
Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji se održava početkom februara, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara i 180kW/245KS, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 295KS i 438Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3. Cena još nije poznata.
Fiat 500 Cabrio i 500 Abarth SS na salonu u Ženevi

Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, italijanski Fiat će početkom marta ove godine na salonu u Ženevi premijerno predstaviti dve nove varijante svog malog retro modela 500. Konkretnije, radi se o kabriolet i sportskoj Abarth SS verziji, a obe za metu imaju Mini, tačnije Mini Cabrio i Mini Cooper S. Novi Fiat 500 Cabrio će imati klasični platneni umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu (koji ni u postojećoj, standardnoj verziji nije baš jeftin). U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabriolet će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi. O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a na prve dve slike je impresija mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju. Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.

24. januara ove godine sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Ajzenahu sišla je jubilarna, desetomilionita Opel Corsa. Jubilarni model je Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI, čija je glavna karakteristika mala emisija CO2 od samo 119 grama po kilometru. Opelova fabrika u Ajzenahu je počela sa radom 1992. godine, a u njoj se aktuelna Corsa proizvodi od avgusta 2006. (posle ulaganja od 150 miliona evra u novu proizvodnu liniju). Do sada je zajedno sa modelima proizvedenim u španskoj Saragosi prodato ukupno 550.000 primeraka Corse najnovije generacije, koja je sa 79.000 plasiranih primeraka bila najuspešniji supermini u Nemačkoj tokom 2007. godine. Četvrta generacija Corse je od svoje promocije 2006. godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskavu titulu Automobila godine, koja joj je dodeljena u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope). Proizvodnja Corse prve generacije je inače počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas.

Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih fotografija (uključujući i prvu sliku unutrašnjosti), kao i detalje o pogonskim agregatima, koji će pokretati novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke (oficijelna svetska premijera će biti održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi). Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Za razliku od dosadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i viši nivo završne obrade, a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.
Mitsubishi Lancer Prototype-S

Mitsubishi je za predstojeći salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio premijeru studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata. Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim skicama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Po sadašnjim informacijama serijski Lancer hatchback (najverovatnije kao Lancer Sportback) će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (uključujući i 2,0 litarski turbo za sportski EVO model).
Novi Audi A4 i zvanično stigao u Srbiju

Uvoznik Audijevih automobila za našu zemlju, beogradski Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530 410, 3530 411, internet : www.audi.co.yu) počeo je sa prodajom nove generacije modela A4. U ponudi su verzije sa 1,8 i 3,2 litarskim benzinskim motorima i dizelaši 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Osnovni model sa benzincem od 1,8 litra zapremine u Srbiji košta 28.654 evra, za najjeftiniji dizelaš 2,0 TDI potrebno je izdvojiti 32.700 evra, dok je najskuplji A4 3,2 FSI Quattro Tiptronic, koji staje 50.595 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Audi je zvaničnu svetsku premijeru novog A4 inače održao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a prvi utisak utisak i dalje važi. Naime, čisto dizajnerski posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata više i višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi i za tipičnu Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i elemente iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi Audi A4 zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, inžinjeri su motor pomerili više unazad u odnosu na prednju osovinu, što je za rezultat dalo bolju distribuciju težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od dosadašnjeg modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (dosadašnji A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima su dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i ramena). Već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali visokog kvaliteta i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou koji se od Audija i očekuje. Inače, zapremina prtljažnika iznosi 480 litara, a količnik otpora vazduha 0,27. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8 TFSI je ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri razvoju potpuno novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala. Što se motora tiče, (kao što je napomenuto na početku teksta), novi A4 se oprema sa dva benzinca i tri dizelaša. To su 1,8 litarski benzinac u verzijama sa 120KS i 230Nm i 118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i 400Nm, kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4 3,2 FSI do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6 sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar). Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI, koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km). Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7 sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja).

Ove godine će na Beogradskom sajmu biti organizovane dve izložbe vozila – BG Car Show i Beotruck 08. Prvo je na redu BG Car Show, koji se u halama I i XIV održava od 13. do 19. marta, a na njemu će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile, koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (naravno, biće prisutni i brojni proizvođači delova i prateće opreme). U sklopu BG Car Showa biće organizovana i izložba motocikala pod nazivom Moto Passion, a najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG Car Showa pripašće i vredna nagrada – Opel Astra Classic II. Pod kupolama Beogradskog sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show, važiti i za izložbu Beotruck 08.

Audi je obogatio ponudu pogonskih agregata u svojim modelima A4 i A5 novim 1,8 litarskim TFSI turbo benzincem. U modelu A4 ovaj agregat razvija 88kW/120KS i 230Nm obtnog momenta, raspoloživog između 1500 i 3650 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 208 km/h, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,1 litar goriva na 100 km. Novi A4 1,8 TFSI u Nemačkoj ima cenu od 25.900 evra. S druge strane, ovaj motor u modelu A5 raspolaže sa 125kW/170KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4800 o/min.), a to je dovoljno za najveću brzinu od 218 km/h, ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 8,6 sekundi i prosečnu potrošnju od 7,4 litara benzina na 100 km (fabrički podatak). Cena za baznu verziju Audija A5 1,8 TFSI iznosi 34.900 evra.
Prodaja automobila u Srbiji u 2007. godini

Prošle godine je u Srbiji prodato preko 56.000 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (tačnije 56.203 ili 18,57% više nego 2006.), a od tog broja najviše je naravno Zastavinih automobila, koja sa 14.782 vozila drži 26,3 odsto domaćeg tržišta novih automobila. Na drugom mestu je Opel sa prodatih 5107 automobila (od toga na Astru Classic II otpada 2342 vozila), dok je treće mesto zauzeo Volkswagen sa 4435 vozila. Preko 1000 vozila su plasirali i sledeći proizvođači : Škoda (3589), Peugeot (2982), Fiat (2938), Chevrolet (2385), Dacia (2225), Renault (2199), Ford (2005), Toyota (1923), Citroen (1690), Hyundai (1600), Mercedes (1317) i Honda sa 1266 vozila. Lista deset najprodavanijih automobila u 2007. izgleda ovako : na prvom mestu nema iznenađenja, to je Zastavin Koral (prodat u 5668 primeraka), sledi Zastava 10 (4111), Zastava Skala (3360), Opel Astra Classic II (2342), Dacia Logan (2225), Opel Corsa (1349), Volkswagen Polo (1289), Chevrolet Spark (1156), Škoda Fabia I (1042) i Volkswagen Golf sa 978 plasiranih primeraka. Najviše prodatih automobila je iz niže srednje klase (29,17%), sledi niža klasa (28,18%), mali automobili imaju učešće od 13,65%, srednja klasa 4,75%, viša srednja klasa (0,74%), visoka klasa (0,19%), kabrioleti (0,19%), kupe i sportski automobili (0,16%), terenska i SUV vozila (5,89%), laka komercijalna i pick-up vozila (12,52%), van (3,58%) i ostali 0,98%. Najviše automobila je inače prodato u decembru mesecu (5785 vozila), a najmanje u januaru, kada je plasirano 3230 automobila.

Suzuki je juče i zvanično promovisao serijsku verziju svog novog modela Palette, koji je u formi koncept vozila prvi put viđen na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju. Dizajn je tipično japanski (liči na Daihatsu Tanto), a radi se malom MPV automobilu sa četiri sedišta i praktičnim zadnjim bočnim kliznim vratima. Dimenzije izgledaju ovako - dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3395 mm/1475 mm/1735 mm/2400 mm. Pokreće ga maleni 3-cilindrični agregat sa samo 658 kubika zapremine (u verzijama sa 53 i 59KS), a namenjen je samo japanskim kupcima, i to pre svega mlađim porodicama, koji žele nešto prostraniji automobil od Suzukija Wagon R. U ponudi su verzije sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i varijanta sa pogonom na sva četiri točka. Cene u Japanu će se kretati od nepunih 7300 do 10.940 evra.

Hamann je objavio prve detalje o njihovoj modifikaciji BMW-a M3 (serija E92), čiji 4,0 litarski V8 motor u standardnoj, fabričkoj verziji razvija 309KW/420KS i 400Nm. Hamannov M3 zahvaljujući paketu HM Sportkit HM/M +35 (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motora i novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka) raspolaže sa nešto većom snagom od 335kW/455KS pri 7945 o/min. i 448Nm pri 6330 o/min., a budući da je skinuta i elektronska blokada, koji serijskom modelu ne dozvoljava brzine preko 250 km/h, ovaj Hamann M3 ima maksimalnu brzinu od 320 km/h. Za još atraktivniji izgled brine se set novih spojlera (napred, na poklopcu prtljažnika i zadnji krovni spojler) i novi točkovi karakterističnog Hamannovog dizajna. Više detalja tek sledi.

Sem modela Avalanche GTR 800 EVO-R (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća Gemballa je obogatila svoju ponudu još jednim automobilom na bazi Porschea 911 Turbo. Ovog puta radi se o kabriolet verziji ovog Porschea, koji u režiji ove nemačke kompanije nosi ime Avalanche Roadster GTR600. Dok u serijskoj varijanti 911 Turbo Cabrio raspolaže sa snagom od 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta, Gemballin Avalanche Roadster GTR600 razvija svih 600KS i 840Nm. Shodno povećanju snage, i ubrzanje do stotke je smanjeno sa standardnih 3,9 na 3,5 sekundi, a najveća brzina je skočila sa 310 na 320 km/h. Pored motora, Gemballa je na Roadster GTR600 ugradio i svoj aerodinamički paket, nove i atraktivnije točkove, sportski izduvni sistem, doradio ogibljenje i modifikovao interijer, za koga u Gemballi kažu da je napravljen za "razmažene ljude" (između ostalog podrazumeva aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera).

Iako će zvanična promocija serijske verzije novog Dodge Challengera biti održana početkom februara meseca na salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show), zahvaljujući procurelim zvaničnim fotografijama u prilici smo da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Serijski primerak se tek neznatno razlikuje od koncet automobila, odnosno reazlike se svode na jednostavniji prednji gril, veće retrovizore, doterane kvake na vratima i na modifikovana zadnja svetla (ovo poslednje je vidljivo na špijunskim slikama koje smo nedavno objavili jer za sada još nema zvaničnih slika zadnjeg dela ovog automobila). Chrysler (vlasnik Dodgea) je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za model Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom od 425KS i 569Nm) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Challenger SRT8 ima 6-stepeni automatski menjač, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da iznosi nešto više od pet sekundi. Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov).

Serijski Porsche 911 Turbo raspolaže sa 480KS i 620Nm obrtnog momenta, a kome to nije dovoljno uvek može da se obrati nekom od mnogobrojnih tjunera. Jedan od njih je i nemački Gemballa, koji je upravo predstavio novi model na bazi Porschea 911 Turbo, a zvanično se zove Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R. Iako broj 800 u imenu nagoveštava da se pod poklopcem skriva agregat sa toliko konja, snaga je u stvari i nešto veća, tačnije 3,8 litarski motor u ovom automobilu razvija svih 625kW/850KS i 935Nm obrtnog momenta (što je, između ostalog, posledica ugradnje dva Garret T035 turbo punjača). Sem motorom, Gemballa se pozabavio i izgledom i ogibljenjem ovog Porschea. Što se izgleda tiče, pažnja je bila usmerena pre svega na prednji kraj, koji je dobio svetla sa Porschea Carrere GT, novi spojler i prednji poklopac, dok su pozadi dodati modifikovan branik (sa četiri završetka izduvnog sistema) i veliko zadnje krilo od karbona. U paketu se još nalaze dorađeno H&R ogibljenje, prošireni blatobrani i atraktivni 19-inčni aluminijumski točkovi (gume su Yokohama AVS Sport).