za prednja svetla) i novi izduvni sistem, doterao ogibljenje pa njegova Panda izgleda daleko atraktivnije i privlačnije. Paket zaokružuju OZ felne od 16 inča i gume 195/45 R16. I koliko sve to košta ? Povećanje snage zapada 3250, novi točkovi i gume 1290, ogibljenje 870, aero kit 825 a novi aspuh 399 evra. Sve u svemu, Merkurova Panda Racing Turbo košta ukupno 16.774 evra.
Konačno se i to desilo ! Posle nekoliko meseci nagađanja ko će biti novi vlasnik problematičnog Chryslera, američkog dela kompanije DaimlerChrysler, od danas ujutru je i definitivno poznato da je to investiciona kompanija Cerberus Capital Management iz Njujorka, koja će 80,1 odsto vlasništva Chryslera (uključujući tu naravno i Dodge i Jeep) platiti 7,4 milijarde američkih dolara. Do pre neki dan za glavnog favorita važila je kanadsko-austrijska kompanija Magna International, koja proizvodi automobile i auto delove za svoje partnere ali jutrošnja vest dana nije stigla ni iz Kanade ni iz Austrije, već i Njujorka. Chrysler će se od sada zvanično zvati Chrysler Holdings LLC a nemački deo (Mercedes, Smart i Maybach) prosto Daimler AG, koji će i dalje zadržati preostalih 19,9 odsto deonica. Dakle, posle skoro 10 godina braka (Mercedes i Chrysler su se ujedinili 1998.), došlo je do velikog trans-atlantskog razvoda a kako je izjavio prvi čovek DaimlerChryslera, Dieter Zetsche, ovom transakcijom "su stvoreni pravi uslovi za novi start i Chryslera i Daimlera". Da li će tako i biti, pokazaće vreme.
Odmah posle prvih slika nove Opel Agile stižu i zvanične fotografije njenog brata blizanca iz Suzukija, koji nosi ime Splash. I ime i izgled ovog novog modela su preuzeti sa koncepta Splash, koji je Suzuki izložio prošle godine na salonu u Parizu. Splash ima praktično iste dimenzije kao i nova Agila. Dakle, dugačak je 3740, širok 1680 a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. U ponudi su 2 benzinca (od 1,0 i 1,2 litra sa 65 i 86KS) i 1,3 litarski turbodizel sa 75 konja. Sve ono što smo rekli za novu Agilu važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu a povećana dužina i širina pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila!). Prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati na svih 1100 litara a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju svog mikrovena od Opelovog pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku, koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki opisuje dizajn kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash će se proizvoditi u susednoj Mađarskoj dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Prodaja počinje posle septembarskog salona automobila u Frankfurtu gde će Splash, kao i Agila, imati svetsku premijeru. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.
Nekoliko meseci pre zvanične prezentacije zakazane za salon automobila u Frankfurtu (13.– 23. septembar), Opel je danas objavio prve, tzv. teaser slike nove generacije svog najmanjeg modela Agila za 2008. godinu. Kao što vidite ni malo se ne razlikuju od one, koju smo objavili još pre nekoliko meseci. Zahvaljujući novoj platformi, dimenzije nove Agile su uglavnom narasle pa sada dužina iznosi 3740, širina 1680 a visina 1590 mm (aktuelna Agila 3535/1620/1695 mm). Dakle, nova je duža, šira ali i niža. Za razliku od sadašnje Agile, koja nije ništa drugo do Suzuki Wagon R+ samo sa amblemom Opela, spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model, koji zamenjuje. Ipak, i ovaj dizajn je samo varijacija na temu Suzukijevog koncepta Splash, predstavljenog prošle godine, koji će biti osnova i za novi model Suzukijevog Wagona R+. Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini, imati dovoljno mesta na komfornim sedištima. Držimo ih za reč ! U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi) dok se visoka pozicija za sedenje brine za bolju preglednost. S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Što se prostranosti tiče, da pomenemo i volumen prtljažnika od 1100 litara, koji je na raspolaganju kada se obore zadnja sedišta. Naravno pri tome se dobija i potpuno ravan pod. Buduću Agilu pokretaće tri motora, dva benzinca i jedan dizelaš. Benzinci su zapremine 1,0 i 1,2 litra a razvijaju 48kW/65 odnosno 63kW/86KS dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta. Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa 5 stepeni samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka dok će elektronska kontrola stabilnosti i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Prema prvim najavama prodaja nove Agile počinje odmah posle frankfurtskog salona ove godine kada će biti poznata i cena.
Novi, tačnije obnovljeni VW Touraeg se već nekoliko meseci nalazi na tržištu a sada je i nemački tjuner Abt predstavio svoje sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela. Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda) a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova pa tako Abt oprema Touareg sa felnama od 19, 20 ili čak 21 inča. Uz to Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojom podlogom i bilo kojim izazovom. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Za sada Abt nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju) sledi 3,0 TDI sa 199kW/270KS (+45KS) pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.
Golf I je i dalje zanimljiv za razne prerade raznih tjunera ali ova kreacija (!?) britanske tjuning kuće H.R.Engineering je jedna od najboljih i najoriginalnijih u poslednje vreme. Pomenuta firma je inače poznata po prepravci automobila sa prednjim pogonom u automobile sa pogonom pozadi. Njihov poslednji rad je ovaj Golf prve generacije u koji je ugrađen 1,3 litarski turbo motor sa 350KS iz Suzukijevog motocikla Hayabusa ! Pogon je naravno na zadnjoj osovini. Na video snimku možete videti (i čuti !) kako izgleda i kako ide ovaj Golf.
Audi RS5
Nije tajna da Audi već odavno radi na najekstremnijoj verziji nedavno predstavljenog coupea A5/S5. Novi model će se naravno zvati RS5 a kako će izgledati vidite na slikama iz britanskog magazina Carmagazine (www.carmagazine.co.uk). Zadatak novog RS5 je da počisti (bar tako misle u Audiju) sa konkurencijom poput novog BMW-a M3 (ima 420KS), budućeg Mercedesa C63 AMG (imaće 450 konja) i Lexus-a IS-F sa preko 400 konja. Osim agresivnijeg i moćnijeg izgleda (serijski i sa 19-inčnim točkovima), RS5 će raspolagati sa 4,2 litarskim V8 motorom, koji će razvijati do 450KS. Toliko se bar očekuje jer zvanično nije ništa potvrđeno. Za neutralno ponašanje i odličnu upravljivost brinuće se naravno integralni Quattro pogon i raspored težine u odnosu 55/45 %. Kada se pojavi na tržištu u prvoj polovini 2008. godine koštaće oko 74.000 evra.
Volvo je pre nekoliko dana objavio da njihova najluksuznija limuzina, model S80, dobija dva nova motora i AWD integralni pogon. Najveći novitet je ugradnja benzinskog 6-cilindričnog turbo agregata (gotovo u celosti izrađenom od aluminijuma) i fabričke oznake T6, koji iz zapremine 3,0 litra izvlači 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta. Pomenuti maksimalni moment dostupan je već pri veoma niskih 1500 obrt./min. Performanse su u skladu sa snagom pa Volvo S80 T6 postiže maksimalnih 240 km/h dok ubrzanje do stotke iznosi 7,2 sekunde. Uz novi motor ide i AWD (All Wheel Drive) pogon na sva četiri točka, koji će se moći dobiti i u kombinaciji sa novim 5-cilindričnim, D5 turbo-dizel motorom snage 136kW/185KS i takođe 400Nm. Nova, dopunjena paleta motora kao i integralni pogon, trebali bi da učine S80 daleko konkurentnijim nemačkim modelima ove klase i da naravno poboljšaju prodaju ovog automobila.
Fiat Linea predstavljena u Istanbulu
Fiat Lineu smo detaljno opisali još tokom prošle nedelje kada je Fiat objavio opširan press materijal. U međuvremenu su Italijani u Istanbulu organizovali međunarodnu promociju Linea-e za specijalizovane auto novinare. Od velikog broja izveštaja sa te prezentacije, prenosimo utiske novinara hrvatskog sajta http://www.autosport.hr Takođe smo dodali i kraći fabrički video Fiat Linea-e. Evo utisaka Autosporta :
"Nakon promocije na istanbulskom salonu automobila u oktobru prošle godine, Fiat se vratio na istu lokaciju i održao svetsku prezentaciju trovolumenske kompaktne limuzine Linee. Zašto baš Turska i Istanbul tj. splav na Bosforu? Prema rečima Italijana, upravo ova lokacija je simbolika ujedinjenja Europe i Azije, odnosno svojevrstan most koji povezuje tržišta na kojima je Fiat zastupljen. Uz simboličke razloge, tu je i praktičan u vidu modernog pogona u Bursi iz koga će godišnje izlaziti 60.000 Linea na brojna evropska i neevropska tržišta. U kasnijoj fazi, Linea će se proizvoditi i u Brazilu, Indiji, Kini i u Rusiji. Prodaja startuje u junu u nekoliko evropskih država dok na naše tržište stiže u septembru. Cene će se kretati u rasponu od 13.000 do 18.000 evra. Nakon Grande Punta, volumenski najznačajniji model za Fiat trebao bi pomrsiti račune sve brojnijoj konkurenciji u C segmentu, a kolika su očekivanja Italijana od novog modela možda i najbolje svedoči podatak da su predstavljanje Linee u svoje ruke uzeli čelni čovjek Fiata, Luca de Meo odnosno celokupne Fiat grupacije, Sergio Marchionne. Površnijim poznavaocima automobilske industrije Linea deluje poput limuzinske izvedbe Grande Punta, no u stvari radi se u potpunosti o novom modelu na zasebnoj platformi. Dizajnirana u Fiat Style centru, Linea već na prvi pogled odaje svoje italijansko poreklo i to zahvaljujući elegantnim i dinamičnim linijama. Korporativni prednji kraj (Grande Punto, novi Bravo) odlično se stapa s ostatkom linija koje čine elegantnu ali istovremeno i robusnu i krajnje prostranu celinu.Uz dinamičan dizajn i prtljažnik zapremine 500 litara, Lineu krase i zavidne dimenzije. Čak 456 cm dužine, 173 cm širine, 150 cm visine i međuosovinsko rastojanje od 260 cm (10 cm više od Grande Punta), dimenzije su koje garantuju udobnost i prostranost porodičnim kupcima. Poput spoljašnjosti, interijer Fiat Linee takođe karakteriše italijanski stil i šarm, uz korišćenje kvalitetnih materijala i solidne završne obrade. Središnja konzola preuzeta je iz Grande Punta, dok su za modernu i lako čitljivu instrument tablu sa narandžastom iluminacijom, zaslužni radnici Magneti Marellija. Linea se hvali odličnim ergonomskim funkcijama poput prostranosti, vozačke pozicije, dostupnosti, preglednosti, baš kao i prtljažnikom sa 500 litara zapremine u osnovnoj konfiguraciji, odnosno 1175 litara sa spuštenom zadnjom klupom. Ponudu motora za Fiat Lineu u prvo vreme će činiti jedan dizel i dva benzinska agregata. 1,3-litarski 16-ventilski Multijet turbodizelaš razvija 90 KS pri 4000 obrt./min. i okruglih 200Mn obrtnog momenta pri niskih 1750 oobrt./min. 100 km/h dostiže za 13,8 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja prema fabričkim podacima je ispod 5 litara (4,9) na 100 kilometara. Osnovnu benzinsku verziju pokreće novi 1,4-litarski četverocilindrični agregat koji je razvijen da zadovolji performansama, ali prvenstveno potrošnjom. Uz nejakih 77 KS pri 6000 obrt./min. i 115Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., performanse su na očekivanoj razini; 14,6 sekundi do 100 km/h, maksimalnih 165 km/h te proečna potrošnja od 6,3 l/100 km. Za sportski nastrojene vozače Fiat Linea nudi novi T-JET turbo benzinski motor poznat iz novog Fiata Bravo, koji je konstrukcijski jednostavan i pouzdan, a zauzvrat pruža dobre performanse i prihvatljivu potrošnju. 1,4-litrarski 16V turbo benzinac razvija 120KS pri 5000 obrt./min., 194Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min., ubrzava do 100 km/h za 9 sekundi i postiže najveću brzinu od 200 km/h. Uz to što je elastičan i kombinuje sportski doživljaj sa niskom potrošnjom, servisni interval je pomeren na 30.000 kilometara. Sve verzije serijski dolaze sa 5-stepenim ručnim menjačem, dok će dizelska varijanta biti u ponudi i sa automatikom od 6 brzina. Prilikom stvaranja Linea-e koristi se visoko-otporni čelik, poboljšana je torziona čvrstoća, a za dobre vozne osobine zaslužan je provereni recept vešanja, napred MacPherson, pozadi torziona ramena. Po pitanju bezbednosti, Linea je dostupna sa šest vazdušnih jastuka te sistemima kao što su ABS, EBD, ESP i Hill Holder. Uz 11 boja, kupcima su na raspolaganju i tri paketa opreme; Active, Dynamic i Emotion, a već osnovni donosi dva vazdušna jastuka, ABS, centralno zaključavanje, električne prozore napred, putni kompjuter, podesive upravljač i vozačevo sedište, radio/CD player...Optimizam u vezi tržišnog uspeha Fiat Linea-e Italijani temelje na gabaritima koji probijaju granicu kompakt klase, velikoj prostranosti, kvalitetu izrade, solidnoj opremi i nenadmašnom šarmu. Nakon prvih utisaka čini se da njihova razmišljanja zaista imaju pokriće."
Novi Range Rover stiže 2012.
Range Rover je jedan od najvažnijih modela u paleti Land Rovera pa ne čudi činjenica da je rad na novom modelu već odavno počeo iako do prezentacije ima vremena. Naime, novi Range Rover će biti na tržištu tek 2012. godine. Ono što privlači pažnju medija jeste mogućnost da novi Range bude imao aluminijumsku šasiju kako bi se redukovala težina vozila. Prema procenama, težina bi u tom slučaju bila za 300-400 kg manja u odnosu na aktuelni model. Ipak, odluka o tome tek treba da se donese a to bi trebalo da se desi u toku narednih nekoliko meseci. U svakom slučaju, Range Rover bi tu tehnologiju pozajmio od Jaguara (još jednog člana Fordove Premier Grupe), koji obilato koristi aluminijum u modelu XJ. Range Rover sa aluminijumskom šasijom bi imao težinu na nivou neke luksuzne limuzine a kao pozitivna nuspojava, performanse bi bile bolje a potrošnja značajno smanjena. Novi Range se razvija pod kodnom oznakom L405 a očekuje se da će dobiti kompaktniji izgled nego aktuelni model i kraću liniju krova. Mogući izgled vidite na slici iz britanskog magazina Autocar. Ispod poklopca motora naći će se i novi 5,0 litarski V8 agregat u atmosferskoj verziji kao i varijanti sa kompresorom. I u pogledu novih motora, inženjeri iz Land Rovera će se osloniti na svoje kolege iz Jaguara, jer će neki od motora iz budućeg Jaguara XF naći svoje mesto i u novom Range Roveru. Snaga motora će se kretati u rasponu od 350 do 450KS. Biće tu i dizel motora a možda i neke hibridne verzije. Uostalom do 2012. godine ima dovoljno vremena.
Za marku Perodua verovatno nikad niste ni čuli a radi se o malezijskom proizvođaču i partneru japanskog Daihatsua. Svi modeli u paleti Perodua se baziraju na automobilima japanske marke pa se recimo Daihatsu Sirion u Maleziji proizvodi kao Perodua Myvi. I novi model Perodua Viva, koji je upravo predstavljen, nije ništa drugo do aktuelni Daihatsu Cuore sa malo promenjenim izgledom (nova maska, branici, svetla, hauba) i značkom malezijske kompanije. Perodua naglašava da ja Viva kompaktan, pristupačan i kvalitetno izrađen auto sa prostranom kabinom. Koliko je prostran vidi se već iz podataka o veličini prtljažnika čija zapremina iznosi jedva 149 litara (sa oborenom klupom 449 litara). Zanimljiv je takođe podatak da se vrata otvaraju pod uglom od 90 stepeni (!) što znatno olakšava ulazak putnika u automobil. U Vivu se ugrađuju 3 motora (svi sa 3 cilindra i 12 ventila) zapremine 660, 850 i 1000 kubika. Motor od 660 kubika razvija 47KS pri visokih 7200 obrt./min. i 58Nm obrtnog momenta pri 4400 obrt./min. Nešto veći agregat od 850 ccm ima 52KS i 76Nm dok motor od 1,0 litra raspolaže sa 60KS i 90Nm. Sve verzije se serijski opremaju sa ručnim 5-stepenim menjačem, jedino se kod najvećeg motora od 1000 ccm može doplatiti i za 4-stepeni automatik. Ovaj poslednji ima i ABS kočnice i 2 vazdušna jastuka. Zanimljiva je i veličina točkova. Naime modeli sa 660 i 850 ccm imaju točkove od 12 (!) inča dok se verzija sa najjačim agregatom hvali 13-inčnim felnama. Garancija iznosi 3 godine a Perodua planira prodaju od 6500 komada Vive mesečno
Fordovi dileri u Nemačkoj će od 12. maja konačno početi sa prodajom dugo najavljivanog i od strane kupaca željno očekivanog Focusa u CC (Coupe-Cabriolet) varijanti odnosno u verziji sa sklopivim metalnim krovom. Focus CC je naime kao koncept sa imenom Vignale predstavljen još na salonu automobila u Parizu 2004. godine dok je njegova serijska verzija promovisana na prošlogodišnjem sajmu u Ženevi. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da Focus CC dolazi tačno na vreme pred početak letnje sezone. Da bi nadoknadio zaostatak za rivalima poput Opel Astre TT, Renault Megane-a CC, VW Eos-a ili Peugeota 307 CC, Focus CC, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolaže i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za unutrašnjost se kratko može reći da je komforna i dovoljno prostrana za 4 odrasla putnika. Zamerka se može uputiti samo izgledu interijera jer je isti kao i u hatchback verziji mada su u Fordu pokušali da novim bojama presvlaka i nekih detalja malo ožive unutrašnjost. Kvalitet završne obrade i upotrebljenih materijala kao i ergonomija, na nivou su standardnih verzija. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, dimenzije ovog Focusa izgledaju ovako : dužina 4509, širina 1834, visina 1448 dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS (postiže 182 km/h i ubrzava do 100 km/h za 13,6 sekundi) dok snažniji dvolitarski razvija 145KS (postiže 209 km/h i ubrzanje do stotke za 10,3 sekunde). Paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS (maksimalna brzina 204 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde i prosečna potrošnja od 5,9 litara na 100 km). Dizelaš ima manuelni menjač sa 6 brzina dok se benzinci standardno opremaju 5-stepenim ručnim menjačem samo je kod jačeg 2,0 litarskog agregata moguće doplatiti za automatsku transmisiju. Auto će se proizvoditi u pogonima Pininfarine u Torinu i to u tiražu od oko 20.000 automobila godišnje. Cene u Nemačkoj počinju od 23.575 evra, koliko košta verzija sa najmanjim benzincem od 1,6 litra i osnovnim Trend paketom opreme. Kod nas će se verovatno pojaviti tek kada ovo leto već bude prošlo...
Ne radi o nekim velikim i drastičnim promenama da bi moglo da se kaže da se radi o novoj R klasi ali u Mercedesu veruju da će malo doterana spoljašnjost, dva nova benzinska motora, ponuda varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini (do sada se R klasa nudila samo sa integralnim 4Matic pogonom) kao i uvođenje u program verzija sa 5 i 7 sedišta, konačno pomoći R klasi da zauzme poziciju na tržištu, koju su ljudi iz Mercedesa i planirali. Dosad je naime prodaja R klase bila daleko ispod svih očekivanja. Možda su najveća novost ustvari dva nova benzinska motora. U ponudu su ubačeni V6 agregat sa 170kW/231KS, koji će pokretati model R280 i V8 mašina zapremine 5,5 litara sa 285kW/388KS i 530Nm, namenjen modelu R500 4Matic. Pomenuli smo na početku da se uvode i verzije sa pogonom pozadi a sve da bi se smanjila cena najjeftinijih modela u paleti R klase i time poboljšala prodaja. Mogućnost pogona na zadnjoj osovini imaće benzinci R280 i R350 kao i dizelaš R280CDI. Na spoljašnjosti nema velikih promena ali se ipak ističu doterani branici napred i pozadi (u AMG stilu) i nova kružna svetla za maglu. Dok će svi V6 modeli imati 18-inčne točkove, najjači R500 4Matic opremaće se felnama od 19-inča. Kao šlag na tortu dolazi i proširena paleta boja. Naime, dodate su tri nove boje i to Calcite White, Sanidine Beige i Periclase Green.