home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ekskluzivni distributer i serviser švedskog Saaba za našu zemlju, AUTOSAB BG d.o.o. (Stevana Prvovenčanog 28, Beograd, tel.011/3974-289 i 3974-749, www.saab.co.yu) počeo je sa prodajom specijalne edicije modela 9-3, nazvanog 9-3 Turbo X. Ovaj model pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6 turbo benzinca, koji umesto standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je pogon na sva četiri točka (Saabov XWD sistem integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom, koji raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog zadnjeg točka). Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela 9-3, u Saabu su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za to se brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija 19-inčni), nešto agresivniji aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana unutrašnjost. Saab 9-3 Turbo X je dostupan dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična limuzina (Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi). Limuzinu u Srbiji treba platiti 56.500 evra, a karavan 58.000 evra (cene su sa PDV-om).






Na nedavno završenom BG CAR SHOW-u, Jeep je domaćoj publici prikazao i novu generaciju svog modela Cherokee (u Americi je promovisan još prošle godine, a tamo se prodaje kao Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je, između ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje vešanje), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II pogon na sva četiri točka i unapređenu bezbednost (ABS, EBD, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri kočenju, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese). Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom dužinom istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju prednosti jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Najzanimljiviji motor je 2,8 litarski common-rail dizel sa DPF filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i 460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni manuelni menjač i 5-stepeni automatik, dok se uz 3,7 litarski V6 benzinac dobija samo četvorostepeni automatski menjač. U Srbiju je prvo stigao Cherokee sa dizel motorom, koji sa opremom Sport košta 34.810, a sa opremom Limited 37.760 evra (cene su sa PDV-om).

 



Jedan od zanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u jeste i druga generacija Renaultovog gradskog modela Twingo, koji je inače premijerno predstavljen još pre tačno godinu dana na salonu automobila u Ženevi, dok su ga specijalizovani automobilski novinari vozili sredinom prošle godine na prezentaciji u Sloveniji. Naravno, Slovenija nije slučajno pala na pamet Renaultovim marketinškim stručnjacima, već je razlog veoma jednostavan. Novi Twingo se naime i proizvodi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu gde su se nekada sklapali i legendarni Renault 4 i Renault 5. Inače, prva generacija Twinga je od aprila 1993. našla preko 2,4 miliona kupaca, od toga u Francuskoj naravno najviše (preko milion), u Nemačkoj oko pola miliona i u Italiji oko 300.000. Novi model se prilično razlikuje od istoimenog prethodnika, kako dizajnerski, tako i dimenzijama i motorizacijom. Izgled više nije onako monovolumenski kao kod starog modela, dok su same linije karoserije, naročito one napred, povučene oštrije u odnosu na prethodnika. Taj isti prednji deo je dobio i novi oblik prednjih svetlosnih grupa koje su sada daleko veće i naravno više u aktuelnom Renaultovom korporativnom looku. Sve u svemu, novi Twingo izgleda prilično dinamično i mladalački, a to je verovatno i bio cilj Renaultovih dizajnera. Dužina novog Twinga iznosi 3600 mm (170 više od starog), širina 1654, visina 1470 dok je međuosovinsko rastojanje 2367 mm. Povećane dimenzije kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku, koji zahvaljujući kliznim zadnjim sedištima (pomeraju se uzdužno za 220 mm) ima od 165 do 285 litara zapremine, a kada se obore i pomenuta zadnja sedišta, dobija se veoma upotrebljivih 959 litara. Jedna od karakeristika novog Twinga su i brojne ostave i otvori za odlaganje sitnica po kabini, čija ukupna zapremina iznosi nešto preko 27 litara. Novi Twingo se u Srbiji nudi u 4 verzije opreme : Access, Expression, Dynamique i GT, a paleta motora obuhvata četiri agregata; 3 benzinca i jedan dizelaš. Osnovni je 1,2 litarski benzinac (tačnije od 1149 ccm) sa 43kW/60KS i 93Nm, sledi ga 1,2 16v sa 55kW/75KS i 107Nm, a paletu benzinaca zaokružuje sportski 1,2 litarski turbo agregat sa 74kW/100KS i 145Nm, koji pokreće GT model. Prvi put se se ispod haube Twinga našao i dizel motor; u ovom slučaju 1,5 litarski dCi sa 47kW/65KS i 160Nm. Najslabiji Twingo benzinac od 60KS stiže do 154 km/h i ubrzava do 100 km/h za 15 sekundi, onaj od 75KS postiže 170 km/h i ubrzava do stotke za 12 sekundi, dok dizelaš ima maksimalnu brzinu od 164 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 14,9 sekundi. Twingo GT postiže maksimalnih 189 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 9,8 sekundi. Svi motori zadovoljavaju Euro4 standard, dok je emisija CO2 kod benzinskih motora ispod 140 grama po kilometru a kod dizelaša samo 113 g/km. Prosečna potrošnja dizelaša (naravno po fabričkim podacima) iznosi 4,3 litra na 100 km, benzinac sa 60 konja se zadovoljava sa 5,6 l, model sa 75KS sa 5,7 l, a sportski GT sa 100 konja treba 5,9 litara na svakih 100 km. Bezbednost je kategorija kojoj Renault tradicionalno poklanja ogromnu pažnju pa ni novi Twingo nije nikakav izuzetak. Pored čvrste konstrukcije same karoserije, svaki Twingo ima standardno u opremi ABS i EBA (pomoć pri kočenju) sisteme, kao i frontalne vazdušne jastuke. Osnovni Twingo (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Access) u Srbiji košta 9274 evra (sa PDV-om), bazni model sa benzincem od 75KS (1,2 16v i opremom Expression) staje 11.084 evra, dizel verzija Twingo 1,5 dCi košta od 12.923 evra pa naviše, dok je najskuplji sportski Twingo GT sa 100KS, koji treba platiti 14.129 evra.



Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a (počinje danas i traje do 19. marta) jeste i ova trovratna verzija Kijinog Ceeda, nazvana pro_ceed. Posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, pro_ceed predstavlja treću karoserijsku varijantu ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). pro_ceed je duži (+ 15 mm) i niži (- 30 mm) u odnosu na verziju sa petora vrata, a kako fabrika naglašava u press saopštenju "donosi više stila u evropski C segment" i nudi kupcima "senzacionalni izgled sa istinskim sportskim osećajem u vožnji, uz zadržavanje praktičnosti i funkcionalnosti popularnog Ceeda sa petora vrata." Inače, pro_ceed se bazira na istoimenom konceptu sa salona automobila u Parizu 2006. godine, a za izgled se pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Sa dužinom od 4250 mm, širinom 1790 mm, visinom 1450 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2650 mm), pro_ceed uprkos svom sportskijem izgledu i manjoj visini, nudi dovoljno veliki prostor za putnike kao i izdašan prtljažnik (340 litara osnovne konfiguracije, sa preklopljenom klupom raste na 210 litara, zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40), dok je ulazak na zadnja sedišta olakšan vratima, koja se otvaraju pod uglom od 70 stepeni i koja su za 276 mm duža u odnosu na prednja vrata Ceeda sa petora vrata. pro_ceed ima modifikovan prednji deo i potpuno novi zadnji kraj (novi C stub, zadnji bočni prozor, krovni spojler, svetla, vrata prtljažnika), koji je mnoge podsetio na Audi A3. Novi pro_ceed pokreću sledeći motori : benzinci od 1,4 L (109KS) 1,6 L (126KS) i 2,0 litre (143KS), kao i CRDi dizelaši 1,6 L (u verzijama sa 90 i 115KS) i 2,0 L (140 KS). Osnovni pro_ceed (1,4 L benzinac i oprema LX Cool) u Srbiji sa promotivnim popustom treba platiti 13.490 evra sa PDV-om. Već i taj osnovni model ima zaista bogatu opremu koja, između ostalog, obuhvata frontalne vazdušne jastuke, bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, imobilizator, ručni klima uređaj, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje, radio, CD, MP3 audio sistem sa 4 zvučnika, putni računar, el. pokretanje prednjih stakala, zadnji krovni spojler, tonirana stakla, točkove od 15 inča i garanciju u trajanju od sedam godina (uz doplatu od 1500 evra dobija se i 4-stepeni automatski menjač kod benzinaca od 1,6 i 2,0 i kod 1,6 litarskog dizelaša sa 115KS). Zastupnik ovih korejskih automobila u Srbiji je firma Kia Auto d.o.o., a njihov zvaničan sajt je www.kia.co.yu




Zastupnik Hyundaija za Srbiju, Hyundai Auto Beograd d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), juče je i zvanično domaćoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Kupcima u Srbiji će u početku na rapolaganju biti verzije sa tri paketa opreme (Time, Trend i Taboo), jednim benzinskim i jednim dizel motorom : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija na raspolaganju je i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Najjeftinija varijanta koja stiže sa paketom opreme Time i 1,1 litarskim benzinskim motorom, sa carinom i PDV-om u Srbiji košta 8.390 evra u dinarskoj protivvrednosti. Treba napomenuti i da je taj osnovni paket opreme prilično bogat pa tako sadrži ABS, Brake Booster, prednje i zadnje disk kočnice, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, podešavanje nagiba stuba upravljača po visini, centralno zaključavanje, elektronsku blokadu paljenja motora, podešavanje nivoa osvetljenja instrumenata, podešavanje nagiba svetlosnog snopa glavnih svetala, predopremu za radio sa dva zvučnika i krovnom antenom, tonirana stakla, prednje i zadnje zavesice, zadnja svetla za maglu, naslone za glavu na prednjim sedištima koji su podesivi po visini, 3 naslona za glavu na zadnjoj klupi podesiva po visini, pojaseve na prednjim sedištima sa električnim predzatezačima, standardizovane kopče za dečije sedište (ISO FIX), 60:40 preklopiva zadnja sedišta, svetlo u prtljažniku, čelične felge 4.0 B x 13", pneumatike 155/70 R13. Inače, Hyundai Auto Beograd d.o.o. će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.



Novi Renault Clio karavan (negde kao Grandtour, Clio Sport Tourer ili prosto Clio Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je zahvaljujući domaćem uvozniku (www.renault.co.yu) ovaj francuski novitet dostupan i našim kupcima. Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP crash testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Grandtour pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Grandtour "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako i Clio Grandtour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Najjeftiniji Clio karavan u Srbiji je verzija sa 1,2 litarskim benzincem od 75KS i paketom opreme Access, koji treba platiti 13.298 evra (sa PDV-om), dok osnovni 1,5 litarski dCi dizelaš sa 70KS u Srbiji košta 15.790 evra.



Volkswagen je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu promovisao svoj prvi kompaktni SUV model Tiguan, koji će domaći uvoznik ovog nemačkog proizvođača (firma Porsche SCG, internet : www.volkswagen.co.yu) zvanično našoj javnosti predstaviti na predstojećoj manifestaciji BG Car Show II (održava se od 13. do 19. marta na Beogradskom Sajmu). Da sprema ovakav model, nemački proizvođač je najavio još krajem 2006. godine na salonu u Los Anđelesu, i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih modela ovog segmenta, pa možda čak i neke poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene. Iako spoljašnjim izgledom asocira na Touareg, unutrašnjost je praktično preuzeta od VW CrossGolfa, tačnije ista je instrument tabla, centralna konzola, slična je i ponuda prostora za putnke, kao i prostora za prtljag. Sada postaje mnogo jasnije zašto pomenuti CrossGolf nema verziju sa pogonom na svim točkovima. Da je ima, ne bi ni postojala potreba za modelom kao što je Tiguan. VW Tiguan se inače bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osigurava elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 metra, dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640. Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka koji uliva poverenje sam po sebi), jesu i motori. VW  u Tiguan ugrađuje tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motori su zapremine 2,0 litra, a razvijaju snagu od 103kW/140KS, odnosno 125kW/170KS. Već od 1750 o/min. razvijaju 320 (slabija verzija), odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovi TDI motori već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS, 125kW/170KS i 147kW/200KS. Težina novog SUV-a se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije, a nude se tri verzije, nazvane Trend&Fun, Trend&Field i Trend&Style, dok ponuda menjača obuhvata 6-stepeni automatik i 6-stepeni manuelni. Potvrda kvaliteta novog nemačkog kompaktnog SUV-a stigla je nedavno i od nezavisne organizacije Euro NCAP, koja sprovodi crash testove bezbednosti. Naime, Tiguan je u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradio svih 5 zvezdica, 4 zvezdice za sigurnost dece i 2 zvezdice za zaštitu pešaka. Cene u Srbiji izgledaju ovako : najjeftniji je Tiguan sa 1,4 TSI motorom od 150KS, manuelnim menjačem sa 6 stepeni u Trend&Fun verziji za koji treba odvojiti 26.883 evra (sa PDV-om). Osnovni benzinac sa 170KS košta 27.749 evra, a 2,0 TSI od 200KS staje 30.307 evra. Najjeftiniji dizelaš je model 2,0 TDI sa 140KS, koji u osnovnoj verziji košta 28.961 evro, a osnovni 2,0 TDI sa 170KS treba platiti 31.520 evra. Svi modeli u standardnoj opremi imaju ABS, ESP, ASR, EDS, EDTC sa asistencijom pri kočenju, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, sistem vazdušnih zavesa za vozača i suvozača (uključujući prednje bočne vazdušne jastuke), Climatronic digitalnu klimu, točkove od 16 inča, Bord kompjuter "Plus", pogon na sve točkove, daljinsko centralno zaključavanje, elektromehanički, progresivni sistem upravljanja...




Izvor : www.b92.net

Verano Motors (Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094-500, www.verano.co.yu), generalni uvoznik i distributer Peugeota, 1. marta je započeo sajamsku akciju kojom će biti obuhvaćeni najpopularniji modeli sa znakom lava. Do početka Sajma popusti će važiti u svim prodajnim salonima kompanije Verano Motors i kod ovlašćenih dilera. Tokom Sajma automobila, koji ove godine počinje 13. marta, a završava se 19. marta 2008. godine, potencijalni vlasnici će se o popustima informisati na štandu kompanije Verano Motors.
Peugeot 107 1.0 sa 68 KS i nivoom opreme 1 moći će se kupiti po ceni od 8.830 evra. Peugeot 206 ONE LINE 1,4 E sa 75 KS, u sajamskoj ponudi sa popustom koštaće 11.490 evra, dok za drugog predstavnika ove game – model Peugeot 206 Sedan 1.4 od 75KS treba izdvojiti 10.990 evra. Peugeot 206 će u URBAN 1.4E verziji sa 75KS zainteresovanim, potencijalnim vlasnicima biti na raspolaganju po ceni od 12.490 evra. Peugeot 307 u 1.6 OXYGO varijanti sa 110KS prodavaće se po „sajamskoj“ ceni od 14.990 evra. Peugeot 407, auto za menadžere i poslovne ljude, biće dostupan po ceni od 19.990 evra, i to model 407 1.8E Confort Pack. Ove godine kupce očekuju i povoljniji uslovi finansiranja.



Zastupnik korejskog Hyundaija za našu zemlju, Hyundai Auto d.o.o. (Beograd, Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274, 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu), počeo je sa novom akcijom u kojoj se kupcima malog gradskog modela Atos (cena od 7399 evra sa PDV-om, pa naviše) odobrava ne samo standardna garancija na vozilo u trajanju od pet godina (ili 100.000 km), već i 5 godina besplatnog redovnog servisiranja. Sem toga, uz svaki kupljeni Atos se na poklon dobija i radio/CD/MP3 uređaj i metalik boja.



Povodom predstojećeg salona automobila u Beogradu (pod nazivom BG Car Show 02), koji se ove godine održava od 13. do 19. marta 2008., uvoznik Volkswagenovih automobila za Srbiju, firma Porsche SCG (www.volkswagen.co.yu), od 25. februara i pod sloganom S-Sajam kreće sa novom kampanjom tokom koje će za sve modele u svojoj ponudi odobravati popust u iznosu od 5% (uz dodatnih 2% ukoliko se vozilo kupuje preko Porsche Mobilitija). Na ovogodišnjem BG Car Showu izlagaće oba beogradska Volkswagen dilera – Porsche Sever (Zrenjaninski put 11, tel. 011/2075-610) i Autokomerc Komision (Oblakovska bb, tel. 011/3060-400). Na štandu, koji se tradicionalno nalazi na istom mestu u Areni hale 1, biće izloženo 9 automobila: Polo, Golf, Golf Variant, Passat, Touran, Eos, Touareg i premijerno model Tiguan, i to u obe verzije kao Sport&Style i Track &Field. Tiguan kao novi model na našem tržištu jedini ne podleže kupovini putem sajamskog popusta. Sajamski uslovi prodaje vozila čitave VW game (osim dakle Tiguana) traju do 25. marta i važe kod svih ovlašćenih Volkswagen dilera u Srbiji.



Uvoznik Forda za našu zemlju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel. 011/20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) organizovao je 20. februara srpsku prezentaciju detaljno restilizovanog Forda Focus, koji je inače premijerno predstavljen još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle nešto više od tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Od jednog prilično neupadljivog  Focusa dobijen je daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga za to pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim sedištima i za dva odrasla putnika. Prvoklasne vozne osobine koje su proslavile Focus prisutne su i u obnovljenom modelu, odnosno Focus još uvek postavlja merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i celokupnog užitka u vožnji. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema, tačnije benzinci (zapremine od 1,4 do 2,5 litra) imaju snagu u rasponu od 80 do 225KS, dok TDCi dizelaši, zapremine od 1,6 do 2,0 litra, razvijaju  između 90 i 136KS. Kao i do sada, Focus će se nuditi u verzijama hatchback (sa troja i petora vrata), karavan i limuzina (kasnije stiže i Coupe-Cabriolet varijanta). Posebnu pažnju zaslužuje sportska ST varijanta, koja sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero body paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim aluminijumskim točkovima veličine 18 inča i sa dva završetka izduvnog sistema. Focus ST pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po kilometru. Što se cena za obnovljeni Focus u Srbiji tiče, one su čak i nešto niže od prethodnog modela, što znači da osnovni Focus (1,4 litarski benzinac sa 80KS,  sa troja vrata i opremom Trend) košta 15.600 evra sa PDV-om (110 evra manje od ranije redovne cene), dok najjeftiniji dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS i Trend paketom, sada ima cenu od 17.600 evra (ranije 17.870 evra).



Pet meseci posle zvanične prezentacije na salonu automobila u Frankfurtu, novi Suzuki Splash stiže i na naše tržište. Tačnije, cena za bazni model 1.0 GLX + (sa trocilindričnim 1,0 litarskim benzincem od 65 konja) u Srbiji iznosi 12.200 evra sa PDV-om. Splash inače predstavlja plod zajedničke saradnje ove japanske fabrike i Opela, koji svoju verziju ovog malog gradskog automobila prodaje kao Opel Agilu. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju ovog mikrovena od Opelovog, pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku (koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika), kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki dizajn Splasha opisuje kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash je dugačak 3715 mm, širok 1680 mm, a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. Splash pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h (troši 5,2 litra benzina na 100 km), veći četvorocilindrični benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi, dostiže 174 km/h, troši 5,6 litra benzina), dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši nešto više od 4 litre dizela na 100 km). Standardno se ugrađuje ručni menjač sa 5 stepeni, dok je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Sve ono što važi za novu Agilu, važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu, a povećana dužina i širina (u odnosu na prethodni Suzuki Wagon R) pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila). U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati sa 178 na svih 918 litara, a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Splash se proizvodi u susednoj Mađarskoj, dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.

VIDEO : Suzuki Splash




Kompanija Ehom Auto iz Beograda je postala novi član prodajno-servisne mreže za automobile japanskog Subarua u našoj zemlji. Njihov prodajno-servisni centar se nalazi u ulici Svetog Nikole 43 (bivša Baje Sekulića), a prostire sa na oko 3000 metara kvadratnih (od toga 1600 m2 je zatvoreni prostor). U prodajnom salonu će biti izloženi modeli nove Subaru Impreze, o kojoj možete više pročitati OVDE. Inače, ovlašćeni distributer Subaru automobila u Srbiji je firma Nicos C. Kattamis (S&M) Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel. 011/3650-083, www.subaruserbia.com), a pored Ehom Auta, ova japanska marka kod nas ima još dva dilera. To su Graditelj d.o.o. u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400, www.graditelj-group.com) i Čurćić d.o.o. u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222).



Početak ove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu, a to se pre svega odnosi na automobile sa lagera i proizvedene 2007. godine.  

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) spustio je cene svih Alfinih modela iz 2007. godine, pa je tako recimo Alfa 147 1,9 JTD na popustu od 2800 evra (sada košta 21.299 evra), Alfa 159 3,2 JTS je na sniženju od 3186 evra i staje 41.949 evra, dok je Alfa Spider jeftinija za skoro 2400 evra i košta 42.352 umesto 44.722 evra.

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Legend i Civic sedan popust iznosi 3%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 5%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

FORD : Generalni uvoznik Forda za našu zemlju (firma Grand Motors, tel. 011/20 90 600, internet : www.ford.co.yu) trenutno domaćim kupcima nudi Fiestu sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 80KS, petora vrata i bogatim paketom opreme, koja se prodaje po posebnoj ceni od 12.990 evra sa PDV-om. U opremi se, između ostalog, nalaze klima uređaj, ABS, svetla za maglu, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo upravljač, alu točkovi od 15 inča, el. podizači stakala, centralno daljinsko zaključavanje, radio CD/MP3 i metalik boja. Kupac, koji se odluči da ovu Fiestu kupi na operativni lizing, od S Leasinga će na poklon dobiti kasko osiguranje za sve vreme trajanja otplate automobila. U ponudi su i Ford Focus 1,6 i Focus 1,6 TDCi, koji se sa bogatom opremom (klima, prednji i bočni vazdušni jastuci, ABS sa EBD, putni kompjuter, elektro paket, svetla za maglu, R/CD+ 6 zvučnika, alu felne od 16 inča, metalik boja) nude po ceni od 14.990, odnosno 16.490 evra sa PDV-om. Treba reći da je količina ovih Focusa ograničena, ali je isporuka odmah.

CHEVROLET : Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Lacetti dizel, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom od 120KS staje 15.340 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Od 11. februara, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskoh automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom kreće sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. Najvažnija novina je da će visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, moći da iznosi 100% plate. Kupac takođe dobija i besplatno kasko osiguarnje za prve tri godine otplate.

ZASTAVA : Za sva putnička vozila iz proizvodnog programa Zastava u primeni je komercijalni popust od 10% na fabričku cenu vozila. Popust važi za sve vidove prodaje: avansne i gotovinske uplate, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje od 03.02.2008.godine.

PEUGEOT : I dalje su u ponudi modeli Peugeot 307 1,6 D.SIGN i 307 1,6E OXYGO sa specijalnim paketima opreme koji donose uštedu od 2000 evra, dok je Peugeot 307 HDi jeftiniji za 1000 evra. I za manji Peugeot 207 važi posebna ponuda. Naime, tokom trajanja ove ponude model 207 Trendy 1,4E se nudi po izuzetnim uslovima uz mesečnu ratu od 191 evro, učešće je 20%, a period otplate traje 84 meseca. Peugeot 207 Trendy 1,4 E karakteriše i izuzetna oprema : klima uređaj, radio CD, ABS, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan, kodirani ključ, centralna brava, board kompjuter, metalik boja, 5 vrata, el. podizači prednjih stakala i svetla za maglu. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). 

FIAT : Na popustu u iznosu od 5% su modeli Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic (svi automobili su proizvedeni 2007. godine). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta Automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/30 10 603, internet: www.deltaauto.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za ograničenu količinu modela Suzuki Ignis 1,3 2WD u iznosu od 1928 evra (sada košta 11.800 evra), kao i za SX4 Sedan proizveden 2007., koji sada staje 16.390 evra, umesto redovnih 17.200 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) daje popust na Pajero iz 2007. godine u iznosu od 3500 evra.

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji umesto 13.700, treba platiti 11.770 evra sa PDV. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak PJ Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Taka osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, staje 9561 evra, dok za ostale Škodine modele popust iznosi 7,5 odsto.

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se Micra nudi sa popustom od 500 evra, Note je jeftiniji za 1250 evra, Tiida za 1000 evra, a za terenac Pathfinder sniženje iznosi 4000 evra (svi su iz 2007. godine). Ovde i informacija da je od nedavno u prodaji i Nissan Tiida u obliku klasične limuzine, koja je za 360 evra skluplja od hatchback varijante sa petora vrata. Osnovna Tiida sedan sa 1,6 litarskim benzincem i 110KS u Srbiji košta 16.250 evra, a bazni dizelaš 1,5 dCi sa 105KS staje 18.575 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger za 5%. Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger.

VOLKSWAGEN : Tokom nove prodajne kampanje koja traje do 25. februara, naš uvoznik Volkswagenovih automobila (firma Porsche SCG) uz svaki kupljeni Polo ili Golf, poklanja 4 zimske gume sa alu felnama i metalik boju. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu  

BMW : Prilikom kupovine BMW-a X3 2,0d sa 177KS (košta 39.880 evra sa PDV-om) na poklon se dobija automatski menjač. Zastupnik ove bavarske marke za Srbiju je kompanija Delta Motors, Beograd, Kralja Milana 31a, tel. 011/ 36 40 351, internet: www.bmw.co.yu

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke (godište 2007.), pa tako sniženje za Rio iznosi do 2700 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens za 2000, Magentis 2,0 CRDi staje 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.

HYUNDAI : I zastupnik ovog korejskog proizvođača (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274 i 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele iz 2007. godine sa popustom. Tako su modeli Atos, Getz i Accent na popustu od 500 do 1250 evra (recimo Accent 1,4 je jeftiniji 1000 evra), Hyundai Coupe treba platiti 1000 evra manje, novi i30 je takođe jeftiniji za 1000 evra (ali samo verzije sa bogatijim paketima opreme), Sonata 2,0 sada košta 22.190 evra (sniženje od 2000 evra), dok je Santa Fe 2,2 CRDI sada moguće kupiti za 29.990 evra (verzija sa prednjim pogonom), odnosno za 31.388 evra (varijanta sa pogonom na sva četiri točka). Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

DACIA : Kupovinom Logana proizvedenog prošle godine ostvaruje se ušteda od 390 evra, odnosno bazni Logan košta 7250 evra sa PDV-om. Uvoznik je firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111).   



Marketinški koncept Volkswagena, koji je u 2007-oj preko slogana VW Live bio vezan za muziku, u 2008-oj vezuje se za Rečnik. Svaka kampanja, promotivni materijal, promocija, biće predstavljena u jednoj ključnoj reči koja će imati svoje objašnjenje. Porsche SCG će uskoro promovisati novi rečnik Volkswagena koje će važiti u 2008. godini. Ove godine Volkswagen će imati 8 prodajnih kampanja, učestvovaće na BG car Show na Beogradskom sajmu, promovisaće novi model Tiguan u martu, kao i modele Passat Coupe i dugo očekivani Scirocco u drugoj polovini godine. Krajem 2008. očekuje se dolazak novog Golfa. Prva prodajna kampanja ove godine zove se Zima. Uz svaki kupljeni Polo ili Golf, dobijaju se 4 zimske gume sa alu felnama i besplatna metalik boja. Ova kampanja će trajati do 25. februara. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu