home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Gorivo na pumpama u Srbiji pojeftiniće od subote za 0,9 odsto, što je u proseku za oko 60 para po litru, izjavio je u petak pomoćnik ministra trgovine, turizma i usluga Srđan Srećković.
On je agenciji Beta kazao da je pojeftinjenje naftnih derivata posledica pada cene sirove nafte za 1,6 odsto i uticaće na smanjenje januarske inflacije za 0,1 odsto. Litar BMB i MB od 95 oktana koštaju od subote 78,80, dizel D 2 je 64,40, a litar evro dizela 69,60.
Poslednja promena cene goriva na pumpama u Srbiji bila je 9. decembra prošle godine, kada su naftni derivati poskupeli za oko 80 para po litru. 
 
izvor : Vecernje Novosti 




 

Toliko dugo najavljivani i zeljno iscekivani kineski Geely CK, pao je na supertestu naseg auto casopisa Turbo ! Pre nego sto prenesemo ceo tekst iz novogodisnjeg broja "Turba" cisto da podsetimo koliko je je taj Geely CK napravio pometnju na nasem malom auto trzistu pre svega najavljenom cenom od samo 6990 evra za osnovnu varijantu. Naime za te pare (sa placenim PDV-om da ne bude zabune !) najosnovniji CK nudi airbag za vozaca, klimu, servo, kompletan elektro paket, radio kasetofon, metalik boju i jos i jos. Auto je najavljen kao ozbiljna konkurencija Dacii Logan, Zastavi 10, Zastavi Floridi In sa PSA motorom i drugima.Ali ocigledno da dobra oprema i povoljna cena ipak nisu pomogli Geely-u CK na visemesecnom supertestu. I druga nasa auto revija; SAT Plus je najavila supertest ovog Geely-a ali iako je auto uvrsten u njihovu supertest flotu, jos nije poceo taj test. U medjuvremenu je i uvoznik East Motors, ocigledno zbog velikog interesovanja, nekorektno najavio i povecanje cene na 7500 evra !! Uglavnom evo teksta iz Turba sa naslovom " Ambicije bez pokrica " pa zakljucite da li se isplati davati pare na ovog "kineza".

"Prvi automobil koji je nagovestio ozbiljniji dolazak kineskih vozila na nase trziste, privukao je paznju pre svega cenom, ali i korektnim izgledom. Detaljnije upoznavanje s Geelyem CK, ipak pokazuje i drugu ( tamniju ) stranu medalje.

Presudan faktor prilikom odluke o kupovini novog automobila na ovim prostorima je cena. S toga i ne cudi cinjenica da se veliki broj zainteresovanih za takvu investiciju obradovao najavi dolaska kineskih proizvodjaca na nase trziste. Roba sa Dalekog istoka slovi za prilicno jeftinu, tako da se-udoasadasnjoj praksi-artiklima iz Kine mnogo toga oprastalo pod parolom "koliko para-toliko muzike". Poslovni ljudi, koji su vestinu proizvodnje i prodaje robe razradjivali stotinama godina, nisu mnogo pametovali i "izmisljali toplu vodu", vec su se latili posla koji ce sirokim narodnim masama omoguciti da bez veceg naprezanja dodju do novog automobila. Uostalom, izjava prvog coveka Geely-a-Li Sufua, da ova fabrika tezi dostizanju obima proizvodnje koja ce pokriti 75 % svetskih potreba za putnickim vozilima ( cilj je izjednacavanje s produkcijom fabrike "Vanhu" koja pokriva 75 % trzista upaljaca na planeti ) dovoljno goori sama za sebe !! Jedan od aduta za dostizanje cilja je i model CK, automobil B segmenta s klasicnom troprostornom karoserijom. Kako bi konacna cena proizvoda bila u okvirima platezne moci vecine Kineza, Afrikanaca, siromasnijih stanovnika amerike i Kanade ali i zitelja jugoistocnog Balkana, "razvojni tim" se fokusirao da sto bolje prekopira postojeca resenja svetskih proizvodjaca. Za Kineze, nista neobicno. Dizajneri su uzor nasli u Mercedesu ( prednji deo vozila ) i Toyoti Corolli s klasicnim prtljaznikom ( bokovi i zadnji deo ). S te strane, slobodno se moze reci da su u Geely-u napravili dobar posao. Gotovo svi koji su imali prilike da vide CK bili su pozitivno iznenadjeni opstim izgledom ovog automobila. " Mehanicari " su detaljno preradili sklopove s Daihatsua Charade, aktuelnog pocetkom devedesetih godina proslog veka. Zbog toga je na adresu kineske fabrike stigla tuzba iz Toyote (vlasnika Daihatsua) s odstetnim zahtevom od 1,7 miliona dolara. Sklop koji su Kinezi veoma dobro napravili je sistem oslanjanja: nezavisno vesanje na sva cetiri tocka pruza sasvim pristojan nivo udobnosti-u granicama koje dopusta (za klasu prosecno) medjuosovinsko rastojanje od 2434mm. Visoka ocena moze se dodeliti i zaduzenima za opremanje Geely-a. Vec osnovni paket predvidjen za nase trziste sadrzi gotovo sve sto je prosecnom korisniku zaista neophodno. Tu su elektricni servo upravljaca, klima, kompletan elektro paket, koji ukljucuje daljinsko centralno zakljucavanje i sekvencijalne podizace prozora u svim vratima, svetla za maglu napred i nazad, radio kasetofon s 4 zvucnika ( ali i ocajnim prijemom radio signala ), dva vazdusna jastuka... Velicina prtljaznog prostora i komfor putnicke kabine u potpunosti izlazi u susret potrebama prosecne cetvoroclane porodice, koja bez vecih problema sa Geely-em CK moze poci i na godisnji odmor. Shodno cenovnoj kategoriji, sedista su solidno profilisana ali tvrdoca ispune nije najbolje odabrana. Posle par stotina prevezinih kilometra pojavljuju se bol u butinama i ledjima a na oko i dodir prijatna tkanina kojom su oblozena sedista zbog velikog procenta sintetickih vlakana prisutnih u njoj izaziva prekomerno znojenje. Vozacima natprosecne visine moze zasmetati i cinjenica da se prednja sedista ne mogu dovoljno daleko pomaci unazad. Po toj osnovi najvise profitiraju putnici na zadnjim sedistima. Oni imaju dovoljno mesta i adekvatno dimenzionisane naslone koji dopiru skoro do vratne regije.

Losa zavrsna obrada moze se uociti, pre svega, na 2 detalja : jedan je veoma jeftina i "isposcena" plastika od koje je napravljen prednji panel, dok je drugi podrhatvanje sva tri ogledala-ne samo u praznom hodu vec i tokom voznje. Geely CK ima odredjeni broj konstrukcionih promasaja, medju kojima se istice lose resen sistem za dolivanje goriva. Klasicno resenje s cevima savijenim u blagom luku (od mesta za utakanje do rezervoara) zamenjeno je jeftinijim i laksim za proizvodnju-kutijastim profilima postavljenim pod nezgodnim uglom. Zbog toga je dolivanje goriva u CK mucan posao, kome treba posvetiti dosta paznje i vremena. U suprotnom, sledi prolivanje benzina na sve strane. Prvo zahladjenje i povecanje vlaznosti vazduha, donelo je jos jedno razocarenje. Sistem za ventilaciju uopste nije dorastao zadatku: stakla nije moguce odmagliti cak ni posle duze voznje sa zagrejanim motorom ! Lek je ukljucivanje klima uredjaja ili cesto brisanje prozora (s unutrasnje strane) krpom.

Najveci nedostatak Geely-a CK ( i u ovom momentu nepremostiva prepreka za start u Evropi) njegov je pogonski sklop. Izuzetno los raspored snage i obrtnog momenta zahteva izrazito tesku nogu na "gasu" da bi se izvukle kakve-takve performanse. U nizim rezimima CK je inertno vozilo bez ikakvih brzinskih aspiracija. Ni prenosni odnosi u menjacu nisu adekvatno proracunati, tako da je zelja konstruktora za dostizanjem sto niza potrosnje (produzavanjem brzina) dovela do efekta bumeranga; konzumacija benzina ne samo da nije smanjena vec je dostigla neoprostivo visok nivo, bez ikakvih rezultata na polju ubrzanja, elasticnosti pa i maksimalne brzine. Osim toga zvucna izolacija je za svaku kritiku, tako da voznja u rezimima vecim od 2000-2500 obrtaja (oko 100 km/h) postaje pravi teror za usi. To, medjutim, ima i svojih po bezbednost pozitivnih strana. Kineski auto ne moze se, naime, pohvaliti dobrim kocnicama ( a ni pneumaticima ) tako da voznja s manjim brzinskim prosecima omogucava prihvatljiv zaustavni put.Kocni sistem se, treba i to reci, od prvog dana ponasao kao da je vreme za zamenu diskova odnosno dobosa. Neravnomerno hvatanje i trzaji pri kocenju neprijatnost su na koju se, jednostavno, moralo navici. Poverenje ne ulivaju ni prilicno lagana i tanka vrata koja se, ruku na srce, zatvaraju veoma dobro.

Prvi nezavisni proizvodjac automobila u Kini, ujedno i jedan od najmladjih, definitivno ima potencijala. Model CK, iako se u maticnoj zemlji prodaje vec 2 godine, jps uvek boluje od brojnih decjih bolesti. Ni "vakcina" u vidu preuzimanja odbacene tehnologije renomiranih proizvodjaca ocigledno nije dovela do zeljenog ishoda, tako da ce nekadasnji proizvodjac isparivaca za frizidere, dekorativnih tkanina, delova i kompletnih skutera morati ozbiljnije da se pozabavi usavrsavanjem automobilskih vestina. Narocito ako zele da se uhvate u kostac s fabrikama koje nude modele tzv. ekonomske klase (Dacia i Lada na prvom mestu). Dobra volja, svakako, postoji ali za dostizanje zacrtanih ciljeva potrebno je daleko vise. O ekoloskim standardima da i ne govorimo. Geely CK, naime, jos nema verifikovan ni Euro 3 standard.

OCENA : Koncepcija Geely-a CK je prilicno dobra, a paket standardne opreme veoma dobar. Najvece mane ovog automobila su losa zavrsna obrada, pre svega u okviru enterijera, i neadekvtna mehanika koja ne uliva narocito poverenje. Potrosnja goriva je za svaku kritiku, tako da jedino (prvobitno) najavljena cena zasluzuje usklicnik. Ukoliko, pak, i na tom planu dodje do korekcija ( o cemu je vec bilo reci u poslednje vreme od strane uvoznika East motorsa) isplativost nabavke Geely-a CK se ozbiljno dovodi u pitanje. Pogotovo, ako se imaju u vidu izuzetno kratki servisni intervali i, shodno tome, uvecani troskovi odrzavanja. Sve to, naravno, pod uslovom da se u dogledno vreme ovaj auto pojavi na nasem trzistu jer za sada ne ispunjava ni minimum uslova po pitanju ekoloskih standarda."

To je bio ceo tekst iz "Turba" o Geely-u CK, a posebno su u okvire teksta izdvojeni podaci o motoru, potrosnji, bezbednosti i servisnim intervencijama ( citaj kvarovima) tokom supertesta. O tome sad sledi skracena verzija.

Dakle motor je zapremine 1342 ccm, zvanicno ima 63KW(86KS) ali su u Turbu na "Dajna-dzet" uredjaju utvrdili da ima ustvari samo 56,5KW(77KS) sto je skoro 10 konja ili 11,1 % manje od deklarisane snage !! Osim toga i raspored je veoma los; najcesce korisceni rezimi izmedju 1800 i 3000 obrtaja rezultiraju snagom od 20 do 40 konja. Najveci obrtni moment je 110Nm kod izuzetno visokih 5200 o/min. Fabrika navodi da ovaj motor jos nema Euro 3 deklaraciju pa tako za sada ne moze u prodaju u Evropi a ni kod  nas ( usput i u nasoj zemlji svi novi uvezeni automobili od 1.4. ove godine moraju da ispunjavaju Euro 4 norme). CK ubrzava veoma tromo a po fabrickim podacima do 120 km/h ( ne navodi se ubrzanje do stotke !?) mu treba vecnost od 35 sekundi a maksimum mu je brzina od 150 km/h. Za to krivicu dobrim delom nosi i los menjac, koji ima veoma dugacko proracunate prenosne odnose, a uz to je i neprecizan i ima tendenciju ispadanja iz pojedinih brzina-narocito druge.

Sada malo o bezbednosti. Organizacija EuroNCAP koja vrsi ispitivanje bezbednosti vozila, jos nije dobila CK na test ali neke nezavisne organizacije obavile nezvanicene testove s cijim rezultatima se kineska fabrika ni u kom slucaju ne moze pohvaliti. Ipak ostaje da Geely dobijehomologaciju i da se ispitivanje bezbednosti obavi u zvanicnim institucijama.

Potrosnja goriva-za razliku od evropskih i japanskih motora slicne zapremine, Geely trosi veoma mnogo.Fabrika navodi izmedju 6,5 i 8 litara u proseku ali je to u praksi veoma tesko ostvariti. Minimalna potrosnja koju su u Turbu ostvarili tokom celog supertesta bila je 7 litara a maksimum u uslovima gradske voznje-11,8 litara ! Prosek celog testa iznosi-prosecno 9,62 litra, sto je za ovu klasu poprilicno. Pretvoreno u novac 1 km puta kosta 7,561 dinar, po ceni bezolovnog benzina (na kraju supertesta), od 78,6 dinara.

I jos malo o servisnim intervencijama tokom supertesta. Geely predvidja redovne posete servisu svakih 5000 km a kako prodaja jos nije pocela tako ni cene odrzavanja jos nisu formirane. Posle prvih 105 km i prvi problem. Otkazao je klima uredjaj jer je doslo do prekida kontakta na hladnim lemovima prekidaca za aktiviranje klime. Vec na 220 kilometru a posle i na 305-om, problemi sa blokiranjem kocnice zadnjeg levog tocka. Sajla "rucne" postavljena je tako da se njena povratna opruga veoma lako uplete s oprugom za vracanje kocnih papucica iz radne u normalnu poziciju. Problem je resen postavljanjem zicanog granicnika-nacin koga bi se tesko dosetili serviseri na Zapadu. Ovi detalji dovoljno ilustruju cinjenicu da je zavrsna obrada na veoma niskom nivou.

A sada najlepse za kraj ovog teksta. U "Turbu" napominju da bi spisak problema, nesumnjivo, bio daleko veci da uvoznik nije odlucio da vozilo, (pazite sad ovo !) POVUCE SA SUPERTESTA pre dogovorenog roka ( umesto standardnih 6 meseci vozili su ga samo 3 meseca ). Zasto-pa nije tesko zakljuciti !! 

 

 (Dalje)

Posle osvajanja titule AutoBest 2007, koju dodeljuju auto novinari iz centalne i  istocne Evrope tj. zemalja sa trzistima u razvoju ( o cemu smo vec pisali ), Opelova Corsa 4. generacije je dobila jos jedno vredno priznanje odnosno prestiznu titulu auto godine u Srbiji za 2007.godinu. Ziri, sastavlen od 6 nasih auto novinara u organizaciji Asocijacije automobilskih novinara (AAN) izabrao je, i to veoma ubedljivo sa 51 bodom, Opel adut u B segmentu za najboljeg a titulu ce nositi sve do 31.12. naredne godine. Drugo mesto u konkurenciji ukupno 12 automobila osvojio je evropski auto godine Ford S-MAX ( 20 bodova ), a trece Toyotin RAV4 (16 bodova). Na zacelju su se nasli Fiat Grande Punto i Honda Civic. Tako smo samo nekoliko dana pre zavrsetka ove godine konacno i mi dobili auto godine a titulu Corsa preuzima od dosadasnjeg laureata Toyote Yaris. Doduse Yaris je nosio titulu automobila godine u bivsoj SCG a Corsa tako postaje prvi automobil u istoriji sa titulom auta godine u Srbiji.



Tokom 2006. Zastava je prodala 14060 vozila ali je proizvela 10250. Nesto nije u redu sa njihovom matematikom? Ne. Sve se razjasni kada se dodaju automobili proizvedeni prosle godine ( oko 1150 ) i 3060 Zastava 10 koje jos uvek stizu iz Italije a od juna sledece godine i konacno iz Kragujevca. Za sledecu 2007. u Kragujevcu planiraju proizvodnju 17500 vozila a od toga svih 4000 komada Zastave 10, koja ce se izvoziti i u susedne zemlje kao sto su Bugarska, BiH, Rumunija, Hrvatska i druge. Iz Zastave najavljuju i novi ugovor sa Fiatom o proizvodnji jos jednog novog modela u Zastavi ali se ne precizira kog. Mozda nova Fiat Linea?



Tokom 2006. godine Toyota je u Srbiji prodala 1650 vozila sto je povecanje od 35% u odnosu na proslu godinu. Najznacajniji za ovaj uspeh su novi model Yarisa i RAV4. Prvi cini svih 30% ukupne prodaje a drugi oko 15%. U Toyoti za narednu godinu planiraju prodaju 1850 automobila a da bi u tome uspeli najavljuju pocetak prodaje nekoliko novih modela medju kojima su najznacajniji novi Auris i nova Corolla. Auris se ocekuje negde oko salona automobila u Beogradu, dakle krajem marta naredne godine a Corolla ( u pocetku samo kao sedan ) u maju 2007. Najavljuje se i obnovljeni model Corolla Verso. Na slici nova Corolla.



Nas Beogradski Salon automobila odrzace se, kao sto se vidi vec iz naslova, od 22. marta do 1. aprila naredne godine i to pod pokroviteljstvom organizacije OICA   (medjunarodno udruzenje konstrukora automobila) u cijem se zvanicnom kalendaru i nalazi. Kako se nas salon odrzava odmah posle onog poznatijeg u Zenevi (6.-18.mart) ocekuje se repriza najvaznijih svetskih premijera sto ce jos vise povecati ionako veliko interesovanje i izlagaca i posetilaca.



Nova godina samo sto nije a oni koji su cekali sa kupovinom automobila, racunajuci na velike popuste, docekali su svojih 5 minuta, pardon jos 3 radna dana do isteka ove godine do kada nasi zastupnici odobravaju zaista primamljive popuste. Na prvom mestu je ponuda Honde. Pored Accorda sa popustom od 1150 eura za osnovnu verziju Comfort sa 155KS i koji jos traje, sada je aktuelan "stari" model CRV, koji zbog smene generacija, odnosno dolaska novog modela, kosta manje za citavih 4000 eura ! Dakle kod nas jos aktuelni model umesto 33800 kosta samo 29800 eura sa PDV-om. Radi se o 2,2 litarskoj dizel ES verziji sa 140KS dok najjvetiniji 2,0 litarski benzinac zapada sada 26800 eura.

Nova ponuda stize i iz Porschea SCG. Kod kupovine Audija A6 zastupnik poklanja koristan poklon u vidu kompleta zimskih guma uz posebnu ponudu za kupovinu tog modela preko Porschea leasing cime se stedi 4000 eura. Isti uvoznik i za modele Seata odobrava popust od 6% ali samo za automobile sa lagera. I jos iz Porschea SCG ponuda za Porsche Cayenne S koji mozete pazariti za 4 do 7 % jevtinije, zavisno od verzije. Kako osnovna verzija tog Cayenna zapada 75100 eura, popust je stvarno veliki.

Popust od 5 % odobrava Skoda za skoro sve svoje modele kao i Chrysler ali samo za Sebring dok je za PT Cruiser odobren popust od 3 %.

Za Juznokorejske marke Chevrolet i Hyundai takodje se odobravaju primamljivi popusti. Chevrolet za Spark odobrava snizenje za okruglih 1000 eura, za Aveo 700 eura a za Lacetti svih 1500 eura. Treba napomenuti da ovi popusti vaze i tokom januara 2007. Hyundai-auto odobrava popuste za sve modele izuzev za Santa Fe pa tako najmanji Atos kosta 6999 eura sa PDV-om sto je 2193 eura manje od redovne cene. Accent 1,4 GL sada kosta 10999 eura sto je snizenje za 1500 eura u odnosu na punu cenu.

I za kraj jos jednom podsecamo da od nove godine Dacia Logan poskupljuje za 20% zbog uvodjenja carine na taj auto koja se dosad nije naplacivala zbog postojanja medjudrzavnog sporazuma Srbije i Rumunije. Kako Rumunija 1. januara ulazi u EU sporazum vise ne vazi pa Dacia poskupljuje za pomenuti iznos. Dakle preostaloje jos samo nekoliko dana za kupovinu Dacie po sadasnjim povoljnim cenama. Kako ce izgledati cene vidimo na primeru baznog, najjevtinijeg Logana, koji ce umesto sadasnjih 7000 kostati preko 8000 eura. Takodje od 1.1. 2007. Integra motors vise nece biti generalni zastupnik Dacie za nasu zemlju, vec je uvoz preuzeo direktno Renault a Integra motors postaje samo jedan od dilera za prodaju te marke u Srbiji. Na slici dosadasnji model Honde CRV na popustu.



U ovo predizborno vreme, sve je vise lepih obecanja vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama o pozitivnom resenju njihovog problema. Naime nas ministar za kapitalne investicije, Velimir Ilic opet je, u izjavi Tanjugu, podgrejao nade svih tih vlasnika (njih mozda i 100000) da ce za male pare resiti problem i crnogorske tablice zameniti za srpske. Kako kaze ministar njegovo ministarstvo je napravilo nacrt uredbe o preregistraciji tih vozila i sada se taj predlog nalazi na proceni nadleznih sluzbi. Nisu poznati detalji ali da podsetimo da je pomenuti ministar najavljivao preregistraciju uz simbolicnu taksu od 300 eura po vozilu. Sta ce biti od svega toga videcemo ali je vec krajnje vreme da neko presece i resi ovaj problem, koji se vuce godinama, pa kako god se zavrsilo.  



Novi Skodin MPV, Roomster, i zvanicno je pre nekoliko dana predstavljen na nasem trzistu u reziji generalnog uvoznika za Ceske automobile kod nas, firme AutoCacak. Ovo prostrano porodicno vozilo dimenzija DxSxV 4205mm x 1684mm x 1607mm i medjuosovinskog rastojanja od 2617mm pokrecu benzinski motori od 1198, 1390 i 1598 kubika sa snagom 47Kw(64KS), 63Kw(86KS) i 77Kw(105KS). Tu su i dizelasi od 1,4 i 1,9 litra. Manji 1,4 TDI se nudi u 2 verzije i to sa 51Kw(69KS) i jaci sa 59Kw(80KS). Veci dizelas 1,9 TDI raspolaze sa motorom od 1896 ccm i snagom od 77Kw(105KS). Jos nekoliko podataka o najosnovnijoj benzinskoj verziji 1,2 HTP. Tezina mu iznosi 1150kg a nosivost 515kg a do 100km/h ubrzava za 16,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 155km/h. Pri tome trosi prosecno (fabricki deklarisanih) 6,6 litara goriva na 100km puta. Najekonomicniji je naravno 1,4 TDI sa 59KW(80KS) koji prosecno guta tek 5,1 litar. Za sve Roomstere medjutim vazi zapremina tovarnog prostora od 450 litara odnosno svih 1780 kada se obori zadnja klupa sto je za 160 litara vise od Octavie Combi od koje Roomster ima i 4 centimetra duze medjuosovinsko rastojanje. Skuplje varijante Roomstera imaju i mogucnost pomeranja zadnje klupe po duzini za 150 mm. A sada cene koje najvise i zanimaju nase kupce. Najjevtiniji Roomster sa 1,2 HTP benzincem i osnovnim, baznim paketom opreme ( ABS, vazdusni jastuk za vozaca, servo volan, deljiva zadnja klupa, predoprema za radio i jos neke sitnice ) kosta 11900 eura sa PDV-om a najskuplji je 1,9 TDI sa paketom opreme Sport sa cenom od 19600 eura sa PDV-om. Telefon AutoCacka u Konjevicima kod Cacka je 032/303 525 a poslovnice na Novom Beogradu ( adresa Treci Bulevar 9a )  je  011/30 72 820. Internet adresa : http://www.autocacak.co.yu

 

Citroenov novitet koji je upravo zapoceo svoj zivot na nasem trzistu je novi MPV C4 Picasso. Rec je o automobilu gde je naglasak na recima komfor, prostranost, prakticnost i osvetljenost ( videcete i zasto). Auto je duzine 4,59 metra i visine 1,66 metar a namenjen je udobnom prevozu 7 putnika dok zapremina prtljaznika zavisi od rasporeda sedista. Osnovna velicina istog je 576 litara kada treci red sedista nije u funkciji a kada se obori i srednji red sedista prtljaznik ima svih 1951 litar. A sada o pomenutoj osvetljenosti. Povrsina vetrobrana naime iznosi 6,4 kvadratna metra pa zaklapa vertikalni ugao vidljivosti od 70 stepeni !! Treba reci da C4 Picasso nece zameniti Xsaru Picasso jer je od nje kudikamo veci ( u svim pravcima ), napredniji, komforniji, bezbedniji i naravno skuplji. Ugradjuju se benzinski motori od 1,8 i 2,0 litra sa 125 odnosno 143KS i dizelasi HDi od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 109 i 136KS. Cene se na nasem trzistu krecu od 22700 eura sa PDV-om za najjevtiniji benzinac sa osnovnim paketom opreme pa sve do skoro 32000 eura koliko zapada najskuplji dizelas sa automatskim menjacem i najbogatijem paketom opreme. Web prezentacija naseg uvoznika na : http://www.vitrogroup.co.yu

 



Pored popusta i poklona za Peugeote, Opele, Jeepove, Honde, Mitsubishije, Fordove, Mazde, Hyundai-e, o kojima smo pisali, i drugi domaci zastupnici i prodavci odobravaju prigodne novogodisnje popuste i poklone za kupovinu novih vozila. Idemo redom. Prvo Renault koji do kraja godine odobrava sledece popuste : 700 eura na Twingo, za Clio III, Modus i Thaliju po 1000 eura, za Kangoo i Clio II 1200 eura, Megane i Scenic su jevtiniji za 1500 a Laguna i Vel Satis za svih 2000 eura. Slede popusti iz Nissana takodje do 31.12. i to 300 eura za Micru, 500 za Note, 1230 za almeru, 1551 za X-trail, 1825 za Primeru, 2000 eura za Patrol, Navaru, Pathfinder i 350Z i 2500 eura za Murano.     
Porsche SCG do 31.12. za kupce modela Polo, Golf, Jetta i Passat i modele Seata, ciji je zastupnik takodje Porsche SCG, daruje poklone u vrednosti 500 eura u vidu zimskih guma, alu felni, krovnih nosaca ili uredjaja za navigaciju. To nije sve. Za dostavne modele Caddy i T5 do kraja godine vaze popusti od 2 % plus 3 % bonusa koji daje Porsche leasing za kupovinu na rate. Tako npr. T5 Transporter sa zapreminom tovarnog prostora od 5,8 kubika i nosivoscu od 1200 kg sa bogatom opremom staje 19217 eura sa carinom. Sada i ponuda iz Audija tacnije ponuda Porsche-a Beograd Ada. Do kraja godine, za ogranicen kontigent sa lagera, za modele A3, A3 Sportback i A4, vazi povoljni uslovi kupovine na lizing bez placanja kamate ! Tacnije svaki kupac ovih modela preko Porsche leasinga bice oslobodjen placanja kamate u periodu otplate koji traje 24 meseca uz ucesce od 35%. Porsche leasing kupce modela Audi A6 i Q7 oslobadja placanja administrativnih troskova za odobravanje kredita.            
A sad malo o Toyotinoj ponudi koja traje vec neko vreme. Ne radi se o popustima na automobile jer Toyota njih veoma retko odobrava ali do 29. decembra svi vlasnici Toyotinih vozila imaju mogucnost besplatnog pregleda u nekom od Toyotinih servisa a novi potencijalni kupci Toyote do istog datuma mogu prilikom kupovine neke Toyote dobiti popust na dodatnu opremu u proseku za 45%. Ta oprema moze biti navigacioni uredjaj, kompleti tockova sa zimskom gumama, nosaci za skije, bluetooth sistemi, predgrejac za motor, cija je funkcija da zagreje auto pre nego sto se u njega i udje i sl. 
Red je da pomenemo i nesto jevtinije automobile. Prvo o Ladi 1118 (Kalina) koja u firmi Manik iz Beograda (tel. 011/2084 300) umesto redovnih 8790 kosta 8490 eura, a Niva umesto 8400 sada zapada 8190 eura. Kia auto Beograd (tel. 011/316 69 04) prodavac korejske Kie, po povolnijim cenama nudi modele ove marke ali samo do kraja godine pa tako npr. najjevtiniji Rio kosta 9990 eura. I na kraju nasa Zastava nudi za novu Zastavu 10 specijalni praznicni popust do 29. decembra. Nekoliko korisnih telefona : za AKZ Vozdovac 011/2473 932 i ZP   Beograd 011/2754 163.  



Ukoliko vam je zapeo za oko neki od Mazdinih modela, obradovace vas da se Mazdini modeli do 31. decembra nude po povoljnijim cenama u okviru kampanje Best of Mazda 2006. Mazda3 i Mazda5 imaju za 700 eura nize cene a veci model Mazda6 treba paltiti manje za svih 1000 eura. Treba reci da sledeci Mazdini dileri po Srbiji ( AC Auto iz Zemuna, Profil internacional iz Beograda i Grand M iz Novog Sada) vam pre kupovine nude i probne voznje test vozilima da se lakse odlucite za kupovinu. Na slici Mazda5.



U Zastavi je potvrdjeno da je obezbedjen novac za transfer Fiatove opreme za sklapanje Punta, koja treba da stigne u Kragujevac do 10.januara sledece godine. Ako sve bude po planu, Zastava ce poceti sa proizvodnjom Punta odnosno Zastave 10, vec u junu naredne godine. Sama Zastava je prodajom nekih svojih preduzeca obezbedila oko 4,5 miliona eura za ovu opremu koju ce dobiti od italijanske firme Komau, zaduzene za transfer Fiatove opreme. Robotizovana linija za punktovanje sasije treba da stigne u Srbiju do kraja januara sledeceg meseca. Opremu ce do maja meseca u Zastavi zajednicki montirati italijanski i domaci strucnjaci s tim sto ce se istovremeno izvrsiti i modernizacija montazne trake sa koje ce silaziti Desetka. Medjutim Zastavi i pored obezbedjenih sredstava i dalje fali dodatnih 8 miliona eura za pomenutu modernizaciju proizvodnih traka, koje ce obezbediti do aprila sa privatizacijom fabrike Zastava specijalni automobili iz Sombora i jos nekih. Ako mozemo da verujemo ljudima iz Zastave, vlada Srbije nece investirati nista od potrebnih para vec ce Zastava sama sakupiti potrebnu sumu izmedju ostalog i uzimanjem kredita kod poslovnih banaka pri cemu se u Zastavi nadaju da ce vlada Srbije dati potrebne garancije za pomenute kredite. Ministar za privredu, Predrag Bubalo, potvrdjuje uveravanja iz Zastave i naglasava da vlada nece izdvojiti sredstva iz Fonda za razvoj, vec ce Zastava sama morati da obezbedi potrebni novac za opremu.



Kako Honda svuda u svetu ima svoje fanove, koji se okupljaju i razmenjuju informacije o automobilima ove marke, red je bio da se i u Srbiji osnuje klub ljubitelja i vlasnika ove marke. Tako vec nekoliko meseci u Beogradu postoji Honda klub Srbija ciji su clanovi vec organizovali nekoliko skupova na kojima su se okupili vlasnici i ljubitelji Honde iz nase zemlje. Godisnja clanarina iznosi 1800 dinara cime se clanovima obezbedjuju i odredjene beneficije tipa popusta pri nabavci delova i koriscenju usluga majstora. Clanovi kluba se okupljaju svake nedelje kod Sportskog centra Banjica. Vise na : www.hondaclub.co.yu

Izvor :AutoBild SCG



Tacno tako. Ko do kraja godine kupi neki od ovih korejskih automobila i pokaze dovoljno znanja moze se nadati glavnoj nagradi-Hyundaiju Atos. Naime svi kupci prilikom kupovine ucestvuju u kvizu iz podrucja automobilizma i naravno poznavanja Hyundaija, a deset najboljih ucesnika ulazi u finale gde pobednik naravno osvaja pomenuti Atos. 



Kod uvoznika Honde i Mitsubishija za nasu zemlju, Delta Auta odnosno Velauta traju popusti za modele Honda Accord i Mitsubishi Colt. Prvo Accord, koji sa popustom umesto 20650 eura, sada treba platiti vise nego prihvatljivih 19500 eura sa PDV-om. Rec je o limuzini srednje klase sa benzinskim 2,0 litarskim motorom sa 155KS i veoma dobrim  Comfort paketom opreme, koji ukljucuje, izmedju ostalog, 6 vazdusnih jastuka, ABS/EBD/BAS sisteme, dvozonsku automatsku klimu, servo, elektropaket, kodirani kljuc, metalik boju i drugo. Kod Mitsubishija na popustu je Colt u verziji sa 3 vrata i 1,1 L benzinskim motorom sa 75KS a koji umesto 12203 eura sada kosta 10990 eura sa PDV-om. Pritom auto u opremi sadrzi ABS, klimu, servo, frontalne vazdusne jastuke i sl. Na Colt Mitsubishi daje 3-godisnju garanciju plus 10 godina garancije protiv korozije i pride besplatnu pomoc na putu po bilo kom osnovu bilo gde kod nas i u Evropi.