Od sledeće godine registracija vozila na osnovu vrednosti a ne kubikaže

Izvor: Blic.rs
Registracija vozila trebalo bi da se od sledeće godine plaća na osnovu vrednosti, a ne kubikaže i to će, kako smatraju auto uvoznici, napokon otvoriti tržište četvorotočkaša veće zapremine motora.
Novinu u određivanju cene registracije vozila najavio je ministar finansija Dušan Vujović koji je najavio da će set novih zakona biti spreman do kraja ove godine. Vujović je rekao da je vreme za izmene poreskih zakona i naveo “primer plaćanja poreza na automobile koji je do sada bio po kubikaži vozila umesto da se računala vrednost”.
Trgovci automobila pozdravljaju ovu promenu.
Granica 2.000 kubika
- Zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest - sedam godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su jedino firme i pravna lica. Tako smo imali slučaj da, recimo, “audi 4,2” košta na pijaci između 1.000 i 2.000 evra, a da mu porez godišnje izađe čak 3.000 evra. Zato niko nije kupovao automobile jače kubikaže kakvi su “bmv”, “mercedes” ili “audi” jer registracija svake godine košta kao još jedno polovno vozilo. Očekujem da ova novina upravo otvori to tržište - objašnjava Milan Belin, iz grupacije “Reno - Nisan - Dačija Srbija”.
Koliko je trenutni cenovnik registracije vozila nelogičan dokazuje i primer koji navodi Dejan Potkonjak, glavni i odgovorni urednik magazina “Autobild”.
- Apsurdno je da se za novi, luksuzni “BMW X5 xDrajv”, koji vredi gotovo 60.000 evra, plaća porez od oko 10.500 dinara, dok vlasnik 10 godina stare “tojote RAV4” plaća 4,5 puta veći porez, odnosno oko 45.000 dinara! - priča Potkonjak.
Kako objašnjava, "caka" je u nekoliko stotina kubnih centimetara - ili čak i manje! - na magičnoj granici od dve litre radne zapremine koja je kod nas i dalje aktuelna, iako nije u skladu sa tehnološkim razvojem vozila.
Automobili sada zbog modernih tehnologija razvijaju veće snage iz mnogo manje radne zapremine. Kompletnu ponudu polovnih vozila možete da pogledate OVDE.
Šta će biti kriterijum vrednosti vozila?
Novi cenovnik registracije vozila biće svakako pravedniji, međutim i dalje ima nejasnoća.
- Postavlja se samo pitanje koja će se vrednost automobila uzimati kao kriterijum prilikom određivanja automobila. Da li kataloška vrednost AMSS-a ili faktorna ustanovljena, recimo, prilikom uvoza i sklapanja fakture? Smatram da je najbolje da se registracija određuje na osnovu snage, a ne kubikaže motora - naglašava Belin.
Porez na luksuz tema već godinama
Inače, ukidanje uredbe o registraciji vozila po kubikaži godinama je predmet negodovanja vozača u Srbiji i dosad je više puta apelovano da se izmeni, jer je tehnološki odavno prevaziđena.
Ovaj "porez na luksuz" uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što biva, sve se završilo na pričama.
Tokom rasprava o izmeni uredbe o "porezu na luksuz" dosad je provejavao stav da se uvede oporezivanje na osnovu relevantnijih faktora, kao što su konjske snage, početna cena vozila, godište...
Ovako se danas plaća registracija:
Radna zapremina |
do 5 god |
5-8 god. (-15%) |
8-10 god. (-25%) |
10-20 god. (-40%) |
preko 20 god. (-80%) |
do 1.150 |
1.200 |
1.020 |
900 |
720 |
240 |
1.151 do 1.300 |
2.340 |
1.989 |
1.755 |
1.404 |
468 |
1.301 do 1.600 |
5.170 |
4.395 |
3.878 |
3.102 |
1.034 |
1.601 do 2.000 |
10.600 |
9.010 |
7.950 |
6.360 |
2.120 |
2.001 do 2.500 |
52.390 |
44.532 |
39.293 |
31.434 |
10.478 |
2.501 do 3.000 |
106.170 |
90.245 |
79.628 |
63.702 |
21.234 |
preko 3000 |
219.430 |
186.516 |
164.573 |
131.658 |
43.886 |
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mondo.rs
Izgleda da su se konačno dozvali pameti.
Ali da sačekamo da vidimo prvo.
Gledao sam izjavu ministra Vujovića, valjda su shvatili da su dosadašnjim sistemom više na gubitku nego na dobitku.
Procenat automobila iznad 2,0 nije veliki, a naplata je tek jadna.
2 milijarde din je minus samo za jednu godinu, mada mi ih nije žao jer su sami primorali ljude na to.
I to se odnosi samo na mahinacije i malverzacije, ko zna koliko još gube potpuno regularno gde postoji zakonsko oslobadjanje od poreza. :)))
Logično bi bilo da se registracija povećava za stara vozila, koji su trovači životne sredine, i za vozila koja proizvode više CO2.
Ovako sigurno biti neće, jer se subvencionišu oni koji voze trovače i krševe. Subvencionisaće se kupovina novih kola.
Za automobile velike kubikaže će biti povoljnije ali za sve ostale će biti skuplje.
Ljudi, ovo je takva navlakusa. POjacace se cena ovih ispod 2000, jer ce se gledati dosta snaga motora. A danas prosecni 1.4-1.6 turbo benzinac ima 150-170 konja...i sa trenutnih 20-25 ima da skoci za po 5 hiljada min
Tako da ce oni biti svakao u jos vecem plusu nego sada.
A i te jace od 2000 ce isto gledati po jacini, tako ce biti jeftiniji i upola, ali, to nije ono na sta oni gadjaju, jer njih ima svakako manje, da li me kontate...
Ma koliko na prvi pogled delovalo pravednije, nigde, ali nigde u EU se registracija ne plaća po vrednosti automobila, jer to potencira da se što više voze stare šklopocije, koje su sigurno u proseku i manje bezbedne, više zagađuju itd. Ako hoćemo da se približavamo EU i njihovom standardu, razmišljanju i načinu života, ovo nije put. Socijalni program se spovodi drugačije a ne kroz registraciju.
Takođe treba imati u vidu da se sveukupno država NEĆE odreći para koje su se slivale u budžet po osnovi registracije, pa će sigurno samo manjini biti nešto jeftinije a većini manje ili više skuplje!
Tako da je ovo obično mazanje očiju i promena da se u zbiru ustvari još više uzme od naroda. Živi bili pa videli, voleo bih da nisam u pravu...
Imam los predosjecaj povodom ovoga.Drzava ovo ne radi zbog naroda nego zbog sebe,moje misljenje je da su vlasnici auta sa motorima od 0.9l do 1.7l najveci gubitnici u ovoj prici,za njih ce registracija biti puno skuplja nego sto je sada, za motore od 1.7l do 2.0l nece biti promjene ili ce biti mizerne a za ove jace osjetno jeftinije.Ja sam za to da ovaj stari zakon ostane na snazi jer ovaj novi sto nam pripremaju bice jos gori od ovoga trenutnog.Kada oni za polaganje tramvaja,za licencu kojom mozes da upravljas tramvajem traze 1000e I niko ti ne garantuje posao a to u Srbiji mozes raditi samo u jednom gradu i u jednoj firmi!!!Vlasnike vozila na tng su isto olesili od zivota,svake godine neki novi atest izmisle em sto plin na pumpama ima totalno nerealnu cijenu...
Daj Boze da grijesim za ovu registraciju.
Imajuci u vidu "postenje" nasih politicara, namestice oni neku zavrzlamu da na "za nase dobro" opeljese. Mozda uvedu obracun po vrednosti, ali ce onda sigurno povecati ekolosku taksu kako bi kompenzovali situaciju koju je Miki spomenuo- da registracija za starija vozila bude jeftinija. Licno, pretpostavljam da ce nam predstaviti "Carevo novo odelo".
Patriotska obaveza svih nas je da hranimo našu državu. Ako treba, i mi i naša deca da smo gladni, ali ne i ona ...
Ekološka taksa u državi gde je prosečna starost automobila 16 godina i gde ljudi rade za 200-300e prosečno je čist hohštapleraj.
Vrednost je jedini parametar sa kojim nema greške.
Ne menjaju oni ovo što su dobri, već su videli da nema naplate ili je jako slaba, iznad 2,0.
Pametnije bi im bilo da budu jeftine registracije za sve, jer bi mnogo više uzeli na gorivu, nego da se prave pametni pa nema ni na jednoj ni na drugoj strani.
Kao što rekoh, samo za godinu dana je 2 milijarde din država kratka raznim mućkama na koje su sami primorali ljude.
A za godinu dana država prihoduje 130 milijardi din od goriva, 8 od registracija i 3 od komunalne takse.
Dovoljan pokazatelj koji je odnos registracija i komunalna taksa, ni 3 puta.
Ali tako i treba, kad su alavi.
A sta ce auto nekom ko ne ume da zaradi vise od 200e mesecno? I odakle mu auto? Mislim, kako je sa 200 (ili 300) evra mesecno uspeo da prezivi i izdvoji za auto, pa makar i 16 godina star i ako je vec uspeo od cega kupuje gorivo i kako ga registruje, ma kolika bila registracija.
Sto se tice obracuna po vrednosti, nadrljace oni koji imaju nove luksuzne automobile ispod 2000ccm. A posebno u bliskoj buducnosti, posto ce svi automobili do 50-60.000e vrednosti imati manje od 2 litra zapremine. Ne kazem da to nije bolje od dosadasnjeg nacina, vec hocu da kazem da ce opet biti onih koji ce kukati za starim.
Oni koji su imali jeftine male automobile od 1000-1600ccm, verovatno nece nista ni osetiti - ni na gore, ni na dole...
Naravno da treba da se odere na ekolosku taksu....jer ako bude samo porez po vrednosti, onda ce stari dizeli od preko 3L koji nas truju a imaju vrednost za oporezivanje NULA (ili nesto malo iznad nule) da nam se krvi napiju.
Mislim da bi trebalo da na trecinu davanja utice vrednost auta, a na druge dve trecine ostali faktori (masa auta, ekologija, .....), jer kad je u pitanju vrednost auta, porez na auto se vec plati putem PDV-a. Registracija bi trebalo da regulise odrzavanje puteva, parking prostora i ekologiju, a tu su glavni faktori velicina, masa i potrosnja (zagadjenje) odredjenog auta...Evo pre neki dan, stojim na semaforu iza neke Opel Ascone ili sta je vec bilo (nisam dobro video od crnog dima), kad se upalilo zeleno na semaforu, meni se u autu pred ocima upalilo "crno"...malo mi otvoren jedan prozor, a na zadnjem sedistu sestricina od 4 godine. Ja da sam zakon i vlast, po kratkom postupku bih ga zaustavio, izbacio iz auta, oduzeo auto, napisao kaznu, pa me zabole da li ima 200 ili 2000 evra platu.
Da ne budem porgresno shvacen po pitanju nekih stavova, nemam nista ni protiv koga licno.
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/ministarstvo-finansija-pogresno-ste-shvatili-porez-na-automobile-ipak-po-kubikazi/05ewtwm
:)))
Verujte nama a ne sebi. :)
Pišaju po narodu.
Ko hoće nek plaća harač. :)
Najjači komentar :
"Zoki : Vidi se da smo vekovima bili pod Turcima, takvi su nam i nameti. Dimnica, harač, mirija i paušal, pa Građani izvolite, ali mi uzimamo koliko nam treba u svakom slučaju..."
P.S. Juče je Vujović izjavio da je 2,2 motor najefikasniji i da troši 6 litara, a 1990ccm troši 20 litara.
Takvi nama pišu zakone, šta drugo očekivati od njih.
Važno da nosi naočare da izgleda kao da je pametan.
Biće verovatno više kategorija, nekima će biti manje, recimo pomenutim 2,2 a nekima više.
Oni iovako svi voze nove od 2,0 ili 2,2 vredne 50-60 hiljada, pa da ne plaćaju skupu reg za 2,2...
A i mora neko ovo da plati :
http://www.blic.rs/zabava/vesti/spektakl-na-bagdali-vladika-i-pet-svestenika-vencali-gasicevog-sina/c79k81w
Nema ovde da se ispita odakle keramičaru.
A možda je bilo i klečećih novinarki, ko zna...
Samo pišaj po narodu...