home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Znate već da od 1. novembra vozači u Srbiji moraju na svojim vozilima da imaju sve četiri zimske gume ukoliko na kolovozu ima snega, leda ili poledica. Da li znate koliko te gume koštaju?

Iako zimske gume nisu obavezne od 1. novembra do 1. aprila ako nema snega, leda ili poledice, stručnjaci upozoravaju da su performanse letnjih guma neogovarajuće po hladnom i vlažnom vremenu, i da ih svakako treba zameniti.

Kazne za korišćenje letnjih umesto zimskih guma se kreću od 6.000 do 20.000 dinara, dok su za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara.

Nove zimske gume se mogu kupiti za 4.000 dinara

Na tržištu postoji veliki izbor, od najjeftinijih domaćih, do najskupljih uvoznih, pa se u zavisnosti od proizvođača i veličine cene kreću od 4.000 do 18.000 dinara.

Za "punto klasik", koji je kod nas najvoženiji auto, jedna zimska guma košta 3.850 dinara, a montaža iste 350, što znači da bi ukupan trošak zamene pneumatika bio 16.800 dinara.

Vozač 'škode' za zamenu sve četiri gume trebalo da izdvoji minimum 32.000 dinara.

Prosečni troškovi montaže, demontaže i balansiranja guma su oko 500 dinara.

I letnje gume mogu imati šaru dubine četiri milimetara, ali...

Letnje gume nemaju ista stvojstva kao zimske gume, niti lamelice koje treba da prikupe što veću količinu snega, s obzirom na to da sneg najbolje prijanja uz sneg i tada je znatno kraći zautavni put prilikom kočenja.

Takođe, član 113 Zakon o bezbednosti saobraćaj kaže da je potrebno izdvojiti do 20.000 dinara ukoliko se koriste letnje umesto zimskih guma, dok vozač izazove udes sa vozilom koje ima letnje gume može dobiti kaznu i do 45 dana zatvora. Kazna za lance za sneg je 3.000 dinara.

Osim toga, i gorivo može značajno da se uštedeti korišćenjem zimskih guma tokom zimskog perioda. 

Izvor: Mondo.rs



čitanja : 1432



Komentari

Ja vec montirao Tigar Wintera 205/55 R16, sa balansiranjem i hotelom za letnje gume, akcijska cena - samo 22 000 din!

Autor carobnjak 01 Nov 2016, 15:24

Ja sam hteo da kupim Tigar Winteru, medjutim kad sam otišao do njih ispao - Taurus. Rekoh, ajde daj već kad sam ovde... 4 nove zimske 195/ 55/ R15 sa montažom i balansiranjem 21.000 din.

Autor ja 01 Nov 2016, 16:04

Kupio sa zimske za "fiću", ali mi je nekako žao što umesto njih ipak nisam kupio neke all-seasons ili M. Crossclimate, jer su dva seta nepotrebna i bacanje para ako ne živite negde "blizu planine", tj. negde gde su češći uslovi snega ili leda na kolovozu.
Realno, tih eventualnih par dana pod snegom, mogu da vozim i samo MTB umesto kola ...

Autor moron 01 Nov 2016, 16:41

Ja sam malo gledao testove, deluje mi najbolji odnos dobijeno-ulozeno Barum Polaris 3, 205-55-16 sa montiranjem za 30.000.

Autor Petar 01 Nov 2016, 17:57

Ovi sa ciframa od 4 hiljade, to najjeftinija dimenzija.
Ima test zimskih u novom autobildu.
moron
Ne valjaju te ni zimi ni leti...
Tj gore zimi...
2 kompleta najbolje rešenje.

Autor P1 01 Nov 2016, 18:05

Stavio sam na caletovog Saicenta dve nove Save Eskimo S3 13-ce,sa sve montazom 8200rsd. tri godine garancije.Imao sam davno Eskimo S2 I bio sam zadovoljan sa njima,bolja od Wintere deset puta,Wintera nema nikakvo drzanje na snijegu,ranije stari stavio nove Winterine,ma ne moze da krene na ravnom slajfa kao ljetna,zaletim ga pred uspon ona proklize u brdu I stanem u sred brda sa gajnc novom gumom,jos ga " varam " na volanu ma nema sanse ona nece da se lijepi za snijeg ma mozes raditi sta hoces, o stajanju da ne govorim,ako me ne zaustavi neka hrpa snijega sa strane nadrljo sam,bolju prohodnost imam sa sleperom nego sa Winterom,guma ne vrijedi ni jednog jedinog dinara.Ova Eskimo S3 je kao nesto jos poboljsana u odnosu na S2.Idem u Krajinu jos malo a tamo imam odlican poligon za testiranje pa cu da vidim jesam li se zajebo,mislim jesam li starog zeznuo hihi...

Autor Renault Terminator 01 Nov 2016, 19:19

19:19
Lupaš ko otvoren prozor.
Kakve su to "gajnc" nove gume ? :)))

Autor P1 01 Nov 2016, 19:39

P1 18:05
Za vožnju po nekoj "ravnoj čaršiji", verujem da je ta CrossClimate potpuno "zadovoljavajuća".

Renault Terminator 19:19

Imao sam prilike da se dobro uglavim u snegu sa Winterom, ali, ne mogu da garantujem da bi druga guma tu bolje prošla.

Uglavljivao sam se, uostalom, i sa Alpinom A4, sa "čarapama", pa čak i sa "lancima".

Od svih "pomagala", "čarape" ta sneg su "zakon". Lako se stave. lako skinu, ne tresu, a pomoći će u 90% problematičnih situacija. U onih 10% će lanac možda da pomogne. A možda i neće, već ćete samo da "spalite kvačilo".
Mrzim lance, mada sam ih bezbroj puta stavljao i skidao ( i nije problem "na slepo" da to odradim ), uglavljen u snegu, na debelom minusu, u sred noći, klečeći pored točka, smrznut kao ona stvar ...

Autor moron 01 Nov 2016, 20:47

moron
Bogami se nisu nešto proslavile po snegu (CC).
U pravu si ovo za zimske i komparaciju.
Srećom nikad nisam montirao pomoćna sredstva, za lance sigurno ne bi imao živaca.

Autor P1 01 Nov 2016, 20:56

P1 20:56
"Koga su zmije grizle, i guštera se boji". Treba da vidiš šta sve stavim u kola kada krećem "na planinu". Znači, "pola garaže". Ne samo "čarape" za sneg, već dva para lanaca (dešavalo mi se da pukne, a na planini ti onda "dobri ljudi" naplate zamenske kao da su od zlata), pored obične lampe, i "rudarsku lampu" (za čelo), dobre radne rukavice, podlogu za klečanje, kamašne, sajlu za vuču "pod mus", a ako je Thule na krovu - dve lopate (inače samo jednu ), dodatnu obuću i odeću "pod rukom" ...
Znao sam se tako "ujebati" na snegu, posebno na Durmitoru, mada sam bio zavejan i u Bugarskoj, na Goliji, biti "živ zakopan" ...
Suština je da, ako nisi dobro opremljen i dobro uvežban (za lance i baš hladne neprijatnosti), čovek treba da izbegava nesreću i opasne situacije. A sa CrossClimate neće ni doći u napast da ode u neke divlje uslove :)

Autor moron 01 Nov 2016, 21:18

moron
Ima li mesta za putnike u tako napunjenom autu ? :)
Tebi bi dobro došao neki awd.
Testiraću CC gume, pa ti javim.
Ili ako budeš hteo, prodji pa da se sam uveriš. :)
One su za ono što si opisao, inače računati na njih kao na zimske, ja se ne bi usudio.

Autor P1 01 Nov 2016, 21:21

Kleber zimske, topla preporuka :)

Autor NemanjaBB 01 Nov 2016, 21:29

P1
Sa AWD sam više puta ostao "uglavljen" nego sa "običnim kolima":) AWD je kod mene stvarao osećaj "nadmoćnosti", kao da možeš sve po snegu i/ili "terenu". A mo'š "onu stvar".
Taj problem u glavi nikada nisam prevazišao.
Možda bih danas i mogao da se ponašam "odgovorno", da koristim 4WD samo kada je to zaista nužno, ko zna, "ostavio sam AWD" pre 12 godina.
Ali, generalno, zbog 2 ili 3% upotrebe/potrebe AWD-a, mislim da je suludo voziti AWD preostalih 97-98%

Autor moron 01 Nov 2016, 21:38

U vezi Eskima , jednom ih imao i nikad više.
Jedino gdje je dobra je snijeg , stvarno dobro grabi , ali realno u godini takvih uslova ne bude ne više od 10 dana , a na svemu su ostalom užas , posebno na mokrom kad se temperature dignu iznad 10°
Sad već petu sezonu imam Alpin i mogu reći da vrijedi svaku paru a najvažnije , što kroz godine ne gubi svojstva značajno , za razliku od gore pomenutog Eskima , taj jel vidi temperature u plusu počne se deformisati da iduću zimu nisu nizašta.
Eskima imati , ali montirati samo kad je snijeg , jel okopni , odma' sa auta skidati , onda ga nema boljeg ;)

Autor Đorđe 01 Nov 2016, 21:44

"Osim toga, i gorivo može značajno da se uštedeti korišćenjem zimskih guma tokom zimskog perioda"

Kojom logikom je ovaj pametolog izvukao ovu računicu?
Kako guma sa većim koeficijentom trenja (zimska vs ljetna) može manje trošiti?
Pa sve "eko" gume imaju lošiju trakciju u odnosu na standardne upravo što je korficijent trenja manji kojom se smanjuju otpori kotrljanja a samim tim i potrošnja smanjuje...

Al' nema veze nek' se piše (lupa)

Autor Đorđe 01 Nov 2016, 21:59

moron
Haha, tom analogijom, ti bi se najmanje zaglavljivao sa rwd. :)
Inače fenomen nadmoćnosti nije samo kod tebe u slučaju, to je generalno pravilo.
Djordje
Pa gde ćeš sa zimskim preko 10 stepeni, ali ok.
Zanimljivo da su A3 loše prolazile na testovima, A4 bolje mada bi ja pre uzeo druge.
Conti, Dunlop...
Najvažnije kod zimske da je dobra po snegu.
A tu čak "lošije" firme pobedjuju "jake", a "jake" dobijaju po mokrom, suvom...

Autor P1 01 Nov 2016, 22:22

Djordje

Ja sam Eskimo S2 koristio cetri godine,samo zimi naravno,jeste se sara stanjila,em toliko vremena,em sve ukupno vozena je mnogo vise po suvom i vlaznom kolovozu nego po snijegu ali nista drasticno i radikalno kao sto cujem od mnogih da su imali taj problem brze potrosnje Eskima.Meni je na kraju izbacio kvrgu sa strane i pri brzinama od oko 100km/h poceo da stvara vibracije.Al cetri zime su izdrzale za te pare svaka joj cast.Imao sam I Alpin 3,najjaca zimska guma,nemam ni jednu zamjeku,vrijedi svake pare.

Autor Renault Terminator 02 Nov 2016, 05:41

Pit , u periodu kad su namontirane zimske gume , realno imaš više dana kad je temperatura iznad 10° nego sniježnih dana , realno.
Uostalom koliko snijega bude na cesti , ponašanje gume na snijegu mi je na zadnjem mijestu.
Definitivno kod gume, bilo zimske , bilo ljetne , najvažnije je ponašanje na mokrom (kočenje,ležanje...)

Autor Đorđe 02 Nov 2016, 10:57