home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Na naše tržište stigla je ograničena serija Peugeota 206 sedan, koji se s motorom od 1,4 litra (maksimalne snage 55kW/75KS) i prilično bogatim paketom opreme može nabaviti za samo 10.990 evra (s uračunatim PDV-om). 206 sedan je dugačak 4.188 milimetara i ima prtljažnik od 384 litara, koji se obaranjem naslona zadnje klupe može proširiti do 1.269 l. Standardni paket opreme podrazumeva centralno zaključavanje s daljinskom komandom, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač, frontalne vazdušne jastuke, prednja svetla za maglu, radio-CD sa dva zvučnika, klima-uređaj...
Maksimalna brzina Peugeota 206 sedan je 172 kilometara na sat, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h je 12,4 sekunde. Potrošnja bezolovnog benzina u mešovitom ciklusu iznosi 6,3 litra na 100 km pređenog puta. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu).





BMW je saopštio da će Amerikancima na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu predstaviti dva svoja modela pokretana dizel motorom. Radi se o BMW-u X5 xDrive35d i BMW-u 335d sedan, koje pokreće isti 3,0 litarski redni šestocilindraš sa 265KS i 575Nm obrtnog momenta (sa ovim motorom 335d sedan do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, a X5 xDrive35d za 7,2 sekunde). Motor je opremljen oksidacionim katalizatorom, filterom čestica čađi i sistemom za smanjenje emisije ugljen dioksida i azot oksida. Ovaj tzv. Advanced Diesel BluePerformance je verzija BMW-ovog 3,0 litarskog common-rail dizelaša, koji se već prodaje u Evropi, a gde se čak dve trećine svih modela bavarske marke proda da dizel agregatima. BMW X5 xDrive35d i BMW 335d sedan će se prodavati u svih 50 američkih saveznih država, uključujući dakle i Kaliforniju, koja je poznata po najstrožim ekološkim propisima. Ova dva BMW-a su inače prvi modeli ove fabrike sa dizel motorima koji će prodavati u SAD-u posle više od dve decenije. Prodaja počinje ove jeseni, a cene će biti saopštene naknadno.

 



Češka Škoda planira da svoju paletu modela proširi novim malim automobilom, koji bi se bazirao na platformi serijske verzije nedavno predstavljenog koncepta up! matičnog Volkswagena. Razlog ? Zadovoljenje rastućih potreba za malim automobilima na tržištima u razvoju. U intervjuu za Financial Times Deutschland, Škodin šef Reinhard Jung je izjavio da veruje kako u Škodinoj paleti još uvek ima dovoljno mesta ispod modela Fabia, trenutno najmanjeg automobila češke marke. Jung je u ovom intervjuu još dodao kako će novi model imati ključnu ulogu u povećanju proizvodnje u Škodinim fabrikama u Rusiji, Indiji i Kini.  



Kia je juče na domaćem, korejskom tržištu i zvanično startovala sa prodajom svog novog SUV modela Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle), a ako vam se učinilo da ste ovaj model već negde videli, u pravu ste. Nedavno smo pisali o njemu ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi (zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana već 13. januara na predstojećem NAIAS salonu automobilu u Detroitu). Prodaja u SAD-u i drugim tržištima izvan J. Koreje počinje ili krajem proleća ili početkom leta ove godine. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti pre svega prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Kia inače planira da ove godine u J. Koreji plasira 18.000 primeraka ovog modela, a još oko 30.000 na drugim tržištima. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 (sa 260KS i 5-stepenim automatskim menjačem) i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom (sa 333KS i 6-stepenim automatikom), dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS.

 

VIDEO : Kia Mohave




Bertone našao kupca

4 Jan 2008 - 01:07 Vesti Link

Samo nekoliko dana pre sigurnog bankrota i zatvaranja, italijanski Bertone (i njegovih 1350 zaposlenih) je izgleda ipak uspeo da preživi. Naime, 1. januara 2008. predsednica ove torinske kompanije Lili Bertone je saopštila da će Bertone biti prodat firmi Gruppo Prototipo, čiji je vlasnik Domenico Reviglio. Gruppo Prototipo takođe ima sedište u Torinu i bavi se testiranjem predserijskih prototipova vozila (pre svega za Fiat), a u njihovom vlasništvu je i poznata staza Nardo na jugu Italije. Vest da je Gruppo Prototipo u poslednjem trenutku postao novi vlasnik Bertonea je ipak prilično neočekivana, budući da su neposredno pre toga propali pregovori vođeni sa Fiatom i sa Gianmariom Rossignolom, bivšim predsednikom Telecoma Italia i Zanussija. Na slici je studija Bertone Barchetta Concept (na bazi Fiat Pande 100HP), predstavljena prošle godine na salonu automobila u Ženevi, kojom je Bertone proslavio 95 godina postojanja.      



Austrijski tjuner O.CT Oberscheider Tuning se posle Audija S3 (njihova verzija ima 328KS, 63 konja više od serijskog modela) pozabavio i Seatovim modelom Leon Cupra i Volkswagenovim Golfom GTI. U režiji O.CT Tuninga, snaga Golfa GTI je sa 200 podignuta na 270KS, dok je Seat Leon Cupra sa 240 ojačan na čak 315 konja (zahvaljujući pre svega reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, modifikacijama na sistemu ubrizgavanja i interkuleru, kao i novom, sportskom izduvnom sistemu). Rezultat ? Seat Leon Cupra sada od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,2 sekunde (serijski model treba 6,2 sekunde), dok je maksimalna brzina sa 250 skočila na 265 km/h. Performanse za O.CT Golf GTI su prema press saopštenju O.CT Tuninga tek neznatno slabije, mada austrijska firma ne navodi konkretne brojke. Osim pojačanja motora, O.CT Tuning je kod Leona Cupra i Golfa GTI doterao i ogibljenje, pojačao kočioni sistem (diskovi od 372 mm) i ugradio 19-inčne točkove (8,5 x 19), koji mogu biti Black Mate, Super Polished (kao na slici Seat Leona) i Bi Color (na slici Golfa GTI).




Posle onih jučerašnjih procurelih slika, Mercedes je danas i zvanično objavio prve oficijelne fotografije i detalje o svom novom koncept automobilu Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Iako se zvanično radi o studiji koja najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK, ipak je jasno da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450KS iz modela C 63 AMG, koji bi trebao da se pojavi početkom 2009. godine. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude 38.000 dolara.



Izvor : www.blic.co.yu

Rukovodstvo kragujevačke fabrike "Zastava automobili" planira da u ovoj godini proda 11.000 automobila iz standardnog programa, od čega 9390 na domaćem tržištu. U prošloj godini ta fabrika prodala je 11.139 automobila, od čega na domaćem tržištu 10.214, čime je ostvarila plan sa 99,2 odsto.
Fabrika "Zastava auto", zadužena za prodaju i montiranje "zastave 10"  (Punto), lane je prodala 4.109 tih automobila, od čega je deo izvezla na tržišta Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije i Albanije.
Ovo preduzeće je u avgustu počelo montiranje "zastave 10" u pogonima kragujevačke fabrike automobila od delova koji stižu iz "Fiata", a na osnovu pre dve godine potpisanog ugovora o saradnji. Sa traka je za četiri meseca "sišlo" 1.650 modela tog automobila.
Za pola godine, otkako "Zastava" na osnovu potpisanog ugovora sa "Dženeral motorsom" prodaje "opelove" automobile, na domaćem tržištu prodato je 3.500 tih vozila, od čega je 90 odsto modela "opel astra klasik", izjavio je predstavnik za odnose sa javnošću "Zastava AGeM" Zoran Stošić.
Prema njegovim rečima proizvodnja "Opelovih" vozila u "Zastavi" treba da krene u poslednjem kvartalu 2008. Ugovorom je u prvoj godini predviđena proizvodnja 1.500 modela "astra klasik", koji će biti zamenjen, najverovatnije "astrom H" ili nekim drugim konkurentnim modelom.



Abarth 500 SS

3 Jan 2008 - 00:55 Top secret Link

O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a ovo su najnovije impresije mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju, koji za metu ima Mini Cooper S (slike su inače iz britanskog magazina AutoExpress). Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, standardni Abarth 500 sa 135 konja imaće svetsku premijeru početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a Abarth 500 SS se očekuje pred početak leta. Cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.





Ljudima iz Mercedesa u poslednje vreme baš ne ide najbolje kada je reč o čuvanju najvećih tajni, koje se tiču njihovih budućih proizvoda. Naime, posle procurelih slika novog Mercedesa GLK (u serijskoj verziji), pa obnovljenih Mercedesa CLS i SL, sada su se na internetu pre vremena pojavile i prve slike najnovijeg koncept automobila ove nemačke fabrike. Radi se o studiji Mercedes Vision GLK Freeside, spremnoj za predstojeći NAIAS (North American International Auto Show) salon automobila u Detroitu, koji počinje za nekoliko nedelja. Budući da Vision GLK Freeside najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK (dužine 4,57 metra i sa 5 sedišta), može se zaključiti da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedesa najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu verziju Mercedesa GL, a i samo ime GLK bi moglo da se protumači kao GL Klein ili Kurz (na nemačkom mali, odnosno kratak). Iako još uvek nema zvaničnih detalja, prema ranijim saznanjima serijski GLK će deliti veliki broj komponenti sa novom Mercedesovom C klasom, za pogon će (bar u početku) biti zaduženi V6 benzinci (jedan sa 228, a drugi sa 268KS) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40/60%). Od ostalih caka možemo očekivati Agility Control, Dynamic Handling Control, Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a) i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Primerak na salonu u Detroitu bi nezvanično trebao da ima ugrađen 2,2 litarski CDI dizel agregat sa Bluetec tehnologijom i snagom od 170 konja, a već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450 konja iz Mercedesa C 63 AMG. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara. Priloženi špijunski video prikazuje serijsku verziju Mercedesa GLK, koji je korišćen na snimanju filma Sex and the City.




...bar što se tiče prodaje za prvih 11 meseci 2007. godine. Naime, prema podacima britanskog JATO Dynamics-a (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta), francuski Peugeot je u periodu od 1.1. do 30.11. 2007. prodao 410.156 primeraka modela 207, nemački Volkswagen je uspeo da plasira 401.343 komada svog bestselera Golfa V, dok se na trećem mestu liste deset najprodavanijih automobila na Starom kontinentu nalazi Ford Focus sa 379.994 prodatih primeraka. Dalje slede Opel Astra (374.240), Opel Corsa (373.114), Renault Clio (355.990), Fiat Punto (352.235), Ford Fiesta (331.924), Volkswagen Passat (280.121) i Volkswagen Polo sa 269.240 prodatih primeraka. Posle furioznog starta novog modela 308 (za tri meseca već je prodato 100.000 komada), ovo je još jedan odličan rezultat za francusku fabriku.




Holandska kompanija Vandenbrink Design BV nam je do sada bila poznata po svom modelu Vandenbrink GTO, modernoj interpretaciji legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962. Osim njega, holandska firma je nedavno maloj grupi privilegovanih predstavila i kabriolet Vandenbrink GT Convertible (kao i GTO, i Vandenbrink GT Convertible se bazira na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano). Međutim, sem modela GTO i GT Convertible, Holanđani sada planiraju i sportski karavan na bazi Ferrarija, ali ne na bazi modela 599 GTB Fiorano već Ferrarija 612 Scaglietti. Automobil će se zvati Vandenbrink 612 Shooting Brake, a biće napravljen u veoma maloj seriji i po naravno astronomskoj ceni. Detalji o motorizaciji nisu saopšteni ali podsećamo da je Vandenbrink za model GTO predvideo ugradnju dva motora, koji će biti tjunirani u nemačkoj firmi Edo Comeptition, što bi moglo da znači da će i 612 Shooting Brake dobiti pojačani V12 agregat u režiji pomenute nemačke tjuning kompanije (standardni Ferrari 612 Scaglietti inače iz 5,75 litarskog motora izvlači 397kW/540KS).



Francuska PSA grupacija je požurila i već drugog dana 2008. godine je predstavila novu generaciju modela Citroen Berlingo i njegovog klona Peugeota Partner (ili bi bilo pravednije reći da je Partner original, a Berlingo njegov klon?). Francuzi su prvi Berlingo i Partner inače promovisali još daleke 1996. godine, čime su praktično stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, tako da se vreme za zamenu odavno primaklo. Oba modela su osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi Berlingo/Partner već dugo željno išćekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota. Ipak, zainteresovani kupci će na novi Berlingo morati da sačekaju drugu polovinu 2008. godine, kada će zvanično početi njegova prodaja (kao i ranije na raspolaganju će biti i putnička i dostavna varijanta). A da ima zaintersovanih kupaca pokazuje i podatak da je od 1996. do danas prodato preko 1.760.000 primeraka Berlinga prve genereacije. Dolazak novog Berlinga ne znači i gašenje aktuelnog modela, jer će ovaj potonji nastaviti da živi kao tzv. entry (ulazni, osnovni) model pod imenom Berlingo First. Kao što je moglo da se vidi i sa špijunskih slika objavljenih proteklih dana, velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. Konkretnije, Berlingo je sada dugačak 4,38 metra (sadašnji ima nepunih 4,14 metra), pa putnička verzija kombinuje komfor neke limuzine i praktičnost MPV vozila (kao uostalom i pomenuti Renault Kangoo, najveći Berlingov konkurent). Ukratko, putnički Berlingo i dalje predstavlja odličan porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (recimo staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, a tu su i tri nezavisna sedišta u drugom redu, koja mogu da se izbace iz vozila, bočna klizna vrata, kao i Modutop krov sa mnogobrojim ostavama za sitnice). Sve to uz poboljšane vozne osobine (međuosovinsko rastojanje je takođe veće), kvalitetnije materijale u interijeru, bolju zvučnu izolaciju, poboljšanu ergonomiju, veću bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling. Od opreme, između ostalog, treba izdvojiti ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, servo volan podesiv po visini i dubini i Hill Start Assist, koji pomaže pri startovanju vozila na uzbrdici (drži "vagu"). Što se motora tiče, za sada je zvanično najavljeno da će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (ima naravno DPFS filter čestica čađi), dok će paletu agregata kasnije dopuniti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Berlinga inače ima tovarni prostor zapremine 3,3 kubna metra, nosivost iznosi 850 kg, a može da preveze predmete dugačke do 1,8 metra. Kome to nije dovoljno, u ponudi će biti i tzv. Extenso modularna kabina, koja može da primi 3,7 kubna metra tereta i predmete dugačke do 3 metra. Sa novim Berlingom ponuda Citroena u MPV segmentu je sada zaista bogata, pa svako može pronaći model za sebe. Tako paletu čine Citroen Nemo, stari Berlingo (sada kao Berlingo First), novi Berlingo, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Citroen C8, pa i putničke verzije većih modela Jumpy i Jumper (ovoj listi će se pridružiti i buduća MPV verzija novog Citroena C3 sa imenom Streetlounge o čemu je nedavno već bilo reči).

Novi Peugeot Partner i Partner Tepee

Istovremeno sa novim Berlingom, i Peugeot je danas objavio prve zvanične slike i detalje o novoj generaciji Peugeota Partner, koji će se poput Berlinga kupcima nuditi u putničkoj (nosi ime Partner Tepee) i dostavnoj verziji. Partner se u odnosu na Berlingo razlikuje pre svega po izmenjenom prednjem delu, što je zasluga drugačijih svetala, maske i branika. Za kupce koji žele nešto više, Peugeot će novi Partner Tepee ponuditi i u (polu)terenskoj varijanti nazvanoj Partner Tepee Outdoor. Poput Citroena sa Berlingom First, i Peugeot će i dalje zadržati stari Partner u proizvodnji (ali samo za određena tržišta), koji će se od sada zvati Partner Origin. Sve što je rečeno za novi Berlingo praktično važi i za novi Partner. Dakle, i Partner je dugačak 4,38 metra, koji u putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, poboljšana ergonomija, veća bezbednost i moderniji i dinamičniji dizajn se podrazumevaju. Kao i kod Berlinga, i u Partner će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (sa DPFS filterom čestica čađi), kome će se kasnije pridružiti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Partnera takođe ima tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 kubna metra (zavisno od verzije), nosivost od 850 kg i može da preveze predmete dugačke od 1,8 do 3 metra.

 



29. decembra 2007. Hyundai Motor Co. (HMC) je obeležio 40 godina od osnivanja kompanije, a tim povodom je još ranije lansiran odgovarajući amblem (na slici). Novi slavljenički amblem simbolizuje kako prošlost i budućnost ove korejske kompanije, tako i rast i razvoj Hyundaija u poslednjih 40 godina. U saopštenju fabrike se još navodi da će Hyundai uvek biti odgovoran prema potrebama kupaca i da će se čvrsto držati najviših standarda odgovornosti prema deoničarima, zajednici i prirodnoj sredini. Osnovan 1967., Hyundai Motor Company je u međuvremenu preuzimanjem Kije postao Hyundai Kia Automotive Group, koji danas predstavlja šestog po veličini proizvođača automobila na svetu (sa 68.000 zaposlenih širom sveta i sa prodajom u vrednosti od 29,4 milijarde dolara ostvarenoj u 2006.). Hyundai inače svoje automobile prodaje u 193 zemlje, a slavlje povodom 40.- godišnjice je uveličano zvaničnim lansiranjem novog luksuznog modela Hyundai Genesis (o njemu smo nedavno već pisali, a o tome više OVDE).



Subaru R1e stiže 2009.

2 Jan 2008 - 01:11 Vesti Link

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš impresivna, stvar popravlja činjenica da se 80% baterija može napuniti za samo 8 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da će ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkih dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da godišnje u Japanu proda samo 100 primeraka modela R1e.