
Volvo je nedavno počeo sa prodajom fabričkog R-Design paketa, namenjenog kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. Do sada je ovaj paket bio dostupan na modelima C30, S40 i V50, a za nekoliko dana na salonu automobila u Detroitu švedska firma će prikazati i Volvo XC90 R-Design (na bazi postojećeg modela XC90 Sport). Volvo se odlučio da ponudi ovakav paket jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između nekoliko boja karoserije (Volvo XC90 R-Design na slici je u Passion Red crvenoj boji), a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je tako bogatija za petokrake aluminijumske felne od 19 inča (kao opcija u ponudi su i 20-inčni), srebrna kućišta retrovizora, četiri završetka izduvnog sistema, dok su krovni nosači uklonjeni (mada se i dalje mogu dobiti kao opcija). Unutrašnjost je oplemenjena sportskim kožnim sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe sa R-Design logom), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. Što se Volvoa C30, S40 i V50 sa R-Design paketom tiče, njihova spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom i u potpunosti u boji karoserije), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18-inčni). Unutrašnjost je bogatija za sedištima u kombinaciji crne i bež boje, kožni volan (i sedišta i volan imaju utisnut R-Design logo), nove patosnice i aluminijumske pedale. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem.

Dodge će već za neki dan na salonu automobila u Detroitu i zvanično predstaviti novu generaciju svog pick-up modela Ram za 2009. godinu, čija je jedna oficijelna slika nedavno već procurela u javnost (tako da od nekog iznenađenja u pogledu njegovog dizajna neće biti ništa). Kako bilo, izgled novog Rama je nešto agresivniji u odnosu na istoimenog prethodnika, što je zasluga kako novih prednjih svetala, tako i velikog grila, karakterističnog za modele ove marke. Drastično je modernizovana i unutrašnjost, koja je dosad trpela i najviše kritika. Sem novog izgleda prednjeg panela, unutrašnjost sada može da se pohvali i novim sedištima, kao i kvalitetnijim materijalima. Paleta motora novog Rama za sada obuhvata tri benzinska agregata, i to 3,7 litarski V6 sa 160kW/215KS i 319Nm, zatim 4,7 litarski V8 sa 231kW/310KS i 447Nm i na kraju unapređeni 5,7 litarski HEMI V8 sa 283kW/380KS i 548Nm obrtnog momenta (ovaj potonji sada odlikuju veća rafiniranost i manja potrošnja goriva). Od menjača su na raspolaganju manuelni sa šest i automatici sa 4 i 5 stepeni prenosa. Ram za 2009. će inače biti dostupan u tri verzije kabine (regular cab, Quad Cab i crew cab) i u pet paketa opreme: ST, SLT, TRX, Sport i Laramie. U standardnoj opremi svih modela se nalaze prednje i zadnje bočne vazdušne zavese, ABS, ESP sietem elektronske kontrole stabilnosti i Hill Start Assist, dok se kao opcija nude i podešavajuće pedale, pomoć pri parkiranju i kamera za vožnju unazad. Prodaja novog Rama u Americi inače počinje ove jeseni.
VIDEO : Dodge Ram za 2009.
Novi Ford F-150
Drugi novi pick-up model koji će Amerikanci moći da vide na salonu u Detroitu, jeste ovaj novi Ford F-150, kojim američka kompanija želi da zadrži korak sa sličnim modelima GM, Chryslera i Toyote (mada prema ovim prvim zvaničnim slikama izmene i nisu toliko dramatične; bar što se tiče veličine i proporcija). Osim novog izgleda eksterijera i interijera, F-150 sada ima veću torzinu čvrstoću, veću nosivost, fleksibilniju, rafiniraniju i prostraniju kabinu (plus 30 različitih ostava za sitnice) i viši kvalitet ugrađenih materijala. Novi F-150 će se inače nuditi sa tri različite kabine, četiri veličine tovarnog prostora, i sedam paketa opreme (XL, STX, FX4, XLT, Lariat, King Ranch i Platinum), što u praksi znači da će kupcima biti na raspolaganju ukupno 35 različitih konfiguracija ovog modela. Što se opreme tiče, kupac može naručiti i Ford SYNC komunikacioni i zabavni sistem, satelitsku navigaciju i Sonny surround sound sistem od 700 vati. Paleta pogonskih agregata obuhvata tri unapređena benzinska V8 motora, koji se po fabričkim podacima sada zadovoljavaju sa manje goriva. To su 5,4 litarski Triton motor i dva 4,6 litarska agregata (upareni sa automatskim menjačima sa 4 ili 6 stepeni), dok je dizelaš u planu za 2010. godinu.
VIDEO : Ford F-150
VIDEO : Cristiano Ronaldo protiv Bugattija Veyron u reklami za Nike
Još jedna slika novog Chevrolet Camara

General Motors je juče objavio još jednu zvaničnu sliku predprodukcijske verzije novog Chevrolet Camara. Ovog puta slika prikazuje prednji kraj ovog modernog muscle car modela, a treba reći da će neki detalji (prednja svetla pre svega) sa automobila na slici najverovatnije pretrpeti izmene pre nego što počne proizvodnja serijske verzije (prvu sliku od pre nekoliko dana koja pokazuje zadnji deo novog Camara možete pogledati OVDE). Podsećamo da je prvi čovek GM-a Bob Lutz nedavno izdao naređenje da se sa prototipova Camara, kojima se vrše putna ispitivanja, skinu sve kamuflaže, što znači da uskoro možemo očekivati još ovakvih slika nemaskiranih primeraka novog Camara.

Skoro istovremeno stigli su zvanični rezultati prodaje Grupe Renault, BMW-a, Peugeota, Citroena i Chryslera za 2007. godinu. Tako je Grupa Renault (čine je Renault, Dacia i korejski Renault Samsung) tokom 12 meseci 2007. prodala 2.487.453 vozila, odnosno 2,2% više nego 2006., što je dovoljno da Grupa Renault zauzme 3,6% svetskog tržišta. Renault je imao povećanje prodaje od 1%, Dacia je našla 17,4% više kupaca, dok je Renault Samsung u 2007. prodao nešto manje vozila nego 2006. (-1,4%). U Evropi Renault inače drži 7,6% tržišta putničkih i 14,2% tržišta komercijalnih vozila (izvan Evrope Grupa Renault je plasirala 863.187 jedinica ili 16,5% više od 2006.). Logan i dalje osvaja svetsko tržište, pa je tako tokom 2007. prodato 367.745 primeraka ovog modela (pod značkom i Dacije i Renaulta), što je za 48 procenata više nego godinu dana ranije. Za 11 meseci prošle godine Renault je u Srbiji prodao 1933 vozila, a Dacia 2134.
Grupacija BMW (BMW, Mini, Rolls Royce) je prošle godine prodala nešto preko 1,5 miliona vozila ili 9,7% više nego 2006. Sam BMW je uspeo da plasira 1,28 miliona automobila (+7,7%), Mini ima rast od 19% (prodao 222.875 jedinica), dok je Rolls Royce prodao 1010 svojih automobila (rast od 26%). Za poređenje, Mercedes je tokom 2007. prodao 1.285.900 vozila ili za 2% više nego u 2006.-toj (o tome više OVDE). U Srbiji je za 11 meseci 2007. kupce našao 421 BMW.
U 2007. godini Peugeot je ukupno prodao 1.967.000 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što predstavlja rast od 0,4 % u odnosu na 2006. godinu. Ovo je treći najbolji rezultat ove francuske marke u njenoj istoriji, pošto su od 2007. godine bolji prodajni rezultati ostvareni u 2004. i 2005. godini, kada je plasirano 2.027.000, odnosno 1.995.000 vozila. Tokom 2007. u Francuskoj je inače plasirano 21,5% svih prodatih Peugeota, a na zemlje izvan Evrope otpada 37,8% ukupne prodaje. Prodaja raste i u Istočnoj Evropi, Kini i Rusiji. Tako je na istoku Evrope prodato 70.000 vozila (+16,4% u odnosu na 2006.), U Kini je kupce našlo 93.000 Peugeota (+13,7%), a u Rusiji 26.000 (+63,1%). Prodaja Peugeota u Srbiji je za 11 meseci 2007. godine iznosila 2623 vozila.
I Citroen je povećao prodaju u 2007. godini. Naime, u odnosu na 2006. porast prodaje iznosi 3,9%, odnosno plasirano je 1.461.000 vozila. U Srbiji je ova francuska marka za 11 meseci 2007. prodala 1484 svoja modela.
Što se Chryslera tiče, poznati su rezultati prodaje izvan Severne Amerike, a oni su najbolji u njegovoj istoriji. Tačnije, Chrysler je tokom 2007. izvan Severne Amerike prodao rekordnih 238.218 vozila ili za 15% više nego 2006. godine. Po regionima prodaja izgleda ovako : Bliski istok i Severna Afrika imaju povećanje od 64%, Latinska Amerika (+22%), Istočna Evropa (+30%), Azija (+22%) i Zapadna i centralna Evropa, gde rast iznosi 6 odsto. U Srbiji je Chrysler za 11 meseci prošle godine prodao 57 automobila, a toj brojci treba dodati i 145 vozila marke Dodge i 157 prodatih Jeepova.
Bugatti Projekt Lydia


U Bugattiju su izgleda odlučili da povrate titulu najbržeg (serijskog) automobila na svetu, koju je u septembru prošle godine njihovom Veyronu preoteo američki SSC Ultimate Aero Twin-Turbo (o tome više OVDE). Naime, prema pisanju nemačkog magazina Auto Motor und Sport, Bugatti priprema novi supersportski automobil (trenutno poznat kao Projekt Lydia), koji bi uz pomoć V12 motora sa 1175KS bez problema mogao da postiže brzine preko 400 km/h (za podsećanje, Veyron raspolaže sa 1001KS i postiže 407 km/h). Sudeći po ovim crtežima iz Auto Motor und Sporta, Bugatti Projekt Lydia (Lydia je inače ime žene Ettorea Buggatija) veoma liči na takmičarske automobile iz recimo trke 24 sata Le Mana, ali će svakako biti legalizovan i za vožnju po običnim putevima. Bugatti Projekt Lydia (težak skoro 1500 kg) bi trebalo da bude gotov 2009. godine, a ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, odnosno ako se složi Martin Winterkorn (šef Volkswagena koji je vlasnik Bugattija), na tržištu bi se pojavio 2010. godine (u seriji od 70 komada i sa cenom od 2,5 miliona evra).
Sem modela R8 V12 TDI Concept, Audi će na skorašnjem salonu automobila u Detroitu 13. januara promovisati i sportsku varijantu Audija TT, kratko nazvanu TTS (kao i standardni TT, i TTS će biti dostupan i u kupe i u otvorenoj Roadster verziji). Novi Audi TTS ima 2,0 litarski TFSI turbo motor, koji isporučuje 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2500 do 5000 o/min. To je dovoljno da Audi TTS kupe od 0 do 100 km/h ubrza za 5,4 sekunde (u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem), odnosno 5,2 sekunde u verziji sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom (Roadsteru do 100 km/h treba 5,6 odnosno 5,4 sekunde sa S-tronic menjačem). Maksimalna brzina ? Kod svih verzija već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. TTS ima i direktnije upravljanje, Audijev magnetic ride sistem amortizacije (u Sport modu ogibljenje se spušta za 10 mm), pojačni kočioni sistem i Quattro pogon na sva četiri točka. TTS u kupe verziji i sa manuelnim 6-stepenim menjačem prosečno troši 8 litara benzina na 100 km,a TTS Roadster 8,2 litra (naravno, ovo su fabričke tvrdnje). Od ostalih novih detalja koji će TTS razlikovati od standardnih TT modela, vredi istaći prednja LED dnevna svetla, bi-xenon svetla, kućišta retrovizora u aluminijum looku (kao kod ostalih Audijevih S modela), modifikovan prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novim spojlerom, doteranu "single-frame" masku hladnjaka, četiri završetka izduvnog sistema, podešavajuće zadnje krilo, 18-inčne aluminijumske točkove (oni od 19 inča su opcija), kožna sportska sedišta, upravljač sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale i specijalne TT-S oznake na automobilu. Cena u Nemačkoj za osnovni TTS kupe iznosi 44.900, a za TTS Roadster 47.750 evra.

Volkswagen je juče na salonu Autosport International racing show u Birmingemu publici predstavio novu trkačku Jettu TSI Sport, namenjenu takmičenju u britanskom Volkswagen Racing kupu (Jetta TSI Sport će se prvi put naći na stazi 24. marta na prvoj trci ovog kupa u Oulton Parku). Ovu Jettu (tešku 1223 kg) pokreće benzinski 1,4 litarski četvorocilindrični TSI motor sa kompresorom i turbo punjačem, koji umesto standardnih 170KS, ovde razvija 230KS (za povećanje snage zaslužan je Volkswagen Racing UK). Snaga se preko šestostepenog menjača prenosi na prednje točkove (felne su BBS od 18 inča i sa Hankook gumama dimenzija 225/40 ZR18), dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 360 mm.

Britanska kompanija MMI (MM Industries) je juče na salonu Autosport International Show u Birmingemu promovisala svoj novi lagani roadster nazvan Avocet, koga pokreće Fordov 2,0 litarski Duratec motor. Snaga ovog agregata iznosi 150KS, a ukoliko kupac želi nešto više, na raspolaganju je i verzija sa 225KS. Za sportski auto to možda i nisu brojke od kojih boli glava, ali zahvaljujući težini od samo 700 kg (Avocet je izrađen od laganih kompozitnih materijala), ovaj dvosed bez vrata do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 5 sekundi. Za zaustavljanje se inače brinu karbon keramičke kočnice (firme Surface Transformers). Prema tvrdnjama samog proizvođača, Avocet nudi sjajne vozne osobine i izvanredne performanse. Britanska firma u prvoj godini planira na proizvede 50 primeraka ovog dvoseda, i to u verzijama sa volanom na levoj i desnoj strani.
VIDEO : Audi R8 V12 TDI Concept
Nemački Audi će već 13. januara na predstojećem salonu automobila u Detroitu promovisati studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Iako je R8 V12 TDI za sada studija, prema raznim izvorima vrlo je moguće da ovaj model ipak uđe i u serijsku proizvodnju. Pomenuti V12 TDI motor raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (već je najavljen i za Audi Q7 V12 TDI), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a prosečna potrošnja je oko 10 litara dizela na 100 km. U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke, a treba napomenuti da je R8 V12 TDI i 100 kg teži od benzinskog R8. Audi R8 V12 TDI Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga novih spojlera, pragova, modifikovanog zadnjeg dela i doterane "single-frame" maske hladnjaka.


Indijska kompanija Tata Motors je i zvanično na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (9th New Delhi Auto Expo) promovisala svoj novi model Nano, dugoočekivani ultrajeftini automobil o kome se dosta pričalo i pisalo poslednjih meseci. Ovaj auto za široke narodne mase u Indiji će naime u osnovnoj verziji koštati samo 2550 američkih dolara, odnosno oko 1740 evra! Naravno, od automobila sa tako niskom cenom ne može se očekivati mnogo, tako da ga tržišta poput SAD-a ili Zapadne Evrope neće videti, već će biti na raspolaganju kupcima u Africi, Latinskoj Americi, azijskim zemljama, a možda i na istoku Evrope. Tata Nano je inače dugačak samo 310 cm, širok 150 cm, a visok 160 cm. U Nano je ugrađen maleni (623 kubika) dvocilindrični aluminijumski benzinac sa 33KS (smešten pozadi), koji pokreće zadnje točkove (veličine samo 12 inča!). Nano postiže maksimalnu brzinu od 60 milja na sat (96 km/h), a potrošnja je manja od 5 litara na 100 km (u planu je i dizel verzija). Tata Motors će Nano nuditi u dva paketa opreme; standardnom i luksuznom (sa brojnim dodacima i velikim izborom boja). Standardni paket znači da auto nema ni audio uređaj, ni električne podizače stakala, ni centralnu bravu, ni servo, ni klimu, mada će neki od ovih elemenata opreme biti dostupni u tzv. luksuznoj verziji, koja će dobiti i svetla za maglu i branike u boji karoserije. Ovde i napomena da će na pomenutu cenu od 2550 dolara, kupac u Indiji morati da doda i 12,5% za troškove poreza. Inače, za dizajn ovog automobila bio je zadužen italijanski Institute of Development in Automotive Engineering, a rezultat je maleni gradski monovolumen sa 4 vrata, kratkim prepustima karoserije, dovoljno mesta za komforan smeštaj za četiri putnika (sa dovoljno mesta za noge i glave istih), visokom pozicijom sedenja i koji po tvrdnjama samog proizvođača zadovoljava standarde vezane za bezbednost putnika i zaštitu životne sredine. Tata Motors planira da godišnje proizvede 250-350.000 primeraka ovog modela, a njegova prodaja u Indiji startuje krajem ove godine (izvoz neće početi pre 2011. godine).

Nissan je juče objavio da će u Japanu 16. januara startovati prodaja
restilizovane verzije kompaktnog MPV modela Note (na slici). Prvi Note je inače
debitovao u januaru 2005. kada je osvojio simpatije kupaca pre svega zbog svoje
komforne i funkcionalne kabine, kao i prostranog prtljažnika. Model za 2008.
godinu je dobio redizajniranu spoljašnjost (nova prednja svetla, gril, hauba,
branik), revidiranu unutrašnjost (modernizovana instrument tabla, nove boje, kvalitetniji
materijali, bogatija oprema), unapređeni 1,5 litarski četvorocilindrični motor
(manja emisija CO2 i NOx) i doteranu XTRONIC CVT transmisiju. Kupcima su na
raspolaganju i tri nove boje za karoseriju (Titanium Pearl Metallic Blue
Turquoise, Titanium Metallic Frosty Green i Pearl Metallic Amethyst Gray), a
Note se i dalje nudi u 2WD verziji sa pogonom na prednje točkove, kao i u 4WD
varijanti sa pogonom na sva četiri točka. Za sada nema najava kada bi obnovljeni Note mogao da se nađe na tržištu Starog kontinenta.
Indijski Tata Motors će na salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) osim modela People's Car (najjeftinijeg automobila na svetu), javnosti predstaviti i novi SUV model, nazvan Sumo Grande, koji će se na indijskom tržištu naći već ovog meseca. Radi se o vozilu sa tri reda sedišta (za 7 do 8 osoba) i međuosovinskog rastojanja od 2550 mm, koga pokreće 2,2 litarski turbo-dizel motor nove generacije sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 120KS i 250Nm obrtnog momenta.
VIDEO : novi traileri za film Knight Rider
Već smo objavili jedan kratak trailer koji najavljuje TV film Knight Rider (američka televizijska mreža NBC će ga emitovati 17. februara), a evo sada još dva. Podsećamo, u ulozi novog KITT-a je Ford Mustang Shelby GT500KR, a glavne uloge u filmu tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison, dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett.
Trailer I
Trailer II

Nemački Mercedes (uključujući tu i njegove brendove Maybach i Smart) je tokom prošle 2007. godine prodao rekordnih 1.285.900 vozila, što je za 2% više u poređenju sa 2006. godinom kada je prodato ukupno 1.260.600 vozila. Sam Mercedes je prodao rekordnih 1.185.300 automobila, a 2006. je plasirano 1.148.500 (velika zasluga za to pripada pre svega novoj C klasi, koja je našla 261.500 kupaca ili 57% više nego 2006.). U SAD-u je Mercedes prodao 253.400 vozila (2006. 248.100), što je već 14-ti put zaredom da nemačka marka na ovom tržištu povećava prodaju u odnosu na godinu pre toga. U zapadnoj Evropi (bez Nemačke) Mercedes je plasirao 372.400 automobila, odnosno za 3% više nego 2006. Što se same Nemačke tiče, prodaja u 2007.-oj je nešto manja nego 2006. godine i iznosi 309.900 jedinica. Ali je zato prodaja veća na sve značajnijim tržištima Kine (+53%), Rusije (+65%) i Indije (+8%). Ovde i podatak da je Mercedes u Srbiji za prvih 11 meseci 2007. prodao 1122 vozila. Mercedes je bio uspešan i u SUV segmentu, pa je tako tokom 2007. plasirano 180.100 primeraka modela M, R, GL i G klase, što je za 6% više nego 2006. Da kažemo da je prodato nešto više od 20.000 automobila sa AMG oznakom, od čega je čak polovina završila u SAD-u. Što se prodaje Smarta i Maybacha tiče, stvari stoje ovako : Smart je 2007. prodao 100.600 jedinica (manje nego 2006. kada je plasirano 112.100), dok je Maybach našao oko 400 kupaca, odnosno isto kao i 2006. godine. Nemačka je i dalje najvažnije tržište za Smart (prodato 31.000 komada), ali je sve bliže i Italija gde je isporučeno 30.600 primeraka (ovde i napomena da u januaru 2008. konačno počinje i prodaja Smarta u SAD-u).