home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi RTS, tržište novih automobila u Srbiji i 2014. godine zabeležilo je pad. Prodato je oko 19.500 vozila, odnosno za 13 odsto manje nego 2013. Statistika pokazuje da promet na srpskom tržištu iz godine u godinu beleži pad – od 2008. u proseku za šest odsto. Glavni krivac je loša kupovna moć i kreditna nesposobnost građana.

U Sloveniji i pored štednje, prošle godine prodata je 61.000 vozila, što je drugi najbolji rezultat u istoriji. Hrvati su kupili 34.000 novih vozila odnosno za trećinu više nego prethodne godine.

U Srbiji je registrovano 12.000 novih automobila, dok je 6.500 vozila izvezeno u zemlje EU, tačnije vraćeno na njihova tržišta uz našu dilersku proviziju. Već godinama tržišta Srbije, Crne Gore, Makedonije, Albanije beleže pad.

"Ne očekujem da će se tržište naglo oporaviti i da ćemo moći da se vratimo na neke srećne godine, ali se bar nadam da će se sredinom godine ili već u drugoj polovini godine tržište polako stabilizovati i da će se zaustaviti pad", kaže Aleksandra Nedeljković iz "Opel Srbije".

Dejan Komatina iz "Reno Nisan Srbija" ističe da je dobra vest što je veći broj kompanija zanovio vozni park, što je dokaz da je privreda krenula napred.

Današnji kupci pre kupovine dobro se raspitaju gde i po kojoj ceni mogu da nabave vozilo i spremni su da čekaju da se lager automobila ne proda, da pređe u novu kalendarsku godinu i da tad kupe vozilo jeftinije čak i za 20 odsto.

Mnogi od njih očekuju da im se pokloni dodatna oprema koja se svuda u Evropi naručuje i plaća. Svaki kupac u salon dolazi naoružan znanjem i tačno traži ono što želi. Najviše informacija stiže preko interneta.

"Ono što je jako zanimljivo na ovako izazovnom tržištu na kojem poslujemo jeste da su kupci sve zahtevniji i da je ono što je nama dalo najbolje rezultete – finansijske ponude, pogotovo finansiranje sa nula odsto kamate koje smo radili u drugoj polovini godine koje je dalo rezultate", ističe Aleksandra Grahovac iz "Tojota Leksus Srbija".

Prognoze za 2015. su loše, ako se pogledaju rezulati prodaje u januaru koja jedva prelazi 1000 vozila. Ipak, uvoznici se nadaju da će se stvari popraviti posle sajama u Beogradu koji se organizuje krajem marta. On je ove godine međunarodni i regionalni događaj koji će okupiti skoro sve poznate brendove.

Izvor: Rts.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel



čitanja : 1880



Komentari

Bez brige,bolje biti NEĆE !

Autor Zocky,Beograd 13 Feb 2015, 01:08

Auto je luksuz, naročito novi. Pa uzmite prostu računicu

Neka je auto 15,000e, tj. na primer neka solidno opremljena Skoda Rapid.

U prve 3 godine izgubicete 7000e na vrednosti auta. Platicete i 3x200e registraciju, oko 1200e kasko za te 3 godine, i ako prelazite 10000km godisnje jos i oko 3000e gorivo za te 3 godine. Sveukupno vas za 3 godine auto kosta oko 12000e ili 4000e godisnje ili oko 340e mesecno. Jos malo pa vas auto kosta celu platu, tj. non-stop radite samo za auto.

Autor Miki 13 Feb 2015, 01:15

auto
Zasto nas lazete? Nama je premijer rekao da smo napredovali :(((

pozz :D

Autor NemanjaBB 13 Feb 2015, 02:44