Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept na salonu u Detroitu
Chrysler LLC je za NAIAS salon automobila u Detroitu pripremio tri nova koncept automobila, a radi se o ekološki podobnim modelima Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept.
Chrysler ecoVoyager concept
ecoVoyager concept je hibridni automobil sa četvora vrata i za četiri putnika, tzv. "one-box" dizajnom, sa elektromotorom (litijum-jonske baterije) i hidrogenskim gorivim ćelijama (zajednički daju ovom Chrysleru autonomiju od preko 300 milja ili 480 kilometara). Kombinovana snaga iznosi 200kW/272KS što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) od oko 8 sekundi. Prema Chryslerovom saopštenju, ecoVoyager raspolaže sa zaista prostranom kabinom, za čiji dizajn je inspiracija pronađena u luksuznim avionima. ecoVoyager concept je dugačak 4856 mm, širok 1915 mm, visok 1600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2946 mm.
Dodge ZEO concept
Druga Chryslerova studija za salon u Detroitu je Dodge ZEO concept, koji predstavlja auto sa četiri vrata i za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), za čiji pogon je zadužen elektromotor i litijum-jonske baterije. Ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je ispod 6 sekundi, postiže maksimalnih 208 km/h, dok radijus kretanja iznosi oko 250 milja (402 km). I ZEO concept poseduje "hrabar i izražajan" Dodgeov dizajn, a namenjen je "vozačkim entuzijastima". ZEO concept je dugačak 4390 mm, širok 1743 mm, visok 1290 mm, a međusovinsko rastojanje iznosi 2792 mm.
Jeep Renegade concept
I na kraju Jeep Renegade concept, odnosno poslednji član ove Chrslerove trojke prototipova za salon u Detroitu. Po izgledu možda i najzanimljiviji (nisko vetrobransko staklo, zaštitni luk, otvori na donjim delovima vrata), Renegade concept odlikuju pre svega aluminijumska konstrukcija (kako bi težina bila što manja) i hibridni pogon, koji čine elektromotori (kombinovane snage 85kW/114KS) sa litijum-jonskim baterijama i BLUETEC dizel agregat male zapremine (autonomija ovog Jeepa inače iznosi oko 640 km). Dužina Renegade koncepta je 3885 mm, širina 1598 mm, visina 1431 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2580 mm.
VIDEO : Chrysler ecoVoyager concept
VIDEO : Dodge ZEO concept
VIDEO : Jeep Renegade concept
Ferrari 430 Spider Bio Fuel Concept
I Ferrari je morao da pre ili kasnije predstavi model koji vodi računa o zaštiti prirodne sredine, a to je učinjeno na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu (i to bez neke posebne pompe). Radi se o modelu Ferrari 430 Spider Bio Fuel Concept, koga pokreće E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15 % benzina), što za posledicu ima povećanje snage njegovog 4,3 litarskog V8 motora za 10 konja (sada okruglo 500KS), obrtnog momenta za 4%, dok je potrošnja smanjena za 5 odsto. Ipak, za sada je 430 Spider Bio Fuel Concept upravo to – koncept automobil, čija proizvodnja još nije tako blizu.
Honda Pilot Prototype na salonu u Detroitu
Honda na salonu automobila u Detroitu predstavlja prototip sledeće generacije svog modela Pilot, dok će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci (u drugoj polovini ove godine). U svakom slučaju, realno je očekivati da se ovaj prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela, koga japanska marka najavljuje kao crossover-SUV, odnosno kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Pilot Prototype ima ugrađen V6 benzinac, koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Za dizajn i razvoj ove Honde bili su zaduženi R&D timovi iz Hondinih postrojenja u Ohaju i Kaliforniji, a Pilot će se i proizvoditi u Americi (u fabrici u Alabami).
VIDEO : Honda Pilot Prototype
Izvor : www.tanjug.co.yu
Treći po veličini japanski proizvođač vozila
"Nisan" saopštio je da će isporučivati automobile
"Krajsleru" za prodaju u Latinskoj Americi, što će uvećati prisustvo
američke kompanije na inostranom tržištu.
Prema sporazumu, "Nisan" će, počev od 2009. godine, isporučivati
"Krajsleru" verziju malog automobila "versa" koja se
izrađuje u Meksiku, navedeno je u zajedničkom saopštenju dveju
kompanija. Finansijski detalji aranžmana nisu obelodanjeni, prenela je
agencija Blumberg. Partnerstvo će pomoći "Krajsleru" da poveća prodaju
van tržišta
Severne Amerike, na kome sada plasira 90 odsto svojih vozila, bez
ulaganja u
nova postrojenja. Sporazum će omogićiti "Nisanu" da maksimalno
koristi kapacitet svoje
meksičke fabrike u Akvaskalijentesu, koja je glavni isporučilac modela
"versa" na američko tržište. Dve kompanije su najavile mogućnost
proširenja saradnje, koja je počela 2004,
kada je "Nisanova" filijala "Džetkop" počela da prodaje
menjače "Krajsleru". Izvršni direktor "Nisana" Karlos Gon je izjavio da njegova kompanija
traži američkog partnera otkako je "Dženeral motors" pre 15 meseci
odbio poslovni savez sa njom.
Audi R8 V12 TDI Concept predstavljen u Detroitu
Nemački Audi je i zvanično na salonu automobila u Detroitu promovisao studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Pomenuti V12 TDI motor (sa dva turbo punjača) raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme). U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke. Audi R8 V12 TDI Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga modifikovanog prednjeg dela sa većim otvorima za vazduh, novog zadnjeg branika, atraktivnih aluminijumskih točkova, LED prednjih i zadnjih svetala, posebne "Grace Silver" boje i staklenog krova sa ugrađenim otvorom za vazduh, koji je potreban centralno smeštenom motoru. Pogon je naravno quattro na sva četri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.
VIDEO : Audi R8 V12 TDI
Mercedes Vision GLK Townside concept
Mercedes na salonu automobila u Detroitu osim koncepta Vision GLK Freeside predstavlja još jednu studiju na bazi svog budućeg SUV modela GLK. Druga studija se zove Vision GLK Townside concept (na slikama), a za razliku od GLK Freeside modela namenjenog i off-road vožnjama, GLK Townside je ipak namenjen pre svega vožnji u gradskim sredinama (slično je uradio i Volkswagen kada je ponudio svoj novi SUV Tiguan u dve verzije; jednu za grad, a drugu sposobnu i za "vanasfaltne aktivnosti"). Zbog toga je GLK Townside niži za 30 mm u odnosu na GLK Freeside, a ima i nešto "blaži" izgled u poređenju sa pomenutim GLK Freeside. GLK je inače dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). Vision GLK Townside na salonu u Detroitu ima ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Prema ranijim najavama, serijsku varijantu modela GLK možemo očekivati u aprilu ove godine na salonu automobila u Pekingu, mada ne bi bilo iznenađenje da ga vidimo već početkom marta na salonu u Ženevi.
VIDEO : Mazda Furai
I novi Mazdin koncept Furai (biće promovisan na salonu automobila u Detroitu) nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim pravcem (posle studija Nagare, Ryuga, Hakaze i Taiki), a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga Mazda 20B 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Furai takođe treba da podseti i na pobedu Mazde 787B sa rotacionim Wankel motorom 1991. godine na trci 24 sata Le Mana.
Lexus LF-A Roadster Concept
Japanski Lexus (u vlasništvu Toyote) će na NAIAS salonu automobila u Detroitu pažnju publike privlačiti i ovom novom studijom na bazi već postojećeg koncepta Lexus LF-A. Ova otvorena verzija se zvanično zove Lexus LF-A Roadster Concept, a napravljena je od karbon fibera i aluminijuma. I novi LF-A Roadster Concept (kao i konceptni LF-A u kupe varijanti) pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa preko 500 konja, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od preko 200 milja na sat ili 322 km/h. Imajući u vide performanse Lexusa LF-A Roadster Concept, jasno je da su njegova meta različiti modeli Ferrarija (što uostalom može da se zaključi i po provokativnoj crvenoj boji u kojoj će biti primerak izložen u Detroitu). Podsećamo da je nedavno (prema pisanju britanskog magazina AutoExpress) novi Lexus LF-A (u formi predserijskog vozila) postavio novi rekord staze Nirburgring. Stazu je naime prešao u rekordnom vremenu od 7 minuta i 24 sekunde (što je za skoro 4 sekunde brže od recimo Pagani Zonde F Clubsport, čije vreme po krugu iznosi 7:27:82). Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. Kako bi održao ekskluzivnost, Lexus će prema nekim izvorima proizvodnju ovog modela ograničiti na samo 26 komada mesečno. Prema istim izvorima, serijski LF-A će pokretati motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h).
Mazda je pustila u opticaj zvanične slike redizajnirane verzije svog modela RX-8, čija će premijera biti održana na NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Ipak, gledajući ove prve oficijelne fotografije, može se lako zaključiti da vizuelne promene u odnosu na dosadašnji model i nisu velike, tačnije restilizovana verzija je dobila novi, nešto oštriji izgled prednjeg kraja (novi gril, drugačiji otvori za vazduh, nova svetla za maglu, šira prednja svetla), kao i doterana zadnja svetla (sa dvostrukim LED prstenovima). Model RS je pored toga dobio i Recaro sportska sedišta, izraženije pragove, aluminijumske točkove od 19 inča i zadnji spojler. Promena ima i u kabini (revidirana instrument tabla), dorađeno je i ogibljenje, poboljšano upravljanje, a rotacioni motor je pojačan (sada u slabijoj verziji razvija 212, a u jačoj 232KS). Verzija sa 232 konja se oprema manuelnim šestostepenim menjačem, a ona sa 212KS sa šestostepenom Sport A/T automatskom transmisijom, koji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina.
Posle mnogobrojnih špijunskih slika, evo konačno i prvih zvaničnih slika dugoočekivanog kupea sa četvoro vrata na bazi VW Passata, koji će se zvanično zvati Passat CC (njegova premijera će se održati na salonu automobila u Detroitu). Sem različitog dizajna (pre svega nova maska, prednja i zadnja svetla, položen C stub), Passat CC se od standardnog Passata razlikuje i po dimenzijama, tačnije Passat CC je dugačak 4796 mm, širok 1856 mm, a visok 1420 mm (drugim rečima, Passat CC je od standardnog Passata duži za 31 mm, širi za 36 mm, a niži za 50 mm). Proširen je i trag točkova, i to 11 mm napred, a 16 mm nazad. Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina u Passatu CC iznosi 535 litara, odnosno za 30 litara manje od aktuelnog Passata u limuzinskoj verziji. Prema prvim informacijama, Passat CC će pokretati benzinski motori 1,8 TSI (160KS, 250Nm, 222 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za 8,6 sec, potrošnja 7,6 litara), 2,0 TFSI (200KS, 280Nm, 237 km/h, 0-100 za 7,6 sec, troši 7,9 litara) i 3,6 V6 FSI (300KS, 350Nm, 250 km/h, 0-100 za 5,6 sec, troši 10,1 litara goriva) i dva TDI dizelaša od 2,0 litra zapremine (slabiji ima 140KS i 320Nm, postiže 213 km/h, do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi i troši 5,8 litara dizela na 100 km, dok snažniji raspolaže sa 170KS i 350Nm, do stotke stiže za 8,6 sekundi, postiže 227 km/h i troši 6 litara na 100 km). Passat CC 3,6 V6 FSI se serijski oprema i stalnim 4MOTION pogonom na sva četiri točka. Ovde i napomena da će američka verzija Passata CC sa 3,6 litarskim V6 FSI motorom imati 280KS i 360Nm, pa će ubrzanje do 100 km/h iznositi 6,6 sekundi, dok mu je najveća brzina ograničena na 210 km/h. Zavisno od verzije, Passat CC će se serijski opremati manuelnim menjačem sa 6 stepeni ili sa Volkswagenovim sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. I Passat CC će dobiti Dynamic Drive Control sistem (poznat iz novog Audija A4), Lane Assist, cruise control, kao i veliki stakleni panoramski krov (dimenzija 1,12 x 0,75 metra).
VIDEO I : Volkswagen Passat CC
VIDEO II : Volkswagen Passat CC
Ford Verve sedan concept na salonu u Detroitu
Ford će na salonu automobila u Detroitu predstaviti novi automobil iz svoje serije koncept vozila Verve. Naime, posle Forda Verve hatchback sa troja vrata sa salona u Frankfurtu (septembar 2007.) i modela Verve sedan sa salona u kineskom gradu Guangzhou (novembar 2007.), novi Verve sedan concept za salon u Detroitu je već treći (i verovatno poslednji) u seriji koncept vozila sa imenom Verve. Ovaj najnoviji, američki Verve concept se u osnovi veoma malo razlikuje od koncepta viđenog na salonu u Guangzhouu, tačnije najveća promena je drugačije rešen prednji kraj automobila, koji je dobio nešto agresivniji izgled. Novi Verve sedan concept je dugačak 3692 mm, širok 1654 mm, visok 1380 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2489 mm, dok je za pogon zadužen "ekonomični četvorocilindrični motor." Ford inače ovaj najnoviji Verve concept kartko opisuje kao "viziju malog automobila za Severnu Ameriku." Prvi Verve concept u hatchback verziji najavljuje i skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar). Što se tiče modela Verve sedan, u Fordu su nagovestili da bi i ova varijanta mogla da se nađe u prodaji, ali ne pre 2010. godine. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan concept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, 18-inčni aluminijumski točkovi, LED prednja i zadnja svetla, atraktivno dizajnirana unutrašnjost (u kombinaciji crne i crvene boje) i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade.
VIDEO : Ford Verve sedan concept
Audi A4 Allroad
Sem postojećeg modela A6 Allroad, nemački Audi bi prema različitim izvorima tokom 2009. godine kupcima trebalo da ponudi i manji A4 Allroad, koji će se bazirati na budućem karavanskom modelu A4 Avant. Tako je uostalom nastao i pomenuti A6 Allroad, koji u osnovi predstavlja (pro)terenski automobil na bazi Audija A6 Avant. Drugim rečima, karavan sa višim klirensom (rastojanje od tla), Quattro pogon na sva četiri točka i zaštitni plastični elementi na karoseriji (ovi potonji su zaslužni i za nešto robusniji izgled automobila). Sličan recept primenju i ostali proizvođači, poput recimo Subarua sa modelom Outback i švedskog Volvoa sa XC70. Kako bilo, A4 Allroad bi trebao da dobije vazdušno vešanje, S-tronic menjač sa duplim kvačilom i, između ostalih, dvolitarski turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 143KS i 320Nm i jačoj sa 170KS i 350Nm. Iako za sada A4 Allroad (na slici njegov mogući izgled) još uvek nije dobio zeleno svetlo za proizvodnju, imajući u vidu uspeh Audija A6 Allroad, njegova proizvodnja je ipak vrlo verovatna.
Japanski tjuner Wald International, koji nam je poznat pre svega po obradama Lexusa i evropskih automobila poput BMW-a, Mercedesa i Bentleya, od nedavno vlasnicima aktuelnog BMW-a serije 6 nudi novi aero body paket za atraktivniji vizuelni nastup ovog modela. Wald je za "šesticu" predvideo modifikovane branike sa spojlerima, nove pragove, atraktivnije točkove, karakteristične "bubrege" u boji automobila i sportski izduvni sistem sa četiri završetka. Crna boja automobila je samo tačka na i...
Nemački tjuner MTM (Motoren-Technik-Mayer) je za Volkswagenov Tiguan razvio novi elektronski modul, odnosno kit za povećanje snage njegovog 2,0 litarskog TDI agregata. MTM-ov modul, nazvan M-Cantronic, zaslužan je za porast snage sa standardnih 103kW/140KS i 320Nm obrtnog momenta na 132kW/180KS pri 4100 o/min. i 360Nm pri 2500 o/min. (cena za ovaj paket iznosi 999 evra). Zanimljivija je međutim najavama iz ove nemačke firme da je u pripremi još jači paket, pa će zahvaljujući izmenama na turbo punjaču i izduvnom sistemu ovaj motor izvlačiti svih 210KS. Sem pojačanja snage motoora, MTM potencijalnim kupcima nudi i snažniji kočioni sistem (sa diskovima od 330, 365 ili 380 mm), kao i komplet atraktivnijih točkova veličine 19 (8,5 x 19) ili 20 inča (9 x 20).
Američki Fisker Automotive je još krajem oktobra prošle godine za predstojeći NAIAS salon automobila u Detroitu najavio promociju svoje nove sportske limuzine (ili je možda bolje reći kupea sa četiri vrata?), koji tada još nije imao pravo ime (meta su očigledno Mercedes CLS, Aston Martin Rapide, Porsche Panamera i Maserati Quattroporte). Konačno, od danas je poznato da se automobil zvanično zove Fisker Karma, a pojavile su se i nove fotografije ovog zanimljivog automobila sa mestom za četiri putnika. Sem intrigantnog dizajna, čiji detalji mnoge podsećaju na Maserati GranTourismo (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog benzinca i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Quantum Fuel Systems Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h). Fisker Automotive namerava da počne prodaju ovog automobila tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a cena osnovnog modela će iznositi oko 80.000 dolara.