home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Japanski Daihatsu na salonu automobila u Frankfurtu promoviše dva nova koncept automobila. Prvi je OFC-1, koji najavljuje budući oblik novog "otvorenog sportskog automobila". Drugim rečima, ovako bi mogao da izgleda naslednik aktuelnog modela Copen. Za razliku od Copena, koji ima metalni sklopivi krov, OFC-1 je opremljen atraktivnim trodelnim staklenim krovom, koji se otvara/zatvara za manje od deset sekundi. Kao i Copen, i OFC-1 je automobil skromnih dimenzija (dužina 3395 mm, širina 1475 mm, visina 1290 mm, međuosovinsko rastojanje 2230 mm) i male težine (820 kg). Unutrašnjost ovog dvoseda Daihatsu kratko opisuje kao progresivnu, visoko-kvalitetnu i sportsku. Detalji poput 17-inčnih alu točkova (gume 165/50R17) i spojlera na poklopcu prtljažnika, treba da nagoveste sportski potencijal ovog automobila (naravno među automobilima ove klase). Ispod haube se krije trocilindrični benzinski turbo motor sa 12 ventila i interkulerom, zapremine 658 kubika i snage 47kW/64KS pri 6000 o/min. i 103Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. Prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 4,6 litra na 100 km, a emisija CO2 101 gram po kilometru. Motor je uparen sa 7-stepenom CVT transmisijom, sva četiri točka imaju ventilirajuće disk kočnice, a tu je i elektronski kontrolisano ogibljenje. Druga studija ove japanske marke u Frankfurtu je HSC, koji je napravljen na bazi aktuelne generacije modela Cuore, pa sa njim deli isto međuosovinsko rastojanje (2,49 metra) ali je od njega kraći, širi i niži (dužina mu iznosi 3,39, širina 1,48, a visina 1,53 metra). Ovaj koncept sa 4 vrata (tzv. samoubilačka i bez B stuba) i 4 sedišta takođe pokreće maleni trocilindrični benzinac, zapremine 658 kubika, ali u HSC-u razvija par konja manje, tačnije 60KS i 65Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.(snaga se na prednje točkove prenosi preko CVT transmisije). Prosečna potrošnja je očekivano skromna (4,1 litara benzina na 100 km), dok emisija CO2 iznosi 95 g/km.

 





Sem nove Fabije u karavan verziji, Škoda ima još dve zanimljive premijere na ovogodišnjem  salonu automobila u Frankfurtu. To su proterenska Fabia Scout na bazi pomenute Fabije karavan i ekološki podobna Fabia GreenLine. Kao i u slučaju već poznatih Octavie Scout i Roomstera Scout, i Fabia Scout nije pravi terenac, već više šminkersko i lifestyle vozilo bez preteranih off-road pretenzija, za koje ionako nije sposobna (pogon je i dalje samo na prednjoj osovini). Dakle, sve se svodi na atraktivniji spoljašnji izgled (robusniji branici da dodatnom zaštitom u donjem delu, široki plastični zaštitni elementi na donjem delu vrata i na blatobranima, veći i atraktivniji točkovi, svetla za maglu, krovni nosači) i bogatiju opremu. Fabia Scout je u ovom trenutku zvanično i dalje samo dizajnerska vežba, ali šanse za serijsku proizvodnju su vrlo velike. U slučaju serijske proizvodnje, kako se nezvanično pominje, paleta motora bi obuhvatala 1,4 i 1,9 litarske TDI dizelaše sa 59kW/80KS, odnosno 77kW/105KS, kao i benzinac sa 63kW/85KS. Što se Fabije GreenLine tiče (treća slika), radi se o modelu, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i emisije CO2. U osnovi, Škoda je na Fabiji GreenLine samo primenila već poznati recept velikog tate Volkswagena sa njegovim BlueMotion modelima. Motor je 1,4 litarski TDI PD dizelaš sa 59kW/80KS i obaveznim filterom čestica čađi. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,1 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 110 grama po kilometru.

  



Toyota iQ Concept

12 Sep 2007 - 01:48 Concept cars Link

Novi Toyotin iQ Concept, koji je juče predstavljen na salonu u Frankfurtu, može da se posmatra i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Prema navodima Toyote, iQ Concept treba da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Dizajn ove studije inače potpisuje ED2, Toyotin evropski dizajn studio, smešten u južnoj Francuskoj. iQ concept je dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa) ali uprkos tome ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ Concept je inače širok 1680 mm, a visok 1480 mm. Da bi se stvorilo dovoljno mesta za četiri osobe, veći deo komandi (uključujući i one za audio sistem i navigaciju) je integrisan u upravljač. Od zanimljivih detalja vredi izdvojiti i 17-inčne točkove i stakleni panoramski krov. Bez obzira na svoju veličinu, iQ Concept po navodima Toyote nudi visok stepen bezbednosti, za šta se, između ostalog, brine i ojačana sigurnosna putnička ćelija.




I Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova) ima svetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu. Iako se karijera aktuelnog Volkswagenovog Pola već polako bliži kraju, Karmann je odlučio da na njegovoj osnovi napravi studiju malog kabrioleta. Tačnije, za osnovu je uzet sportski Polo GTI, a konačan rezultat je privlačan mali kabriolet, koji je ipak zadržao četiri sedišta (mada je pitanje koliko je realno upotrebljiva zadnja klupa). Iako su u modi tvrdi sklopivi krovovi, Karmann se ipak odlučio da na ovom Polu zadrži klasičan platneni krov (mada sa integrisanim staklenim šiberdahom). Kada je taj krov sklopljen, u prtljažniku ostaje samo 148 litara korisne zapremine, a kada je krov podignut, prtljažni prostor raste na 304 litra (34 litra više od serijskog Pola GTI). Osim toga, zadnje  staklo se pomera gore-dole, čime je olakšano ubacivanje predmeta u prtljažnik. Inače, ovaj Polo Cabrio je i 130 mm duži i 40 mm širi od serijskog primerka. Karmann je na svoj Polo Cabrio "nabacio" i nove desetokrake 17-inčne točkove u crnoj boji (sa Yokohama gumama dimenzija 215/45), dodao modifikovane branike, zadnji difuzor, dok je dupli završetak izduvnog sistema sada smešten centralno.




Suzuki je na salonu u Frankfurtu promovisao svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra, uvod), koji najavljuje novu Suzukijevu limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno), mada je sasvim sigurno da nažalost budući serijski primerak ipak neće mnogo ličiti na ovaj koncept automobil. Pomenuta buduća Suzukijeva limuzina će se pojaviti 2010. godine i biće namenjena globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. U vezi s tim, biće zanimljivo videti kako će kupci prihvatiti Suzukijev automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala samo od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona, koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi od 21 inča sa gumama 255/30R21), pa je zaista teško poverovati da je ovo Suzuki. Kako bilo, Kizashi je dugačak 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1400 mm, a ispod atraktivnog odela krije se potpuno novi 4-cilindrični turbo-dizel motor zapremine 2,0 litra, čija snaga se preko 6-stepenog sekvencijalnog menjača prenosi na sva četiri točka.




Honda je sa novim Accordom Tourer Concept na salonu u Frankfurtu nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (premijera već u martu na salonu u Ženevi). Sudeći prema ovoj studiji, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.




Bez obzira na novu C klasu u karavan verziji (uključujući i njenu AMG varijantu sa 457 konja), Mercedesov najatraktivniji automobil na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu je ipak ova luksuzna limuzina F700 concept. Iako je i izgled dovoljno impresivan sam po sebi, prava novost se krije ispod odela, odnosno u inovativnom DiesOtto motoru, koji kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša, a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju(poenta svega je visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima). Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra (!) zapremine razvija 175kW/238KS (132KS po litri zapremine). Ovaj motor je zaslužan da 5,18 metara dugačak F700 concept troši samo 5,3 litra benzina na 100 km i emituje svega 127 grama CO2 po kilometru, što su sve vrednosti nekog automobila C segmenta, a ne ekskluzivne limuzine kakav je F700 concept. Pomenuti DiesOtto motor je uparen sa novim hibridnim starter/generator sistemom i 7-stepenim automatskim menjačem, koji se brine da ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Kao što je napomenuto, DiesOtto agregat razvija 238KS, elektromotor daje  dodatnih 15kW/20KS, dok kombinovani maksimalni obrtni moment oba motora iznosi 400Nm. Hibridni modul sa integrisanim sterter/generatorom omogućava da se još više smanji potrošnja, uglavnom u gradskim stani-kreni situacijama (motor se isključuje kada vozač pritisne pedalu kočnice i automatski pali kada vozač podigne nogu sa iste, dok se elektromotor napaja energijom dobijenom prilikom kočenja). Inžinjeri su ugradili i novo aktivno PRE-SCAN vešanje, odnosno novi sistem koji uz pomoć dva lasera prati situaciju na putu ispred automobila i automatski podešava vešanje ako detektuje neravnine na putu (stvarajući efekat "letećeg tepiha"). F700 concept je inače dizajniran u Mercedesovom Advanced Design studiju u Kaliforniji, a pored velikih dimenzija (prostranost i vrhunski komfor se naravno podrazumevaju), karakterišu ga ogromna maska hladnjaka, velika prednja svetla, izraženi blatobrani, dugačka hauba motora, položeno vetrobransko staklo i 21-inčni točkovi u obliku turbine.



Nemački gigant Volkswagen na salonu u Frankfurtu ima svetsku premijeru novog koncept automobila, nazvanog prosto up! Dakle, radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba (što u prevodu znači pristupačan gradski automobil sa troja vrata, četiri sedišta i motor pozadi !). Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW za sada nije objavio o kom se agregatu radi, a nezvanično se pominje mali turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog naravno), mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! u kabini ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.




Kia Kee

11 Sep 2007 - 04:38 Concept cars Link

Kia je konačno objavila detalje i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Kee, koji će svetsku premijeru naravno imati na salonu automobila u Frankfurtu. Radi se o 4324 mm dugačkom coupe modelu sa 2 vrata i 4 sedišta (u stvari 2+2 konfiguracija), koga pokreće 2,0 litarski V6 benzinski motor sa 200KS i 6-stepenom automatskom transmisijom. Kee karakteriše par zanimljivih dizajnerskih detalja, poput  zanimljivog oblikovanog krova (nije baš u stilu pravih coupe modela), dinamičnog profila, snažnog i moćnog prednjeg dela sa LED svetlima, a tu su i naglašeni zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi, kao i velike, 20-inčne alu felne. Ovaj novi koncept, koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti, realizovao je Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi, a 2006. prešao u Kiu).




 


Ovo su prve zvanične fotografije toliko željno očekivanog BMW-ovog novog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6. Doduše, bavarska fabrika će na salonu automobila u Frankfurtu (koji se za medije otvara danas) predstaviti X6 samo u formi studije, koja najavljuje serijsku verziju za sledeću godinu (ali koja se praktično neće bitnije razlikovati od automobila na slikama). Novi Concept X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil, u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Ono što se ranije nezvanično govorilo, danas je i potvrđeno, odnosno Concept X6 je duži, širi i niži od BMW-a X5. U brojkama to izgleda ovako : X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, a aktuelni X5 ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde i napomena da u dugačkom saopštenju bavarske fabrike nema nikakvih podataka o motorima, koji će pokretati budući serijski X6. Međutim, očekuje se da paleta agregata bude veoma slična kao i kod X5, a to znači da će novi X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.

Istovremeno sa ovim Conceptom X6, BMW na salonu u Frankfurtu prikazuje i njegovu hibridnu verziju, nazvanu X6 ActiveHybrid Concept (treća slika). Ovaj hibrid pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju rezultira time da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tzv. modularni hibridni sistem je inače razvijen u saradnji sa General Motorsom i DaimlerChryslerom. Vizuelno se X6 ActiveHybrid Concept od običnog X6 razlikuje po jedinstvenim oznakama, posebnom Light Blue bojom karoserije i velikim 21-inčnim točkovima.


   



Sem serijske verzije novog Kangooa, Renault na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i koncept automobil na njegovoj osnovi, nazvan Kangoo Compact concept. U principu, radi se lifestyle varijanti novog Kangooa, namenjenog mladima, koji se aktivno bave sportom i koji traže kompaktan automobil za svoje potrebe (što se vidi već po izboru boja za karoseriju, koja je u narandžasto/aluminijumskoj kombinaciji i uopšte mladalačkom i energičnom izgledu). Za razliku od standardnog Kangooa, Kango Compact ima samo po jedna bočna vrata i nešto je kraći od njega (dužina mu iznosi 3896, širina 1856, visina 1717 mm), ali ipak raspolaže prostranom, rafiniranom, i kako Renault kaže, dinamičnom i zabavnom kabinom, punom svetlosti (zasluga kako velikih staklenih površina, tako i velikog panoramskog krova, čiji se zadnji deo može otvoriti i uživati u svežem vazduhu). Iako je zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama u osnovi namenjen gradskoj upotrebi, Kangoo Compact concept je prikladan i za kraće izlete u prirodu, što može zahvaliti pogonu na sva četiri točka, klirensu od 200 mm i velikim 19-inčnim aluminijumskim petokrakim točkovima. U tom slučaju, korisni mogu biti i navigacioni sistem i kompas, koji se nalaze na centralnoj konzoli. Sem toga, auto ima još par praktičnih detalja, poput zadnje klupe, koja se može rotirati za 180 stepeni i zadnjih vrata, koja se otvaraju nadole i dovoljno su čvrsta da na njih mogu da sednu dve osobe. Kangoo Compact concept pokreće 1,5 litarski dCi dizel agregat sa 78kW/105KS i 240Nm obrtnog momenta pri 2200 o/min., koji ima već toliko puta pomenuti DPF filter čestica čađi i naravno zadovoljava Euro4 norme. Motor je inače uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra dizela na 100 kilometara, a emisija CO2 139g/km.

 



Startech Starster je ime novog koncept automobila, koji će svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu i koji treba da prebrodi jaz između klasične i moderne škole dizajna, odnosno da kroz modernu interpretaciju podseti na klasične američke "muscle cars" automobile iz sedamdesetih godina prošlog veka. Startech (filijala mnogo poznatijeg Brabusa) je kao osnovu za svoju novu studiju iskoristio novi Dodge Avenger, ofarbao ga u boju slonovače sa narandžastim kontrastima i modifikovao eksterijer i interijer, što je Starstera učinilo jednim od najatraktivnijih predstavnika ove klase (interijer naravno prati stil eksterijera, pa je takođe u boji slonovače sa narandžastom bojom kao kontrastom). Prednji kraj karakterišu čiste i dinamične linije, novi branici, modifikovana maska hladnjaka (ali i dalje u tipičnom Dodgeovom stilu), LED svetla i brojni otvori za vazduh, uključujući i onaj na haubi motora u pravom "muscle car" stilu. Potpuno je redizajniran i zadnji deo automobila, koji je dobio nova svetla (u LED tehnologiji) i novi branik sa integrisanim završecima novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Proširenja blatobrana se brinu za mišićaviju pojavu Starstera, ali su i neophodna da bi se napravilo mesta za nove Startechove Monostar petokrake 22-inčne točkove u crnoj boji i odgovarajuće pneumatike (napred točkovi veličine 9Jx22 i gume 245/30 R 22, a pozadi 10.5Jx22 sa gumama 295/25 R 22). Nije izgled sa neobičnim detaljima jedino što je novo i zanimljivo na Starsteru; tu je i pojačani 4-cilindrični 2,4 litarski turbo motor, koji posle obrade u Startechu razvija 250kW/335KS pri 6400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. Snaga se prenosi na prednje točkove, i to preko modifikovanog  5-stepenog manuelnog menjača. Performanse Startech Starstera su sasvim na nivou klasičnih američkih "muscle" automobila : sprint do 100 km/h traje 5,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 265 km/h.




Još jedan hibridni koncept automobil je spreman za promociju na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Ovog puta radi se o Opelovoj studiji Flextreme Concept, koja u osnovi predstavlja već poznati Chevrolet Volt, samo sa drugim oblikom. Drugim rečima, oba automobila dele istu bazičnu arhitekturu ispod različito oblikovanih karoserija. Jedina razlika se ogleda u činjenici da Chevrolet Volt ima ugrađen 1,0 litarski trocilindrični turbo benzinac, a novi Opel Flextreme Concept raspolaže sa 1,3 litarskim CDTI turbo-dizelom sa interkulerom (snage 55kW/75KS). Kako bilo, oba modela pokreće napred montirani elektromotor, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija (u Flextreme Conceptu ovaj elektromotor pogoni prednje točkove i razvija do 120kW snage i 320Nm obrtnog momenta). Kada se pomenute baterije isprazne (autonomija sa jednim punjenjem im inače iznosi oko 100 km), u pomoć priskače dizel motor (koristi biodizel gorivo), koji preko generatora puni baterije (kao i kod Chevrolet Volta, i baterije Flextreme Concepta mogu da se pune preko obične kućne utičnice, što traje oko 6,5 sati). Kombinovana autonomija i dizel i elektromotora inače iznosi 775 kilometara. Flextreme Concept karakteriše prilično fururistički izgled (nekakva mešavina hatchback i MPV modela) sa nekoliko detalja, koji privlače pažnju. Nabrojimo samo veliki stakleni krov (koji omogućuje izuzetnu vidljivost), zatim tu su i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), kao i vrata prtljažnika podeljena u dva dela, koja se otvaraju u vis, poput galebovih krila. Tu nije kraj pa Flextreme Concept ima posebno oblikovan prtljažni prostor, u koji mogu da se smeste dva električna Segway skutera (čije baterije, ako zatreba, mogu da se napune direktno sa električnog sistema ovog Opela).





Izgled nove Lagune Coupe Concept je trebalo da ostane tajna sve do zvanične promocije na salonu automobilu u Frankfurtu, ali kao što vidite, ni Francuzima nije pošlo za rukom da spreče da se slike ovog koncepta pre vremena nađu na internetu, pa od planiranog velikog iznenađenja u Frankfurtu nema ništa. Ispod privlačno oblikovane karoserije Lagune Coupe Concept (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), krije se potpuno novi 3,0 litarski V6 dCi dizel motor (zavisno od verzije razvija od 170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta), razvijen u saradnji sa Nissanom. Sa ovim motorom, ova Laguna Coupe stiže do 100 km/h za oko sedam sekundi, dok emisija CO2 iznosi ispod 200 g/km. Naravno, Laguna Coupe Concept pre svega najavljuje dolazak serijske verzije Lagune Coupe, koja na tržištu treba da se pojavi sredinom naredne godine. Očekuje se da spoljašnji izgled serijskog modela u odnosu na ovaj koncept ostane manje-više neizmenjen, ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz ovog koncepta sigurno biti "prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune sedan i Lagune GrandTour. Lagunu Coupe Concept karakterišu elegantan dizajn veoma sličan studiji Renault Fluence od pre neku godinu, nizak, širok i robustan aluminijumski gril, LED svetla, zadnji difuzor, stakla na vratima bez okvira, veliki sedmokraki 20-inčni točkovi (gume Michelin Pilot Sport 245/35 ZR20), kao i agilno upravljanje, dinamične vozne osobine i visok stepen bezbednosti i komfora. Od opreme se izdvajaju satelitska navigacija, Bose Sound sistem sa 10 zvučnika, Bluetooth konekcija, automatski klima uređaj i start/stop dugme za pokretanje motora. Snaga se na prednje točkove prenosi preko automatske 6-stepene transmisije. Dužina Lagune Coupe Concept iznosi 4685, širina 1964, visina 1372, međuosovinsko rastojanje 2710 mm, a veličina prtljažnika 380 litara.

 



Japanski Mitsubishi je danas najavio dva nova, ekološki podobna koncept automobila, koji će zvaničnu promociju imati na predstojećem salonu automobila u Tokiju. Prvi je i MiEV Sport, koji "maksimalizuje sportske mogućnosti elektro-vozila sa nultom emisijom." Novi i MiEV se inače bazira na postojećem Mitsubishiju i MiEV i raspolaže sa pogonom na sva četiri točka (E- 4WD sistem) i tri elektromotora (dva snage po 20kW su smeštena u prednjim točkovima, dok se treći snage 47kW nalazi ispod prostora za prtljag i zadužen je za pogon zadnjih točkova). Spoljašnji dizajn ovog kompaktnog i ekološki podobnog automobila, sam Mitsubishi u svom press saopštenju, opisuje kao živahan i fluidan, dok je pojednostavljen interijer zaslužan za prijatan ambijent i putnicima (kombinacija 2+2) omogućuje da se osećaju kao kod kuće. i MiEV Sport ima prilično dugačko međuosovinsko rastojanje za svoju dužinu(međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm, dužina 3450 mm, širina 1600 mm, visina 1400 mm), a zahvaljujući tome, kao i smeštaju litijum-jonskih baterija u najniži deo poda automobila, dobijena je optimalna raspodela težine, niže težište vozila i prostraniji interijer. Uz E-4WD sistem, Mitsubishi i MiEV Sport raspolaže i sistemima kao što su novi E-AYC (Electric Active Yaw Control), koji reguliše raspored obrtnog momenta između levog i desnog zadnjeg točka (veličine 17 inča), kao i S-AWC (Super All Wheel Control) sistem dinamičke kontrole vozila. Maksimalna brzina ovog koncepta iznosi 180 km/h, a autonomija sa jednim punjenjem baterija 200 kilometara. Drugi koncept automobil, koji je Mitsubishi pripremio za salon Tokiju, jeste Concept ZT u obliku klasične limuzine sa 4 vrata (prilično smirenog i neupadljivog dizajna) i novim 2,2 litarskim common-rail turbo-dizel motorom, uparenim sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) transmisijom da duplim kvačilom. Pomenuti 4-cilindrični motor sa 16 ventila rasoplaže snagom od 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, turbinom promenljive geometrije i direktnim ubrizgavanjem goriva. Kao i iMiEV Sport, i Concept ZT ima elektronski kontrolisani pogon na sva četiri točka (veličine 20 inča) i S-AWC sistem dinamičke kontrole vozila. Concept ZT je inače dugačak 4950 mm, širok 1820 mm, visok 1440 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2815 mm. Mitsubishi napominje da se Concept ZT odlikuje visokim stepenom aktivne i pasivne bezbednosti, što je zasluga sistema kao što su Pre-crash Safety System (radar  upozorava vozača o mogućnosti sudara sa drugim vozilom i, ako je potrebno sam počinje da koči i zateže sigurnosne pojaseve), Lanne-Drift Warning System (uz pomoć kamere na prednjem delu automobila i senzora upozorava vozača da je prešao linuju na putu bez uključivanja žmigavaca), a tu je i Parking Assistance system koji, uz pomoć senzora u branicima, procenjuje da li ima dovoljno mesta za parkiranje vozila. Ukoliko je parkiranje izvodljivo, sistem automatski preuzima manevrisanje točkovima, odnosno volanom, dok vozač treba samo da kontroliše kočenje.