Švajcarski Rinspeed je upravo predstavio svoju najnoviju kreaciju, nazvanu Rinspeed X-treme, a baza je aktuelni Porsche Cayenne (fabričke oznake 957). Osim poboljšanih performansi (snaga motora je povećana na ukupno 600 konja) i boljih voznih osobina (vazdušno ogibljenje je spušteno za 35 mm), Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare još atraktivniji i sportskiji izgled. Za ovo potonje se brinu novi prednji branik sa spojlerom i većim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, novi pragovi, zadnji krovni spojler i novi zadnji branik sa difuzorom i integrisana četiri hromirana završetka novog sportskog izduvnog sistema. Paket zaokružuju još petokraki točkovi veličine 23 inča (11 x 23), gume dimenzija 315/25-23 (sposobne za brzine do 300 km/h) i modifikovana kožna unutrašnjost (nova su sportska sedišta i zabavni sistem).
Porsche je danas saopštio da razvija i hibridnu verziju svog željno očekivanog, prvog Grand Turismo modela sa četvora vrata. I Panamera će naime dobiti hibridni pogon iz Porschea Cayenne Hybrid, koji se sastoji od kombinacije benzinskog i elektromotora (prema navodina nemačkog proizvođača, hibridni Cayenne troši i do 30% manje goriva u odnosu na standarde modele pokretane benzinskim motorima). Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema. Panamera će se u standardnoj verziji pojaviti 2009. godine, dok se hibridna varijanta može očekivati nešto kasnije (nezvanično, dve godine posle premijere "obične" Panamere). Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se sem pomenutog hibridnog pogona, ugrađivati i 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 520 konja, a kasnije i 3,6 litarski V6 agregat, kao i V10 mašina sa kojom će Panamera postizati preko 300 km/h. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Naravno, ni ovaj Porsche neće biti jeftin mada se još ne zna koliko će tačno da košta. U svakom slučaju, Panamera treba da ponudi jedinstveni paket, koji podrazumeva komforan smeštaj za četiri putnika u kombinaciji sa poznatim sportskim voznim karakteristikama jednog Porschea.
Fiat trenutno razvija novi malolitražni benzinski motor sa turbo punjačem (Multiair Turbo engine), koji će se već od 2009. godine ugrađivati u automobile A segmenta, odnosno Fiat Pandu i novi Fiat 500 (kasnije će se ugrađivati i u veći Fiat Grande Punto). Najzanimljiviji je podatak da novi turbo benzinac u varijantama sa 700 i 900 kubika ima samo dva cilindra. Varijanta sa 700 kubika razvija 81KS i 125Nm (emisija CO2 mu iznosi manje od 100 g/km), dok će se veći od 0,9 litra praviti u dve verzije; slabijoj sa 90KS i jačoj od 110KS i minimum 160Nm obrtnog momenta. Po najavama iz Fiata, novi dvocilindraš će imati za 20% manju potrošnju od nekog uporedivog atmosferskog 1,2 litarskog benzinca. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio studiju nazvanu Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao takođe dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika, ali sa nešto manjom snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.
Aston Martin Racing je pustio u opticaj prvi crtež svog budućeg trkačkog automobila u GT2 kategoriji, nazvanog prosto Vantage GT2, a bazira se na postojećem modelu Aston Martin V8 Vantage. Pojavljivanje novog Vantagea GT2 će značiti da je ova britanska fabrika jedina koja nudi trkački automobil u svakoj GT kategoriji. U katogoriji GT1 fabriku predstavlja Aston Martin DBR9, u GT2 kategoriji to će biti ovaj Vantage GT2, u GT3 kategoriji se nalazi model DBRS9, a u GT4 kategoriji model Vantage N24. Inače, novi Vantage GT2 kao gorivo može da koristi ili standardno trkačko gorivo ili E85 bioetanol, što će mu omogućiti da se takmiči i u sve većem broju takmičenja na kojima se koristi bioetanol gorivo (uključujući tu i američku Le Mans Seriju).
Ford Explorer America Concept
Američki Ford će na predstojećem salonu automobila u Detroitu (za novinare počinje već 13. januara) između ostalog izložiti i ovaj novi koncept automobil, patriotski nazvan Explorer America Concept (inače više u crossover formi nego u stilu klasičnog SUV-a). Što se izgleda tiče, ovaj Explorer karakterišu moćan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, prilično kratak prednji prepust, veliki panoramski stakleni krov, zadnja vrata sa suvozačeve strane koja se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih, kao i moderna ali u minimalističkom stilu urađena unutrašnjost sa čistim i jasnim linijama (od nekih caka treba izdvojiti trodimenzionalni kompas i navigacionu jedinicu ugrađene u panel sa instrumentima). Iako je i dakle sam izgled prilično zanimljiv, glavni novitet se ipak krije ispod poklopca motora. Tamo je smešten 2,0 litarski 4-cilindrični benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem (ima 275KS i 379Nm obrtnog momenta), a opremljen je novom tzv. EcoBoost tehnologijom koja je po Fordovim tvrdnjama zaslužna za manju potrošnju, redukovanu emisiju CO2 i bolje performanse. Osim ovog motora, novi Ford Explorer (trebalo bi da se pojavi za dve godine) dobiće još jedan agregat sa EcoBoost tehnologijom, a to je 3,5 litarski V6 sa 340KS. Po Fordovim tvrdnjama, zahvaljujući EcoBoost tehnologiji, manjoj masi i EPAS električnom servo upravljaču, Explorer America Concept u poređenju sa aktuelnim Explorerom troši 20 do 30% manje goriva. Explorer America Concept inače ima mesta za šest putnika, dok će serijska verzija najverovatnije imati sedam sedišta.
VIDEO : Ford Explorer America Concept
U Rusiji je krajem decembra 2007. godine konačno krenula prodaja dugoočekivane Lade 1117, odnosno Lade Kaline u karavan varijanti (prototip je prvi put predstavljen javnosti još 2001. godine na tadašnjem salonu automobila u Moskvi). Ovo je inače treća karoserijska verzija Kaline, koja se dosad nudila kao limuzina (model 1118) i hatchback sa petora vrata (model 1119). I nova Lada 1117 za sada koristi poznati 1,6 litarski benzinski motor (sa 81KS i 120Nm), dok se već za ovu godinu najavljuje ugradnja 1,4 litarskog agregata sa 16 ventila (66kW/90KS i 127Nm). Dužina Kaline karavan iznosi 404 cm (kao Kalina sedan, a 19 cm više od hatchbacka), dok je međuosovinsko rastojanje isto za sve verzije - 2470 mm. Cena za osnovnu verziju u Rusiji je 254.299 rubalja, odnosno oko 7100 evra (oko 150 evra više od Kaline sedan). Za tu cenu se u osnovnom modelu dobijaju el. prednja stakla, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, točkovi od 14 inča, imobilajzer, metalik boja, upravljač podesiv po visini itd. Za podsećanje, Kalina 1118 u Srbiji košta 8400, a Kalina 1119 ima cenu od 8500 evra (navedene cene za Srbiju su sa uračunatim PDV-om i bez popusta koje naš uvoznik i distributer Jugo Lada povremeno odobrava).
Na prodaju prvi ikada proizvedeni Ford Mustang Convertible
Ford je prvi Mustang zvanično predstavio javnosti 17. aprila daleke 1964. godine u Njujorku sa izborom od četiri motora i u verzijama kupe i kabriolet (Convertible), a ukoliko ste ljubitelj oldtajmera, pa još američkih, možda će vas zanimati vest da je sada moguće kupiti prvi ikada proizvedeni primerak Mustanga Convertible. Cena? Prava sitnica...samo 5,5 miliona američkih dolara, odnosno oko 3.749.000 evra. Mustang Convertible na slici je dakle taj prvi ikada proizvedeni Mustang u kabriolet verziji, a prodat je 16. aprila te 1964 (čime je za kolekcionare još zanimljiviji budući da se ovde radi i o prvom primerku Mustanga prodatog pre zvanične prezentacije). Auto i dalje ima originalne registarske tablice i nalazi se u savršenom stanju kao da je tek danas izašao iz Fordove fabrike u Dirbornu.
Austrijski KTM (drugi najveći proizvođač motocikala u Evropi) je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložio prototip svog novog roadstera, nazvanog X-Bow (Crossbow), a sada je konačno sve spremno za početak serijske proizvodnje, koja će u austrijskom Gracu početi u drugoj polovini ove godine. Ovaj novi dvosed izuzetno lagane konstrukcije imaće uskoro i svoju britansku premijeru na predstojećem salonu Autosport International u Birmingemu, koji se održava od 10. do 13. januara (ovo je X-Bowu već četvrto pojavljivanje na nekom auto salonu). Inače, specijalno za britansku promociju, X-Bow će se po prvi put pojaviti u novoj, opcionoj Gleaming White beloj boji (prva slika). X-Bow pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162kW/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu od 2200 do 4000 o/min. Sa takvom snagom i težinom od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, sa diskovima od 305 mm napred, odnosno 262 mm nazad. Pogon je na zadnjim točkovima, a menjač 6-stepeni manuelni. Mnogima će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala, kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata, pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila. Za početak KTM namerava da proizvede samo jednu seriju od 100 komada X-Bowa (nazvanu "Dallara Series"), a kasnije se planira proizvodnja od 1000 primeraka godišnje. U najnovijem press saopštenju KTM-a se ne pominje cena ovog hibrida između motocikla i automobila, ali prema ranijim najavama, ona bi trebalo da iznosi najmanje 40.000 evra.
VIDEO : KTM X-Bow
Chevrolet Camaro bez maske
Razvoj serijske verzije novog Chevroleta Camaro je u punom jeku, a na General Motorsovom FastLane blogu se pre neki dan pojavila i ova prva zvanična slika ovog modernog muscle car modela, i to bez ikakve maske. Prvi čovek GM-a Bob Lutz je naime izdao naređenje da se sa prototipova Camara, kojima se vrše putna ispitivanja, skinu sve kamuflaže, što u praksi znači da ćemo uskoro imati pravu poplavu špijunskih slika nemaskiranih primeraka ovog modela (u GM-u kao da to priželjkuju, pa najavljuju nova putna ispitivanja prototipova Camara na putevima SAD-a i Australije). Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a prema sadašnjim informacijama njegove zadnje točkove pokretaće V6 i V8 benzinci. Proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja startovati početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).
Redizajnirana Mazda RX-8 na salonu u Detroitu
Do salona automobila u Detroitu gde će Mazda predstaviti redizajnirani model RX-8, ostalo je još oko nedelju dana (za predstavnike medija otvara se 13. januara), ali smo zahvaljujući ovim skeniranim slikama iz jednog japanskog magazina u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog noviteta. Vizuelne promene u odnosu na dosadašnji model i nisu velike, tačnije restilizovana verzija je dobila novi izgled prednjeg kraja (novi gril, drugačiji otvori za vazduh, nova svetla za maglu, šira prednja svetla), kao i doterana zadnja svetla (sa dvostrukim LED prstenovima). Model na slikama je verzija RS i u njegovoj opremi se nalaze Recaro sportska sedišta, aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnji spojler i Bilstein amortizeri. Što se motora tiče, za sada nema najava o nekim promenama na rotacionom motoru, koji se u sadašnjem modelu nudi u dve verzije; u slabijoj sa 192 i jačoj sa 231KS. Za neke konkretnije detalje ćemo dakle ipak morati da sačekamo na salon u Detroitu, a podsećamo da je u nedavnom kratkom saopštenju za medije ova japanska fabrika najavila da će RX-8 pretrpeti izmene na polju dizajna, kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.
Evropski Ford će kupcima uskoro ponuditi poseban kit za povećanje snage motora u modelima Fiesta ST i Focus ST. Tako će 2,0 litarski četvorocilindraš u Fiesti ST umesto standardnih 150, razvijati 185KS, a 2,5 litarski turbo agregat u Focusu ST imaće svih 260KS (standardni model raspolaže sa 225KS). Povećanje snage u Fiesti ST je rezultat reprogramirane elektronike motora, nove bregaste osovine i glava cilindara, dok je Focus ST dobio novi filter za vazduh, reprogramiranu elektroniku motora i modifikovan izduvni sistem. Rezultat svega je bolje ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), koje sada kod Fieste ST iznosi pola sekunde manje, odnosno tačno 8 sekundi, a kod Focusa ST je palo na samo 5,5 sekundi. Ovaj kit za povećanje snage motora će kod Fieste ST koštati 950, a kod Focusa ST 1500 funti (pritom i dalje važi standardna fabrička garancija).
Izvor : www.blic.co.yu
Od 6. jula 2008. u Srbiji će početi izdavanje novih registarskih tablica i
saobraćajnih dozvola, propisano je pravilnikom objavljenim u Službenom
glasniku. Predviđeno je da se tablice zamene u roku od godinu dana, prilikom
redovnog produžetka registracije. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem
na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog
područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je
ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se
od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju
ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće dimenzija 54 sa 86,5 milimetara, sa tekstom na srpskom
i na engleskom jeziku, moći će da se automatski očitava i imaće više zaštinih
elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo
prilikom prve i svake sledeće registracije.
Samo par dana posle predstavljanja potpuno novih modela Citroen Berlingo i Peugeot Partner, francuska PSA grupacija je juče objavila i prve zvanične slike i detalje o modernizovanim blizancima - Citroenu C8 i Peugeotu 807 (porodicu ovih MPV blizanaca čine još Lancia Phedra i Fiat Ulysse). Kao i kod nedavno promovisane restilizovane verzije Lancije Phedra (o tome više OVDE), i Citroen C8 je pretrpeo samo minorne kozmetičke promene (više hroma na branicima, hromirane kvake na vratima, veći znak Citroena napred i pozadi, diskretno doterana maska hladnjaka, zatamnjena zadnja svetla kod skupljih verzija, a unutra nove boje, više hromiranih detalja i kvalitetniji materijali), dok je prava novost u stvari ugradnja novog 2,2 litarskog HDi dizel motora (sa DPFS filterom čestica čađi), koji se već ugrađuje u Citroen C5 i C6. Radi se o motoru sa 125kW/170KS i 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem (kasnije će biti ponuđen i u kombinaciji sa 6-stepenom automatskom tramsmisijom). Sa ovim motorom C8 postiže 196 km/h, dok mu ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekundi (po fabričkim podacima potrošnja u vangradskim uslovima vožnje iznosi 6,6 litara na 100 km). Ostalo je sve po starom. C8 i dalje nudi komforan prevoz za 8 putnika u tri reda sedišta (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2,82 metra), dok je zapremina prtljažnika od 225 do maksimalno 2948 litara (zavisno od broja putnika u automobilu). Paletu motora pored pomenutog novog 2,2 litarskog HDi agregata, čine i 2,0 litarski benzinac sa 143KS (sa 5-stepenim manuelnim i 4-stepenim automatikom), kao i dva dizelaša; jedan sa 120, a drugi sa 138KS (oba u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem).
Sve rečeno za doterani Citroen C8, praktično važi i za obnovljeni Peugeot 807. Dakle, više hroma spolja i iznutra, blago promenjen donji deo prednjeg branika, par novih boja za karoseriju, kvalitetniji materijali i nove boje u interijeru, a pre svega novi 2,2 litarski HDiF dizelaš sa 170KS i 370Nm (takođe u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem, a kasnije tokom ove godine i sa automatikom od 6 brzina). Peugeot je inače od aprila 2002. godine prodao nešto preko 150.000 komada modela 807.
Toyota Motor Company je od Forda preuzela drugo mesto na listi najprodavanijih marki na tržištu SAD-a tokom 2007. godine. Naime, prema upravo objavljenim podacima, japanska kompanija je u toj zemlji tokom prošle godine plasirala ukupno 2.620.825 vozila, dok je Ford uspeo da proda 2.572.599 automobila. Prvi je naravno i dalje General Motors sa prodajom od 3.866.620 vozila, dok je Chrsyler plasirao 2.076.650 automobila. Prodaja automobila u SAD-u tokom 2007. godine je inače iznosila 16,1 milona vozila, što je najlošiji rezultat još od 1998. godine. Razlozi leže u visokoj ceni goriva, slabijem rastu američke privrede i problemima na tržištu nekretnina. Kako stvari sada stoje, 2008. godina bi mogla biti još gora, dok se poboljšanje može očekivati tek naredne, 2009. godine.
Audi R8 V12 TDI Concept
Prema pisanju nemačkog magazina Auto Motor und Sport, Audi će već 13. januara na predstojećem salonu automobila u Detroitu promovisati studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom! Iako Auto Motor und Sport novi R8 V12 TDI naziva studijom, prema raznim izvorima vrlo je moguće da ovaj model ipak uđe i u serijsku proizvodnju. Pomenuti V12 TDI motor raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (već je najavljen i za Audi Q7 V12 TDI), a sa njim bi Audi R8 V12 TDI do 100 km/h trebao da ubrzava za samo 4,2 sekunde, maksimalna brzina će biti preko 300 km/h, a prosečna potrošnja oko 10 litara dizela na 100 km. U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke, a treba napomenuti da je R8 V12 TDI i 100 kg teži od benzinskog R8. Audi R8 V12 TDI Concept će biti i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga novih spojlera, pragova, modifikovanog zadnjeg dela i doterane "single-frame" maske hladnjaka.