Kia Ray concept (dopunjeno)

Iz Kije su poslali fotografije hibridnog koncepta Ray, koji je predstavljen javnosti na salonu automobila u Chicagu. Ray se tako pridružio ostalim Kijinim konceptima (Kia Borrego Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV, hibridni Forte LPI, hibridni cee'd, hibridni twin-turbo dizel Sorento) s oznakom EcoDynamics, koji imaju ekološki prihvatljiviju tehnologiju.
Ray je postavljen na platformi modela Kia Forte (nažalost ovaj model se ne prodaje u Evropi). Koncept, koji je napravljen od lakih i obnovljivih materijala, ima na staklenom krovu šestougaone solarne ćelije, što omogućava vrlo svetao i prijatan ambijent s optimalnom ventilacijom. Kia Ray je već peti model (Soul, Forte, Forte Koup i novi Sorento), pri čijem dizajnu je učestvovao Kijin kalifornijski dizajnerski centar (Kia Design Center America).

Ovom prilikom je šef dizajna Kije, čuveni Peter Schreyer,
rekao: “Ljudi hoće smanjiti svoj CO2 otisak, ali ne po cenu toga da moraju
voziti bezizrazna vozila. Biti »zelen« ne znači stalno to naglašavati i zato
Kia Ray predstavlja moderne, ekološki prihvatljivije smernice razvoja vozila.”

U Rayu ne nedostaju ni brojni »gedžeti« kao što su na dodir osetljivi monitori, upravljanje drive-by-wire, litij-polimerske baterije i još mnogo toga, što predstavlja Kijine tehnologije budućnosti. Kao plug-in (punjenje pomoću električne utičnice) hibrid Ray je napravljen tako da sa jednim punjenjem električnog motora može preći do 80 km, dok s jednim litrom goriva može preći čak 85,9 km (samo 1,16 l/100 km!), a njegov ukupni domet je čak 1.200 kilometara.

Ray takođe ima tzv. cool car tehnologiju, koja uključuje nano-laminatne i filmski obložene materijale, koji u velikoj meri smanjuju zagrejavanje kabine zbog sunčevih zraka. To znači da je temperatura u kabini većinu vremena prijatno sveža i nema potrebe po dodatnom hlađenju prostora, što ima za posledicu smanjenje štetnih emisija. Kad je vozilo parkirano na suncu, solarni kolektori se pune tako da prilikom paljenja motora odmah počinju da hlade prostor u kabini, dakle bez dugotrajnog čekanja da se motor zagreje na normalnu radnu temperaturu.

Kia Ray se može pohvaliti i naprednim infotainment sistemom UVO (razvijen u
saradnji sa Microsoftom), koji korisnicima omogućava upravljanje preko monitora
osetljivog na dodir, a omogućava i upotrebu hands-free mobilnog telefona kao i
uživanje u vlastitim muzičkim fajlovima.
Tu je i audio sistem GreenEdge™ svetski poznate kompanije Infinity®, koji
zahvaljujući naprednijim zvučnicima troši manje električne energije, a bolja je
i saradnja između pojačala, zvučnika i vozila. U »leru« u odnosu na postojeće
Infinity pojačalo potrošnju električne energije smanjuje za 50%, a takođe je
smanjena i ukupna masa čitavog audio sistema.
Svi materijali u kabini (npr. tapecirung od bele kože) su u skladu s ekološkim
usmerenjem biološki razgradivi, a kao zanimljivost spomenimo da su tepisi
ugrađeni u dno kabine, čime su smanjili količinu upotrebljenih materijala.
Koncept pokreće 1,4-litarski benzinac GDI (Gasoline Direct Injected) sa 153 konjske snage, kome pomažu elektro motor snage 78 kW i CVT menjač. Zavisno od situacije snaga se prenosi na prednji par točkova pomoću benzinskog ili elektro motora, ili oba istovremeno (Ray ima pogon na prednje točkove).
Kao i svi ostali članovi porodice EcoDynamics i Ray ima tzv. AMS (alternator management system) i indikator stepena prenosa (tzv. shift indikator) za postizanje optimalnog stepena prenosa.
Atraktivne 20-inčne alu felne (195/50R20) sa pneumaticima sa šestougaonim uzorkom mednog saća su zbog manjeg otpora trenja ekološki prihvatljivije.
Izvor : Kia.rs
Kia je u vlasnistvu Hyundai-ja. Obe firme naglo napreduju, dok se neke druge zatvaraju. Sada su cetvrti u svetu po prodaji automobila. Cuveni su i po dugogodisnjoj garanciji. U Americi ona iznosi neverovatnih 10 godina ili 100.000 milja, a kod nas je kraca. Kia Soul je veoma ozbiljan kandidat za osvajanje titule najboljeg automobila u svetu za proslu godinu.
Kia Rio je pre dve godine osvojila prvo mesto po broju kvarova u SAD u klasi malih automobila. Ja sam kupio nov Hyundai Accent (mladji brat Kie Rio). Presao sam 18500km i sve radi besprekorno. Kia Rio se i sada prodaje kod nas, a Hyundai Accent svuda na zapadu u kupe verziji. Zamena za Accent je i30, iz tzv. Golf klase.
Boza Bogdanovic, Bor
@Boža:
Ne znam baš da li je i30 zamena za Accent, jer Accent koji ti i ja imamo (pretpostavljam da su isti jer se kod nas nije nudio u kupe verziji) je izašao godinu dana pre i30, pa bi to malo neozbiljno bilo od njih. A i Accent kakav ti i ja imamo se prodaje i dalje u celoj istočnoj evropi (pogledaj sajtove Hyundaija za okolne države) sem kod nas iz nekog razloga. Inače, proizvodi se u Turskoj... Pozdrav