Dobro, ne radi se baš o potpuno novom Picantu ali su promene ipak dovoljno velike da se kaže da je auto doživeo veoma ozbiljan redizajn i to posle tri i po godine provedene na tržištu. Za to vreme je samo u Evropi prodato 250.000 primeraka ovog malog Korejca a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju što naravno neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna a naročito će situacija biti zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Toga su svesni i u Kia-ji pa je premijera obnovljenog Picanta zakazana već za salon automobila u Barseloni, koji počinje 7. juna. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Ceed a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (verovatno samo u skupljim verzijama) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto odnosno 2370 mm. U prvim informacijama ne pominje se eventualno povećanje zapremine prtljažnika, koja je dosad iznosila skromnih 157 litara Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na prvi pogled i ne vide a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra sa 61 odnosno 65KS kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Cene za sada nisu poznate mada neki auto portali iz zapadne Evrope najavljuju da će cena biti za oko 500 evra viša u odnosu na odlazeći model.
Novi BMW serije 3 za 2012. godinu
Serija 3 predstavlja najznačajniji odnosno najprodavaniji model u gami bavarske marke pa se uvek sa velikom pažnjom prate sve dizajnerske promene na ovom automobilu jer se greške ovde jednostavno ne opraštaju. Trenutna E90 generacija je ipak manje radikalno oblikovana u odnosu na neke ranije radove Amerikanca Chrisa Bangle-a mada su mnogi kritikovali dizajn aktuelne verzije a posebno zadnjeg dela, koji kao da je skinut sa neke Nissan Almere ! Ipak, šesta reinkarnacija serije 3, najavljena za 2012. godinu, donosi radikalno nov i svež dizajn preuzet sa studije CS Concept, predstavljene pre samo mesec dana na salonu automobila u Šangaju. Na crtežu je mogući izgled te "Trojke", koja praktično predstavlja CS Concept u manjem, kompaktnijem pakovanju. Ipak, bez obzira na sportskiji i bitno različit izgled u odnosu na sadašnju seriju 3, i ovaj model zadržava najznačajnije dizajnerske karakteristike BMW automobila poput velikih "bubrega" napred ili tzv. Hofmajsterovog luka na zadnjim vratima. Naravno, do 2012. godine ima još dosta vremena pa je sasvim neizvesno da li će dizajn finalne verzije biti baš ovakav. Samim tim još je rano i za neke preciznije najave o evetualnim novim pogonskim agregatima ali se saznaje da bi dužina nove "Trojke" ostala negde na sadašnjem nivou a da bi širina porasla za nekih 50 mm, na ukupno 1867 mm. U konstrukciji ovog modela, BMW će obilato koristiti aluminijum da bi se što više smanjila težina automobila.
Evo i rezultata najnovijih crash testova, koje izvodi nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Prvo Nissan Qashqai, koji je dobio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika (na prvoj slici). I ne samo to. Qashqai je osvojio i rekordan broj bodova, tačnije 36,83 od mogućih 37 što je najbolji rezultat od kada se vrše EuroNCAP testiranja. Za bezbednost dece, Qashqai je nagrađen sa 4 zvezdice (od mogućih 5) a za sigurnost pešaka sa 2 od mogućih 4 zvezdice. Rezultati za Kiu Carens su slabiji i izgledaju ovako : za sigurnost odraslih putnika Carens je osvojio 4 zvezdice, za bezbednost dece 3 a za slučaj naleta na pešake i njhovu bezbednost, katastrofalnu 1 (jednu) zvezdicu. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h.
Za interesantan vizuelni nastup ovog unikatnog Minija Cooper odgovoran je renomirani modni fotograf Mario Testino. Poenta cele priče jeste da će ovaj "vatreni" Mini tokom juna meseca biti prodat na aukciji preko ebay-a a ceo prihod ide Life Ball asocijaciji za borbu protiv side.
Fiat 500 Abarth uhvaćen na stazi Nurburgring
O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju, već smo nekoliko puta pisali a ovo su najnovije slike tog željno očekivanog retro modela sa testiranja proteklih dana na nemačkoj stazi Nurburgring. Budući da će premijera serijskog Fiat 500 Abarth biti tek početkom 2008. godine, auto na slikama je još uvek maskiran i to naravno baš na onim najzanimljivijim delovima ali se ipak primećuju značajno uvećani otvori za vazduh u prednjem braniku, veći su i točkovi i to sa niskoprofilnim gumama, ispod crne trake nazire se i zadnji krovni spojler a tu je i detalj u vidu kočionih klješta u crvenoj boji. Uglavnom Fiat 500 u Abarth dresu izgleda oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. Još uvek se ne zna koliko će biti snažan ovaj mališa ali se pretpostavlja da će njegov turbo benzinac od 1,4 litra razvijati oko 150KS što će uz ubrzanje od oko 8 sekundi do stotke, omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora, koji bi raspolagao sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima.
Tjuning kuća Kicherer je samo za "odlikaše" doradila Mercedesov SL 600, čiji V12 motor zahvaljujući obradi ove firme sada raspolaže sa 445kW/605KS. Time je Kicherer SL K 60 Evo Black postao jedan od najsnažnijih roadstera na svetu, koji do 100 km/h stiže za 4,3 a do 200 km/h za samo 14,2 sekunde. Nažalost, maksimalna brzina je elektronski ograničena na "samo" 300 km/h. Za poređenje, serijski Mercedes SL 600 ima 380kW/517KS, ubrzava do stotke za 4,5 sekunde a brzina je takođe ograničena ali već na 250 km/h. Sem dorade motora, Kicherer je SL K 60 Evo Black opremio sa aerodinamičkim kompletom od karbona (inače dostupan za sve verzije Mercedesa SL), koji poboljšava aerodinamiku automobila i stabilnost pri brzoj vožnji (a kakva je inače vožnja u ovakvom automobilu ako nije brza ?). Ovakav komplet za ekskluzivniji i moćniji nastup sadrži nove branike (napred sa velikim centralnim otvorom za vazduh za bolje hlađenje motora i kočnica), zadnji difuzor, nove pragove, agresivniju prednju masku (a la Mercedes McLaren SLR) integrisanu sa poklopcem motora a tu su i spoljašnji i unutrašnji retrovizori od karbona. Ekskluzivan interijer je oplemenjen sportskim upravljačem sa polugama za menjanje brzina od karbona (opet karbon) i još par dekorativnih elemenata od pravog karbona (ovi baš ne štede na karbonu !). Kako to već priliči za svaki ozbiljan tjuning tretman, i Kicherer je za ovu alu predvideo nove alu točkove i to od 20 inča sa Continental gumama 255/30 ZR 20 napred odnosno 305/25 ZR 20 pozadi. Za poboljšanje ionako odličnih voznih osobina, u Kichereru su spustili SL K 60 Evo Black za dodatnih 25 mm. Ovako brz auto treba i zaustaviti a za to se brine Kichererov kočioni sistem sa XXL veličinom diskova. Kruna svega je i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, koji ne poboljašava samo performanse ovog monstruma već i stvara fantastičnu "muzičku" simfoniju.
Ovo na slici je Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder iz 1962. godine, koji je na upravo završenoj licitaciji (aukcijske kuće Sotheby's i RM Auctions) postigao rekordnu cenu za jedan Ferrari. Anonimni je kupac, naime za njega platio 6.875.000 evra ili 9.252.375 američkih dolara. Inače, na aukciji su se našli razni Ferrarijevi istorijski modeli vredni oko 40 miliona evra (skoro 54 miliona dolara). Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara (sada 8.177.577 evra). Na licitaciji su osim automobila, prodavani i razni predmeti sa Ferrari znakom pa je tako donji veš (!), koji je Michael Schumacher nosio na jednoj trci F1, izlicitiran na 742 dolara (551 evro) !
Novi Audi A4 u septembru ?
Prema poslednjim informacijama (naravno nezvaničnim), nova generacija Audija A4 (fabrička oznaka B8) imaće svetsku premijeru već u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu (po nekima to će biti samo koncept, koji će najaviti novi A4 za 2008.). Nova "četvorka" biće dizajnerski veoma slična upravo predstavljenom coupe modelu A5/S5 a kako će najverovatnije izgledati vidite na ovim crtežima (osnova za njih je A5), koji prikazuju standardni A4 sedan (prva slika), A4 Avant (slika br.2) i sportski sedan S4 na trećoj slici. I novi A4 koristiće novu modularnu MLP platformu, koji će imati i budući modeli Q5, A6, A7 i A8. MLP platforma znači smeštaj motora i transmisije iza prednje osovine što će omogućiti veće međuosovinsko rastojanje bez povećanja spoljašnjih dimenzija automobila. Novi A4 biće samo 25 mm duži od aktuelnog modela mada će zbog dužeg rastojanja između osovina izgledati kao da je u stvari nešto veći od sadašnje verzije. Zanimljivo da će prednji i zadnji prepusti karoserije biti kraći za po 75 mm. Zahvaljujući novoj generaciji Quattro integralnog pogona i pomenutoj MLP arhitekturi, novi A4 imaće daleko bolje vozne osobine nego bilo koji A4 do sada. Novi Audi A4 imaće zadnja svetla u LED tehnologiji dok će se prednja LED dnevna svetla moći naručiti kao opcija. U kabini neće biti velikih iznenađenja jer će ona biti veoma slična modelu A5 s tim što će centralna konzola biti malo više okrenuta vozaču. U svakom slučaju, očekujte visok kvalitet izrade i materijala, vrhunsku ergonomiju i nešto više mesta za noge putnika pozadi zbog povećanja međuosovinskog rastojanja. Od motora, koji će pokretati B8 generaciju ovog Audija, možemo očekivati benzince od 1,8 i 2,0 litra, 3,2 litarski V6 kao i 4,2 litarski FSI V8 agregat za sportistu S4. Naravno tu će biti i dizelaši sa 4 i 6 cilindara : 1,9 TDI, 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Od menjača u ponudi će biti manuelni 6-stepeni, sledi ga Multitronic transmisija i na kraju S-tronic sa dvostrukim kvačilom. Od karoserijskih varijanti Audi će proizvoditi A4 u sedan i karavan (Avant) verzijama mada se pominje i A4 Sportback za 2010. godinu. Postojeće A4, S4 i RS4 kabriolete zameniće budući A5, S5 i RS5 kabrioleti na osnovi novog A5/S5. Iako će novi A4 biti predstavljen već ove jeseni (kao što napomenuli na početku možda samo kao koncept), serijska verzija će se naći u prodaji tek u trećem kvartalu 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni. Ali kako to već biva kod Audija, ona neće biti baš mala. Bar za nas...
Posle obrade Seata Leon FR, na red je došao i Leon Cupra, koji već ionako sa svojih 240 konja nudi odličan odnos performanse/cena. Uglavnom, JE Design je snagu serijskog 2,0 litarskog TFSI motora u Leonu Cupra podigao sa 177kW/240KS i 300Nm na 210kW/285KS i 385Nm. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine sa 247 na 261 km/h i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 6,4 na samo 5,9 sekundi. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE Design je na svoj Leon nakalemio aero body kit za privlačniji i daleko agresivniji izgled u odnosu na standardni model. Body paket sadrži novi prednji branik sa ogromnim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi, nove pragove, zadnji krovni spojler kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore u karbon look-u i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 30 mm čime je sniženo težište i time poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. JE Design nudi i sportskiju verziju sa ogibljenjem, koje može biti spušteno od 35 do 65 mm. Promene zaokružuju novi 18 ili 19-inčni točkovi u hrom look-u ili u mat crnoj boji. U ovakvoj kombinaciji boja kao na slici, crni točkovi, isti takvi retrovizori i prednja maska, čine odličan kontrast anđeoskoj beloj boji karoserije, koja pod svojim odelom u stvari krije pravog đavola. Ili je bela ajkula možda ipak bolji naziv za ovaj auto ? Ipak, ni tu nije kraj. JE Design sprema još snažniju verziju Seat Leona sa okruglih 300 konja i još agresivnijim aero body paketom.
Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept, čija će serijska varijanta biti predstavljena javnosti na skorašnjem salonu u Barseloni (7.- 17. jun) dok prodaja počinje u septembru po zasad nepoznatoj ceni. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta neće se naći i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.
Peugeot 308 bez maske
Evo i najnovijih špijunskih slika nadolazećeg Peugeotovog modela 308, naslednika aktuelne 307-ice. Za razliku od fotografija, koje smo objavljivali proteklih meseci, na ovim slikama je nova 308-ica bez ikakve maske i "na izvolte" što samo potvrđuje da je prezentacija veoma blizu, tačnije Peugeot će zvaničnu svetsku premijeru upriličiti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Nažalost, novi 308 ne donosi dizajnerski ništa novo što već nismo videli kod Peugeota pa više liči na ugojenu 207-icu pa čak i na sadašnji 307, koji nasleđuje ! Da li će to biti problem za kupce, koji ipak traže nešto novo i originalnije, pokazaće prvi prodajni rezultati. Prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Očekuje se da će buduće verzija sa 3 vrata imati daleko privlačniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva.
Audi RS6 imaće 579 konja
Kao što smo ranije pisali, Audi sprema svog izazivača BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS). Ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja o kome smo pisali pre neki dan. Međutim Audijev RS6 prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, ako su tačne vesti, koje su se danas pojavile na internetu, budući RS6 imaće V10 bi-turbo TFSI agregat, zapremine 5,0 litara, koji raspolaže sa 426kW/579KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. RS6 će se naravno i vizuelno razlikovati od drugog sportiste u Audijevoj gami, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jedne poslovne limuzine ili praktičnog i porodičnog karavana, jer će se RS6, osim u sedan varijanti prizvoditi i u Avant verziji, kako Audi naziva svoje karavane. Za očekivati je da će se Audi i dalje držati ograničenja maksimalne brzine na 250 km/h dok zasad nema podataka koliko bi moglo da iznosi ubrzanje do 100 km/h, koje je kod starog RS6 iznosilo 4,7 sekunde. Izgled budućeg vladara klase vidite na crtežu a ostaje pitanje termina promocije. Ranije se govorilo da će se novi RS6 pojaviti već u septembru, na domaćem terenu frankfurtskog salona automobila, a sada se pominje da će premijera biti tek u martu sledeće godine na salonu u Ženevi. Da li to u Audiju imaju nekih "poteškoća" sa ovom alom pa je termin prezentacije promenjen ?
Uskoro i Citroen C-Crosser
Citroenov prvi pravi SUV model, nazvan C-Crosser, imao je svetsku premijeru početkom marta na salonu automobila u Ženevi (zajedno sa svojim bratom blizancem Peugeotom 4007) a sada je francuski proizvođač konačno objavio i cene za ovaj model, koji će se tokom leta pojaviti u prodaji. Da podsetimo da su i Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 napravljeni na bazi novog Mitsubishi-ja Outlander ali su naravno Francuzi promenama, pre svega, na prednjem kraju dobili koliko toliko vizuelno različite modele mada su pozadi i sa strane sva tri automobila identična. Razlike Citroenovog SUV-a u odnosu na Peugeot 4007 se svode praktično samo na originalniji prednji kraj koji ima "oštrije" oblikovana svetla, drugačiju masku i branik dok se pozadi izdvaja samo drugačija grafika zadnjih svetala i znak Citroena. Uglavnom, i C-Crosser, bez obzira na sličnost sa rođacima iz Peugeota i Mitsubishi-ja, zadražava osnovne dizajnerske karakteristike jednog Citroena dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i mišićavost ovog terenca. Iznutra se Citroenov i Peugeotov SUV razlikuju samo po znaku proizvođača na volanu. Kako bilo, cene za Citroen C-Crosser sa 2,2 litarskim HDi dizelašem, se u Nemačkoj kreću od 33.590 evra (verzija Tendance) pa do 37.590 evra, koliko treba izdvojiti za paket opreme Exclusive. Cene u Francuskoj idu od 34.250 evra za osnovnu verziju pa do 37.550 evra za Exclusive varijantu. Verzije sa benzinskim 2,4 litarskim motorom, koje će se pojaviti nešto kasnije, biće jeftinije za nekoliko hiljada evra. Već osnovni paket opreme sadrži elemente opreme poput automatske klime, ESP-a (elektronska kontrola stabilnosti), 6 vazdušnih jastuka, elektro paket, radio/CD plejer, tempomat itd. Za razliku od Mitsubishi-ja Outlander koji ima u ponudi i benzinske motore, Citroen i Peugeot će, bar u početku, svoje SUV modele opremati samo jednim turbo-dizel motorom. Kasnije stiže i pomenuti benzinac od 2,4 litra i 170KS. Ipak, u startu je u ponudi samo 2,2 litarski HDi dizelaš, snage 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postiže pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv čađi a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjač je 6-stepeni ručni a prema podacima same fabrike potrošnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina je okruglo 200 km/h a ubrzanje do stotke 9,9 sekundi. Novi SUV može prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujući, pre svega, integralnom 4x4 pogonu kao i visokom klirensu dok su stabilnost i udobnost u vožnji obezbeđeni proverenim sistemom oslanjanja, koji podrazumeva napred McPherson a pozadi multilink. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedišta i 2 pomoćna pozadi dakle nešto kao 5+2 konfiguracija. Pritom, sedišta u drugom redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktičan ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (dakle sa 5 sedišta) iznosi 441 litara a ako se obori i drugi red sedišta, volumen raste na svih 1686 litara. Za olakšani utovar, vrata prtljažnika su iz dva dela, pri čemi je donji deo u stanju da izdrži teret od 200 kg. Dimenzije Citroena C-Crosser iznose : D/Š/V - 4645 mm/1810 mm/1710mm dok je međuosovinsko rastojanje dužine 2672 mm. I Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 će se proizvoditi u Mitsubishi-jevoj fabrici u japanskom gradu Okazaki i to u tiražu od 30.000 komada godišnje. Što se Peugeota 4007 tiče, u ponudi će biti tri paketa opreme : Tendance, Sport Pack i Platinium. Njegove cene počinju od 29.590 evra za osnovnu Tendance verziju sa 2,4 litarskim benzincem i 5 sedišta, dok najjeftinija dizel verzija košta 31.990 evra (takođe Tendance paket i sa 5 sedišta). Varijante Sport Pack i Platinium imaju serijski 7 sedišta. Cene naravno važe u Francuskoj gde prodaja Peugeota 4007 počinje u septembru, dok se dolazak 4007-ice kod nas očekuje tek na proleće naredne godinre.
Mini Colorado
Već nekoliko meseci se priča i piše da BMW (vlasnik Minija) radi na razvoju proterenske varijante Minija, koja bi se bazirala na budućem modelu Clubman o kome smo već nekoliko puta pisali. Prema insajderima, projekat novog off-road Minija sa integralnim 4x4 pogonom u BMW-u interno zovu Colorado a mogući izgled ovog manjeg SUV modela sa 5 vrata vidite na crtežu. Kako će se zvati serijska verzija još nije poznato ali Colorado verovatno neće ostati jer ovo ime već koristi američki Chevrolet. Novi crossover Mini bi, pre svega, bio namenjen Amerikancima pa je bilo logično za očekivati da se Mini Colorado (ili kako će se već zvati) proizvodi u BMW-ovoj fabrici u Spartanburgu (američka savezna država Južna Karolina) gde se već sklapaju X5 i Z4 a uskoro će im se pridružiti i novi X6 a 2011. i nova generacija modela X3. Ipak, u igru je uključena i firma Magna Steyr (trenutno u svojim pogonima u austrijskom Gracu proizvodi aktuelni BMW X3), koja je jedna od lokacija gde bi se novi Mini Colorado proizvodio. Matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (240.000 vozila godišnje) pa je proizvodnju Minija Colorado neophodno organizovati ili u SAD-u ili u Austriji. Konačna odluka o tome još nije doneta. Ako se sve kockice slože, Minijev SUV model (sa skromnim off-road mogućnostima, prostranijom kabinom i robusnijim izgledom) bi se pojavio ili krajem 2009. ili početkom 2010. godine.
Špijunske slike novog Peugeota 207 u karavan verziji se već nekoliko meseci vrte po internetu a sada su se konačno pojavile i prve zvanične slike ovog modela. Ipak, fotografije iako zvanične, nisu stigle iz Peugeota nego su opet "procurele" pre vremena i bez volje francuske fabrike. Kako se čuje, premijera će biti već 7. juna na salonu automobila u Barseloni a prodaja počinje na leto po, zasad, nepoznatoj ceni. Novi 207 karavan će se poput starijeg brata, modela 307, nuditi u dve varijante; kao Break sa limenim krovom i kao varijanta SW sa staklenim panoramskim krovom. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna nema jer smo najavu izgleda ovog modela mogli videti kroz studiju 207 Outdoor, koju je Peugeot izložio još na salonu u Ženevi početkom marta. Kao i tada tako i sad, mišljenja o izgledu zadnjeg dela su totalno suprostavljena. Jednima smetaju neobična i prevelika zadnja svetla, drugima se ne sviđa oblik i rešenje C stuba dok neki pozdravljaju hrabar iskorak Peugeota u dizajnu svog malog karavana. Videćemo kako će ga prihvatiti kupci. Inače, koncept 207 Outdoor je dugačak 4156 mm, širok 1748 a visok 1555 mm a serijska verzija u pogledu dimenzija ne bi trebalo mnogo da odstupa. Ako tako i bude, karavan će biti za 126 mm duži od aktuelne hatchback verzije ali će zadržati isto međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2,540 mm dok će zapremina prtljažnika biti oko 400 litara (kod prethodnika 206 SW iznosi 313 litara). U 207 SW će se ugrađivati benzinski motori od 1,4 litra (95KS), 1,6 (120KS) i 1,6 THP (150KS) kao i dizelaši 1,6 HDi sa 90KS i 1,6 HDiF (sa filterom čađi) od 110 konja.