home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Polovni automobili

U Srbiju je u periodu januar-oktobar 2019. godine uvezeno 97.751 polovnih automobila, što je za oko 16.000 vozila više nego nego prethodne godine, a najviše iz Nemačke 59 odsto, Francuske 20 odsto i Italije osam odsto, pokazuje istraživanje portala „Polovni automobili“.

Kako prenosi Tanjug, najtraženiji automobili na tom sajtu bili su sa cenom od 1.000 do 2.000 evra. Cene su bile ujednačene tokom cele godine, a za kupovinu „polovnjaka“ građani uglavnom izdvoje na stranu do 5.000 evra.

Prilikom odabira automobila većina se rukovodi motom – „Nemac je ‘nemac'“, pa nemački automobili već godinama zauzimaju prvih pet mesta na listi najprodavanijih: prvi je Folksvagen, a slede Audi, BMW, Opel i Mercedes.

Drugu godinu zaredom najtraženiji model na sajtu „Polovni automobili“ je Audi A4, a odmah iza njega Audi A6, zatim BMW „trojka“, a na četvrtom mestu je ponovo igrač iz VW grupacije – Golf.

Ekologija i najava zabrane uvoza pojedinih kategorija vozila, kako se navodi, obeležili su tržište polovnih automobila u 2019. godini.

U prvi mah govorilo se o zabrani uvoza vozila koja imaju Euro 3 i Euro 4 motore, zatim da bi mogao biti zabranjen uvoz svih vozila starijih od 10 godina. Ipak, pred kraj godine stigao je nešto ublaženiji stav na tu temu u vidu najave da će biti zabranjen samo uvoz vozila sa Euro 3 motorima i to najverovatnije tek od 2021. godine.

Javnost je dodatno uzburkalo podsećanje da će od jula 2021. godine količina štetnih materija u izduvnim gasovima biti uslov za prolaz tehničkog pregleda i procene da bi čak i do milion vozila moglo da ostane neregistrovano.

Među ključnim faktorima prilikom odabira automobila jeste svakako cena, pa se samim tim postavlja pitanje kako su sve te najave uticale na cene „polovnjaka“. Analiza pokazuje da tržište na te najave nije reagovalo i da su oscilacije gotovo minimalne. Tokom čitave godine prosečna cena automobila u zavisnosti od Euro standarda motora bila je: za Euro 3 – 2.200 evra, Euro 4 – 4.150 evra, Euro 5 – 8.900 evra i Euro 6 – 18.750 evra.

Čak 73 odsto uvezenih automobila su dizelaši i oni su u proseku bili za oko 25 odsto skuplji od benzinaca.

Što se tiče potražnje, posetioci sajta „Polovni automobili“ najviše su bili zainteresovani za automobile u vrednosti od 1.000 do 2.000 evra, čak 26 odsto njih je pretraživalo automobile u tom cenovnom rangu. Iza njih su oni sa cenom od 2.000 do 3.000 evra (19 odsto), a zatim automobili čija je cena bila između 3.000 i 5.000 evra (15 odsto).

Dizelaši su i dalje najpopularniji i već godinama drže prvo mesto.

Čak 45 odsto posetilaca sajta tražilo je automobil na to gorivo. Interesovanje za benzincima od 28 odsto je na istom nivou kao prošle godine, dok je zainteresovanost za automobile koji imaju ugrađen gas nešto manje i palo je sa 22 odsto na 18 odsto.

Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje je slabo interesovanje.

Što se tiče kubikaže, godinama su stvari nepromenjene i ubedljivo najviše se traže automobili sa motorom do 2.000 kubika. Sve dok bude postojao tzv. porez na luksuz, odnosno znatno skuplja registracija za kola sa motorom zapremine veće od 2.0 litra, teško da se može očekivati za njih veće interesovanje vozača, ocenjuje se u informaciji ovog portala.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do oktobra ove godine uvezen je 97.751 automobil, dok je u istom periodu 2018. uvezeno 81.796 „polovnjaka“.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 367



Komentari