home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Domaće tržište automobila je od pre nekoliko dana bogatije za nekoliko zaista zanimljivih automobila – novu Mazdu2, Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji, proterenski Renault Scenic Qonquest i ekonomičnu Daciu Logan sa snažnijom verzijom 1,5 litarskog dCi dizel motora.

Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a sada je ovaj novitet japanske marke konačno dostupan i našim kupcima (uvoznik Mazda-Profil Internacional, Beograd, Karađorđeva 13, tel.011/26-28-200, www.mazda-profil.co.yu). Ne samo dostupan, već i dostupniji. Naime, umesto 13.199 evra, koliko je koštala stara Mazda2, novi model u Srbiji treba platiti samo 10.399 evra sa PDV-om. Toliku cenu ima bazni model sa 1,3 litarskim benzincem od 75KS i CE paketom opreme. Taj bazni model u opremi ima ABS, EBD i EBA elektronske sisteme, servo volan, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu i kodirani ključ, ali nema klima uređaj. Najjeftinija Mazda2 sa klimom košta 11.899 evra sa PDV-om (model Mazda2 1,3i CE Pro). Inače, najskuplji je model Mazda2 1,5i GT sa motorom od 105KS, koji košta 16.599 evra (takođe sa PDV-om). Za sada se nude samo dva pomenuta benzinska motora od 1,3 i 1,5 litra zapremine sa 75 i 105KS, dok se dizelaš očekuje tek naredne godine. Nova Mazda2 za japanskog proizvođača ne predstavlja samo puku zamenu starog modela, jer prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što međutim predstavlja nemalo iznenađenje jeste činjenica da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime, dužina sada iznosi 3885 mm (-40 mm), visina 1475 mm (-70 mm), jedino je širina povećana za 15 mm, pa sada iznosi 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je međutim ostalo identično – 2490 mm. I prtljažnik je smanjen, i to sa 270 na 250 litara (sa oborenom zadnjom klupom 787 litara). Manja je i masa automobila (u proseku za 100 kg), što je uz poboljšanu aerodinamiku odgovorno za vrlo dobre vozne osobine i nisku potrošnju, dok se kabina odlikuje odličnom ergonimijom i komforom u vožnji. Garancija i dalje traje 3 godine ili 100.000 kilometra. I na kraju, nova Mazda2 se više ne proizvodi u Španiji kao dosad, već na Stari kontinent stiže iz fabrike u Japanu.

Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je još prošle godine na salonu automobila u Pekingu, a sada se konačno može kupiti i kod nas. Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante modela SX4 za 390 mm pa sada dostiže svih 4490 mm, uz zadržavanje istog međuosovinskog rastojanja od tačno 2500 mm. Jedini motor koji je zasad u ponudi, jeste 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS, a sa opremom GS (ABS, automatska klima, radio/CD/MP3, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači stakla) u Srbiji košta 18.200 evra sa PDV-om. Domaći uvoznik za Suzuki, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) za prvih 10 kupaca odobrava popust od 1000 evra, pa za njih cena ovog autombila iznosi 17.200 evra.

Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest, koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to zahvaljujući povišenom klirensom za 20 mm i većim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Sa ovim modelom Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran. Prodaja ovog Scenica je počela i u našoj zemlji, i to sa 1,6 litarskim benzincem od 110KS, kao i dva dCi dizelaša od 1,5 i 1,9 litara sa 105, odnosno 130KS. Osnovni benzinac kod naš košta 22.245 evra sa PDV-om, a bazni dizelaš sa 105KS treba platiti 23.900 evra. Uvoznik Renaulta za našu zemlju je firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.

 

U Srbiju je stigla i Dacia Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. I emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama. Cene su za 600 evra više u odnosu na slabiju verziju ovog agregata sa 70 konja, pa najjeftiniji Logan sa ovim motorom u limuzinskoj varijanti kod nas košta 12.168 evra sa PDV-om. I Daciu kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.      





Domaći uvoznik Nissana (Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111, www.nissan.co.yu) od nedavno domaćim kuipcima nudi dva nova modela ovog japanskog proizvođača. To su Nissan Tiida, automobil C segmenta i nova generacija SUV modela X-Trail.

Nissan je još u martu ove godine najavio skoru prodaju svog kompaktnog modela Tiida u Evropi, koji se već nekoliko godina nudi kupcima (kao Nissan Versa) u Japanu, Americi, Australiji i Kini, a sada je konačno stigao i u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno da Tiida neće osvajati kupce nekim "boli glava" dizajnom, već funkcionalnošću i prostranošću, kvalitetom, bogatom opremom i relativno pristupačnom cenom. Tiida se svojim dimenzijama gura u tzv. Golf klasu, a koliko će imati uspeha pokazaće vreme. Postoje dve karoserijske varijante : hatchback sa 5 vrata i klasična sedan verzija sa odvojenim gepekom i 4 vrata. Hatchback je dužine 4295 mm, a klasična limuzina sa 4 vrata ima 4474 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. Ista je i širina (1695 mm), kao i visina automobila (1535 mm). Tih 179 mm razlike u dužini limuzine u odnosu na hatchback primećuje se u prtljažniku, odnosno njegovoj veličini, koja u sedan verziji iznosi 500 litara, dok hatchback raspolaže sa samo 300 litara. Samo, jer tu zapreminu ima recimo i manja Škoda Fabia (sa 3,99 metra dužine). Ipak, nije sve tako crno jer Tiida hatchback ima kliznu zadnju klupu (pomera se napred/nazad za 240 mm) pa se zapremina gepeka može uvećati na 425 litara ali naravno nauštrb mesta na zadnoj klupi. Za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm (dakle kraći od Tiide) i ima volumen prtljažnika od 330 litara, Toyota Auris (4220 mm i 355 litara), a Opel Astra ima dužinu od 4250 mm i prtljažnik od 350 litara. Ovde ne treba zaboraviti i Fiatov novitet, model Linea, sa 4560 mm dužine i 500 litara u gepeku, a koji kod nas košta od 12.390 evra pa naviše. Toliko o nekim osnovnim brojkama, a da čujemo objašnjenje Nissana za ne baš atraktivan dizajn ovog modela. Po njihovim rečima : "ako se želi napraviti nešto novo ili radikalno, ponekad se možemo naći u opasnosti da izgubimo veliki broj potencijalnih kupaca, koji ne dele sa nama tu viziju. Zbog toga Tiida izgleda tako uzdržano jer nam je funkcionalnost bila važnija od estetske privlačnosti ". U principu veoma mudro jer je dovoljno podsetiti se negativnih iskustava upravo Nissanovog partnera, francuskog Renaulta, koji je doživeo tržišni debakl sa futurističkim modelom Avantime. Tiida će u Evropu stizati iz Nissanovih pogona u Meksiku, a planirana je godišnja prodaja od oko 30.000 primeraka. Novi Nissanov predstavnik u C segmentu popuniće rupu u evropskoj ponudi ove marke, tačnije Tiida će se ugnezditi između modela Note i Qashqai. Jednostavnije rečeno, Tiida je namenjena kupcima, koji su nekada kupovali Sunny i Almeru pa čak možda i Primeru. A takvi, ipak prednost daju kvalitetu, pouzdanosti, prostranosti, funkcionalnosti a ne estetskoj atraktivnosti, odnosno dizajnerskim eksperimentima. "Takvi" kupci imaju na raspolaganju 2 benzinska i jedan dizel motor. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara, raspolaže sa 81kW/110KS i 153Nm (186 km/h, ubrzanje do stotke za 11,1 sekundu), sledi ga benzinac od 1,8 litara sa 93kW/126KS i 173Nm (195 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde), a paletu agregata zaključuje 1,5 dCi dizelaš sa 78kW/105KS i 240Nm (186 km/h i ubrzanje od 11,3 sekunde). U osnovi veoma skromna paleta ali je skromna i potrošnja dizelaša od 5,2 litra goriva na 100 km. Benzinac sa 110 konja se zadovoljava sa 6,9 a snažniji od 126KS sa 7,8 litara goriva. U Nissanu predviđaju da će upravo na dizel verziju otpadati oko 50 % prodaje. Manji benzinac sa 110 konja serijski dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem, dok je automatik sa 4 brzine dostupan kao opcija. Snažniji benzinac i dizelaš serijski su upareni sa manuelnom 6-stepenom transmisijom. Aduti Tiide su i udobnost i komfor kao i par detalja, koji olakšavaju svakodnevno korišćenje ovog automobila. Recimo, vrata se otvaraju pod zaista velikim uglom pa je ulazak i izlazak iz vozila maksimalno olakšan. Dodajte tome sedišta šira od proseka ove klase, kao i kabinu dužu za 55 mm od VW Passata (!) i postaće jasno da Tiida nudi putnicima izuzetnu prostranost i ugodan boravak u kabini i tokom dužih putovanja. Tiida će se nuditi sa 3 paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna), a sve verzije serijski imaju ABS, EBD i BAS elektronske sisteme, klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, radio CD,  el. prednja i zadnja stakla, servo volan i centralnu bravu. Skuplji paketi sadrže i automatsku klimu, senzore za kišu i mrak, sedišta u kombinaciji koža/tkanina, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i sl. Najjeftinija Tiida u Srbiji košta 15.890 evra sa PDV-om, a radi se o modelu sa benzinskim 1,6 litarskim motorom i paketom opreme Visia. Osnovna Tiida sa jačim 1,8 litarskim benzincem od 126KS staje 17.870 evra, a bazni 1,5 litarski dizelaš treba platiti 18.215 evra. Doplata za metalik boju staje 320 evra.


Drugi Nissanov novitet na našem tržištu je novi X-Trail, koji je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. Inače, X-Trail nove generacije je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača), a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara, a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima, a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana, a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, radio/CD, el. paket, putni kompjuter, ABS, EBD, BAS i ESP elektronske sisteme i alu točkove od 16 inča. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW, odnosno 150 i 173KS (sa 320, odnosno 360Nm). Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h, dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cene u Srbiji se kreću ovako : za najjeftiniji model sa 2,0 litarskim benzincem od 141 konja, osnovnom XE opremom i 4x2 pogonom treba izdvojiti 26.790 evra sa PDV-om, snažniji benzinac od 2,5 litra i 169KS košta od 36.850 evra, dok dizelaši staju od 27.910 evra (model sa 150KS), odnosno od 32.780 evra (verzija sa 173KS). Doplata za metalik boju iznosi 430 evra, a garancija je tri godine ili 100.000 km.



U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), pravi novu prodajnu akciju koja počinje 01. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.



Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) počeo je sa prodajom modela Ceed u karavan verziji, zvanično nazvanim Sporty Wagon. Kako kažu u Kiji, novi Sporty Wagon  "zadržava sve prednosti hatchback verzije, a dodaje ekstra funkcionalnost i olakšano ubacivanje prtljaga u povećani prtljažnik". Ceed Sporty Wagon sa dužinom od 4470 mm premašuje postojeći Ceed hatchback za 235 mm, visina je veća za 10 mm (iznosi 1490 mm), dok su širina i međuosovinsko rastojanje ostali neizmenjeni (širina 1790 mm, rastojanje između osovina 2650 mm). Prtljažnik sada ima zapreminu od 534 litara (mereno do nivoa prozora), a sa oborenom zadnjom klupom ta vrednost raste na 1664 litara (Ceed hatchback raspolaže sa 340, odnosno 1300 litara). Ceed Sporty Wagon se nudi sa 5 motora (tri benzinca i dva dizelaša), manuelnim i automatskim menjačima i širokim izborom dodatne opreme. Osnovni motor je benzinac od 1,4 litra sa 109 konja, slede benzinci od 1,6L i 2,0L sa 122KS, odnosno 143 konja, a u ponudi su i dva dizelaša : 1,6 litarski sa 115 KS i 2,0L sa 140KS. Cene za Ceed Sporty Wagon u Srbiji startuju od 17.490 evra sa PDV-om, koliko treba platiti osnovni model sa benzinskim 1,4 litarskim motorom od 109KS. Međutim, Kia auto d.o.o. odobrava i promotivni popust u visini PDV-a, pa ovaj bazni Ceed karavan trenutno košta 14.822 evra. Ovde i napomena da se i za obični Ceed hatchback odobrava isti popust, pa tako najjeftiniji Ceed sa 1,4 litarskim benzincem sada treba platiti samo 13.127 evra, a za dizelaš Ceed 1,6 CRDi 16.093 evra sa PDV-om. Kao i Ceed hatchback, i Sporty Wagon se proizvodi u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj i ima garanciju od 7 godina. Inače, Kia će uskoro ponudu modela Ceed proširiti i verzijom sa troja vrata, nazvanom Pro_ceed, koja je svetsku premijeru imala na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu.




Izvor : www.tanjug.co.yu

Za poslednjih mesec i po dana u Srbiji je naručeno više od 1300 automobila Opel Astra Classic II, kažu u preduzeću Zastava AGeM. Direktor tog preduzeća Zoran Stošić je rekao da je od početka avgusta kupcima isporučeno oko 700 Opel Astri Classic II, dok će preostalih 600 vozila biti predato u toku ovog meseca. Naglašavajući da je interesovanje kupaca najveće u Beogradu i Novom Sadu, a potom iz centralne i drugih delova Srbije, Stošić je kazao da se uporedo sa Opel Astrom Classic II u manjem procentu uvozi i prodaje noviji model tog automobila Opel Astra H.
"Trend dobre prodaje ovog automobila, započet početkom avgusta, nastavlja se, što znači da je naše tržište i te kako zainteresovano za Astru Classic II", rekao je Stošić i dodao da će za montažu tog modela u Kragujevcu, koja će početi krajem iduće godine, deo sredstava biti obezbeđen i od prodaje tog vozila na tržištu Srbije. Stošić nije mogao da precizira iznos provizije koju Zastava dobija prodajom tog Opelovog automobila, koji se uvozi bez carine, jer je to poslovna tajna. On je kazao i da će se montažne linije i oprema za sklapanje karoserije Zastave 10 koristiti u velikoj meri za montažu automobila sa oznakom Opel, koji će u Kragujevac stizati u delovima i sklopovima.  Inače, ugovorom između General Motorsa i Zastava automobila, koji važi do 2012. godine, predviđena je proizvodnja 30.500 Opelovih vozila, i to tako što će sa traka u kragujevačkoj fabrici prvo silaziti Astra Classic II, a potom i drugi modeli.



Domaće tržište automobila je od nedavno bogatije za nove prodajne i servisne objekte Nissana, Audija, Seata i Honde, dok će Citroen krajem oktobra svečano otvoriti svoj novi salon u Beogradu (na slici). Da krenemo od Nissana, koji od pre dva dana u Beogradu ima još jednog ovlašćenog dilera na teritoriji Srbije, i to kompaniju Radulović Group (do sada poznatu po prodaji automobila marki BMW, Mini i Hyundai). Novi prodajni salon Nissan Radulović se nalazi u ulici Višnjička bb, a njihov telefon za informacije je 011/20-80-777 (internet prezentacija na adresi www.radulovic-group.com. Inače, svečanost otvaranja novog prodajnog salona je iskorišćena i za promociju nove generacije SUV modela X-Trail.

Audi i Seat su dobili novog (trećeg po redu) dilera u našoj zemlji, a to je Autocentar Manik, čiji novi prodajno-servisni objekat je otvoren u Preljini kod Čačka (tel. 032/380-90). Novi salon je površine 1000 kvadrata, a sem salona, u sklopu objekta nalazi se i moderni servis sa četiri radna mesta, u kome se u van garantnom roku mogu održavati i automobili marke Volkswagen i Škoda.

Firma Delta Automoto, zastupnik Honde za Srbiju (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nedavno je proširila broj ovlašćenih servisera za automobile ove japanske kompanije. U mreži se pored matičnog servisa u Beogradu (tel.011/2010-915 i 2010-901), nalaze i servisi Centar S d.o.o. iz Beograda (Karađorđeva 71, tel.011/26-31-888 i 26-28-008), Stojanov auto d.o.o. iz Novog Sada (Bul. Kralja Petra I br. 65, tel.021/442-371 i 6330-806), Autocentar Urošević u Subotici (Braće Radića 77, tel.024/525-146 i 559-144) i Auto Garant d.o.o. iz Čačka (Ibarski Put bb, tel.032/380-050 i 380-051).

Uvoznik francuskog Citroena za našu zemlju, kompanija Vitro Group (tel. 011/2022-300, www.vitrogroup.co.yu) je za kraj oktobra najavio svečano otvaranje novog savremenog salona u Radničkoj ulici 22 u Beogradu, preko puta Ade Ciganlije. Novi objekat će biti veličine 8000 kvadrata, a u njemu će se sem prodajnog salona, nalaziti i servis, linija za tehnički pregled, služba rezervih delova i centar za tehničku obuku.



Od mnogobrojnih jesenjih prodajnih akcija, izdvajaju se one domaćih uvoznika Subarua, Volkswagena, Audija, Seata, Honde, Fiata, Alfa Romea, Renaulta, Forda, Škode, Chevoleta, Kije, Hyundaija, Mazde, Suzukija, BMW-a, Toyote, Dacije, Citroena i Hummera.

SUBARU : Japanski Subaru ove godine slavi 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester po ceni, koja je za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (osnovni Forester 2,0X npr. sada umesto 24.950 košta 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov vena 4-6, tel. 011/3971-277).

VOLKSWAGEN : Do 1. oktobra traje prodajna kampanja domaćeg generalnog uvoznika za Volkswagen, firme Porsche SCG (tel. 011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), vezana za VW Polo, najprodavaniji model ove marke kod nas. Kampanja pod nazivom "Polo Remiks" nudi besplatan  kasko od 5 godina i uštedu na modelu Polo od 750 evra. Ušteda se odnosi na Trend paket koji sadrži radio, četvoro vrata i klimu. Besplatan kasko ostvaruje se saradnjom sa finansijskom kućom Porsche Leasing. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji. Takođe, Porsche SCG povodom 25 godina modela Caddy, svim kupcima koji ovaj model kupe na lizing preko Porsche Leasinga, daje popust od tri odsto i poklanja besplatno kasko osiguranje tokom prve godine. Tako najjeftiniji Caddy Life (putnička verzija) sa 1,9 litarskim dizelašem od 55kW/75KS sada košta 18.290 evra sa PDV-om (redovna cena 18.850 evra). Ova ponuda traje samo do kraja septembra.

AUDI : Firma Porsche SCG je zastupnik i nemačkog Audija, a trenutno imaju u ponudi ograničenu količinu (15 komada) Audija A6 2,0TDI sa posebnim Black Edition paketom opreme, čija cena iznosi 41.990 evra sa PDV-om, što znači da kupci na opremi mogu da uštede i do 6000 evra. Paket Black Edition podrazumeva kožni multifunkcionalni volan, podne prostirke od velura nazad, rezervni točak normalnih dimenzija, automatsko otvaranje prtljažnika, exclusive stilski paket u crnoj boji, oblogu krova u crnom štofu, el. preklopive spoljne retrovizore, metalne pločice u vratima, dnevna svetla sa senzorom za kišu i comming/leaving home funkcijom, Driver Information System, sedmokrake alu felne od 16 inča i Business paket, koji obuhvata središnji naslon zaa ruku, CD šaržer, alarm, zvučni parking sistem pozadi, tempomat i automatski klima uređaj. Ukoliko se ovaj Audi kupuje preko Porsche Leasinga, kupac na poklon dobija i četiri Michelin zimske gume. 

SEAT :  U toku je  prodajna kampanja ove marke (zastupnik je takođe firma Porsche SCG), tokom koje je Seat Leon sa benzinskim motorima jeftiniji za 6 %, a MPV model Altea za 8 procenata. U toku je takođe i tzv. Groove prodajna akcija za model Leon 1,9 TDI Stylance sa bogatim paketom opreme (kožni multifunkcionalni volan, radio CD/MP3 sa 8 zvučnika, alu felne od 16 inča, 6 vazdušnih jastuka, ABS+TCS, tempomat, bord kompjuter, progresivni servo volan podesiv po visini i dubini, senzori za kontrolu pritiska u gumama, elektro paket, farovi za maglu, Climatronic automatski klima uređaj), koji do 1. novembra može da se kupi po ceni od 19.950 evra sa PDV-om (ušteda od 1700 evra).

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu. I dalje je na popustu osnovni model Accorda sa 2,0 litarskim motorom i Comfort paketom opreme, koji sa sniženjem od 5 % košta 19.500 evra sa PDV-om. Osim ovog Accorda, Delta Automoto nudi i Accord sa bogatijim paketom opreme Sport, kod koga se gratis dobijaju 17-inčne alu felne, CD šaržer za 6 diskova, Premium ozvučenje i svetla za maglu. Accord 2,0 Sport sa benzincem od 155KS košta 23.010 evra, a Accord 2,2 DE Sport sa dizelašem od 140 konja staje 26.904 evra. (sve cene su sa PDV-om).

FIAT i ALFA ROMEO : Kompanija Delta Automoto je zastupnik i italijanskih marki Fiat i Alfa Romeo, za čije pojedine modele se i dalje odobrava popust. Tako je još uvek moguće kupiti model Stilo za koga važi sniženje do 800 evra, zavisno od verzije. Osnovni Stilo sa 1,4 litarskim benzinskim motorom i 95KS sada staje 13.960 evra sa PDV-om. S druge strane, kompanija Delta Automoto je upravo proširila ponudu modela Fiat Bravo (naslednik pomenutog Stila), i to novom i skromnom verzijom 1,4 Active sa 90KS, koja sa sve PDV-om košta 14.750 evra. Što se Alfe tiče, i dalje se odobrava popust za modele 156 i GT (telefoni za informacije za Alfu i Fiat su 011/2010-955, 2010-968 i 2020-969).

RENAULT : Francuska fabrika u okviru nove akcije Eco2 (traje do kraja oktobra) kupcima u Srbiji nudi skoro sve svoje modele sa značajnim popustima. Tako za modele Thalia i Modus sniženje iznosi 1000 evra, za Clio II i Kangoo 1200 evra, za Clio III 1400 evra, Megane (sve verzije sem sedana) je jeftiniji za 1600 evra, a modeli Megane sedan, Vel Satis i Espace su na sniženju od svih 2000 evra. Renaulte u našoj zemlji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111.

FORD : Generalni uvoznik Fordovih automobila za našu zemlju, beogradski Grand Motors (tel. 011/ 20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) počeo je sa novom prodajnom akcijom, u kojoj se svi modeli Fieste i Fusiona, kao i Focus sa benzinskim motorima, prodaju sa popustom u visini PDV-a. To konkretno znači da najjeftinija Fiesta sada košta 9797 evra, cene za Fusion počinju od 12.152, a za Focus od 14.144 evra. Količina vozila na koje se odnosi ovaj popust je doduše ograničena i odnosi se samo na vozila sa lagera, ali je isporuka odmah. Da podsetimo i da Ford za svoja vozila u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine. Inače, Grand Motors od nedavno nudi i ugradnju italijanskih BRC gasnih uređaja (LPG) u novi Ford Mondeo (sa 1,6 litarskim benzincem od 125KS). Cena ovog Mondea sa bogatim paketom opreme (automatska klima, Bluetoot Handsfree sistem, putni kompjuter, 7 vazdušnih jastuka, metalik boja i dr.) iznosi 24.900 evra sa PDV-om. Ugradnja BRC uređaja (sa sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa i STACO rezervoarom) obavlja se u servisu Grand Motorsa u Beogradu. 

ŠKODA : Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9 , Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), za sve svoje modele, sem za novu Fabiju, odobrava popust u iznosu od 7,5 odsto.

CHEVROLET :  Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede od 700 do 2500 evra, zavisno od modela. Maleni Chevrolet Spark je na sniženju od tačno 1000 evra (osnovni model košta 6760 evra), Aveo je jeftiniji za 700 evra (bazni model sa troja vrata zapada 8420 evra), dok za Lacetti važi popust od 1500 evra (za modele sa benzinskim motorima) do 2500 evra, koliko su jeftinije verzije sa benzinskim agregatima. Tako je bazni Lacetti 1,4 16V SE sa petora vrata i motorom od 94 konja, moguće kupiti već za 12.940 evra, a osnovni Lacetti dizel košta 15.340 evra. Sve navedene cene uključuju PDV.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu), još uvek odobrava velike popuste na automobile ove marke, pa tako npr. Picanto košta od 6990 evra sa PDV-om (popust od 1700 evra), osnovni Rio zapada 9990 evra (-1500 evra), bazni Ceed staje 12.990 evra, a Sorento je jeftiniji i do 5000 evra, pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om. Sem ovih popusta, Kia auto je nedavno spustio cenu i modelu Rio u limuzinskoj verziji, koji sada košta isto kao i hatchback varijanta sa petora vrata (dakle od 9990 evra pa naviše). Tako sada kupci Ria sedan štede 700 evra, koliko je ranije ova karoserijska varijanta bila skuplja u odnosu na hatchbak.

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi svoja dva najprodavanija modela (Atos i Getz) po akcijskim cenama. Tako osnovni Atos košta 6990 evra, a bazni Getz 8699 evra (sve navedene cene su sa obračunatim PDV-om). I ovde podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

MAZDA : Sve do 31. oktobra Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, a Mazda6 sa 2,0 litarskim dizelašem sada košta 22.900 evra, takođe sa PDV-om.

SUZUKI:  Beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu), u okviru svoje nove posebne ponude odobrava 1000 evra popusta za model Swift sa 1,3 litarskim motorom, koliko je sniženje i za Grand Vitaru dizel sa srednjim paketom opreme. Treba podsetiti da Suzuki u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.

BMW : U okviru posebne ponude, kupci modela 520d sa dizel motorom od 177KS dobijaju na poklon automatski menjač (vrednost poklona 2530 evra). Ovakav BMW 520d košta 44.990 evra sa PDV-om, a u opremi, između ostalog, ima automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni volan, alu felne, bixenon farove, alarm, parking senzore, tonirana stakla, centralni kolor displej i metalik boju. I kupci manjeg BMW-a serije 3 (konkretno modela 320d i 320i) sa paketom opreme Komfort, dobijaju na poklon paket, nazvan Prednost i vredan 1018 evra. Paket Prednost podrazumeva kožni volan, multifunkcije na volanu, svetla za maglu i aluminijumske felne "Double Soke". Generalni uvoznik bavarskog proizvođača za Srbiju je beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu).

TOYOTA :  Kod Toyote se izdvaja model Yaris sa bogatim paketom opreme Terra +, koji sadrži ABS sistem, dva vazdušna jastuka, servo volan, radio CD, klima uređaj, el. podizače stakala i centralno zaključavanje. Yaris Terra + inače košta 12.700 evra sa PDV-om. Toyota je takođe ovih dana proširila ponudu svog uspešnog SUV modela RAV4 novom verzijom, nazvanom Cross Sport. RAV4 Cross Sport karakteriše zaista bogata oprema, koja uključuje i Bluetooth Hands Free uređaj, parking senzore pozadi, alu felne, automatski klima uređaj, zatamnjena bočna zadnja stakla i zatamnjeno staklo na zadnjim vratima, a tu je i dodatna zaštita prednjeg branika. Osnovi RAV4 Cross Sport sa 2,0 litarskim benzinskim motorom od 110kW/150KS kod nas košta 28.700 evra sa PDV-om. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu). Toyota najavljuje i svoju novu akciju nazvanu "Toyotina jesen", koja će trajati od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri pripremaju po posebnoj ceni ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama.

DACIA : Zastupnik rumuske marke, beogradski Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih Brigada 88, tel.011/2178-111), sve do 17. oktobra kupcima Logana poklanja parking senzor. Najjeftiniji Logan inače košta 7550 evra sa PDV-om, a garancija na sve modele iznosi tri godine.

CITROEN : Iako je Citroenov C4 Picasso sa kraćom karoserijom i 5 sedišta bio izložen još na prolećnom salonu automobila u Beogradu, taj model je tek nedavno i zvanično stigao na naše tržište. Naš zastupnik ovih francuskih automobila, firma Vitro Group (Karađorđeva 69, Beograd, tel.011/2022-300, www.vitrogroup.co.yu) u ponudi ima C4 Picasso sa dva benzinska i dva dizel motora (sa rasponom snage od 110 do 143KS), a cena slabijeg 1,6 litarskog HDi dizelaša sa 81kW/110KS iznosi 23.620 evra sa PDV-om.   

HUMMER : beogradska firma H.M.R. d.o.o. (ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, internet : www.hmr.co.yu) u narednih mesec dana (tačnije do kraja oktobra) svakom kupcu Hummera H3 poklanja uređaj za vožnju na tečni naftni gas italijanske firme BRC (vredan 1800 evra), a da se pri tom ne menjaju uslovi garancije (četiri godine ili 100.000 km). 



Iako će prodaja nove Opel Astre H u obliku klasične limuzine sa 4 vrata u Srbiji početi tek krajem ove godine, cene za ovaj model su već poznate. Paletu motora čine benzinci od 1,6 i 1,8 litara (slabiji ima 115KS i 155Nm, snažniji 140KS i 175Nm) i CDTi dizeleši od 1,3 (90KS i 200Nm) i 1,9 litara sa 100KS i 240Nm. U ponudi se nalaze manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa, 4-stepeni automatik i automatizovani manuelni menjač Easytronic. Bazna verzija Astre H limuzine sa 1,6 litarskim benzincem od 115 konja i 155Nm, kao i osnovnim paketom opreme, u našoj zemlji ima cenu od 17.240 evra sa PDV-om, dok najjeftinija varijanta sa 1,3 litarskim CDTI dizelašem od 90KS i 200Nm staje 18.040 evra (cena je takođe sa uračunatim PDV-om). Sve verzije u opremi imaju prednje disk kočnice, četiri vazdušna jastuka, ABS sistem, CBC (Cornering Brake Control), BA (pomoć pri kočenju), EHPS elektro-hidraulički servo upravljač, el. podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje i zadnju klupu deljivu u odnosu 60:40. Astra H sedan je prvenstveno namenjena rastućim tržištima Centralne i Istočne Evrope, dugačka je 4587 mm (široka 1753 mm, visoka 1458 mm) i ima prtljažnik zapremine 490 litara (duža je za 369 mm od standardne Astre H hatchback sa petora vrata i ima 140 litara veći prtljažnik). Inače, Astra H sedan (negde će se prodavati i kao Astra notchback) je imala svetsku premijeru još u novembru prošle godine na salonu automobila u Istanbulu, a njena serijska proizvodnja je počela tek krajem avgusta ove godine u Opelovoj fabrici u mestu Gljivice u Poljskoj.




Prodaja novog Hyundaijevog modela i30 je nedavno konačno počela i u našoj zemlji. Radi se o automobilu C segmenta (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...), a već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu, dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. U globalu, radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honda Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1, a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm, dok je rastojanje između osovina identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220 mm, Seat Leon 4315 mm, Renault Megane 4209 mm, Peugeot 308 4276 mm, Citroen C4 4260 mm, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (105KS i 137Nm), 1,6 16v (115KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (115KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Kod nas su trenutno u ponudi samo 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 105, odnosno 115KS, kao i slabiji 1,6 litarski CRDi dizelaš sa 90KS. Najjeftiniji Hyundai i30 kod nas košta 13.990 evra (benzinski model 1,4 L sa 105KS i baznim paketom opreme), verzija sa 1,6 litarskim benzincem i 115KS startuje od 16.990 evra, a dizelaš 1,4 CRDi sa 90KS košta 17.444 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Za sve modele ovog južnokorejskog proizvođača, naš zastupnik (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) Beograd ) odobrava garanciju u trajanju od 5 godina. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30, a dotle će ovaj auto i dalje stizati iz fabrike u Južnoj Koreji.




Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (Vojvode Stepe 352, Beograd, tel. 011/3094-500, www.verano.co.yu), u ponudi ima ograničenu količinu Peugeota 407 sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 92kW/125KS i paketom opreme Confort Pack, koji se prodaje po ceni od 19.990 evra sa PDV-om. Paket Confort Pack podrazumeva bogatu standardnu opremu, koja uključuje automatski klima uređaj, putni kompjuter, servo upravljač, kodirani ključ, svetla za maglu, radio CD/MP3, el. podizače prednjih stakala, centralnu bravu sa daljinskom komandom, elektronske sisteme ABS, ASR, CBC i ESP, zatim frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, kao i metalik boju. Peugeot 407 Comfort Pack 1,8E postiže maksimalnih 200 km/h, dok mu prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara goriva na 100 km.



Japanski Subaru ove godine obeležava 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester 2,0 X po ceni, koja je za za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (umesto 24.950 iznosi 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Forester 2,0 X pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 116kW/156KS, pogon je naravno na sva četiri točka, ubrzanje do 100 km/h traje 9,7 sekundi, maksimalna brzina iznosi 197 km/h, dok prosečno troši 7,5 litara goriva na 100 km (naravno po fabričkim podacima). Forester je inače dugačak 4484 mm, širok 1735, visok 1590 mm, a ima korisnu zapreminu prtljažnog prostora od 954 litra. Od standardne opreme se izdvajaju klima uređaj, ABS, servo volan, el.podizači prozora, audio sistem itd. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).



Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu) je zajedno sa Hypo Leasingom pokrenula novu prodajnu akciju, tokom koje se automobili ovog češkog proizvođača prodaju na trogodišnji ili četvorogodišnji lizing bez kamate, uz učešće od najmanje 30 odsto vrednosti vozila. Tako je npr. tokom trajanja ove prodajne akcije, moguće na lizing od četiri godine kupiti osnovnu Fabiju II sa 1,2 litarskim benzincem od 44kW/60KS i opremom Classic, uz mesečnu ratu od 132 evra, dok je za učešće i ostale prateće troškove potrebno izdvojiti 4250 evra. Da podsetimo da Škoda još uvek za sve svoje modele, sem za novu Fabiju, odobrava popust u iznosu od 7,5 odsto.



Mada još nije objavljen tačan datum početka prodaje, uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/3243-959) već je odredila cene za novi BMW serije 1 Coupe, koje će važiti u Srbiji. Konkretno, najjeftiniji će biti model 120d Coupe, koji košta 31.890 evra, a najskuplji je benzinac 135i Coupe, kome je određena cena od 37.980 evra (sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Ponuda motora u seriji 1 Coupe inače obuhvata sledeće agregate : 3,0 litarski bi-turbo motor od 306KS i 400Nm za model 135i (uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sledi ga 123d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 204KS i 400Nm i na kraju verzija 120d sa takođe 2,0 litarskim dizel agregatom ali sa 177KS i 350Nm. Prema fabričkim podacima, 135i do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, 123d za 7,0 a 120d za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina modela 135i je 250 km/h, 123d postiže 238 km/h a kod 120d maksimum je 227 km/h. Kao i BMW serija 3 Coupe, i serija 1 Coupe ima raspored masa 50:50, motor napred a pogon pozadi, što obećava iste, ako ne i bolje vozne osobine u odnosu na seriju 3 Coupe, zahvaljujući između ostalog i manjoj težini serije 1 Coupe. Za bezbednost će se brinuti najmanje 6 vazdušnih jastuka i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Iako se novi Coupe bazira na hatchback verziji serije 1, dimenzije su im različite pa tako dužina "jedinice" Coupe iznosi 4360 mm (133 mm više od hatchbacka), dok širina iznosi 1934 mm (1 mm više). Povećan je i prtljažnik, koji sada ima volumen od 370 litara (hatchback 350), a standard je i zadnje sedište deljivo u odnosu 60/40, čime se dobija veća fleksibilnost u organizaciji unutrašnjeg prostora. Za poređenje, cene u Nemačkoj se kreću ovako : verzija 120d košta 28.750, 123d 32.500, a top model 135i ima cenu od 38.950 evra.




Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

Ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić juče je potvrdio da će tender za prodaju „Zastava automobila“ biti raspisan u decembru jer je pet svetskih kompanija već zainteresovano za kupovinu kragujevačke fabrike. Prema njegovim rečima, to su „Ford“, „Dženeral motors“, „Fijat“, kao i firme iz Indije i Kine. Kako „Blic“ saznaje u poslovodstvu „Zastave“, taj spisak nije konačan, a od budućeg vlasnika domaće automobilske industrije se očekuju velika ulaganja koja mogu dostići i milijardu evra i otvaranje novih radnih mesta. Kako je za „Blic“ izjavio generalni direktor grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević, napravljen je projekat po kome bi kupac trebalo da instalira modernu tehnologiju i da kapacitete za proizvodnju podigne na 120.000 do 150.000 automobila godišnje.
- Planirali smo da minimalna ulaganja treba da budu 151 milion evra, ali ona mogu da dostignu i nekoliko puta veću sumu. Investicija bi trajala dve godine, i za to vreme bi, postepeno, posao u novoj fabrici dobilo još 5.000 radnika. Kod izbora kupca presudno će biti to da bude afirmisan proizvođač automobila, sa jakim brendom. Sledi se princip iz škole - druži se sa dobrim đacima, i budi takav da oni hoće da se druže sa tobom - kaže Zoran Radojević, koji je duboko ubeđen u uspeh tendera.
Velike kompanije koje se bave proizvodnjom automobila je, kako tvrde u menadžmentu „Zastave“, bez sumnje ohrabio ugovor sa „Fijatom“ i kupovina licence za proizvodnju „punta“. Država je uložila 14 miliona evra za kupovinu tehnološki nove, delimično robotizovane linije, na kojoj može da se montira i 40.000 vozila u toku godine u jednoj smeni. U isto vreme, od prodaje imovine „Zastava“ je vratila 11,5 miliona evra starog duga italijanskom proizvođaču.
Prema rečima Miodraga Savićevića, predsednika Upravnog odbora „Zastave“, „republička vlada je posle dužeg vremena aktivno krenula u privatizaciju industrije“ i „sa punim džepovima povoljnih uslova krenula u veliko lobiranje po svetu“.
- Za kupovinu fabrike automobila nisu zainteresovane samo kompanije koje je pomenuo ministar Dinkić, već i firme iz Južne Koreje, Rusije i jedna kanadsko-ruska korporacija. Već krajem septembra naši menadžeri će ići u Torino na razgovore sa predstavnicima „Fijata“, a nakon nekoliko dana i sa drugom grupacijom. Treba poneti „buket“ najpovoljnijih uslova, a to su poreske i carinske olakšice, ulaganja novca i iz Nacionalnog investicionog fonda, povoljni uslovi za zapošljavanje radnika i smanjenje doprinosa... Pojedini sastanci prevazilaze mogućnosti industrijskih menadžera, pa će biti potrebna i pomoć diplomatije - kaže Miodrag Savićević.
- Očekujem ulaganja od 500 miliona do milijardu evra, a u Kragujevcu bi trebalo da radi i fabrika karoserija, montaža, dok će šansu dobiti i proizvođači delova, pre svega guma, akumulatora i enterijera. U Srbiji bi oživeli transport i trgovina.



Domaće tržište je upravo postalo bogatije za dva nova automobila, koji stižu iz Fiata, odnosno Volvoa. Naime, domaći uvoznik vozila italijanskog proizvođača, firma Delta Automoto d.o.o. (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) ovih dana počinje sa prodajom novog Fiatovog modela Linea, a Grand Motors, generalni uvoznik švedskog Volva za Srbiju (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel.011/2090-630), već ima u ponudi novi (pro)terenski Volvo XC 70 treće generacije. Počinjemo od Fiat Linee, koja je ipak primerenija našem prosečnom kupcu nego Volvo XC 70. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara, a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji (a sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno). Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i novog Bravoa. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 metra, visoka 1,50 metara, dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas), a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Što se tiče unutrašnjosti, veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta, a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Linea se oprema sa dva benzinska i jednim dizel motorom, odnosno 1,4 litarskim benzincem sa 8 ventila i 57kW/77KS, zatim 1,4 litarskim 16v Turbo motorom i 88kW/120KS, kao i 1,3 litarskim Multijet dizelašem sa 66kW/90KS. Sa pomenutim dizelašem, Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h, a prosečno troši 6,5 litara dizela na 100 km. Kod nas će se u početku nuditi samo dizelaš i slabiji benzinac. Za Lineu Fiat nudi veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD (ESP ili elektronska kontrola stabilnosti je opcija), dok vazdušnih jastuka može biti i šest, ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena Linee u Srbiji startuje od 12.390 evra sa PDV, pa naviše.

 

Toliko o Lineii, a sada kratko i o novom Volvou XC 70. Kao i ranije, i novi XC 70 predstavlja u stvari kvazi terensku verziju karavana V70 ali sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (sada 210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboravimo ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima). U početku će Volvo za ovaj model nuditi dva motora : 3,2 litarski benzinac sa 175kW/238KS i 320Nm, kao i 2,4 litarski 5-cilindrični D5 dizelaš sa 136kw/185KS i 400Nm. Dizelaš postiže 100 km/h za 8,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 209 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Dizel motor se nudi ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 6-stepenom Geartronic transmisijom, koja vozaču daje mogućnost ručnog ili automatskog menjanja brzina. Za razliku od dizelaša, benzinski motor se nudi samo u paru sa Geartronic transmisijom, a sa tim benzincem od 238KS, Volvo XC 70 dostiže 100 km/h za 8,1 sekundu i 216 km/h najveće brzine. Osim integralnog pogona, XC 70 raspolaže i sistemom HDC (Hill Descent Control), koji olakšava terensku vožnju tako što održava stalnu brzinu od 10 km/h prilikom spuštanja nizbrdo. Bezbednost je naravno tradicionalno jaka strana svakog Volvoa, pa ni XC 70 nije nikakav izuzetak. Osim ABS, EBD i BAS elektronskih sistema, Volvo nudi i DSTC sistem (Dynamic Stability and Traction Control). Cene za Volvo XC 70 u Srbiji počinju od 47.150 evra sa PDV-om, koliko treba izdvojiti za osnovni model sa dizel motorom.