home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle domaće promocije najnovije generacije Toyote Corolle na salonu automobila u Beogradu pre skoro dva meseca, sada je nova Corolla i zvanično stigla na naše tržište. Za razliku od hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, koje su preimenovane u Auris, klasična limuzinska verzija Corolle je zadržala svoje veoma dobro poznato ime i u novoj, već desetoj generaciji. Kod nas će se nuditi sa dva benzinska i dva dizel agregata. Benzinci su zapremine 1,4 i 1,6 litara i razvijaju 71kW/97KS odnosno 91kW/124KS dok su dizelaši 1,4 D4-D sa 66kW/90KS i 2,0 D4-D sa 93kW/126KS. Benzinac od 97 konja postiže 170 km/h i ubrzava do 100 km/h za tačno 13 sekundi a troši 6,9 litara na 100 km (fabrički podatak). Snažniji 1,6 litarski stiže do 190 km/h, ubrzanje mu iznosi 10,4 sekunde uz prosečnu potrošnju od 7,1 litara (opet fabrički podatak). Dizelaši su naravno štedljiviji pa slabiji od 90KS troši 4,9 litara a snažniji sa 126 konja 5,4 litra na 100 km puta. Dizelaš 2,0 D4-D postiže makimalnih 195 km/h i ubrzava do stotke za 10,3 sekunde a slabijem 1,4 D4-D je plafon 175 km/h a ubrzanje mu iznosi 12 sekundi. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inače predstavljena još 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi će se nuditi samo limuzinska verzija. Miniven model Corolla Verso je ostala u ponudi ali je pre nekoliko dana doživela manji redizajn o čemu smo već pisali. Zbog povećane dužine a posebno širine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obećava i više mesta i komfora za putnike (ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi) uz povećan kvalitet ugrađenih materijala u kabini i viši kvalitet završne obrade. Ovde da pomenemo i dimenzije. Dužina iznosi 4540, širina 1760 a visina 1470 mm dok je zapremina prtljažnika 450 litara. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama auto novinara, u vožnji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bočna linija automobila koja se diže od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogućava vozaču dobar bočni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od veće pomoći. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvđe podešenim ogibljenjem i nižim težištem namenjen dinamičnijoj vožnji, Corolli sa mekšim ogibljenjem više prija opuštena porodična vožnja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrašsnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajedničkih instrumenata i nekih prekidača, kabine su prilagođene različitim korisnicima. I na kraju cene za našu zemlju. Osnovni model Corolle sa 1,4 litarskim benzincem od 97 konja i baznim paketom opreme treba platiti 18.000 evra sa PDV-om a najjeftiniji dizelaš 1,4 D4-D 19.900 evra sa PDV-om. Za poređenje, osnovni Auris sa 3 vrata i istim 1,4 litarskim benzincem, treba platiti 16.800 a u verziji sa 5 vrata 17.300 evra.






Kada je nova Kia Ceed stigla na naše tržište pre nekoliko meseci, domaći uvoznik je umesto garancije od sedam godina (kao u zapadnoj Evropi) odobrio istu u trajanju od "samo" pet godina. Jedan od aduta novog korejskog automobila u Evropi (koji je bio itekako dobro medijski propraćen) upravo je ovako dugačka garancija pa su u firmi Kia Auto d.o.o. (www.kia.co.yu), našem uvozniku ove marke, odlučili da i u Srbiji produže trajanje garancije sa 5 na 7 godina ili 100.000 kilometara. Treba reći da garancija za prvih 5 godina važi za ceo automobil a dodatne dve godine samo za pogonski sklop. Produžena garancija od 7 godina važiće i za kupce, koji su već kupili Ceed sa starim uslovima garancije od 5 godina. 

Izvor : AutoBild SCG 





Izvor : dnevni list Danas

U Kragujevac je juče iz Fiata stigao prvi kontingent od 192 Punta u rasklopljenom stanju, čije će sklapanje u Zastavi početi u junu. U Zastava autu, novoformiranoj firmi za saradnju sa Fijatom, sklapaće se model Zastava 10, koji će biti plasiran kako na domaćem, tako i na tržištima okolnih država, a najverovatnije i kupcima izvan jugoistočne Evrope. U junu će, najpre, u okviru tzv. nulte, ili probne serije biti sklopljena 192 Punta, nakon čega će uslediti serijska proizvodnja domaćeg Punta, koja podrazumeva izradu karoserijskih delova, sklapanje šasije, montažu i bojenje gotovog automobila. Planirano je da u Zastavi do kraja godine bude proizvedeno 4.000 Punta, odnosno Zastave 10. U Zastava autu kažu za Danas da se pripreme za početak proizvodnje domaćeg Punta privode kraju i da je iz Italije dopremljena gotovo sva potrebna karoserijska oprema, koju čini i jedna robotizovana linija za sklapanje automobilske šasije. Narednih nedelja treba da stigne i savremena oprema za montažnu liniju za završno sklapanje Zastave 10. Uporedo sa pripremama za proizvodnju domaćeg Punta u Zastavi, traju i pregovori sa Fiatom o proširenju tržišta za plasman tog modela. U Zastavi se nadaju da će i montaža Opel Astre classic II početi sredinom naredne godine, pošto na novoinstaliranoj opremi, pored Punta, mogu da se proizvode i ostali automobili najnovije generacije. 



Izdvajamo nekoliko zanimljivih ponuda domaćih zastupnika i prodavaca automobila. Prvo za one najbrže. Naime, prvih 25 kupaca, koji se odluče za Land Rover Discovery 2,7 TD V6 sa 140kW/190KS, od ovlašćenog uvoznika ove britanske marke za našu zemlju, firme Grand Motors (011/ 20 90 600), dobiće na poklon 6-stepeni automatski menjač i metalik boju. Za one koji izaberu benzinac sa 4,4 litarskim V8 motorom i 220kW/299KS, poklon je metalik boja jer je automatski menjač već deo standardne opreme. To nije sve iz Grand Motorsa jer je ova firma, pored Land Rovera, generalni uvoznik i za Ford i Volvo. Što se Forda tiče, sve do srede, 23. maja odnosno, kako kažu, do poslednjeg zvižduka sudije u finalnom meču UEFA Lige šampiona, Fordovi modeli prodavaće se po sniženim cenama. Tako Fiesta staje 9890, Fusion 12.390, Focus 14.590 a C-MAX 17.500 evra sa PDV-om. Ovde napomena da se automobili nalaze na lageru, dakle isporuka je odmah ali je količina ograničena. Da podsetimo da za Fordove važi garancija od 4 godine. Kod Volvoa novitet je novi model C30, koji je već prikazan na salonu automobila u Beogradu a sada je stigao i na naše tržište. Kako smo o C30 već pisali opširnije u vreme beogradskog salona sada samo najosnovnije. U ponudi Volvoa C30 nalazi se osam motora (5 benzinaca i 3 dizelaša) i 4 paketa opreme a raspon snage motora se kreće od 100 do 220KS. Najjeftiniji benzinac 1,6 sa 100KS staje 19.240 evra a osnovni dizelaš 1,6D sa 110KS zapada 21.780 evra sa PDV-om. Najskupli Volvo C30 je model D5 Summum, koji treba platiti 38.220 evra.

Za neki dan (12.-19. maj) počinje tradicionalni, već 74. poljoprivredni sajam u Novom Sadu pa će tim povodom Zastava promet iz Novog Sada ponuditi sajamski popust na sve modele iz kragujevačke fabrike, uključujući tu i Zastavu 10.

Hondina limuzina srednje klase Accord, i dalje se nudi sa popustom od 5 odsto pa osnovna verzija sa 2,0 litarskim benzincem i Comfort paketom opreme staje 19.620 evra sa PDV-om što je 1030 evra jeftinije od redovne cene. Honde prodaje beogradski Delta automoto (www.deltaauto.co.yu).

Za automobile Renault, firma Renault Srbija daje i popust i poklon. Sve do kraja jula svi kupci francuskih automobila dobijaju na poklon Bluetooth uređaj a uz ovaj poklon, i cene automobila su snižene od 900 do 1500 evra, u zavisnosti od modela.

U Daimler-Chrysleru tokom ove nedelje (od 7. do 11. maja) traje servisna akcija za vlasnike Mercedesovih dostavnih vozila i putničkih automobila Chrysler, Dodge i Jeep, u okviru koje će se u beogradskom servisu besplatno dobijati izveštaji o stanju kočnica i sistema oslanjanja, vršiti kontrola klima uređaja a uz popust od 15 %, vlasnici će dobiti filtere klime i tečnost za punjenje uređaja i to uz besplatnu zamenu.

Indijski terenac Mahindra Goa je i kod nas dobio novi Peugeotov dizel motor, koji ispunjava Euro4 standard. Motor je zapremine 2,5 litra a razvija 108KS. Sa novim motorom i cena je viša za 500 evra pa sad iznosi 19.900 evra. Mahindru kod nas prodaje Inter motors (www.intermotors.co.yu).

Zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), za Swift i Grand Vitaru sa najvišim paketom opreme sve do kraja maja daje popust od tačno 1000 evra a za Ignis sniženje je 500 evra. Da podsetimo i da Euro Sumar od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri kao do sada. Doduše i dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara.  

Beogradski Impex IB (tel. 011/ 24 65 334, internet www.impexib.co.yu) odobrava sniženje za Ladine modela pa Kalina sada košta 8300, Niva 8200 dok za Ladu 111 (karavan) treba izdvojiti 8400 evra sa PDV-om.  

Sve do 25. maja, u okviru akcije "Sigurno u susret suncu", vlasnici Toyotinih modela mogu po povoljnim cenama da provere tehničku ispravnost svojih automobila, izvrše popravke nekih vitalnih sklopova i da kupe dodatnu opremu po nižim cenama. Dok traje akcija, pregled najvažnijih sklopova i detaljan izveštaj o stanju vozila, košta samo 6 evra (u dinarskoj protivvrednosti). U okviru akcije moguće je nabaviti i ograničenu količinu dodatne opreme po specijalnim cenama pa tako parking senzori koštaju 269, najjeftinija satelitska navigacija 339, krovni nosači 109 evra itd. Toyota daje i popuste na pojedine modele pa tako Yaris sa 1,3 litarskim benzinskim motorom i opremom Luna treba plati 650 evra manje dok za Corollu Verso i Avensis važi sniženje od po 1000 evra. Uz maleni Aygo na poklon se dobija klima uređaj. Iz Toyote i vest da su sa početkom prodaje novog Aurisa, počeli i sa zamenom starih servisnih knjižica od papira sa novom elektronskom karticom. TES book (Toyota Electronic Service book) je elektronska servisna knjižica i predstavlja novi način evidentiranja servisne istorije vozila, koja se čuva u kompjuteru (ima zaštitu od prevare i krađe) i uvek kada se na automobilu nešto uradi, serviser ažurira podatke u njoj. Podaci sa kartice mogu da se pregledaju i odštamaju u bilo kom Toyotinom partneru širom Evrope. Što je najzanimljivije, Srbija je jedna od prvih evropskih zemalja gde se ova kartica uvodi.

Podsećamo i na nekoliko interesantnih ponuda o kojima smo ranije već pisali ali su i dalje aktuelne pa ih zaista treba ponoviti :  

Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), uvoznik Citroena za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije.

Hyundai auto Beograd (www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, počeo je sa majskom akcijom popusta za modele Getz i Accent. Do kraja meseca cene ovih automobila biće umanjene do 18 odsto. Na primer Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, koštaće 10.450 evra, umesto 12.331, koliko staje sa uračunatim PDV-om. Accent sa istim 1,4 litarskim motorom, 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj. Da podsetimo da za Hyundai od nedavno važi i opšta garancija od 5 godina ili 100.000 km.

Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize (www.seat-scg.com) i VW Golfa (www.volkswagen.co.yu). Naime ko do 1. juna kupi Seat Ibizu 1,4 sa 63kW/85KS, na poklon dobija Sport paket opreme vredan 507 evra i još za dva odsto umanjenu cenu ako se odluči za kupovinu preko Porsche Leasinga. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Golfa poklanja klima uređaj i 5 godina besplatnog kasko osiguranja od Porsche Leasinga i Wiener Stadtische-a. Ove pogodnosti kod kupovine Golfa se odobravaju povodom proizvodnje jubilarnog 25-milionitog Golfa o čemu smo nedavno pisali.

Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om a akcija traje sve dok se ne rasprodaju raspoložive količine.

Prodavci nemačkog Opela (ww.opelauto.co.yu) kupcima u Srbiji nude poseban poklon paket za Astru Classic II u verziji sa 5 vrata i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS. Paket sadrži besplatnu dodatnu opremu vrednu 1540 evra, tačnije radi se o klima uređaju, električnim podizačima (prednjih) stakala, centralnom zaključavanju, električnim retrovizorima, podešavanju volana i sedišta vozača po visini... Cena za ovu Astru Classic II iznosi 13.250 evra sa PDV-om. Iz Opela stiže i najava da će tokom maja početi sa prodajom novog SUV modela Antara. U ponudi će biti 4 motora (2 benzinca i 2 dizelaša) sa rasponom snage od 140 do 227KS a bazna verzija Antare (benzinac 2,4 L sa 140 konja) koštaće oko 30.000 evra sa PDV-om.

I na kraju još i Škoda,Chevrolet i Nissan. Za Škode i dalje važi popust od 5 do 7 odsto, za korejski Chevrolet sniženje iznosi od 700 do 1500 evra, zavisno od modela a Nissan odobrava popust od 500 evra za Micru i 1000 evra za model Note. Popousti u Nissanu traju do kraja juna.



Izvor : www.blic.co.yu

U Srbiji je, prema procenama stručnjaka, registrovano oko 150.000 automobila koji koriste plin kao pogonsko gorivo. I pored prednosti ovog goriva i relativno raširene mreže pumpi na kojima se može natočiti, mnogi vozači se još dvoume oko prelaska na plin. Jedni se bezrazložno plaše gasa, a drugi uvek znaju nekog ko je "loše prošao" sa plinom. Ipak, ni jedno ni drugo nije tačno ako je plinski uređaj ugrađen u servisima gde to zaista znaju stručno da rade. Pored toga, danas se mogu naći i pojedini modeli automobila sa fabrički ugrađenim plinskim sistemom. Nedavna analiza AMS Srbije pokazala je da je za gotovo svaki drugi automobil (42 odsto) u koji je ugrađen plin bila potrebna dodatna stručna intervencija. To govori o velikom broju majstora bez iskustva, tek priučenih za ovu operaciju, ili o onima koji, po već starom običaju, namerno fušare da bi mušteriji više puta uzeli novac. Često se ugrađuju jeftini i nekvalitetni delovi, koji mogu da naprave problem. Osim toga, za kvalitetnu ugradnju potrebni su kvalitetna oprema i alat, što mnogi servisi nemaju. Opšte je poznata činjenica da kola sa motorom na plin mogu da uštede, dugoročno gledano, nekoliko hiljada pa i više od 10.000 evra ako kola imaju veću potrošnju, jer je plin upola jeftiniji od benzina. Druga prednost je da se produžava vek svećica, ulja i motora jer ovo gorivo ne ostavlja mrlje koje nagrizaju metalne delove itd. Dokazano je da u poređenju s benzinom plin ne zagađuje okolinu. O nekoliko najčešćih zabluda u vezi s pogonom na plin razgovarali smo sa radnicima GTA servisa u Beogradu, jednom od ređih servisa u kome majstori imaju sertifikate za ugradnju plina u automobilske motore.
- Da li je TNG (tečni naftni gas, međunarodna skraćenica LPG) opasan?
Računa se da je LPG bezbedniji oko 40 puta. Prilikom sudara, sve cevi profesionalno ugrađenog originalnog uređaja imaju ventil za lom cevi. Benzinski rezervoar je od običnog lima debljine od 0,5mm, a za gas je izrađen od čeličnog lima od 4mm.
- Da li jedinjenja u gasu štete motoru?
Pri sagorevanju gas potpuno isparava, dok se benzin raspršuje u sitne kapi. Gas se mnogo bolje meša sa vazduhom, bolje sagoreva, bez gubitaka, nema kondenzacije na karikama klipova, niti ima korozivnih sumpornih jedinjenja i antidetonacionih aditiva.
- Da li gas "isušuje" motor?
Gas ne smanjuje mazivnost uljnog filma, osim toga automobil se pali na benzin pa se zatim prebacuje na gas, ručno ili automatski na određenom broju obrtaja.
- Da li motor na gas gubi na snazi?
Kod uređaja novije generacije, pod uslovom da su stručno postavljeni, gubitak snage je neznatan - do dva odsto. Kod standardnih gasnih uređaja gubitak snage je do 10 procenata. Sa pravilno ugrađenim uređajem manjak snage se ne oseti u vožnji. Potrošnja autogasa je veća od potrošnje benzina za oko 10 odsto. Preporučuju se rezervoari od 30-40 litara i kontrola plinskih uređaja barem jednom godišnje. Najbolji i najpoznatiji proizvođači plinske opreme su "Lovato", "BRC", "Landirenzo", "WST", "Coprim".



Dok je Astra Clasic II trenutno u žiži interesovanja domaće javnosti zbog budućeg sklapanja u kragujevačkoj Zastavi, dotle prodavci ove nemačke marke (www.opelauto.co.yu) kupcima u Srbiji nude poseban poklon paket za ovu Astru u verziji sa 5 vrata i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS. Paket sadrži besplatnu dodatnu opremu vrednu 1540 evra, tačnije radi se o klima uređaju, električnim podizačima (prednjih) stakala, centralnom zaključavanju, električnim retrovizorima, podešavanju volana i sedišta vozača po visini... Cena za ovu Astru Classic II iznosi 13.250 evra sa PDV-om.



Zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri, kao do sada. Doduše i dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara. Očigledno da konkurencija čini svoje. Prvo je Ford kod nas ponudio garanciju od 4 godine za sve modele, onda je Kia, ali samo za novi model Ceed, odobrila garanciju od čak 5 godina. Ipak trenutni šampion je Hyundai, koji za sve svoje modele daje garanciju od 5 godina. Ko je sledeći ?  



Hyundai auto Beograd (www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, počeo je sa majskom akcijom popusta za modele Getz i Accent. Do kraja meseca cene ovih automobila biće umanjene do 18 odsto. Na primer Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, koštaće 10.450 evra, umesto 12.331, koliko staje sa uračunatim PDV-om. Accent sa istim 1,4 litarskim motorom, 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj.

Izvor : AutoBild SCG



Vlada Srbije je odobrila saradnju Zastava automobila i Dženeral motorsa o sklapanju dva modela Opela u Kragujevcu. Ministar privrede Predrag Bubalo je posle sednice vlade kazao da će od sledeće godine početi uvoz bez carine Opelovog modela "astra klasik" i njegovo sklapanje u Zastavi, a potom i još jednog modela tog proizvođača automobila. Bubalo kaže da je Vlada omogućila saradnju Zastave i Dženeral motorsa izmenom odluke iz 2005. godine o kriterijumima za uvoz određenih roba, kojom je određeno koji se proizvodi potrebni za sklapanje ta dva modela mogu uvesti. Predstavnici Zastave i američke kompanije Dženeral motors su parafirali pre dve nedelje ugovor o proizvodnji jednog od Opelovih modela automobila u pogonima kragujevačke fabrike. Sadržaj ugovora o saradnji gotovo je istovetan onom koji je Zastava potpisala sa italijanskim Fiat-om što znači da bi najpre bio omogućen slobodan uvoz određenog modela, a potom bi bila montirana linija za proizvodnju u Zastavi. Zastava i GM su početkom aprila predali Vladi Srbije dokument sa uslovima za potpisivanje ugovora između dve kompanije i tada je rečeno da su "uslovi slični ugovoru Zastave sa Fiat-om, a razlika je u tome što Opelov model automobila koji bi se proizvodio u Kragujevcu ne bi imao oznaku Zastave". Tada je rečeno i da će Vlada Srbije verovatno podržati aranžman Zastave i Dženeral Motorsa, ali da će smanjiti subvencije kragujevačkoj fabrici jer bi proizvodnja Fiatovih i Opelovih modela obezbedila njeno znatno rentabilnije poslovanje. Prema nezvaničnim informacijama, ugovor predviđa početnu proizvodnju od tri hiljade Opelovih modela „astra klasik“ godišnje, a taj broj bi narednih godina bio povećan na pet hiljada. U Zastavi će se, najverovatnije, proizvoditi modeli sa benzinskim motorima zapremine 1.364 ili 1.598 kubna centimetra, oba sa 16 ventila i 90, odnosno sto konjskih snaga. Kompanija Zastava automobili je nedavno najavila da bi proizvodnja sadašnjih modela Zastave mogla da prestane do 2010. godine.

Izvor : B92, Beta 



Hyundai Auto Beograd, generalni zastupnik južnokorejskog Hyundai-ja za našu zemlju, bogatiji je za još jednog člana u svojoj prodajno-servisnoj mreži i to u Kragujevcu. Kompanija Iva je od 23. aprila zvanično novi ovlašćeni zastupnik ove korejske marke. Inače, Hyundai u našoj zemlji sada ima već 17 ovlašćenih zastupnika u svoj prodajnoj mreži.

Izvor : www.vrelegume.co.yu  



Novi Fiat Bravo je izazvao veliku pažnju posetilaca na nedavno završenom salonu automobila u Beogradu, a sada je uvoznik Fiata za našu zemlju, beogradski Delta Auto Moto (www.deltaauto.co.yu), objavio i zvanične cene ovog Fiatovog predstavnika u C segmentu (poznat i kao Golf klasa). Najjeftinija ili kako lepše zvuči, osnovna verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS i paketom opreme Active, u Srbiji košta 15.871 evro sa PDV-om, dok za najskuplju 1,9 16v JTD dizel varijantu sa 150KS i Sport paketom opreme, treba izdvojiti 23.541 evro sa PDV-om. Za poređenje, osnovni VW Golf (sa benzincem od 80KS i 3 vrata) košta 17.033 evra. O novom Fiatu Bravo već smo pisali, a duži tekst možete naći u našoj rubrici Predstavljamo. 



Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru nove akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om.



Na tržištu Srbije se od nedavno može kupiti Chevroletov najveći model Epica opremljen 2,0 litarskim dizel agregatom. To je isti motor, koji već pokreće SUV model Captivu a iz 1991 ccm zapremine razvija 110kW/150KS pri 4000 obrt./min. i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Epica 2,0d u ponudi ima dva menjača : manuelni sa 5 stepeni i automatski, koji takođe ima 5 stepeni prenosa. Uvođenjem u ponudu i dizel agregata, Epica je postala još privlačnija poslovno-porodična limuzina sa velikom ponudom prostora u kabini i velikim prtljažnikom od 480 litara. Dimenzije Epice iznose D x Š x V : 4804 mm/1807 mm/1449 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2700 mm. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od 6,1 litar na 100 km odnosno 7,5 litara u gradu ali su test vozači ustanovili da je ta vrednost u stvarnosti veća za 1,5 litara  (usput rezervoar prima 65 litara goriva) a maksimalna brzina iznosi tačno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Za ovako veliki auto težine 1560 kg sasvim solidni rezultati. Ipak novinari, koji su je vozili na nedavnoj promociji u Španiji, imaju i zamerke. Naime, položaj za volanom se relativno teško nalazi, sedi se prilično visoko a sedišta u krivinama ne daju dovoljno veliku potporu. Hodovi menjača jesu precizni ali i prilično dugi. Ipak najveće zamerke idu na upravljač jer pruža veliki otpor pri okretanju naročito pri većim brzinama. S druge strane pohvale idu na komforan enterijer solidne završne obrade i na solidno odmereno ogibljenje, koje vrlo dobro upija neravnine. Uz to i ESP (elektronska kontrola stabilnosti) se serijski ugrađuje u Epicu dizel. Takođe i pristupačna cena je jedan od aduta ovog automobila. Osnovna Epica 2,0d sa LS paketom opreme košta prihvatljivih 21.380 evra sa PDV-om dok garancija iznosi 3 godine. Za poređenje benzinska verzija Epice sa 142KS košta 19.380 evra sa PDV-om.  



Izvor : Tanjug

Početak sklapanja Zastave 10 u pogonima kragujevačke fabrike, može biti pomeren ukoliko uskoro ne bude formirana nova Vlada.

"Finansiranje celog projekta sklapanja Zastave10 u vrednosti oko 14,7 miliona evra, realizujemo sredstvima od privatizacije zastavinih društava, ali je sada, zbog neformiranja Vlade, ceo taj proces usporen, jer su nam potrebne određene dozvole i saglasnosti za finansiranje i trošenje para u tom projektu", rekao je direktor preduzeća  Zastava auto Zoran Bogdanović. On je naglasio da bi formiranje Vlade olakšalo poslovanje i pomoglo da se ispoštuje planirani rok za početak sklapanja tog automobila, iako preduzeće ima alternativne izvore finansiranja poslovanja, kao i kredite sa dugoročnom otplatom za kupovinu opreme. Bogdanović je dodao da su u tom preduzeću do danas kupili opreme u vrednosti za šest miliona evra. Naglašavajući da će na sklapanju Zastave10 raditi oko 250 radnika i sedam već pristiglih robota od kojih pet u karoseriji, a dva u montaži Bogdanović je rekao "da je do danas 99 odsto pristigle opreme za sklapanje Zastave10 montirano i da je sada u toku softversko podešavanje opreme u čemu im pomaže osam stručnjaka iz Italije."Prednost robota u automobilskoj industriji, nije samo u smanjenju radne snage i troškova poslovanja već i zbog kvaliteta proizvodnje", ocenio je Bogdanović i dodao da će time biti izbegnute određene greške u samom procesu sklapanja automobila i ponovljivosti operacija. Zastava automobili i italijanski Fiat su u septembru 2005. godine potpisali ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, kojim je Zastava dobila licencu za sklapanje Punta, ali je prethodno imala obavezu i da prodaje taj auto koji se sa oznakom Zastava10 još uvek proizvodi u Fiatu. Novosnovano preduzeće Zastava auto zaduženo za prodaju i sklapanje Zastave 10 do danas je prodalo 4.301 tih automobila.