home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Citroen Nemo Combi

16 Jan 2008 - 00:49 Noviteti Link

Citroen je na juče otvorenom salonu automobila u Briselu promovisao i putničku varijantu svog novog lakog komercijalnog vozila Nemo (premijera dostavne verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Novi, putnički model Nema je dobio dodatak Combi u imenu, sedišta za putnike pozadi, blago modifikovan prednji branik, kao i prozore na zadnjim bočnim vratima (ali ne i na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i Nemo Combi se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Citroena, Nemo objedinjuje inteligentni koncept sa kompaktnom spoljašnošću i prostranim interijerom. Pored mesta za pet putnika, Nemo Combi raspolaže sa prtljažnikom od 356 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta korisna zapremina raste na 884 litra. Dužina novog Nema iznosi 3,96 metra, širina 1,72 m, visina 1,72 m (sa krovnim nosačima 10 cm više), dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,4 litarski HDI dizelaš sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,6 litra dizela i emituje 123 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 7,1 litar na 100 km i emituje 165 grama CO2 po km). Nemo Combi se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će se nuditi i robotizovani menjač koji nema klasičnu papučicu kvačila (samo uz HDi motor). Inače, Nemo je nastao kao plod dugogodišnje saradnje francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) i italijanskog Fiata u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje su modeli Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.






Fiat je upravo dopunio paletu pogonskih agregata u modelima Bravo i Ulysse. Bravo je dobio novi četvorocilindrični 1,6 litarski Multijet 16V turbo-dizelaš sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se nudi u dve vrzije. Slabija varijanta raspolaže sa 77kW/105KS pri 4000 o/min. i 290Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., a snažnija sa 88kW/120KS pri 4000 o/min. i 300Nm pri 1500 o/min. Slabija verzija (sa fabrički deklarisanom potrošnjom od 4,9 litara na 100 km) je već u prodaji, dok ona sa 120 konja startuje sa prodajom u martu ove godine (uz obe verzije se standardno isporučuje manuelni šestostepeni menjač). U poređenju sa postojećim 1,9 litarskim Multijet motorom, novi 1,6 Multijet karakteriše veći obrtni moment, manja potrošnja goriva, manja buka, veća elastičnost i smanjeni troškovi održavanja (servisni interval iznosi 35.000 km). MPV model Fiat Ulysse je, poput nedavno obnovljene Lancije Phedre, dobio novi 2,2 litarski Multijet turbo-dizel agregat sa 125kW/170KS (dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem). Motor pomenutih 170 konja razvija pri 4000 o/min., a 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. (naravno, ima i DPF filter čestica čađi). Sa manuelnim menjačem postiže najveću brzinu od 200 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10 sekundi, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km. 



Posle podataka o prodaji Mercedesa, BMW-a, Minija, Rolls-Royca, Renaulta, Peugeota, Citroena i Chryslera (o čemo je nedavno već bilo reči), stigli su i podaci o prodajnim rezultatima koncerna Volkswagen za proteklu godinu. Najkraće rečeno, za VW je 2007. bila još jedna rekordna godina. Naime, ceo VW koncern (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley i Bugatti) je tokom prošle godine prodao 6.189.000 vozila, odnosno za 7,9 odsto više nego godinu dana pre toga. Sam Volkswagen je plasirao na tržište 3.660.000 automobila (+7,8% u odnosu na 2006.), Škoda 630.000 vozila (+14,8%), Audi 964.151 (+6,5%), Seat 431.000 (+0,4%), Bugatti je prodao 81 automobil (+81%), Bentley preko 10.000 (+6,7%), a Lamborghini 2400 komada svojih sportskih modela (ili 14,8% više nego 2006.).  



Edo Competition Audi R8

15 Jan 2008 - 22:24 Tuning Link

Istovremeno sa promocijom konceptnog Audija R8 sa V12 TDI dizel motorom od 500 konja na salonu automobila u Detroitu, i nemački tjuner Edo Competition predstavlja svoju obradu Audija R8, ali u standardnoj verziji sa 4,2 litarskim V8 benzinskim agregatom. Ovaj potonji agregat je Edo Competition pojačao za 16kW/22KS i 20Nm obrtnog momenta, pa sada raspolaže sa 325kW/442KS pri 7800 o/min. i 450Nm, koji je dostupan u rasponu od 4500 do 6000 o/min. Rezultat je maksimalna brzina od 310 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekunde (serijski R8 postiže 301 km/h, a do 100 km/h stiže za 4,6 sekunde). Uz povećanje snage motora, R8 u režiji Edo Competitiona dobija i aerodinamički kit sa difuzorom (od karbon fibera), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i nove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama dimenzija 235/35 19 napred, odnosno 305/30 19 nazad) ili 20 inča (gume 235/30 20 napred, a pozadi 305/25 20).



Izvor : www.blic.co.yu

Autor : Aleksandar Andrić

Model 206, uprkos dolasku za broj većeg "pežoa 207", nije otišao u penziju. Štaviše ponuda je proširena troprostornom verzijom – "sedan". Produženje karoserije donelo je, pre svega, značajno uvećanje prtljažnika. "Sedan" raspolaže sa 384 litara tovarnog prostora, što je u poređenju sa baznom verzijom dodatak od oko 140 l! Mesta ima više i na zadnjoj klupi kojoj se relativno lako pristupa jer se vrata široko otvaraju, a visina krova je na zadovoljavajućem nivou jer je kreiran prilično širok zadnji stub. Kako su kupci ove vrste automobila veoma zahtevni na polju transportnog potencijala, standardni deo opreme je i deljiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3. Jednostavnim mehanizmom omogućeno je pomeranje sedećeg dela zadnje klupe unapred, pa se naslon spušta dovoljno nisko da bi formirao ravnu površinu s osnovnim delom prtljažnika. Kada je klupa kompletno sklopljena dužina tovarnog prostora narasta na čak 1.455 milimetara, čime se otvara mogućnost za transport zaista puno toga.

ZA PORODIČNU UPOTREBU

Poput zadnjeg dela, koji je u odnosu na baznu „206-icu“ duži za 35 centimetara, „sedan“ rapolaže i drugim detaljima prilagođenim porodičnim potrebama. Prednji panel, koji se praktično ne razlikuje od standarnog modela, nudi sasvim dovoljno prostora za odlaganje brojnih sitnica. Kaseta ispred suvozača je prilično velika, a njena vrata (netipično obložena štofom s prednje strane) služe i kao priručni stočić s dva profilisana držača za čaše. Iznad kasete, ispred menjača i između sedišta su dodatne police, pa uz poveće džepove na vratima zaista neće biti problema da se odloži puno toga manje ili više neophodnog za putovanja. Servo-upravljač je standard, baš kao i podešavanje njegove pozicije po visini, što uz regulaciju vozačevog sedišta po visini omogućava zauzimanje relativno udobnog položaja. Nedostaju jače potpore na bokovima ali bi tako nešto zaista bilo previše tražiti od automobila iz takozvane ekonomske klase. Za cenu od 10.990 evra (s uračunatim svim dažbinama), ipak, dobija se puno toga. Od maglenki za koje se obično doplaćuje, preko manuelnog klima uređaja, do centralne brave s daljinskom komandom na ključu i elektropokretača prozora u prednjim vratima ili radio-CD aparata s dva zvučnika.

DOVOLJNO SNAGE

„Pežo 206 sedan“, baš kao i druga slična vozila, nije namenjen rušenju brzinskih rekorda ali daleko od toga da je trom. S motorom od 1,4 litra, najveće snage 75 „konja“, sposoban je da obezbedi sasvim pristojnu putnu brzinu čak i kada je maksimalno opterećen.
I ubrzanja su sasvim korektna, baš kao i potrošnja bezolovnog benzina koja se tokom tradicionalno oštro voženog testa kretala oko 8,2 litara na 100 kilometara pređenog puta. Kome karakteristike osnovne verzije „sedana“ nisu dovoljne može da naruči i jači motor radne zapremine 1,6 litara, koji se isporučuje i s automatskim menjačem.
Na raspolaganju je i bogatiji paket opreme, označen kao XT s kojim stižu naplaci od lake legure, ABS sistem na kočnicama, automatska klima, električno podešavanje i grejanje spoljnih ogledala...

CENA I OPREMA TEST VOZILA

Peugeot 206 sedan (nivo 1): centralna brava s daljinskom komandom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač (podesiv po visini), prednja svetla za maglu, sklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, podešavanje vozačevog sedišta po visini, radio-CD s dva zvučnika, klima uređaj, metalik boja (+260 evra)... Cena test vozila: 11.250 evra.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Peugeot 206 sedan 1.4
motor 4-cilindrični
zapremina 1.360 ccm
maks. snaga 55 kW (75 KS) pri 5.500 o/min., maks. obr. moment 120 Nm pri 3.400 o/min, prenos napred, menjač 5-stepeni, dužina 4.188 mm, širina 1.655 mm, visina 1.452 mm, međuosovinsko rastojanje 2.442 mm, masa 1.102 kg, prtljažnik 384-1.269 litara, rezervoar 50 litara, pneumatici 185/65 R 14, maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 14,6 s, potrošnja 5,1-8,9 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.




Na salonu automobila u Detroitu (North American International Auto Show) objavljeno je da je Chevrolet Malibu osvojio titulu automobila godine u Severnoj Americi (North American Car of the Year), a Mazda CX-9 titulu North American Truck of the Year. General Motors je i prošle godine osvojio titulu severnoameričkog automobila godine (to laskavo priznanje je tada pripalo modelu Saturn Aura), dok je Mazdi nagrada North American Truck of the Year sada dodeljena po prvi put. U konkurenciji za automobil godine je pored pobedničkog Chevrolet Malibua bilo još 14 automobila, dok je Mazda CX-9 imala 12 konkurenata. Inače, obe titule dodeljuje specijalizovani žiri sastavljen od 45 automobilskih novinara iz SAD-a i Kanade na osnovu kriterijuma kao što su upravljivost, inovacije, performanse, bezbednost i vozačevo zadovoljstvo.

 



I italijanski Maserati ima premijeru na salonu automobila u Detroitu. Istina, ne radi se o premijeri nekog potpuno novog modela, već o novoj, i to ograničenoj "Collezione Cento" verziji njihove elegantne limuzine Quattroporte (biće proizvedeno samo 100 primeraka ovog modela). Quattroporte Collezione Cento je bogatiji za posebnu boju slonovače, 20-inčne aluminijumske točkove, hromiranu saćastu masku hladnjaka (i iste takve "škrge" na prednjim blatobranima), a u kabini za Poltrona Frau "Cuoio" kožna sedišta, drvo na upravljaču, centralnoj konzoli i poklopcu kasete za sitnice, kao i za Maserati Multimedia Entertainment sistem. Motor nije diran, pa ovaj Quattroporte pokreće poznati V8 agregat zapremine 4244 kubika (razvija okruglo 400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min.), uparen sa šestostepenom hidrauličnom automatskom transmisijom. Ukratko, komfor, tehnologija i luksuz spojeni u jedno, a sve zapakovano u sofisticirano italijansko odelo.

 



Ako vam se ovaj koncept automobil na slici učinio poznatim, u pravu ste. Naime, na salonu u Detroitu američki Saturn pod svojim znakom predstavlja studiju Flextreme sa hibridnim pogonom, koju smo inače mogli da vidimo još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu, ali sa znakom Opela (budući da su i Saturn i Opel deo General Motorsa, ovakva "pozajmljivanja" u stvari nikog i ne iznenađuju). Sem znaka drugih razlika nema, što znači da i Saturn Flextreme raspolaže 1,3 litarskim CDTI turbo-dizelom i elektromotorom, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija. Kada se pomenute baterije isprazne (autonomija sa jednim punjenjem im inače iznosi oko 55 km), u pomoć priskače dizel motor (koristi biodizel gorivo), koji preko generatora puni baterije (baterije mogu da se pune i preko obične kućne utičnice, što traje oko 3 sata). Kombinovana autonomija i dizel i elektromotora inače iznosi 715 kilometara. Saturn Flextreme karakteriše prilično fururistički izgled (nekakva mešavina hatchback i MPV modela) sa nekoliko detalja, koji privlače pažnju. Nabrojimo samo veliki stakleni krov (koji omogućuje izuzetnu vidljivost), zatim tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), kao i vrata prtljažnika podeljena u dva dela, koja se otvaraju u vis, poput galebovih krila. Tu nije kraj, pa Flextreme concept ima posebno oblikovan prtljažni prostor, u koji mogu da se smeste dva električna Segway skutera (čije baterije, ako zatreba, mogu da se napune direktno sa električnog sistema ovog Saturna).



Kia je na NAIAS salonu automobilu u Detroitu i zvanično promovisala svoj novi veliki SUV model Borrego (dužina 4879 mm, širina 1915 mm, međuosovinsko rastojanje 2896 mm), koji je nedavno već lansiran na domaćem, korejskom tržištu, ali pod imenom Mohave. Kao što smo već ranije pisali, Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti pre svega prostranim interijerom (nudi mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (opšta garancija u SAD-u traje 5 godina ili 60.000 milja) i izborom pogona na samo dva točka ili na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Kia inače planira da ove godine u J. Koreji plasira 18.000 primeraka ovog modela, a još oko 30.000 na drugim tržištima. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 (sa 260KS i 5-stepenim automatskim menjačem) i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom (sa 333KS i 6-stepenim automatikom), dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione ) treba izdvojiti podešavajuće pedale, DVD navigacioni sistem, kameru za vožnju unazad, vazdušne zavese za sva tri reda sedišta, disk kočnice na sva četiri točka, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), ESC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS (kontrola pritiska u gumama), HAC (Hill Assist Control, pomoć pri polasku na uzbrdicama), DAC (Downhill Assist Control, pomoć pri vožnji nizbrdo) i TCS, odnosno traction control.




Toyota Venza

14 Jan 2008 - 22:53 Noviteti Link

Ni Toyota naravno nije došla bez svetske premijere na salon automobila u Detroitu, a njen novitet je crossover model Venza (ima mesta za 5 osoba), koji po rečima ljudi iz ove japanske kompanije kombinuje uglađenost limuzine i funkcionalnost jednog SUV-a (a namenjen je kako ljudima sa aktivnim životnim stilom, tako i mlađim porodicama). Venza se inače bazira na Toyotinom modelu Avalon, a osnovne dizajnerske smernice preuzima od koncepta FT-SX iz 2005. godine. Svojom dužinom od 4800 mm, širinom 1905 mm, visinom 1610 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2776 mm (klirens iznosi 206 mm), Venza se u Toyotinoj paleti nalazi iznad modela RAV4, a ispod Toyote Highlander. Za pogon su zaduženi novi 2,7 litarski četvorocilindraš i 3,5 litarski V6 sa 268KS i 333Nm (oba uparena sa šestostepenom sekvencijalnom automatskom transmisijom), a kupcima će biti na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili na sva četiri točka. Venza sa slabijim motorom je inače serijski postavljena na točkove od 19 inča (gume 245/55R19), a jači V6 model na one od 20 inča (sa gumama 245/50R20). Što se opreme tiče, sve verzije ove nove Toyote imaju automatski dvozonski klima uređaj, cruise control, ABS, traction control, elektronsku kontrolu stabilnosti i sedam vazdušnih jastuka. Od opcija, između ostalog, vredi izdvojiti navigacioni sistem, JBL audio sistem, kameru za vožnju unazad i panoramski krov. Venza je namenjena pre svega kupcima u Severnoj Americi, pa je i dizajnirana u SAD-u (gde će se i proizvoditi), a njena prodaja tamo počinje krajem ove godine. Cena još nije saopštena, ali bi trebalo da se kreće u rangu konkurentskih modela, kao što su Ford Edge ili Chevrolet Equinox.



Cadillac je iskoristio ovogodišnji salon automobila u Detroitu da javnosti, sem modela Provoq Concept i CTS-V, pokaže i CTS Coupe na bazi postojeće limuzine CTS. Istina, Cadillac CTS Coupe na slikama je za sada još uvek samo koncept vozilo, ali američka marka (u sastavu General Motorsa) je potvrdila da se već radi i na serijskoj verziji ovog 2+2 modela (takođe je moguće da će ponudu modela CTS obogatiti i nova wagon-crossover varijanta). Što se dizajna tiče, prednji deo CTS Coupea je preuzet sa limuzinskog CTS-a, dok je zadnji kraj ipak oblikovan nešto agresivnije. I unutrašnjost u osnovi prati linije CTS-a sedan, samo što su u Coupeu upotrebljeni novi materijali i nove boje (u odnosu na CTS sedan, CTS Coupe Concept ima i nešto niže ogibljenje, naravno sportski podešeno). Ovaj kupe je dugačak 4750 mm, širok 1870 mm, visok 1390 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm (drugim rečima, nešto je kraći i niži od CTS sedana, dok je međuosovinsko rastojanje isto). CTS Coupe Concept pokreće novi 2,9 litarski turbo-dizel sa oko 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta, a u paleti će biti i 3,6 litarski V6, koji razvija 227kW/304KS. Snaga se inače preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove, veličine 21 inča (prednji su inače od 20 inča). Prava poslastica bi trebao da bude sportski CTS-V Coupe sa 6,2 litarskim V8 LSA motorom sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta (već ugrađen u upravo predstavljeni CTS-V sedan).

 



Lincoln MKT Concept

14 Jan 2008 - 17:34 Concept cars Link

Fordov luksuzni brend, Lincoln, na salonu u Detroitu izlaže novu studiju, kratko nazvanu MKT concept, koji predstavlja prostrano, luksuzno i funkcionalno vozilo, a istovremeno demostrira i novi dizajnerski rečnik ove kompanije. Iako je MKT za sada zvanično samo studija, različiti izvori ne isključuju mogućnost i njegove skore serijske proizvodnje (u manje ili više izmenjenom obliku). Lincoln MKT concept pokreće 3,5 litarski V6 motor (uparen sa 6-stepenom transmisijom) sa direktnim ubrizgavanjem i Fordovom EcoBoost tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima ovaj motor ima snagu i obrtni moment nekog većeg V8 agregata ali uz manju potrošnju goriva). Da bi se smanjila potrošnja goriva, u Lincolnu su posebnu pažnju posvetili smanjenju težine automobila i njegovoj aerodinamici, a pomenuti V6 motor (razvija 415KS i 542Nm) može da koristi i E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Bez obzira na pažnju posvećenu ekonomičnosti i ekologiji, MKT concept je i dalje pre svega automobil koji svojim putnicima pruža udobnu vožnju u prostranoj i elegantnoj kabini (zanimljivo da ovako velik automobil ima mesta samo za 4 osobe). I na kraju podaci o dimenzijama. Lincoln MKT concept je dugačak 5293 mm, širok 1999 mm, visok 1623 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 3066 mm, a postavljen je na točkove od 21 inča (gume 285/35ZR21).

VIDEO : Lincoln MKT Concept

 



Mitsubishi je na salonu automobila u Detroitu proširio paletu svog Lancera novom, sportskom Ralliart verzijom, čija prodaja u SAD-u počinje ovog leta. U osnovi, Lancer Ralliart je je nešto ublažena verzija nedavno predstavljenog novog Lancera EVO X, što znači da ga pokreće isti 2,0 litarski turbo DOHC MIVEC motor, samo što je njegova snaga u Lanceru Ralliart smanjena na 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta. I Lancer Ralliart je dobio Twin Clutch SST automatizovani manuelni menjač sa duplim kvačilom (kakav ima i pomenuti EVO X), zatim Mitsubishijev ACD (aktivni centralni diferencijal) i stalni pogon na sva četiri točka. U odnosu na standardne Lancere, Ralliart varijanta se odlikuje i agresivnije stilizovanim prednjim branikom, modifikivanim zadnjim branikom, sa dva završetka izduvnog sistema, aluminijumskim točkovima od 18 inča (gume su dimenzija 215/45 R18) i laganom, aluminijumskom haubom motora sa otvorima za vazduh. Oprema novog Lancera Ralliart može da obuhvata i Recaro sedišta, Rockford Fosgate audio sistem od 650 vati i sa 9 zvučnika, Sirius satelitski radio, el. sunčani krov i navigacioni sistem. Lancer Ralliart je inače dugačak 4570 mm, širok 1760 mm, visok 1490 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm.




Dok su sve oči trenutno uprte u Detroit i tamošnji salon automobila, na internet su pre vremena procurele prve zvanične slike i detalji novog BMW-a M3 u Cabrio izdanju (u stvari Coupe-Cabrio izdanje, budući da novi M3 Cabrio ima metalni sklopivi krov, kao uostalom i ostale nove BMW-ove "trojke" u kabriolet verziji). Pomenuti metalni krov se inače otvara/zatvara za samo 22 sekunde. U M3 Cabrio će bavarska fabrika, sem manuelnog 6-stepenog, ugraditi i novi 7-sedmostepeni "M DKG" menjač (na nemačkom DoppelKupplungsGetriebe, na engleskom "M DCT" Dual-Clutch Transmission), odnosno BMW-ov menjač sa duplim kvačilom (veoma sličan Volkswagenovoj DSG transmisiji). Zbog veće težine M3 Cabrio sa manuelnim menjačem će do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), a sa "M DCT" menjačem za 5,1 sekundu (M3 Coupe "M DCT" do stotke potroši 4,6 sekundi). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine M3 Cabria u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije (M3 Cabrio će biti teži od M3 Coupea za 205 kg). Povećana potrošnja je takođe očekivana, a ona po fabričkim podacima iznosi 12,9 litara na 100 km (M3 Coupe troši zvanično 12,4 litra, mada su novinari na testovima bez problema trošili oko 18 l/100 km). M3 Cabrio će naravno pokretati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS pri 8400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Da li treba uopšte i pominjati da je maksimalna brzina opet limitirana na 250 km/h? Poput M3 Coupea i M3 Cabrio karakterišu širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora. Kako stvari sada stoje, zvanična premijera ovog novog M3 Cabria se očekuje početkom marta na salonu u Ženevi.



Mitsubishi je još u novembru prošle godine sa dve skice najavio da će na salonu automobila u Detroitu publici predstaviti novu studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA, a danas su konačno objavljene i zvanične fotografije ovog dvoseda u čijoj je konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih slika moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA (pretpostavlja se da najavljuje izgled budućeg Eclipsa) raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila. Concept-RA je inače dugačak 4445 mm, širok 1895 mm, visok 1325 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2635 mm, a postavljen je na točkove od 21 inča (gume su dimenzija 285/30R21).