Koliko od vas se seća filma Povratak u budućnost (Back to the future) ? A koliko, možda i glavne zvezde, automobila DeLorean DMC-12 ? Onog sa "galebovim krilima" i karoserijom od nerđajućeg čelika ? Aaaa tog ! Onda će vas možda zanimati i sledeća informacija. Američka firma BBB Motors (uvozi i modifikuje sportske automobile) izbacila je iz DeLoreana slabašni 2,8 litarski V6 PRV (Peugeot-Renault-Volvo) motor sa 97kW/130KS i 208Nm a ugradila Mazdin 2,0 litarski Wankelov rotacioni motor iz modela Cosmo Eunos, koji raspolaže sa 221 kW/300KS. Budući da serijska transmisija ne bi mogla da podnese povećanje snage, u BBB Motorsu su u ovaj DeLorean ubacili manuelni 6-stepeni menjač iz Porsche-a 911 Carrera 2 (tip 993 iz 1995. godine). Osim toga, u auto je ugrađena i instrument tabla iz pomenute Mazde jer je ona originalna u DeLoreanu odavno zastarela. Ubrzanje ovakvog DeLoreana do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4,5 sekundi a teoretska maksimalna brzina iznosi 164 milje na sat ili 264 km/h. Standradni DeLorean je mogao do 210 km/h a ubrzavao je do stotke za 8,8 sekundi. Auto je naravno već prodat. Inače originalni DeLorean DMC-12 se proizvodio u Severnoj Irskoj od janura 1981. do kraja 1982. godine i za to vreme je proizvedeno oko 9000 ovih automobila. Procenjuje se da ih danas i dalje ima oko 6000...
Novi Ford Mondeo predstavljen na Sardiniji
Ford je protekle nedelje svoj najnoviji Mondeo dao na raspolaganje specijalizovanim automobilskim novinarima, koji su imali priliku da ga isprobaju na putevima Sardinije. Da se podsetimo, prvi Mondeo je predstavljen još 1993. (obnovljen je krajem 1996.), druga generacija je stigla krajem 2000. a prvu najavu izgleda najnovije, treće generacije mogli smo da vidimo još prošle godine na salonu u Parizu kada je prikazan koncept Mondea u karavan verziji. Serijska varijanta se od tog koncepta razlikuje samo u detaljima. Druga najava za novi Mondeo bila je njegova zapažena filmska uloga u najnovijem filmu o Jamesu Bondu pod nazivom Casino Royal, koji se pojavio pre zvanične promocije Mondea na ovogodišnjem salonu u Ženevi. Koliko je novi Mondeo značajan za evropski Ford, pokazuje i sama činjenica da će se odmah u startu kupcima nuditi sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina, kombi-limuzina sa 5 vrata i karavan) iako je običaj da se različite karoserijske verzije tržištu ponude sukcesivno, jedna po jedna, čime se na duže staze održava pažnja i javnosti i potencijalnih kupaca. Pored toga Ford je za Mondeo pripremio bogatu paletu motora, četiri paketa opreme (Ambiente, Trend, Ghia i Titanium), potpuno novi vizuelni identitet, kvalitetniju i prostraniju unutrašnjost, izuzetne vozne osobine i vrhunsko upravljanje i pristupačne cene (bar za zapadne pojmove). U Fordu veruju da sa novim modelom ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. Sada su Opel Vectra, Peugeot 407, VW Passat, Renault Laguna, Citroen C5, Honda Accord i društvo dobili novog i zaista opasnog konkurenta. Očekivanja samog Forda i kupaca su dakle velika a prvo što potonje treba da privuče je potpuno novi dizajn. Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetičkom" pravcu dizajniranja automobila i odmah svojim sportsko-elegantnim izgledom jasno stavlja do znanja da se radi o Fordu. Za to se brinu prepoznatljiva trapezoidna maska i zakošeni farovi ali pažnju privlače i široka ramena i prokupeovska linija krova. U Fordu čak naglašavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnološki najnapredniji." Da li su u pravu ili ne, potvrdiće ili demantovati kupci. Inače, novi Mondeo deli platformu sa modelima S-MAX i Galaxy sa kojima se i proizvodi u Fordovoj fabrici u belgijskom Genku. Poput nove spoljašnjosti, i unutrašnjost je radikalno izmenjena u odnosu na istoimenog prethodnika. Dopadljiv dizajn, prostranost, udobnost, prijatna atmosfera, odlična ergonomija, visok kvalitet završne obrade i materijali meki na dodir, samo su neki od aduta interijera novog Mondea. Osim toga poboljašana je zvučna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Prostran je i prtljažnik (u svim karoserijskim varijantama deljiv u odnosu 60 : 40), koji u kombi-limuzini sa 5 vrata ima 486 litara osnovne zapremine (sa sklopljenom klupom 1390) dok je karavan naravno najizdašniji pa u toj formi raspolaže sa 494 litra u osnovnoj konfiguraciji a sa preklopljenom zadnjom klupom nudi čak 1745 litara korisnog prostora. Klasična limuzina raspolaže gepekom veličine 493 litra. Da pomenemo i dimenzije. Međuosovinsko rastojanje iznosi uvek 2850 mm dok ostale mere izgledaju ovako. Limuzina sa 4 vrata je dugačka 4844, široka 1886 a visoka 1500mm. Dimenzije hatchback varijante su D x Š x V 4778/1886/1500 mm a karavana 4830/1886/1512 mm. U standardnoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao što su : ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri kočenju), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), alarmni uređaj, dvozonska automatska klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Mondeo dobija i keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe ključa za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora. Od ostalih tehnoloških caka izdvajamo i informativni displej HMI (Human Machine Interface), adaptivni cruise control (tempomat), pa elektronsku kontrolu pritiska u pneumaticima i HLA sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Za bezbednost se brine IPS, inteligentni zaštitni sistem sa 7 vazdušnih jastuka, uključujući tu i vazdušne zavese. Od kada se pojavio, Mondeo važi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i preciznim upravljanjem, pa ni novi model nije izuzetak po tom pitanju. U Fordu su se odlučili za kombinaciju McPherson napred i multilink sistem vešanja pozadi. Pomenuta bogata paleta motora obuhvata sledeće agregate (prvo dizelaši) :
-1.8 litarski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjačem s tim što se snaznija verzija sa 125 konja može dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjačem.
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelnim menjačem
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :
-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slučaja sa 5-stepenim manuelnim menjačem
-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjačem.
- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.
-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjačem.
Cene se u Nemačkoj kreću od 21.990 evra koliko treba platiti za hatchback verziju sa 5 vrata, opremljenu 1,8 litarskim benzincem sa 110KS pa sve do 32.725 evra koliko košta varijanta sa 2,5 litrskim motorom od 220 konja i najbogatijim Titanium X paketom opreme. Kada će novi Mondeo stići kod nas i po kojoj ceni, još nije poznato a dotle uživajte u videu novog Mondea u karavan varijanti.
Skoro četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za samo šest meseci !), VW nudi njegovog duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi, snažan, brz i ekskluzivan Golf GTI Pirelli ima promociju ovih dana u Austriji, na tjuning okupljanju Worthersee 2007. gde su proteklih dana premijerno promovisani i Audi TT Clubsport Quattro i Golf GTI W12 sa 650 konja. Očigledno VW zna kako da iskoristi prisustvo nekoliko desetina hiljada zagriženih ljubitelja Golfa GTI, koliko će ih posetiti ovaj događaj. Uostalom bolje mesto za prezentaciju još jedne verzije Golfa GTI teško da bi moglo da se nađe. Golf GTI Pirelli bazira se na Golfu GTI Edition 30 pa poput njega iz 2,0 litarskog TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h dok ubrzanje do stotke traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem 6,6 sekundi uz potrošnju od samo 7,9 litara). Iako u osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa prednjim spojlerom i suknjicama sa strane u boji karoserije), Pirelli verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. Tu su, pre svega, gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake točkove u titanium look-u. Naravno tu je i Pirelli logo na zadnjim vratima. I to je to. Bar spolja. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji interijera. Volkswagen najavljuje početak prodaje Golfa GTI Pirelli za septembar ove godine a nudiće se u 4 boje karoserije : žutoj, srebrnoj, crnoj i plavoj.
Video : Slatka Škoda Fabia
Da bi pokazali koliko je nova Fabia stvarno "sladak" auto, u Škodi su snimili zanimljivu tv reklamu u kojoj je napravljena velika torta u obliku nove Fabia-je i to u realnoj, punoj veličini, dakle 1:1. Reklama je prvi put emitovana 17. maja u Velikoj Britaniji. Obavezno pogledati !
Ferrari F430 je već sam po sebi dovoljno atraktivan auto ali onima sa dubljim džepom i sa sklonostima kao što su originalnost, privlačenje pažnje i isticanje svojih finansijskih mogućnosti (ima se, može se), nemački Hamann je upravo ponudio novi mračni predmet želja. Ali bukvalno. Jer nova obrada pomenutog Ferrarija se ističe baš mat crnom bojom karoserije u stilu jednog "nevidljivog" aviona F-117A (znate, onaj "izvinite, nismo znali da je nevidljiv !") ali ovaj Hamann-ov Ferrari će itekako biti vidljiv po ulicama i putevima zapadnog dela Starog kontinenta. Kao efektan kontrast crnoj boji automobila, u Hamannu su dodatne aerodinamičke delove (prednji spojler, pragovi, zadnje krilo, retrovizori, zadnji difuzor, kočiona klješta i 20-inčne Edition Race alu felne) ofarbali u izuzetnu drečavu narandžastu boju u kojoj su i šare, koje se protežu preko celog automobila, od prednjeg branika, preko prednje haube, krova pa do zadnjeg branika. Umesto narandžaste, kupac može da se odluči i za crvenu ili žutu boju ovih elemenata. Dodatnoj atraktivnosti doprinose i tzv. "galebova krila" odnosno vrata, koja se otvaraju uvis kao kod Lamborghinija. Unutrašnjost je u sva u dvobojnoj koži, pri čemu Hamann nudi bilo koju kombinaciju bilo koje dve boje. Naravno logo Hamann-a je utisnut na naslonima za glavu, čisto da vas i vašeg srećnog saputnika/saputnicu podsete u kom autu sedite i koliko vredite. Ali novi vizuelni nastup nije sve što je Hamann ponudio boljestojećima u svom Ferrariju F430 Black Miracle. Serijski 4,3 litarski V8 motor sada razvija 36kW/50KS više odnosno umesto standardnih 360kW/490KS raspolaže sa 396kW/540KS. Hamann ne saopštava performanse svog "Crnog čuda" ali ako serijski model postiže 100 km/h za samo 4 sekunde a plafon mu je 315 km/h, onda ne treba biti vidovit pa zaključiti da su mogućnosti ovakvog Ferrarija iz Hamanna još veće. Za veće vozačevo uživanje brine se set specijalno dizajniranih opruga, koje ne obezbeđuju samo nižu siluetu automobila već i veću agilnost u vožnji. Ah, da. U kompletu sa pomenutim 20-inčnim točkovima idu i gume dimenzija 235/30-20 napred i 325/25-20 pozadi.
Još jedan novi sportski coupe ali ovoga puta iz Meksika ! Model na slikama se zove Mastretta MXT a razvijen je u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju). MXT će zvanično biti promovisan u decembru ove godine na međunarodnom meksičkom Auto Show-u dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine (cena još nije poznata mada se nezvanično pominje cifra od 55.000 dolara). Ekskluzivnost je zagrantovana produkcijom od samo 150 primeraka godišnje. Mastretta MXT ima aluminijumsku šasiju a centralno smešten 4-cilindrični motor je zapremine 2,3 litra i razvija tačno 200KS, koje isporučuje na zadnje točkove. Brojke, koje se tiču performansi možda nisu impresivne ali izgledaju ovako : ubrzanje do 100 km/h za 6 do 7 sekundi a maksimalna brzina ovog sporttiste, teškog samo 1000 kg, iznosi 230 km/h.
Volkswagen Golf GTI W12 650 Concept
Posle jučerašnjeg Audijevog koncepta TT Clubsport Quattro, evo još jednog iznenađenja iz Volkswagena, predstavljenog danas na četvorodnevnom skupu ljubitelja Golfa GTI u austrijskom mestu Worthersee. Iznenađenje ali kakvo !! Ovo je studija ulimativnog, monstruoznog, ekstremnog, neverovatnog, brutalnog (i ko zna kakvog još) Golfa nad Golfovima. Golf GTI W12 650 Concept naime raspolaže sa skoro neverovatnih 478kW/650 konja pri 6500 obrt./min., koje izvlači iz centralno smeštenog 6,0 litarskog bi-turbo W12 motora. Maksimalni obrtni moment iznosi 750Nm pri 4500 obrt./min. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj kralj svih Golfova se do 100 km/h katapultira za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h ! Iako je ovaj koncept pretrpeo velike modifikacije, kojima je auto snižen i proširen, osnovna silueta Golfa GTI je ipak zadržana. Promene uključuju dodavanje mnogobrojnih ventilacionih otvora za bolje hlađenje motora, nove agresivne branike, proširenja blatobrana i donjih delova vrata, specijalno dizajnirani krov (od karbon fibera), koji igra ulogu difuzora/spojlera, zatim 19-inčne točkove sa gumama širine 235 napred a 295 pozadi, hromirane izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila), zadnji krovni spojler i tradicionalni detalj Golfova GTI u vidu crveno uokvirene prednje maske. Svaka čast onome/onima u VW-u, koji su smisli i realizovali ovo čudo ! Dodali smo i kratak video sa današnje prezentacije.
U Srbiju stigla nova Toyota Corolla
Posle domaće promocije najnovije generacije Toyote Corolle na salonu automobila u Beogradu pre skoro dva meseca, sada je nova Corolla i zvanično stigla na naše tržište. Za razliku od hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, koje su preimenovane u Auris, klasična limuzinska verzija Corolle je zadržala svoje veoma dobro poznato ime i u novoj, već desetoj generaciji. Kod nas će se nuditi sa dva benzinska i dva dizel agregata. Benzinci su zapremine 1,4 i 1,6 litara i razvijaju 71kW/97KS odnosno 91kW/124KS dok su dizelaši 1,4 D4-D sa 66kW/90KS i 2,0 D4-D sa 93kW/126KS. Benzinac od 97 konja postiže 170 km/h i ubrzava do 100 km/h za tačno 13 sekundi a troši 6,9 litara na 100 km (fabrički podatak). Snažniji 1,6 litarski stiže do 190 km/h, ubrzanje mu iznosi 10,4 sekunde uz prosečnu potrošnju od 7,1 litara (opet fabrički podatak). Dizelaši su naravno štedljiviji pa slabiji od 90KS troši 4,9 litara a snažniji sa 126 konja 5,4 litra na 100 km puta. Dizelaš 2,0 D4-D postiže makimalnih 195 km/h i ubrzava do stotke za 10,3 sekunde a slabijem 1,4 D4-D je plafon 175 km/h a ubrzanje mu iznosi 12 sekundi. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inače predstavljena još 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi će se nuditi samo limuzinska verzija. Miniven model Corolla Verso je ostala u ponudi ali je pre nekoliko dana doživela manji redizajn o čemu smo već pisali. Zbog povećane dužine a posebno širine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obećava i više mesta i komfora za putnike (ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi) uz povećan kvalitet ugrađenih materijala u kabini i viši kvalitet završne obrade. Ovde da pomenemo i dimenzije. Dužina iznosi 4540, širina 1760 a visina 1470 mm dok je zapremina prtljažnika 450 litara. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama auto novinara, u vožnji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bočna linija automobila koja se diže od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogućava vozaču dobar bočni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od veće pomoći. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvđe podešenim ogibljenjem i nižim težištem namenjen dinamičnijoj vožnji, Corolli sa mekšim ogibljenjem više prija opuštena porodična vožnja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrašsnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajedničkih instrumenata i nekih prekidača, kabine su prilagođene različitim korisnicima. I na kraju cene za našu zemlju. Osnovni model Corolle sa 1,4 litarskim benzincem od 97 konja i baznim paketom opreme treba platiti 18.000 evra sa PDV-om a najjeftiniji dizelaš 1,4 D4-D 19.900 evra sa PDV-om. Za poređenje, osnovni Auris sa 3 vrata i istim 1,4 litarskim benzincem, treba platiti 16.800 a u verziji sa 5 vrata 17.300 evra.
Lexus GS-F
U Lexusu su očigledno čvrsto rešili da se uhvate u koštac sa etabliranim sportskim modelima BMW-a, Audija i Mercedesovog AMG-a. Posle promocije Lexusa IS-F na salonu u Detroitu (rivala BMW-u M3, Audiju RS4 i budućem AMG-u C63), prvog sportiste sa novouvedenom F značkom (F kao fast), koju će nositi najsportskije verzije u paleti modela ove marke, sada stižu i prve najave i rendering mogućeg izgleda još jednog ekstremnog automobila. Radi se o Lexusu GS-F, koji bi trebalo da konkuriše BMW-u M5 (ima 507KS), budućem Audiju RS6 (imaće od 520 do 550KS) i Mercedesu AMG E63, koji raspolaže sa 514 konja. Najzanimljivije su glasine da će se u GS-F možda ugrađivati V10 agregat sa snagom od preko 500 konja iz ovogodišnjeg koncepta Lexus LF-A. Naravno, pored novog motora, GS-F će pretrpeti i izmene na ogibljenju, kočnicama, transmisiji i aero body paketu. Kada će se pojaviti novi GS-F za sada nije poznato.
Davor Krilčić iz Hrvatske je sa svojim Golfom II, koga pokreću dva VR6 motora, oborio rekord 402 Street Race takmičenja, održanom 12. i 13. maja u Beogradu. S vremenom od 11,391 sekunde, Davor Krilčić (inače i dosadašnji rekorder) je pred oko 10.000 gledalaca postavio novi rekord 402 Street Race-a i ponovo sa svojim Golfom II odmakao rivalima. U finalu, održanom 13. maja, najviše mu se približio Edvard Galić sa Opel Asconom i vremenom od 11,5 sekundi. Rezultati :
Klasa SPORTSMAN : 1. Miloš Janić 2. Dario Ptičar 3.Vedran Prkačin
Klasa STOCK COMPETITION : 1. Ivan Štrosar 2. Vuk Praštalo 3. Arpad Serda
Klasa SUPER STREET : 1. Ivan Penjević 2. Goran Balentović 3. Željko Hardi
Klasa R SERIES : 1. Robert Meljkuti 2. Nebojša Blagojević 3. Slobodan Petošević
Klasa PRO STREET : 1. Aleksandar Kostadinović 2. Dario Konopek 3. Nebojša Broz
Klasa PRO COMPETITION : 1. Davor Krilčić (novi rekord 11,391 sec., stari rekord 11,422 sec.) 2. Edvard Galić
Izvor : autosport.hr
Audi TT Clubsport Quattro
Ovo je novi Audijev koncept automobil nazvan prosto TT Clubsport Quattro iako bi mu možda bolje odgovaralo ime Speedster budući da je kao očigledna inspiracija za izgled poslužio klasični Porsche 356 Speedster iz pedesetih godina prošlog veka. TT Clubsport Quattro je naravno nastao na bazi aktuelnog Audija TT Roadster ali su mu vetrobransko staklo i bočni prozori veoma malih dimenzija (u pravom speedster stilu) dok je A stub uklonjen. Osim toga karakteristični su i detalji poput ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku (sa integrisanim spojlerom), izraženija i mnogo veća single frame rešetka, proširenja blatobrana, novi pragovi i veoma tanki retrovizori, spušteno ogibljenje i naravno novi točkovi od 20 inča. Studiju pokreće 2,0 litarski TFSI turbo benzinac iz Audija S3 ali umesto serijskih 265KS, motor ovde raspolaže sa okruglih 300 konja. Snaga se preko S-tronic menjača (sa duplim kvačilom) prenosi na sva četiri točka. Zanimljivo da Audi nije izabrao neki auto salon za prezentaciju ovog koncepta već će to danas učiniti u Austriji, na tuning showu/okupljanju nazvanom Wortherseetreffen 2007 gde se sastaju zaljubljenici u VW Golf GTI.
Sedam godina garancije za Kiu Ceed i u Srbiji
Kada je nova Kia Ceed stigla na naše tržište pre nekoliko meseci, domaći uvoznik je umesto garancije od sedam godina (kao u zapadnoj Evropi) odobrio istu u trajanju od "samo" pet godina. Jedan od aduta novog korejskog automobila u Evropi (koji je bio itekako dobro medijski propraćen) upravo je ovako dugačka garancija pa su u firmi Kia Auto d.o.o. (www.kia.co.yu), našem uvozniku ove marke, odlučili da i u Srbiji produže trajanje garancije sa 5 na 7 godina ili 100.000 kilometara. Treba reći da garancija za prvih 5 godina važi za ceo automobil a dodatne dve godine samo za pogonski sklop. Produžena garancija od 7 godina važiće i za kupce, koji su već kupili Ceed sa starim uslovima garancije od 5 godina.
Izvor : AutoBild SCG
Novi Lotus Esprit stiže 2009.
O novom Lotusu Esprit pisali smo još pre nekoliko meseci kada smo objavili tada dostupne špijunske slike, koje su bar delimično pokazivale izgled budućeg Esprita najavljenog za decembar 2009. godine. Sada su se na internetu pojavili i ovi prilično uverljivi crteži mogućeg izgleda novog Esprita (by www. caranddriver.com i www.lotusespritturbo.com). Ipak, radi se samo o preliminarnim nacrtima, koji pokazuju kako bi novi Esprit mogao da izgleda a ne o konačnom i definitivnom dizajnerskom rešenju. Kako se čuje, novi Esprit bi trebao da košta oko 75.000 funti a proizvodiće se u Engleskoj, u fabrici Hethel. Specijalitet Lotusa (mala težina njihovih modela) će i ovde biti primenjena jer bi novi Esprit trebao biti težak samo oko 1200 kg zahvaljujući korišćenju aluminijuma i karbon fibera. Platforma, koju će koristiti budući Esprit nije namenjena samo ovom modelu već će se naći i na drugim budućim Lotusovim modelima. Na kraju krajeva platforma se i zove VVA (Variable Vehicle Architecture). Iz Lotusa je potvrđeno da će novi Esprit imati V8 motor ali nisu hteli da zvanično potvrde (baš sebično sa njihove strane!) da li će se novi Esprit i stvarno zvati Esprit. Mada se ipak nezvanično može čuti da će novi sportista vrlo verovatno zadržati ovo veoma poznato ime. Zanimljivo je da je novi Esprit po ranijim planovima trebao da se pojavi u prodaji već tokom ove 2007. godine ali je novi šef Mike Kimberly to prologirao za 2009. i još zatražio promene na prvobitno usvojenom dizajnu i mehanici, jer po njemu "to nije bio pravi Lotus". Kao što smo i ranije pisali, budući Esprit će pokretati V8 motor, poreklom iz bavarskog BMW-a, zapremine 4,4 ili 4,8 litra sa oko 370KS a sa njim će Esprit postizati oko 290 km/h.
Jeep JT Concept
Prošle nedelje je Chrysler ponudio nekoliko svojih najnovijih koncept automobila na probu novinarima a među gomilom već prikazanih prototipova našao se i jedan Jeep, koji dosad nije nigde zvanično promovisan. Ime mu je JT Concept i naravno da je izazvao zasluženu pažnju novinara, koji su ga isprobali (doduše na zatvorenom parkingu ali i to je nešto). Radi se o pick-up verziji modela Wrangler, tačnije njegove duže tzv. Unlimited varijante sa međuosovinskim rastojanjem od 2946 mm. Ogibljenje i motor (3,8 litarski V6 sa 4-stepenim automatikom) nisu dirani ali je zato povećan klirens (rastojanje vozila od tla) a tu su i 35 (!) inčni točkovi. Zanimljivo je da je sanduk za teret pozadi (dužine 1500 mm) pozamljen sa vojne verzije Wranglera, koja se inače proizvodi za potrebe egipatske vojske. Ovaj Jeep JT Concept biće izložen u novembru na SEMA tuning show-u u Las Vegasu.