home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Salon automobila u Beogradu se bliži (23. mart-1. april) pa je sve više domaćih zastupnika, koji odobravaju tzv. sajamske popuste za pojedine modele. Posle firmi Porsche SCG (zastupnik za Audi i VW), EuroSumar (Suzuki), Verano Motors (Peugeot) i Grand Motors (Ford), koji su već objavili svoje ponude za kupovinu njihovih automobila po nižim cenama, sada i beogradski Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel. 011/318-2509, 227-1338, www.deltaauto.co.yu) nudi popuste na pojedine modele marki Alfa Romeo, Fiat i Honda, koje zastupa u našoj zemlji. Popusti se odnose na sledeće modele: Honda Accord, svi modeli -5% popusta, Fiat Panda, modeli sa 1,2l motorom Dynamic, 4x4 Treking, 4x4 Climbing, Alessi i Sporting - 3% popusta, Fiat Croma Dynamic 1,8l 16V - 1000 evra popusta, Fiat Doblo, model Panorama - 4% popusta, Fiat Grande Punto, modeli 1,4 Active, 1,4 Dynamic, 1,3 MJet Dynamic i 1,9 MJet Sport - 4% popusta, Alfa Romeo 159 -4% popusta i Alfa Romeo GT -4% popusta. Na slici Alfa 159.

Izvor : www.nacionalnaklasa.com





Kompanija DaimlerChrysler SCG organizuje prolećnu servisnu akciju za putnički program vozila Mercedes-Benz od 12. do 23. marta 2007. U trajanju od dve nedelje, svi korisnici vozila putničkog programa Mercedes-Benz, biće u prilici da besplatno dobiju kompjuterski izveštaj – stardijagnoza i vizuelni pregled: motora, kočnica i sistema oslanjanja. Servisnu akciju prati i specijalna ponuda osveženje klime koja podrazumeva 15% popusta na filter klime, tečnost klime i njihovu zamenu. Zainteresovani korisnici vozila Mercedes-Benz potrebno je da zakažu dolazak kod servisnih referenata u servisu Mercedes-Benz Beograd, na telefone: 011 30 19 221, 011 30 19 222, 011 30 19 223. 

DaimlerChrysler SCG d.o.o, Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd 

izvor : nacionalnaklasa.com



Kako se bliži salon automobila u Beogradu (23.mart-1.april), na domaćem tržištu je sve više zastupnika i uvoznika, koji nude povoljnije uslove kupovine novih automobila. I naš uvoznik Suzuki vozila, beogradski Euro Sumar, poput Grand Motorsa (uvoznik Forda) i Porsche SCG-a (uvoznik za VW i Audi), već odobrava sajamski popust za Suzuki Swift i to u iznosu od tačno 1000 evra. Euro Sumar se nalazi na adresi Vojislava Ilića 145, njihovi telefoni za dodatne informacije su 011/488 95 54 i 011/488 60 76. Još internet adresa : www.suzuki-yu.co.yu



Korporacija iz Japana, koja u pregovorima sa potencijalnim partnerima širom sveta zastupa japanske auto kompanije Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Subaru i Isuzu, kao i južnokorejski Hyundai, već duže pregovara sa poslovodstvom Grupe Zastava vozila o uspostavljanju poslovne saradnje. Ti razgovori su u fazu ozbiljnijih pregovora ušli nedavno, prilikom posete privredne delegacije Kragujevca i Zastave Indiji, gde japanska korporacija ima jedno od svojih sedišta. Potencijalni japanski partneri spremni su, saznaje Danas, da sa Zastavom potpišu ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, sličan onom koji Fabrika automobila ima sa Fijatom. To praktično znači da bi u Kragujevcu, u dogledno vreme, pored italijanskog "punta" (na slici), mogao da počne da se sklapa i neki od najnovijih modela automobila japanskih proizvođača – Nissan, Suzuki, Mitsubishi ili neki od novijih putničkih vozila korejskog Hjundai-ja. Prema informacijama sa preliminarnih pregovora u Indiji, japanske kompanije spremne su da u Kragujevcu otpočnu sklapanje jednog od svojih najnovijih modela automobila po japanskoj tehnologiji, što, procenjuju u Zastavi, ne bi iziskivalo prevelika ulaganja u pogone i opremu Fabrike automobila. Ovo tim pre što se pogoni Fabrike automobila već opremaju italijanskom, belgijskom i nemačkom opremom za proizvodnju "punta", na kojoj, međutim, ističu stručnjaci, mogu da se sklapaju i drugi svetski modeli automobila najnovije generacije. Japanske kompanije spremne su da obezbede tržište za automobile koji bi se sklapali u Kragujevcu. 

Izvor : danas.co.yu



Beogradska firma Jugo Lada (Beograd, Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0117) postala je novi generalni zastupnik ruske Lade za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu. Posle preuzimanja zastupništva od firme Impex IB, Jugo Lada je već oformila novu listu dilera. Novi uvoznik će se prvi put zvanično predstaviti i na salonu automobila u Beogradu, koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Na njihovom štandu glavna premijera biće već poznata Lada 1118(Kalina) ali u tzv. hatchback verziji odnosno u varijanti sa 5 vrata i fabričkom oznakom 1119 (na slici).



Domaći zastupnik za Audi i VW, beogradska firma Porsche SCG (tel. 011/3042-400), od 12. marta do 7. aprila ima specijalnu sajamsku ponudu za sve modele Audi-ja i VW-a. Pored već postojećih ponuda za modele Audi A3, A4 i A6, za sve modele se nudi i besplatno kasko osiguranje u prvoj godini ako se auto kupuje preko Porsche Leasing-a, kao i velike uštede na osnovnu cenu svih modela. U zavisnosti od modela, dodatna ušteda može biti od 500 do 1000 evra. Takođe i za modele VW važi popust od 5 odsto odnosno 7 ako se auto kupuje na lizing.



Još jedan zanimljivi novi model počinje svoj tržišni život kod nas. Kompaktni MPV model Touran (DxŠxV 4391 mm/1794 mm/1652 mm) u novom izdanju već se nalazi u ponudi našeg zastupnika za VW, beogradskoj firmi Porsche SCG, koja se nalazi na Novom Beogradu. Telefon za informacije je 011/3042-400. Novi Touran, osim dizajnerskih, donosi i nekoliko tehnoloških "caka". Volkswagenov sedmosed je naime prvi model ovog proizvođača opremljen Park Assist sistemom za pomoć pri parkiranju. U principu je sličan sistemu na Toyoti Prius a delo je VW-ovih inženjera. Radi se o sistemu kod koga radar vrši procenu raspoloživog parking mesta i zatim izračunava najoptimalnije izvođenje celog procesa parkiranja. Vozač, vođen slikom i zvukom, zauzima odgovarajuću početnu poziciju i zatim ubacuje ručicu menjača u polažaj za vožnju unazad. Dalje je postupak parkiranja automatizovan i, prema tvrdnjama samog VW-a, traje svega 15 sekundi. Ipak ovaj sistem se ne nalazi u serijskoj opremi već se za njega doplaćuje 720 evra. Što se dizajnerskih promena tiče, spoljašnjih dorada ima najviše na prednjem kraju, koji, sada sa novom maskom i svetlima, liči na druge modele iz ponude nemačke marke dok su pozadi novi samo grafika svetala i masivniji branici. Promene u unutrašnjosti svode se na nove materijale i bogatiju opremu dok se za bolji vizuelni doživljaj brine dekoracija u imitaciji metala. Gamu motora novog Tourana sada čine sledeći agregati : benzinci od 1,6 litara sa 102KS, sledi 1,4 TSI (140KS) i motor 2,0L sa 170 konja. Od dizelaša, Touran nudi 1,9 TDI motor u 2 verzije (90 i 105KS) i 2,0 TDI takođe u dve varijante (140 i 170KS). Od nedavno se nudi i benzinac 1,4 sa svih 170KS iz Golfa GT sa kojim Touran postiže 200 km/h a troši samo 7,4 litra goriva na 100 km (po fabričkim tvrdnjama). Najjeftinija verzija novog Tourana kod nas je benzinac od 1,6 litra sa 75kW/102 konja, koji sa osnovnim paketom opreme treba platiti 20.000 evra sa PDV-om.    



Beogradaski salon automobila počinje 23.marta a neke od zanimljivih premijera, koje će tamo biti predstavljene, već sada se mogu kupiti. Tako su već u ponudi Toyotin novi model Auris, koji zamenjuje hatchback verzije poznate Corolle kao i novi Mini Cooper. Prvo o aurisu. Odmah da kažemo i njegovu cenu u Srbiji. Najjeftiniju verziju Aurisa (1,4 litarski benzinac sa osnovnim paketom opreme) kod nas treba platiti 16.800 evra a 18.700 evra sa PDV-om košta   osnovna verzija najjeftinijeg dizelaša (1,4 D-4D sa 90KS). Isporuke počinju početkom aprila. Da kažemo da Toyote u našoj zemlji prodaje firma Toyota Srbija i Crna Gora, sa sedištem na Novom Beogradu, Savski nasip 7, njihova info linija za besplatne informacije je 0-800-300-000 a internet adresa www.toyota.co.yu  Iako smo o novom Aurisu pisali već nekoliko puta (tekstove o njemu možete pronaći u našoj arhivi), zbog velikog interesovanja evo još jednom nešto o velikom Toyotinom adutu, koji je u pohod na evropska tržišta krenuo u februaru, a u sve zemlje bi trebao stići do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu, kao što smo rekli, već može kupiti a prve isporuke u aprilu. Aurisovo ime inače znači zlato a ovim je automobilom japanski proizvođač demonstrirao novi dizajnerski pristup; naime Auris je rađen iznutra prema spolja kako bi se povećale unutrašnjost i komoditet putnika. Naglasak je na velikoj prostranosti  (Auris je najviši u svom segmentu) i na ergonomiji. Očigledna ergonomska rešenja-menjač i ručna kočnica približeni vozaču-osim što olakšavaju vožnju, deluju atraktivno. Takođe, podizanje menjača stvorilo je prostor za praktične pregrade  kojih ima svuda po automobilu. Zamerka se jedino može uputiti krutoj, naizgled jeftinoj plastici koju delimično nalazimo u interijeru. Naime Auris je prava, čvrsta i kvalitetna Toyota i takav mu detalj nije potreban. Model koji u Toyotinoj paleti zamenjuje Corollu (samo u hatchback verzijama sa 3 i 5 vrata) napravljen je na novorazvijenoj platformi, kako bi se omogućila najbolja moguća zaštita u slučaju sudara, ali i smanjile buka i vibracije u putničkoj kabini. Auris serijski dolazi sa vazdušnim jastukom za kolena (!), u čemu je prvi u svojoj klasi. Toyota tvrdi da je reč o najsigurnijem novom automobilu svoje kategorije. Tome u prilog ide i podatak da je osvojio svih pet EuroNCAP-ovih zvezdica na crash testovima. Auris će biti u ponudi sa 3 i 5 vrata a dimenzije su mu DxŠxV : 4220mm x 1760mm x 1515mm. Ovde napomena da će verzija sa 4 vrata, dakle limuzina, i dalje zadržati staro ime Corolla, dok karavan za Evropu nije planiran mada se u Japanu već prodaje. Osim dizajna, prostranosti, dobre ergonomije i kvaliteta, Aurisovi su aduti i dobre vozne osobine, kojima je kumovalo novo vešanje. Osim toga Auris brzo reaguje, stabilan je i uliva poverenje. Dizelski motori su kultivisani i odlikuju se tihim radom, a očekuje se da će svaki drugi prodati Auris biti upravo dizelaš. Vrhunac ponude je model sa dizelskim D-4D 180 Clean Power agregatom. Taj 2,2-litarski D-4D u Aurisu razvija 177 KS, a biće dostupan sa 6-stepenim ručnim menjačem. Ipak pitanje je kada i da li će se uopšte ovaj motor naći u ponudi kod nas zbog problema sa kvalitetom goriva kod nas. Dva druga dizelaša u gami su 1,4 D-4D (90 KS) i 2,0 D-4D (126 KS). Toyota sa Aurisom uvodi i novi benzinski motor; 1,6 litarski Dual VVT-i sa 124 KS pri 6000 obrtaja. Osnovni motor u ponudi je 1,4 VVT-i benzina, koji razvija 97KS. Auris će se i proizvoditi u Evropi  i to u Velikoj Britaniji i Turskoj.

A sada malo i o novom Miniju Cooper, koji se upravo pojavio u prodaji i u Srbiji. Ono "novi" Mini je ipak relativno jer je vizuelno ostao gotovo isti kakav je i bio dok su najglavnija unapređenja usmerena na mehaniku i na poboljšanje voznih osobina. Dakle jasno je kako se ni sam BMW (kao vlasnik Minija) nije drznuo da dublje dira u dizajn ovog uspešnog modela. Naime za poslednjih 6 dodina prodato je preko 800.000 komada dosadašnjeg modela Minija, a od toga četvrtina je ostala u Velikoj Britaniji. Iako se na prvi pogled zbog minimalnih estetskih promena i ne vidi da se radi o novom Miniju, to je logična odluka jer se ovde radi o modelu koga karakteriše bezvremenski izgled i čitava armija vernih obožavalaca. Veće promene se kriju ispod lima, gde je spakovana nova "ergela". Osnovni motor je i dalje 1,6 litarski benzinac ali sada sa 88kW/120KS (ranije 115) a u kombinaciji sa doteranim ogibljenjem, omogućuje Miniju da održi prednost nad konkurencijom. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 203 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 9,1 sekundu. Snažnija verzija nosi oznaku Cooper S a ima novi 1,6 litarski turbo motor sa 128kW/175KS (ranije 170). Ova varijanta postiže najveću brzinu od 225 km/h a ubrzanje do stotke je 7,1 sekundi. Bez obzira na snažnije motore, Mini sada troši manje goriva pa se tako Cooper S zadovoljava sa 6,9 litara a slabiji Cooper sa samo 5,8 litara goriva na 100 km. Ko želi da uštedi još više, neka sačeka novu dizel verziju Cooper D sa 1,6L motorom i 110KS i 260Nm obrtnog momenta. Taj troši samo 4,4 litra na 100 km. Prodaja dizel verzije u Evropi počinje tokom aprila kada počinje i prodaja osnovne, One verzije novog Minija. Kao što smo već rekli, spoljašnjost je ostala gotovo ista. Blago povećanje dimenzija (sada 3,70 metra dužine) prate i nove svetlosne grupe napred, nešto istureniji bokovi pozadi i blago poboljšanje aerodinamike. Takođe, prednja svetla više se ne dižu sa poklopcem motora već su pričvršćeni za karoseriju. Novih je i 7 boja za karoseriju. Ono što se ne vidi spolja jeste napredak u ponudi prostora i opreme u kabini. Slabiji kvalitet izrade sada je stvar prošlosti baš kao i izražena skučenost kabine. Instrument tabla nešto je tanja u cilju dobijanja dodatnih nekoliko centimetara prostora za putnike napred. Kupci mogu birati između četiri standardna stila uređenja interijera, dok je dekoracija od imitacije metala obavezna. Posebna pažnja posvećena je bezbednosti. Uz odlične vozne osobine slične kartingu, sada su tu i pneumatici sa run-flat tehnologijom, 6 vazdušnih jastuka, ABS/EBD/CBC elektronski bezbednosni sistemi, ASC+T sistem stabilnosti i trakcije (serijski kod verzije Cooper S), te DSC sistem za nadzor dinamičke stabilnosti ali uz doplatu. Zanimljivo da u kombinaciji sa poslednjim dolazi i Hill Assist sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. I za kraj cene novog Minija kod nas. Osnovni Cooper sa 120KS košta 20.521 evra a Cooper S tačno 24521 evra sa PDV-om. Mini kod nas prodaje firma Delta Motors iz Beograda, Kralja Milana 31a, a njihov telefon za dodatne informacije je 011/3243-959.




I poznati proizvođač terenaca posle duže pauze dobio je ovlašćenog uvoznika za Srbiju. Premijerom na 45. međunarodnom salonu automobila, odnosno od 23.marta, Grand Motors zvanično počinje saradnju sa još jednim brendom iz grupe Ford – britanskim Land Roverom. Time će u svetu čuvena marka terenaca, posle dvadesetak godina, dobiti ovlašćenog uvoznika za tržište Srbije. Na salonu automobila u Beogradu ćemo predstaviti jedan od najpopularnijih i najprestižnijih modela Land Rovera – kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša Rudić. Potencijalni kupci će na posebno uređenom delu velikog Grand Motorsovog štanda moći da dobiju sve informacije o njemu, ali i o ostalim vozilima tog renomiranog proizvođača. Posle sajma, neki od Land Roverovih prestižnih terenaca će biti izloženi u našem novom poslovnom centru na Novom Beogradu, u III bulevaru (Milutina Milankovića) na broju 21 – dodaje gospodin Rudić. Podsećamo da je od početka godine Grand Motors jedini ovlašćeni diler automobila Volvo u Srbiji. Povratak te marke na naše tržište je propraćen izuzetnim interesovanjem – i javnosti i potencijalnih kupaca.

izvor : nacionalnaklasa.com



Nova, bolje reći obnovljena verzija Ssangyong Rextona stigla je i u Srbiju. Novi Rexton, sada nazvan Rexton II, zvaničnu premijeru imaće na salonu automobila u Beogradu (23.mart-1.april) a cena osnovne varijante iznosi 36220 evra sa sve PDV-om što je na nivou njegovog prethodnika. Rexton II donosi brojna poboljšanja, pre svega, svežiji i manje radikalan dizajn u odnosu na neke od postojećih modela u svojoj gami vozila ("diskutabilan" izgled je već postao nešto kao zaštitni znak ove marke) a osim eksterijera promena ima i u enterijeru odnosno kabini, koja sadi nudi veći komfor u vožnji. Rexton II sada dolazi sa snažnijim 2,7 litarskim Xdi motorom od 136kW/ 186 konja, naravno dizelašem i novim 5-stepenim automatskim menjačem, poreklom iz Mercedesa a promena ima i na sistemu integralnog (4WD) pogona. Maksimalna brzina je 180 km/h a prosečna potrošnja, po fabričkim tvrdnjama, iznosi oko 9 litara na 100 km. Inače, dimenzije Rextona II  izgledaju ovako : DxŠxV 4720mm/1870mm/1830mm dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2820mm. Prtljažnik je zapremine 678 litara a kad se obori zadnja klupa svih 1338 litara.



Domaće tržište je postalo bogatije za nekoliko novih, zanimljivih automobila. To su Kia Ceed, Dacia Logan MCV ( karavan ) i Audi S3. Prvo o korejskom novitetu Kiji Ceed. Budući da se auto proizvodi u Evropi i da je namenjem evropljanima i njihovim željama i potrebama, dizajn je prilagođen evropskom oku a osim oblika njegovi aduti su još savremena tehnologija, bogata oprema, relativno prihvatljiva cena i uz sve to i opšta garancija na automobil u trajanju od 5 godina ili 150.000 km ! Kod nas (zastupnik Kia Auto Beograd) najjeftinija verzija sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 105KS, zapada 15990 evra sa PDV-om dok osnovna dizel varijanta sa motorom zapremine 1,6 litra i 90KS košta 18990 evra sa PDV-om. Za te pare osnovni Ceed nudi ABS, klimu, prednje i bočne vazdušne jastuke, putni kompjuter, MP3/CD plejer, centralnu bravu, električne podizače stakala, 15 inčne točkove i drugu opremu. Najskuplja verzija nudi još automatski klima uređaj, ESP sistem ( elektronska kontrola stabilnosti ), 16 inčne alu felne, električne retrovizore, alarm, kožni volan i sl. Ceed će naravno biti izložen i na salonu automobila u Beogradu krajem marta gde će zainteresovani kupci moći da ga razgledaju. U svoj adut u kompaktnoj klasi, dužine 4230 mm i međuosovinskog rastojanja 2650 mm, Kia ugađuje 3 benzinca od 1,4, 1,6 i 2,0 litara (svi sa 16 ventila) sa rasponom snage od 105 do 140KS i dizelaš od 1,6 litara i snage od 90KS i 116KS. Ogroman napredak koji Ceed donosi u odnosu na prethodne modele Kie, u svemu očigledan pa i u ceni. U početku će se nuditi hatchback verzija sa 5 vrata dok su već u pripremi i varijante karavan ( Sporty Wagon ) i sportski hatchback sa 3 vrata. Za nekoliko dana, na salonu u Ženevi, Kia predstavlja i prototip Ceeda u kabrio verziji sa imenom Ex-Ceed o kome smo pisali pre neki dan.

Dacia Logan MCV je novitet koji domaći kupci nestrpljivo iščekuju već nekoliko meseci a kako smo i najavili pre neki dan, sada je Dacijin karavan konačno stigao u Srbiju (zvanična prodaja počonje 10.marta). Prvo možda  najvažnije-cena. Osnovna varijanta Logana MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom sa 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2905 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo. Da ne zaboravimo. Garancija za Logan MCV iznosi 3 godine ili 100.000 km dakle kao kod japanskih ili korejskih automobila što će samo još više povećati poverenje u taj automobil.                                                                             
I nešto o izuzetnom i skupom Audiju S3 koji se već može naručiti u Srbiji. Možda nije zanimljiv za obične kupce kao pomenuti Ceed ili Logan MCV ali se radi o izuzetnom sportskom automobilu pa mu je takva i cena. Naime, naš zastupnik (Porsche SCG iz Beograda), za osnovnu verziju Audija S3 traži 40300 evra sa PDV-om ( u Nemačkoj košta oko 35000 evra ). Za te pare dobija se sportski hatchback niže srednje klase koji predstavlja konkurenciju takvim rivalima kao što su VW Golf GTI, Opel Astra OPC, Renault Megane RS, Ford Focus ST, Seat Leon FR, BMW 130i, Alfa 147 GTA, Honda Civic Type-R, Mazda3 MPS i sl. Pokreće ga 2,0 litarski turbo motor sa 195kW/265KS i 350Nm uz pomoć koga dostiže 100 km/h za samo 5,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 250 km/h (koja je nažalost elektronski limitirana). Pritom, prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 9,1 litar. S3 ima naravno tvrđe i spušteno ogibljenje (za 25 mm), direktnije upravljanje, jače kočnice, pogon na sva 4 točka (Quattro),  6-stepeni manuelni menjač i točkove od 18 inča. Da bi se i vizuelno razlikovao u odnosu na Audi A3, na osnovu koga je i nastao, S3 je opremljen sa novim, dubljim branicima, spojlerima, agresivnijom maskom, pragovima, duplim završetkom izduvne cevi ali sve diskretno i sa merom. U kabini se ističu sportska sedišta i kožni, "zasečeni" volan kao i aluminijumske pedale i ista takva ručica menjača.

 



Prvo o novim automobilima koji su se pojavili kod nas. O dolasku novog Mercedesa C klase, Hyundaija Coupe, Dacie Logan MCV i Seat Altee XL već smo pisali. Ako ste propustili evo kratkog  podsećanja. Novi Mercedes C se prodaje po cenama u proseku za 3000 evra višim od stare C klase a najjfetinija verzija C180 K ( benzinac ) košta 35400 evra dok dizel model C220 CDI zapada 39500 evra sa PDV-om. Hyundai Coupe sa 2,0 litarskim motorom i 143 konja košta 23954 evra sa PDV-om dok za Seatov novitet, Alteu XL treba izdvojiti 18600 evra sa PDV-om za osnovnu verziju sa 1,6 litarskim benzincem ( dizel 1,9 TDI košta 21500 evra ). Dacia Logan MCV stiže 1. marta po ceni od 8600 evra sa PDV-om pa naviše.  A sada pravi noviteti. Konačno ali stvarno konačno, stigla je i toliko dugo očekivana Alfa 159 ! Naš uvoznik, Delta Automoto, nudi je sa 3 benzinska i 3 dizel motora, sa rasponom snage od 120 do 260KS. Osnovni model sa 2,2 litarskim benzincem i 185KS košta 32922 evra sa PDV-om a dizel od 1,9 litra sa 120KS, 33512 evra, opet sa PDV-om. Alfa 159 ( na našoj slici ) nasleđuje popularnu Alfu 156 a za dizajn su se pobrinuli maestro Giorgetto Giugiaro i Alfa Romeo Styling Centre. Ovo je ponovo automobil za kojim će se okretati pogledi prolaznika. Alfa 159 je potpuno nov automobil : ima novo ogibljenje, novu šasiju, novu generaciju motora i nove menjače. 159-tka je veći automobil od svog prethodnika. Dimenzije su mu: 4660 × 1830 × 1420 mm, uz  međuosovinsko rastojanje od tačno 2700 mm. Ova Alfa, osim po dizajnu, ističe se i po pasivnoj bezbednosti. Cela kabina je ojačana sa svih strana, pa ne čudi da je dobila svih 5 zvezdica za bezbednost putnika u kabini na EuroNCAP  testiranju. Kao što smo rekli,u ponudi su tri nova JTS benzinska motora kao i tri JTDM dizel motora sa rasponom snage od 120 do 260KS. Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro 4 norme. Novi su i menjači koji su sada svi 6-stepeni, a u ponudi se nalazi i "robotizovani" automatik naziva Selespeed.
Takođe vredi spomenuti da je stigla i doterana verzija originalnog i velikog  (dužina 4,82 metra) SUV modela-Subaru Tribece. Naime model za 2007. godinu pretrpeo je manje izmene spolja a dobio je i bolju bezbednosnu opremu već u osnovnoj verziji. Nažalost i dalje nema dizelaša u ponudi pa je pokreće, kao i ranije, 3,0 litarski boxer benzinac sa 180Kw/245KS uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem. Cena "nove" Tribece je 51950 evra sa PDV-om.     
Od noviteta, uskoro i kod nas možemo očekivati novi VW Touareg koji smo opisali pre nekoliko dana. Očekuje se cena od oko 50000 evra sa PDV-om za osnovnu verziju. I novitet koji se nestrpljivo očekuje na našem tržištu-Zastavina Florida HDI dizel o kojoj smo u poslednje vreme naširoko pisali. Proizvodnja naime počinje krajem maja po nezvaničnoj ceni od 6500 do 7000 evra sa PDV-om.
A sada malo i o popustima na našem tržištu. Pošto smo nedavno o tome dovoljno pisali sada izdvajamo samo najaktuelnije i najnovije.
Prvo o klimi na poklon koju Zastava poklanja svim kupcima Zastave 10. Naime do kraja februara, Zastava poklanja klima uređaj uz svaku prodatu "Desetku" čime se štedi 673 evra koliko inače košta doplata za klimu. O predsajamskoj ponudi Grand Motorsa, domaćeg uvoznika Forda, već smo pisali ali podsećamo da se radi o ponudi vozila po nižim cenama ali samo sa lagera pa su i količine ograničene. Sniženja, koja iznose do 2000 evra, važe od 16. februara do 31. marta. Do tada Fiesta se može nabaviti već za 9890 evra, Fusion za 12390, Focus za 14390 i Mondeo za 17890 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om a isporuka je odmah. Za fordova vozila inače važi četvorogodišnja  garancija.  Opelovi modeli su takođe na popustu pa tako Agilu treba platiti 1500 evra manje, Merivu 2000, Zafiru 1500 a Astru 1400 evra manje. Hyundai daje sledeće popuste : za Atos od 500 do 562 evra, za Getz od 500 do 1000 evra, za Accent od 500 do 1052 evra, za Matrix 1000 i za Tucson 1700 evra. Renault i ove godine nastavlja sa već tradicionalnom akcijon "Zeleno srce" kojom svih  vlasnicima automobila starijih od 10 godina, odobrava popuste za nabavku novih vozila iz programa Renaulta. Naravno, vlasnik mora taj stari auto da preda prilikom kupovine novog Renaulta. Time dobija pravo na popust od 700 evra  (za Twingo) pa sve do 2000 evra, koliko su jeftiniji Laguna, Espace, Vel Satis, Traffic i Master. Osim ove akcije, Renault nudi i poseban model Clio Expression sa bogatim paketom opreme koji umesto 14200 treba platiti 12800 evra sa PDV-om. Auto kuća Vidovdan, prodavac Škode, kupcima modela Octavia A5 i Roomster poklanja sedmodnevno zimovanje za 2 osobe na Kopaoniku. Za one koji se odluče za Superb, poklon je zimovanje na Kopaoniku ali za 5 osoba. I kupci najmanje Fabije dobijaju poklon-besplatan vikend za 2 osobe na Kopaoniku. I za kraj ovog pregleda domaćeg tržišta, da ponovimo da se tradicionalni, ove godine već 45. po redu, salon automobila u Beogradu održava od 23. marta do 1. aprila. Kako se nezvanično saznaje, cena ulaznice će iznositi 300 dinara a za posetioce će biti organizovana i nagradna igra u kojoj je glavna nagrada Dodge Caliber.                                                                                      



Kao što smo pisali, Dacia Logan MCV odnosno karavan verzija, počinje da se prodaje u Srbiji od 10. marta mada će svoju zvaničnu promociju imati nešto kasnije, na salonu u Beogradu koji počinje 23. marta i traje do 1. aprila. Sada ponovo pišemo o Loganu MCV jer je konačno poznata i zvanična cena za taj model kod nas. Najjeftiniji Logan MCV kod nas će koštati 8626 evra sa PDV-om. To je nešto manje od ranije najavljenih 9200 evra. Po toj ceni dobija se verzija sa benzinskim 1,4 litarskim motorom i 75KS i 5 sedišta a uz doplatu može se doplatiti i za dodatna dva pa je Logan MCV najjeftiniji auto sa 3 reda sedišta i mesta za 7 putnika na tržištu. Osim tog motora u ponudi je i benzinski motor od 1,6 litra u 2 verzije; sa 90 i 105 konja kao i dizelaš 1,5 DCi od 70KS. Inače Logan MCV je od obične limuzinske verzije duži za 20 cm mm pa dostiže 4,45 metra. I međuosovinsko rastojanje je produženo i to čak za 27 cm pa iznosi 2900 mm. Zapremina prtljažnika obuhvata 730 litara a kada se obore zadnja sedišta, čitavih 2350 litara ! Dakle osim cene, aduti Logana u karavan verziji su i prostrana unutrašnjost i ogroman prtljažnik. Opširnije o Loganu MCV pišemo u našoj rubrici Predstavljamo.    



Na današnji dan pre tačno 20 godina, u Kragujevcu je predstavljena Yugo Florida, doduše u formi prototipa, koji je krenuo u proizvodnju 2. oktobra 1988. godine. Evo malog podsećanja na taj događaj. 
Kragujevac, hotel Šumarice, 19. februar 1987. godine, SFR Jugoslavija. Mesto i datum prve prezentacije tada novog Zastavinog automobila za radne ljude od Triglava do Vardara. I za svet naravno ! To je bilo vreme izvoza Yuga u Ameriku a Zastava je proizvodila 200.000 automobila godišnje i sve je ukazivalo da smo sa novim modelom konačno prestali da kaskamo za razvijenim svetom. Ali ... I kako je to izgledalo pre 20 godina ? Domaćin promocije, dr Radoljub Micić, predsednik Poslovodnog odbora Zavoda Crvena Zastava, obelodanio je ime novog automobila okupljenim novinarima. Umesto fabričke oznake Zastava 103, kako se do tada zvao projekat razvoja novog modela, auto je dobio novo ime-Yugo Florida. Kumova, je kažu, bilo sa svih strana, iz zemlje i inostranstva. Predloženo je oko 800 imena, među kojima i sledeća : Avala, Sonata, Kraguj, Morava, Tara, Sana, Koral, Skala i druga. Ovde je zanimljivo primetiti da će se neki od ovih predloga iskoristiti za nova imena Yuga ( Koral ) i Zastave 101 i 128 ( Skala ) a da će ime Sana biti iskorišćeno za izvoznu varijantu Floride na nekim tržištima ( poput Engleske ). Bilo kako bilo, samo nekoliko časova pred prezentaciju, u Zastavi su se odlučili za ime Yugo Florida. Kako se tada govorilo, zbog sveta ali i zbog što Florida ima dosta staklenih površina, pa se u njoj čovek oseća kao kao da je na sunčanoj Floridi. Treba reći da je bilo odlučeno da se novi auto zove Sonata ali kako su drugovi iz Zastave kasnije obelodanili, nešto ranije su saznali da je to ime već zaštitio južnokorejski Hyundai ( baš tada najveći konkurent Zastavi u Americi u klasi jeftinih automobila ! ) pa su ljudi iz Zastave naknadno odabrali ime Florida. Da se vratimo prezentaciji u hotelu Šumarice tog 19.2. 1987. Naime sve do 11 časova, za kada je zakazano prikazivanje Zastave 103, u svečanu salu tog hotela, gde se nalazilo novo vozilo prekriveno svilom, niko nije mogao ni da priviri zbog fabričkog obezbeđenja ! I planovi o Zastavi 103 koji su nastali u institutu fabrike automobila, kao i kasnije nastali prototip automobila koji je dizajnirao Giugarov studio Italdesign, čuvani su kao oči u glavi do trenutka promocije. A onda u 11 sati, dve manekenke obučene u belo, ( da se slaže sa bojom  izloženog automobila ), sa automobila svlače ljubičasti svileni veo i pred očima 150 novinara i foto-reportera ukazala se po prvi put Yugo Florida ( naša prva slika ). Svi, bez izuzetka, osećaju ponos ( a naročito ljudi iz Zastave ), auto im izgleda odlično, odmah počinju i komentari ... Kako je tada najavljeno, u Floridu će se ugrađivati benzinski motori od 1100 do 1600 kubika i Fiatov 1,7 litarski dizelaš  a proizvodnja počinje u septembru 1988. godine. Planirano je bilo da se godišnje proizvede 60.000 do 100.000 Florida od čega 70 odsto za izvoz ! Pusti planovi ... Na pitanje novinara koliko će da košta dobili su odgovor da kada bi se odmah našla u prodaji, cena bi iznosila od 7500 do 8000 dolara ili 13500 do 15000 tadašnjih nemačkih maraka. Kako je tada saopšteno, kompletan prjekat Floride je Zastavu koštao 50 miliona dolara a za proizvodnju će trebati još oko 100 miliona dolara. Evo ukratko kako su novinari Auto Moto Revije tada opisali Floridu : "Florida je zaista dobro zamišljen i dizajniran automobil koji se može nositi sa konkurentima iz celog sveta. Unutrašnjost je, pre svega, izuzetno komforna i funkcionalna a projektovana je po uzoru na najsavremenije automobile ove klase u svetu. Ugrađivaće se 3 motora, 2 benzinska i jedan dizel. Benzinci su potpuno nove konstrukcije, naravno Fiatovi od 1400 i 1600 kubika, čiji razvoj će biti završen u Fiatu do oktobra ove godine. Za Zastavine potrebe proizvodiće ih 21. maj u Beogradu. Ono što posebno impresionira i što su glavi aduti Floride, je veoma dobra stabilnost, koeficijent otpora vazduha od 0,32 i velike staklene površine. Predviđena je ugradnja velike količine elektronike kao što je elektronsko upravljanje motorom, ubrizgavanje pa čak i mesto za elektronsku dijagnostiku. Posle svega, Yugo Florida zaslužuje samo jedno : srećno. "  Tako je tada pisala Auto Moto Revija a kako je izgledao početak serijske proizvodnje Floride tog 2. oktobra 1988. godine ? Ukratko, veoma svečano, patriotski i uz uobičajen scenario soc realizma. Pojavila se na montažnoj traci ( naša druga slika ),  upriličenoj za takve i slične svečanosti, u kojima je bilo previše govora i obećanja i to u "seriji" od nekoliko komada ! Tadašnji predsednik Savezne vlade "uspešno" je presekao vrpcu uz pomoć drugih zvaničnika, novinara i gostiju. Od tada je Florida nažalost tavorila na proizvodnim trakama čekajući mnogobrojne delove iz domaćih i inostranih fabrika. Posle je došao rat, sankcije, gubitak inostranog tržišta i drastično smanjenje kupovne moći stanovništva pa u aprilu 1999. godine i bombardovanje fabrike ! I Florida je propustila šansu za nekim većim uspehom. U Zastavi su doduše radili na osavremenjavanju Floride ali tada je već bilo kasno. Florida je bila zastarela u odnosu na konkurente iz niže srednje klase kojoj pripada. Ipak da se podsetimo nekih zanimljivih projekta od kojih su neki našli put u serijsku proizvodnju. Florida je prvo krenula sa 1,4 litarskim benzinskim motorom sa 70,5 konja, 1989. pojavila se 1,3 EFI verzija sa elektronskim ubrizgavanjem i 68 konja, a 1990. na salonu u Beogradu promovisana je i verzija sa 1,1 litarski motorom od 60KS, pre svega za izvoz u Grčku. Tokom 1990. pojavile su se i informacije o projektu 104, Floridi u sedan tj. limuzinskoj verziji sa 4 vrata ( naša treća slika ) ali nije se odmaklo dalje od planova i maketa. 1995. pojavljuje se prototip Floride Pick up koji tek krajem 1998. kreće u proizvodnju u somborskoj fabrici Specijalni automobili. Taj auto ima korisnu nosivost od 630 do 690 kg i zapreminu tovarnog prostora od 1,14 do 3,48 kubnih metara zavisno od toga da li se radi o otvorenoj pick up ili zatvorenoj Poly verziji. 1999. u Zastavi prave i Floridu u luksuznijoj Business verziji a 2000. francuski dizajnerski studio Heuliez, pravi redizajn Floride koja će u serijskoj verziji poneti ime Florida In i koja se proizvodi i danas. U međuvremenu u Zastavi ponovo menjaju zvanično ime fabrike pa se Yugo Florida sada zove Zastava Florida. Istovremeno se ispituje mogućnost ugradnje Peugeotovih i Toyotinih motora u Floridu. Posle tih ispitivanja, 30. septembra 2002. godine prva Florida sa PCM motorom od 1587 kubika i 95KS silazi sa montažne trake. Kasnije se pojavljuje i Florida sa manjim 1,1litarskim Peugeotom motorom i 60 konja. Ranije, tokom te 2002. godine, na salonu u Beogradu, pojavljuju se i prototipovi Floride u karavan i sedan verziji diskutabilnog dizajna. Zastava ne miruje pa obogaćuje ponudu Floride i posebnom TAXI verzijom sa fabrički ugrađenim plinom ( tečni naftni gas-TNG ), a prošle godine predstavljena je i Florida sa pogonom na komprimovani prirodni gas ( CNG ). Sa 1,3 litarskim karburatorskim motorom taj prototip Floride CNG prosečno troši oko šest kilograma gasa. Još 2005. godine, opet na salonu u Beogradu, Zastava je prikazala i prototip Floride In sa Peugeotovim 1,4L dizel HDI motorom od 68 konja i Peugeotovim 5-stepenim menjačem. Taj koncept imao je i potpuno novu instrument tablu koju je dizajnirao Marko Luković, inače pobednik Peugeotovog dizajn konkursa iz 2001. A konačno, ove godine, od kraja marta, počinje i proizvodnja te Floride dizel po ceni od oko 6600 evra o čemu smo već pisali. Na kraju treba reći da Zastava za Floridu nudi i ugradnju "luksuznijih" elementa opreme poput klime, servo volana, električnih podizača stakala, centralne brave i drugo. Eto to je bilo malo podsećanje na poslednjih 20 godina Floride uz nadu da na naslednika nećemo čekati narednih 20 godina !!



O novom Mercedesu C klase već smo opširno pisali a evo sada stižu i vesti da su za ovaj model već određene cene za Srbiju i da je prodaja već počela. Zvanična prezentacija će biti održana na salonu automobila u Beogradu ( od 22. marta do 1. aprila ). U proseku cene nove generacije C klase su više za oko 3000 evra u odnosu na dosadašnji model. Tako najjeftiniji model, benzinac C180 K sa 156KS treba platiti 35400 evra sa PDV-om dok popularni dizelaš C220 CDI sa 170KS sada košta 39500 evra sa PDV-om. Evo ukratko šta donosi novi Mercede C klase. Za početak spremna je limuzinska varijanta a u septembru, na salonu u Frankfurtu, stiže i karavan sa tradicionalnom Mercedesovom oznakom- model T. Sport Coupe međutim, stiže tek 2010. godine. Planira se i AMG C63 varijanta sa 6,2 litarskim V8 motorom i 450KS. Kao što se vidi, kao dizajnerski uzor je poslužila veća i luksuznija S klasa s tim što sve verzije nove C klase neće imati isti prednji gril već će se zavisno od varijante opreme odlikovati i različitom prednjom maskom. Recimo skuplje Avantgarde i ( buduće AMG ) verzije imaće masku sa povećom trokrakom zvezdom u centru a "jeftinije" verzije poput paketa opreme Classic i Elegance, imaće klasican prednji gril sa horizontalnim linijama i znakom Mercedesa na haubi. Ukratko izgled tih skupljih varijanti je sličan izgledu Mercedesa CL coupe-a a jeftinije više nalikuju S klasi. Naravno novi dizajn nije sve što C klasa donosi. Iz Mercedesa poručuju da su sa test vozilima prešli preko 24 (!) miliona kilometara da bi C klasa bila u vrhu svoje srednje klase ( konkurenti Audi A4 i BMW 3 pre svega ) u pogledu udobnosti, bezbednosti, voznih osobina, korišćenja novih tehnologija... Sa povečanom dužinom i medđosovinskim rastojanjem, stvorili su se uslovi za povečani komoditet na zadnjim sedištima. Sličan dizajn nije jedino što "C" povezuje sa S klasom. Sa većeg modela su preneti, pre svega, elektronski bezbednosni sistemi, koji ispravljaju greške vozača. U cilju povečanja bezbednosti, sve verzije C klase su serijski opremljene sa ESP-om, sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti. U poređenju sa prethodnikom, dimenzije su naravno povečane ali ne drastično. Dužina je narasla za 55mm ( sada ukupno 4580mm ), širina za 42mm a međuosovinsko rastojanje za 45mm i iznosi 2760mm. Povečana je i zapremina rezervoara sa 62 na 66 litara. Uz sve to i prtljažnik je veći za 20 litara pa sada zapremina istog iznosi 475 litara ( što je više za 15 litara u odnosu na BMW 3 i Audi A4 ). Paleta motora obuhvata za sada sledeće agregate :   

-C180K 156KS i 230Nm (pre 143KS)
-C200K 184KS i 250Nm (pre 163KS)
-C230 V6 204KS i 245Nm
-C280 V6 231KS i 300Nm
-C350 V6 272KS sa 7-G automatskom transmisijom
-C200 CDI 136KS i 270Nm (pre 122KS)
-C220 CDI 170KS i 400Nm (pre 150KS)
-C320 CDI 224KS i 510Nm

U Mercedesu ističu da su uprkos povećanju snage ( za 13% ) ova 4 motora, uspeli da ostvare manju potrošnju za 6%. Tako sada manji dizelaši; C200   (potrošnja smanjena sa 6,4 na 6,1 litar ) i C220 sa rezervoarom od 66 litara imaju autonomiju od 1000 km.