home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izuzetno zanimljiv domaći novitet, Zastava Florida sa Peugeotovim dizel motorom, našla se na testu emisije SAT. Zbog velikog interesovanja za ovaj automobil, njihov test prenosimo u celosti :

"Pojava Floride HDI dizel ne bi trebalo da predstavlja iznenađenje ali ipak jeste. Posle prototipa, praktično niko nije očekivao da Kragujevčani završe posao do kraja. Međutim prvi domaći dizel automobil, malo po malo, stigao je do fabričkih hala. Nastavljajući uspešnu saradnju sa grupacijom PSA, Zastava je u Floridu ugradila moderan common rail dizelaš od 1,4 litra sa 68KS. To je isti motor kakav već, između ostalih, koriste Peugeot 107, 206, 207, Citroen C1i C3, Mazda2, Ford Fiesta pa čak i Toyota Aygo. Jednostavno, nema sumnje da je reč o proverenoj mašini. Uz njega, Florida je dobila provereni Peugeotov menjač, budući da stari, domaći, nije mogao da se uklopi u zahteve dizel motora. U istom paketu, promenjena je i čitava komanda kvačila a umesto sajli, pedala gasa sada ima elektroniku. Jednom rečju, toliko je toga prvi put ugrađeno na jedan domaći automobil, da bi ovu godinu trebalo ubeležiti u istoriju domaće automobilske industrije. U praksi, Florida dizel deluju zaista zanimljivo. Budući da su Zastavini inženjeri iznova projektovali oslanjanje motora i neka ojačanja karoserije, vibracije i buka u kabini nisu ništa veći nego u verziji sa benzinskim motorom. Pritom mali dizelaš glatko prihvata gas i čini čitavu vožnju udobnijom i smirenijom. Ključna stvar svakako je potrošnja. U Zastavi tvrde da može da siđe na samo 3,15 litara na 100 km (!), što sudeći po iskustvu ostalih koji koriste ovaj motor, nije potpuno nezamislivo. Da bi to proverili, naša redakcija je organizovala sopstveno merenje potršnje i to u mešovitoj vožnji što znači da smo proveli 70 % u gradu, 20 % na auto putu i 10 % na magistralnim putevima. Prvi rezultat je svakako zanimljiv ali budući da sva merenja još nisu završena, konačnu računicu objavićemo u sledećem broju revije SAT Plus. Međutim, novi motor i menjač samo su deo izmena koje Florida HDI donosi. Naime od maja, kada kreće serijska proizvodnja, prvi put će na jednom domaćem vozilu biti ugrađena elektronsaka blokada motora sa kodiranim ključem. Istovremeno, očekuje se i potpuno nova instrument tabla, posebno prilagođena potrebama dizel motora. Trenutno je u fazi ispitivanja. Naravno klima, servo volan, centralno zaključavanje mogu da se poruče kao dodatna oprema. Jednom rečju, Zastava se zaista potrudila da neke ključne stvari promeni i napravi solidan korak napred. Nažalost tradicionalno loš kvalitet plastike u kabini, nizak nivo završne obrade, loša zvučna izolacija a da ne govorimo o nedostatku bilo kakve naprednije bezbednosne opreme; i dalje ostaju glavna boljka šumadijske limuzine. Zapravo lista zamerki se značajno produžava sve do onog trenutka kada pogledamo koliko jedan ovakav automobil košta. Kako saznajemo, sa trenutno najmodernijim malim dizel motorom na svetu, sa odgovarajućim menjačem i drugim izmenama, Florida HDI ne bi trebalo da košta više od 6500 do 7000 evra što je čitavih 3000 evra manje od sledećeg malog dizel automobila tako da Florida HDI nije loš pazar."

U zaključku, SAT-ov test vozač, Mikica Vesnić kaže da je zadovoljan iako smeta nedostatak servo volana i još da "motor i menjač ekstra funkcionišu, prijatno sam iznenađen bukom unutar kabine jedino ispit kočnica nije prošao onako kako treba, znači da ljudi iz Zastave to treba da dovedu na bolji nivo."   

Ukupna SAT-ova ocena je da ovaj motor zaista odgovara Floridi iako nisu očekivali ovakav rezultat. Naime ono što je interesantno, ubrzanje od 60 do 80 km/h u trećoj brzini, iznosi samo 3-4 sekunde što je po rečima judi iz SAT-a jako, jako brzo za te manevre. Zanimljivo je takođe da su na SAT-ovom testu postignuti bolji rezultati u masimalnoj brzini i ubrzanju do 100 km/h nego što deklariše sama Zastava. Umesto fabričkih 155 km/h, na testu SAT postignuta je brzina od 161 km/h i ubrzanje oko 13 sekundi odnosno nešto malo više. I na kraju da kažemo da će rezultate ispitivanja potrošnje, elastičnosti i ostalih merenja imati novi broj revije SAT Plus.





Domaći uvoznik za vozila Ford, beogradski Grand Motors, povodom skorašnjeg salona automobila u Beogradu, već odobrava sajamski popust za kupovinu novih automobila. Popust je počeo 16. februra i traje sve do završetka salona automobila u Beogradu 1. aprila. Napominjemo da se radi o sajamskim cenama za modele 2007. i to za automobile sa lagera kao i to da je količina nažalost ograničena ali je zato isporuka odmah. I kako izgledaju snižene cene ? Za najjeftiniju Fiestu sada treba izdvojiti 9890 evra, za bazni Fusion 12390, Focus treba platiti od 14390 a najjeftiniji Mondeo ( 1,8 litarski benzinac sa 115KS i bogatim paketom opreme ) samo 17890 evra ! Telefoni Grand Motorsa : 011/269 21 80, 267 01 88 i 269 23 01. I još Internet adresa : ford.co.yu.



Posle više od godinu dana od kako postoji, Fiat-Lancia klub Srbija organizuje okupljanje zaljubljenika u italijanske automobile, njihov šarm, lepotu i brzinu i to u subotu 17. februara ispred Beogradske arene sa početkom u 15h. Članovi kluba će se potruditi da bude nekih zanimljivih sadržaja, naravno i dobre zabave i druženja. Link ka zvaničnom forumu ovog kluba : 

http://www.cannonballforums.se/index.php?f=96



Hyundai auto Beograd od ponedeljka 12. februara u Srbiji nudi novi odnosno obnovljeni Hyundaijev sportski model sa jednostavnim imenom Coupe koji se negde prodaje i pod imenom Tiburon. Inace od prvog pojavljivanja krajem 2001. godine, ova generacija Coupe-a, pronasla je vise od 221.700 vlasnika sirom sveta, od kojih oko 74.000 u Evropi. Novi izgled predstavlja drugu evoluciju u razvojnom procesu automobila. Njegov novi vanjski dizajn cini ga jos agresivnijim i naravno jedinstvenim cak i medju brojnim drugim sportskim automobilima. Jedinstveno dizajnirani tockovi od lake legure ( od 17 inca i gumama 215/45 R 17 ) dodatno naglasavanju sportsku dinamicnost i individualnost Coupea. Na sve to se nadovezuje redizajnirani straznji kraj sa novim svetlima i straznjim branikom sa integrisanim difuzorom i 2 izduvne cevi. U kabini se primecuju promene na instrument tabli, centralnoj konzoli i drugim detaljina unutrasnjosti a sportski oblikovana sedista i bogata oprema zaokruzuju opsti povoljan utisak. U serijskoj opremi se, izmedju ostalog, nalaze ABS kocnice, 4 airbega ( prednji i bocni ), automatska klima, elektro paket, alu felne i sl. U ponudi su 3 motora sa rasponom snage od 105 do 167KS. Najslabiji je 1,6 litarski 4-cilindricni motor sa pomenutih 105 konja, sledi 2,0 litarski sa 16 ventila i 77Kw/143KS pri 5800 obrt./min. i 186Nm pri 4500 obrt./min. Najsnazniji je V6 Delta motor, zapremine 2,7 litra sa 123Kw/167KS pri 6000 obrt./min. Hyundai Coupe dostupan je u kombinaciji sa tri menjaca : 5-stepenim rucnim za model 2.0, 6-stepenim rucnim za snazniji 2.7 V6 model i 4-stepenim automatskim menjacem sa mogucnoscu sekvencijalnog menjanja stepeni prenosa. Cena npr. za model 2,0 sa 143KS i bogatim paketom opreme, iznosi prihvatljivih 24.000 evra sa  PDV-om pri cemu za Hyundai vazi opsta garancija od 3 godine.



Nas generalni distributer za Peugeot vozila, Verano Motors, objavio je oglas  u kome trazi nove dilere po Srbiji kako bi prosirio svoju prodajno-servisnu mrezu. U oglasu se kaze : "Verano Motors, generalni distrubuter Peugeot automobila, skutera i originalnih rezervnih delova, zbog svoje bogate ponude komercijalnih vozila, jake servisne infrastrukture, velikog lagera originalnih rezervnih delova i specificne poslovne filozofije, jedna je od najuspesnijih kompanija u zemlji. Da bismo postigli jos bolji uspeh a nasim klijentima pruzili vece zadovoljstvo, potrebni su nam partneri za prodajno-servisnu mrezu u Krusevcu, Zrenjaninu, Vrscu, Novom Pazaru, Vranju, Zajecaru, Jagodini, Paracinu i distributeri Peugeot skutera u svim vecim gradovima u Srbiji. Ukoliko imate prodajni salon i i skustva u prodaji, javite nam se i postanite saradnik uspesnog tima". Telefoni Verano Motorsa : 011/3094511 i 011/3094509. Njihova internet adresa : www.verano.co.yu



Ford odnosno nas uvoznik Grand Motors, od 7. februara nudi Ford Mondeo 2.0 TDCi dizel od 115KS po posebnoj ceni od 20680 evra ( na slici ). U serijsku opremu spadaju automatska klima, alu felne, metalik boja, ABS, prednji i bocni airbegovi... U ponudi je i benzinski model 1,8i sa 110KS i takodje bogatim paketom opreme. Cene su snizene zbog skorog dolaska potpuno nove generacije Mondea a kolicine ovog modela na popustu su ogranicene. Grand Motors je inace od nedavno bogatiji za jos jedan servis i to u Sremskoj Mitrovici. Servis se nalazi u ulici Arsenija Carnojevica 21, u servisnom objektu kompanije DTF-1921 gde se mogu servisirati i putnicka i laka komercijalna vozila u garantnom i vangarantnom roku.

Zeljno iscekivana Dacia Logan MCV ( karavan ) kod nas stize 1. marta po za sada nepoznatoj ceni. Nezvanicno se pominje cifra od 9200 evra sa PDV-om za osnovnu benzinsku verziju sa 75KS ali revija SAT Plus najavljue cenu od svih 9800 evra.

Kod prodavaca Opela sve do 15. februara, traje akcija prodaje njihovih automobila po snizenim tacnije nabavnim cenama ali su iz ponude izuzeti modeli Agila, Corsa i komercijlna vozila. Poznate su i cene obnovljene Astre za 2007. godinu koja kod nas stize oko salona u Beogradu dakle krajem marta. Cene su zaista ali zaista neznatno vece pa tako osnovna Astra 1,4 benzinac sa 3 vrata umesto 15910 kosta 15990 evra sa PDV-om. I jos nezvanicna cena za Opelov roadster GT sa 2,0 litarskim motorom od 264KS. Kada stigne kod nas  (trebao bi se pojaviti bar kao eksponat na salonu u Beogradu ) cena ce mu iznositi oko 36000 evra sa PDV-om. Za poredjenje u Nemackoj staje 30675 evra.

Citroen ( uvoznik Vitro group ) i dalje nudi automobile iz 2006. godine koji su ostali na zalihama sa popustom od 5 do 7 odsto zavisno od modela. Recimo najmanji i najjeftiniji Citroen, model C1 1.0 X umesto 9320 sada kosta 8980 evra sa PDV-om. Inace Citroen je nedavno otvorio 2 nova prodajna salona i to u turistickom centru Zlatibor i pre neki dan u Nisu.

Hyundai ( uvoznik Hyundai auto Beograd ) takodje nudi modele iz 2006. po povoljnijim cenama. Za Getz popust iznosi od 874 do 2000 evra, za Accent 2171 evra pa najjeftiniji Accent 1,4 kosta 10336 evra. Za modele Tucson i Terracan popust iznosi cak do 4000 evra.

I kod Mazde ( u Beogradu je prodaju Profil International i AC Auto ) jos traju popusti za zaostale automobile iz prosle godine. Za Mazdu3 i Mazdu5 popust je 1000 a za Mazdu6 cak 1500 evra.

Nissan takodje u ponudi ima vozila iz 2006. po snizenim cenama. Micra je jeftinija za 500 evra, Note za 1000, Primera i X-Trail za 2000, Pick-up 2500, Patrol i Pathfinder za 3000, a Murano za 4000 evra.

Kompanija Delta automoto, zastupnik za Fiat, Alfu, Lanciu i Hondu nudi automobile sa godistem 2006. po cenama znatno nizim od redovnih. Stara Honda CRV, u ocekivanju istoimenog naslednika, koga smo najavili pre neki dan, ima izuzetno povoljnu cenu. Popust naime na preostale kolicine iznosi svih 4000 evra. Osim pomenute nove Honde CRV, Delta automoto za salon u Beogradu najavljuje i premijere Civica type-S i Honde Legend. Cene za novi CRV se kod nas jos ne znaju ali kao orijentacija, ona u Nemackoj za benzinca iznosi 26950 a za 2,2 CDTi dizelasa 29400 evra. Fiatov Stilo se moze pazariti sa ustedom od 622 do 855 evra a Alfe 156 za 2230 odnosno 2315 evra manje zbog skorog dolaska nove 159-tke. Delta automoto najavljuje i novi Fiat Bravo za salon u Beogradu. Zasad se ne zna cena kod nas ali za informaciju neka posluzi cena u Italiji gde se krece od 14900 evra pa navise.

Chevrolet daje popuste na Lacetti ( 1500 evra ), Aveo ( 700 ) i Spark (1000 evra).

Lada ( uvoznik Impex IB )za novi model 1118 ( Kalina ) odobrava popust od 290 evra do kraja februara pa sad kosta 8500 evra sa PDV-om ali se najavljuje nastavak popusta sve do kraja marta zbog salona automobila u Beogradu.

Nasa Zastava jos uvek daje popuste i to poprilicno velike. Za modele Koral i Skala popust je 10 % a za Floridu 15,25 odsto. Sto se Zastave 10 tice raduje sirenje servisne mreze za ovaj model. Naime tokom januara Zastava je potpisala ugovor sa firmom Auto Mig iz Nisa koja ce odrzavati "Desetku". Ovo je 18. po redu servis za Zastavu 10 a drugi u Nisu. Takodje privlaci paznju i ponuda kredita za Zastavu 10 na 7 godina uz kamatu od 9,5 % godisnje pri cemu mesecna rata iznosi manje od 100 evra, tacnije 98 evra. Ali ono sto je najveca vest iz Zastave je skori pocetak prodaje Floride sa PSA dizel motorom koji bi se u prodaji trebala naci u vreme toliko pominjanog salona automobila u Beogradu dakle vec krajem marta. Cena ce biti za oko 100.000 dinara visa u odnosu na model sa benzinskim PSA motorom koji trenutno kosta oko 410.000 dinara. Procenjuje se da ce ukupna cena Floride 1,4 HDI dizel biti oko 520.000 dinara dakle negde oko 6600 evra. Motor je 1,4 litarski, zadovoljava Euro 4 norme, snage 50KW/68KS, trosi prosecno oko 4,5 litra po fabrickim podacima ( 3,5 litra pri brzini od 90km/h ), a Florida sa njim postize oko 155 km/h.

Renault vec cetvrtu godinu za redom nastavlja svoju izuzetnu ekolosku akciju "Zeleno srce". Tokom ove akcije svim kupcima novih Renaulta nudi se da u zamenu za svoj stari auto ( stariji od 10 godina ) dobiju popust na kupovinu nekog od novih Renault modela. Popusti iznose od 900 do 2000 evra u zavisnosti od modela. Zasto je ova akcija ekoloska ? Zato sto Renault na sebe preuzima trosak unistavanja starog automobila a za svaki prodati auto, nas zastupnik Renaulta ce posaditi po jedno drvo. Osim toga Renault nudi posebni model Clio Exception ( sa popustom od 1400 evra ) koji u opremi sadrzi, izmedju ostalog, klimu, ABS, presvlake u kombinaciji koze i tekstila, radio/CD, koznu rucicu menjaca i upravljaca, svetla za maglu... Ovaj Clio Exception nudi se sa benzinskim motorima od 1,2 16v i 1,4 16v kao i 1,5 dci dizelom od 85 i 105KS.

Subaru od nedavno nudi Imprezu 1,5R, novu, oslabljenu i osiromasenu verziju ovog modela ali i sa smanjenom cenom koja iznosi 16950 evra sa PDV-om. Ova Impreza i dalje ima boxer motor i pogon na sva cetiri tocka dakle ono po cemu je Subaru i poznat. Motor je zapremine 1498 ccm, razvija 105KS i 142Nm a sa njim Impreza 1,5R postize 176 km/h i trosi 7,9 litara goriva. 

Kia ( uvoznik Kia auto ) i dalje nudi popuste za svoje modele pa se tako Rio moze kupiti vec za 9990, Picanto za 6990, Magentis za 21990 a Sorento za 29990 evra.

Toyota, poput Renaulta za Clio, nudi posebnu verziju Yarisa nazvanu Terra + sa bogatijom opremom koja ukljucuje ABS, 2 vazdusna jastuka, servo volan, radio/CD, klimu, elektricne podizace stakala i centralno zakljucavanje. Iz toyote i vest da ce novi model Auris biti zvanicno predstavljen na salonu u Beogradu kada ce biti poznata i cena dok isporuke pocinju u aprilu. Nova Corolla ce se medjutim moci kupiti tek od 15. maja po ceni koja ce za nekoliko stotina evra biti veca od postojece.

Chrysler vec nudi novi Sebring sa 2 dvolitarska motora. Jedan je benzinski sa 112Kw/152KS i 190Nm i rucnim 5-stepenim menjacem a drugi dizel, takodje sa 2,0 litra zapremine a raspolaze sa 103Kw/140KS i 310Nm a dolalzi sa 6-stepenim rucnim menjacem. U opremi se nalaze automatska klima, 6 vazdusnih jastuka, radio/CD, alu felne od 17 inca, svetla za maglu, metalik boja, board kompjuter, elektro paket i drugo.     

Porsche SCG, zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche takodje ima zanimljive ponude. Prvo VW Polo koji se nudi sa novim paketom opreme Trend a koji uz ustedu od 750 evra serijski sadrzi klimu, 4 vrata, elektricna stakla i pripremu za radio. Polo Trend se isporucuje sa benzinskim motorima od 1,2 i 1,4 litra kao i dizelom od 1,4 litra. Najjeftinji Polo trend kosta 11210 evra sa PDV-om. Ova firma na lageru ima jos 50 razlicitih VW modela za koje ce vaziti odredjena snizenja. VW je upravo poceo i sa prodajom novog dostavnog modela Crafter koji se nudi u 107 razlicitih verzija. Cene sa carinom pocinju od 22383 evra pa navise. Audi za modele iz 2006. godine odobrava popust do 2000 evra za modele A3, A4 i A6 a za Audi A8 do 3000 evra. Osim toga Audi ce tokom cele 2007. godine nuditi svoje modele i sa posebnim paketima opreme cijom kupovinom se moze ostvariti velika usteda. Za Audi A4 S-line koji ima sportsko vesanje, alu felne, sportska sedista u kombinacji stof/koza sa amblemom S-line, zatim kozni, sportski volan sa 3 kraka, usteda iznosi svih 5000 evra. Toliko bi ovaj Audi bio skuplji ako bi se svaki deo pomenute opreme narucio posebno. Kod manjeg modela A3 usteda kod kupovine klime i radio/Cd iznosi 1084 odnosno 700 evra. Za Audi A6 nudi se business paket opreme i to upola cene cime se stedi 2316 evra. Kod Seata je novost u ponudi model Altea XL. Kao sto mu ime kaze radi se o produzenoj verziji postojece Altee sa vecim prtljaznim prostorom. Nazalost i dalje nema 3 reda sedista samim tim ni mesta za 7 putnika.

Kod Suzukija tj. zastupnika Euro Sumar-a, Grand Vitara je sada u ponudi sa sistemom ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ) koji dolazi u najvisem paketu opreme i sa 2 motora. To su 1,9 litarski dizel sa 130 konja ( kosta 31900 evra ) i 2,0 litarski benzinac sa 140KS koji staje 29900 evra sa PDV-om.        



Peti put po redu je nas auto portal NetAuto ( netauto.co.yu )  proglasio automobil godine, za kojeg su proteklih meseci (od 1.12. 2006. do 31.1. 2007. ) glasali posetioci ovog web portala. Titulu je poneo Dodge Caliber, dok su titule Miss Automobilizma i Miss Fotogenicnosti odnele Natasa Barac odnosno Ljubica Pupovac. Za razliku od vecine drugih izbora ovaj i ovakav izbor omogucuje da svi koje zanimaju automobili izraze svoje misljenje. Postupak glasanja je bio jednostavan: potrebno je bilo samo da se odabere jedan od dvadeset jednog modela iz najnovije svetske automobilske produkcije. Sistem zastite tako je postavljen da nije postojala mogucnost bilo kakve zloupotrebe, a preko jedne e-mail adrese moglo je da se glasa samo jednom. Predstavniku zastupnika marke ciji model je osvojio titulu NetAuto 2007. godine pripasce, kao i do sada statua, autorski rad Lasla Siladjija, akademskog vajara iz Novog Sada. Do sada su titulu NetAuto osvojili VW Polo ( 2003. ), Citroen C2 (2004.), Opel Astra   (2005. ) i proslogodisnji pobednik Renault Clio III ( 2006. ). Predvidjene su i nagrade za one koji su glasali za automobil koji je osvojio titulu NetAuto 2007. Glavna nagrada je vikend druzenje sa Renault-om Clio III i dve utesne nagrade a to su original jakne Renault Team F1.



Delta motors, novi zvanicni uvoznik BMW-a i Minija za nasu zemlju, otvorio je juce svoj prvi izlozbeno-prodajni salon u centru Beograda. Salon se nalazi na Cvetnom trgu, u ulici Kralja Milana 31a. U salonu, povrsine oko 800 kvadrata, trenutno se nalazi 10 najatraktivnijih modela BMW-a i 2 Minija. Delta Motors je nedavno otvorio i servis za ova vozila, takodje u Beogradu i to u Pastrovicevoj 10, koji je otvoren radnim danima od 8 do 20 casova a subotom od 9 do 15 casova. Do kraja godine bice otvoren jos jedan servis i to na Cukarickoj padini povrsine 7500 kvadrata. Osim toga Delta Motors do kraja 2008. godine planira kompletiranje dilerske mreze i to u sledecim gradovima : Novom Sadu, Cacku i Podgorici. Dosadasnji uvoznik i serviser, beogradska kompanija Radulovic, zadrzava status dilera. Kako je saopsteno, BMW planira da u Srbiji proda 477 vozila tokom ove godine ( prosle godoine prodato je 205 BMW-a i 22 Minija ).   



Kragujevačka "Zastava Auto" sve ambicioznije traži nova tržišta za Zastavu 10. Kako je predviđeno ugovorom sa Fiatom ovaj model može da se prodaje u zemljama u okruženju sem u Rumuniji i Bugarskoj. Da bi se ispunile tehničke norme na novim tržištima, Z10 je dobio novi motor koji ispunjava standarde Euro 4. Kako su najavili u "Zastava Autu", već u naredna dva meseca biće isporučeni prvi automobili sa novim motorima. Zastava 10 sa motorom koji ispunjava pomenuti Euro 4 standard, prvo startuje u Hrvatskoj. Inače Zastava 10 se nudi samo u karoseriji sa 5 vrata i 5-stepenim manuelnim menjačem. Ostale tehničke karakteristike ovog modela su :

MOTOR-radna zapremina 1242 ccm, maksimalna snaga 44kW/60KS pri 5000 obrt./min., maksimalni obrtni moment 102Nm pri 2500 obrt./min.

DIMENZIJE I MASE-dužina x širina x visina 3865 mm/1480 mm/1660 mm, razmak osovina 2460 mm, masa vozila spremnog za vožnju 875 kg, kapacitet rezervoara za gorivo 47 litara, zapremina prtljažnika 264 litara, sa oborenom klupom 1080 litara.  
PERFORMANSE- maksimalna brzina 155 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 14,3 sekunde, potrošnja u gradu 7,3 l, na otvorenom putu 4,8 i kombinovano 5,7 litara.

SERIJSKA OPREMA-Air bag za vozača, servo upravljač, FPS sistem, kodirani ključ.

DODATNA OPREMA-branici u boji vozila, deljivo zadnje sedište, air bag za suvozača, manuelna klima, centralna brava sa daljinskim upravljanjem, električni podizači prednjih stakala, podesivi spoljni retrovizori, podesivi upravljač, ABS + EBD, radio sa CD-om, metalik boja, prednja svetla za maglu. Zastava je postavila i poseban sajt, samo za ovaj novi model. Tu možete saznati sve karakteristike automobila, cene, aktuelne popuste, izbor boja za auto i sl. Adresa :
http://www.zastava10.com/

 


 



Fabrika "Zastava automobili" raspisala je konkurs za hostese koje ce njihova vozila predstavljati potencijalnom kupcima na salonu automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta i traje do 1. aprila. U njihovom saopstenju se traze : "devojke od 18 do 25 godina, ne nize od 170 centimetara, sa izrazenom komunikativnoscu i smislom za timski rad". Zainteresovane devojke mogu slati prijave na adresu Omladinska zadruga "Faks" u Kragujevcu, Ulica vojvode Putnika broj 45. U saopstenju se ne navodi visina honorara.



 

Nas zastupnik japanske Honde ( Delta auto ) najavljuje nekoliko zanimljivih noviteta za salon automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ). Osim Civica Type S ( verzija sa 3 vrata ) i luksuzne limuzine Legend, najvece ce interesovanje verovatno izazvati dolazak nove, trece generacije modela CRV. Novi CRV predstavlja naslednika serije koja je prodata u skoro 2,5 miliona primeraka u proteklih 11 godina. Najnoviji CRV pruza prakticnost SUV-a, ali nudi i vise dinamike u voznji. Takodje nudi vecu udobnost i luksuzniju kabinu, cime se Honda prilagodjava sve vecoj potraznji kupaca za kvalitetnim i vrhunskim proizvodima na trzistu kompaktnih SUV-a. Osim promenjenog dizajna ( koji je sada vise zaobljeniji ), promenjene su i dimenzije. Suprotno aktuelnim trendovima novi CRV je kraci (!) od prethodnika za skoro 10 cm pa sad dimenzije iznose : D x S x V 4525 mm/1820 mm/1675mm uz medjuosovinsko rastojanje od 2630mm. Kod promena na dizajnu treba pomenuti i to da se rezervni tocak vise ne nalazi na zadnjim vratima. Sto se motora tice Hondin poznati 2,2 litarski CTDi dizel motor sa 103Kw/140KS nije promenjen, ali s aerodinamikom nove Honde CRV poboljsanom za 12%, potrosnja goriva je smanjena u odnosu na istoimenog prethodnika. U ponudi je i benzinac sa 110Kw/150KS i 190 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,2 CDTi iznosi 11,6 ( sa rucnim 6-stepenim menjacem), maksimalna brzina mu je 187 km/h a prosecna potrosnja 8,2 litra goriva. Pogon je naravno integralni Real Time 4WD. Karakteristike upravljanja novog CRV-a slicne su upravljanju obicnog putnickog automobila. Glavne promene su nize teziste, prosiren trag tockova za 30 mm, vece 17 incne gume, zajedno s nekoliko promena na geometriji volana i vesanju. Brze reakcije na zahteve vozaca, bolja stabilnost i bolja prilagodjenost svim terenima su rezultat navedenih karakteristika. U kabini prednja sedista su udobnija, a upravljac je prilagodljiv u svim smerovima. Novo, vise mesto menjaca kod baze centralne konzole nalazi se blize upravljacu, cime je oslobodjen prostor na podu. Prtljaznik je zapremine 524 litra odnosno 1532 litra kada se obori zadnja klupa. Kao i Civic sa 5 vrata, CRV nudi opciju doplate za panoramski krov, koji se pruza od vetrobranskog stakla pa sve do tacke iznad zadnjih sedista. Bogati nivo opreme je uskladjen je s vrhunskom tehnologijom koja ukljucuje dva sistema koji su jedinstveni u klasi: Adaptive Cruise Control - ACC, funkcija kontrole voznje kontrolisana radarom koja odrzava programiranu udaljenost s vozilom ispred, te sistem kocnica koji umanjuje efekat sudara CMBS ( Collision Mitigation Brake System ) koji, pre jakog kocenja i aktiviranja prednjih pojaseva, pokrece seriju upozorenja vozacu ako se udaljenost s vozilom ispred smanji vise nego sto je to prihvatljivo. Novi CRV sadrzi i TSA ( Trailer Stability Assist ) koja zajedno s VSA  (Vehicle Stability Assist ) osigurava da je sigurnost vuce konstantno pod kontrolom. Aktivno prednje osvetljenje (AFS – Active Front Lightning), sistem kojim se poboljsava vozacev pogled na put zbog kratkih svetala koja se okrecu u smeru kretanja automobila; po prvi put je dostupan na CRV-u. U ovom trenutku jos ne zna cena za nase trziste, a cisto informativno ona u Nemackoj za dizelski model 2,2 CDTi iznosi 29400 evra a benzinac se ceni na prihvatljivih 26950 evra. Dok ne stigne nova generacija, stari CRV se kod nas nudi sa popustom od svih 4000 evra dok se ne rasprodaju zalihe. 



Ovih dana Ford, u austrijskom Insbruku, specijalizovanim novinarima predstavlja novi Ford Ranger, koji inace predstavlja brata blizanca nove Mazde BT-50 promovisane jos prosle godine na salonu u Bangkoku, na Tajlandu gde se oba modela i proizvode zajedno u istoj fabrici. Novi Ranger, koji ce se uhvatiti u kostac sa rivalima poput Nissana Navare, Mitsubishija L200 i Toyote Hilux, osim daleko privlacnijeg pa i elegantnijeg dizajna u odnosu na istoimenog prethodnika, privlaci paznju i novom kabinom i 2,5 litarskim TDCi dizelom motorom sa 105Kw/143KS i 330Nm pri 1800 obrt./min. Na nekim trzistima u ponudi je i 3,0 litarski agregat sa 115Kw odnosno 156KS. Pogon je ili 4x2 ili integralni 4x4 a nudi se u 3 varijante kabine ( kao uostalom i Mazda BT-50 ), a svoju robusnost i prakticnost dokazuje mogucnoscu da preveze teret do 1000 kg i time da moze povuci prikolicu od 3000 kg. Ranger se od nedavno nudi evropskim kupcima a kod naseg uvoznika Grand Motorsa, vec se moze naruciti. Cene se krecu od 17.400 pa do 30.200 evra i to bez PDV-a. Kako smo vec napomenuli, Mazda je na salonu u Bangkoku prosle godine lansirala zamenu za svoj pick-up seriju B, po imenu BT-50. Dosadasnja B serija prodata je u preko 3 miliona primeraka sirom sveta, a od toga u Evropi 110000 komada. Novi model zadrzava prakticnost i robusnost prethodnika ali uz vecu duzinu donosi nov i sveziji dizajn (posebno tome doprinosi velika novodizajnirana hromirana maska), snazniji motor, koji trosi manje kao i novu komforniju unutrasnjost u stilu putnickih automobila. Bice ponudjene 3 varijante karoserije. Prva, Regular cab, ima samo 2 sedista, druga Freestyle cab ima 4 sedista i pomocna vrata, koja se otvaraju kontra u odnosu na prednja i treca varijanta Double cab sa 5 sedista i 4 prava vrata. Nov je i motor, malopre pomenuti Fordov DOHC od 2,5 litra, naravno turbodizel sa 105 KW/143KS i 330Nm obrtnog momenta. I pored povecanja snage novi motor trosi manje a uz to i radi rafiniranije od prethodnika i zadovoljava euro IV norme. Na raspolaganju su 2 vreste pogona. Samo na 2 tocka ( 4x2 ) ili na sva cetiri (4x4),pri cemu sa ovim drugim mozete zadovoljiti svoje off-road aspiracije. Dimenzije joj iznose : DxSxV 5075 mm/1715 mm/1620 za verziju sa 4x2 pogonom dok za varijantu 4x4 iznose 5075 mm/ 1805 mm/1760 mm. Tezina 4x2 verzije je 1630 kg a 4x4 varijante 1855 kg. Potrosnja goriva za 4x2 iznosi 8,3 litra a za 4x4 verziju 8,9 litra. Maksimalna brzina koju postize 4x2 verzija je 170 km/h a 4x4 158 km/h. Kod nas se moze kupiti u Beogradu ( firme Profil International i AC Auto) i u Novom Sadu preko firme Grand M. Cene se krecu od 19.700 evra sa PDV-om za 4x2 Regular cab verziju i osnovnim paketom opreme pa do 28.400 evra za najskuplju 4x4 Double cab verziju sa najvisim paketom opreme. Ipak najjeftiniji BT-50 za 4x4 pogonom moze se nabaviti za 25.299 evra sa PDV-om. Na prvoj slici Ford Ranger a na drugoj Mazda BT-50.

 



Objavili smo pre neki dan podatke o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine koje je prikupio auto magazin Vrele gume ( po njima prodato je 46109 automobila ). Evo sada jos nekoliko podataka o prodaji tokom protekle godine prema casopisu Turbo ( www.turbo.co.yu ). Po njihovim podacima u nasoj zemlji je tokom protekle godine prodato ukupno 46898 putnickih i lakih komercijalnih vozila sto predstavlja rast od 10,72 % u odnosu na 2005. kada je prodato 42357. Od ovih 46898 vozila na putnicke automobile otpada 40496 komada a na LKV ostatak od 6402 vozila. Naravno Zastava je prodala najvise i to 12598 putnickih automobila ( sto cini 31,11 odsto trzista ) od cega 3101 komad nove Zastave 10 koja se jos proizvodi u Italiji a cija proizvodnja u Kragujevcu pocinje u junu. Za ovu godinu Zastava planira proizvodnju 17500 automobila od cega 4000 komada nove "Desetke". Na drugom mestu po prodaji je Dacia sa prodatih 4805 Logana i 11,87 % trzista, sledi Skoda sa prodatih 3115 vozila ( 7,69 % ), na cetvrtom je mestu VW sa 2416 automobila a na petom je Renault sa 1675 prodatih putnickih automobila. Do 10. mesta slede nemacki Opel ( 1669 komada ), Toyota ( 1627 ), Peugeot ( 1618 ), juznokorejski Chevrolet sa  1543 automobila i Fiat sa 1264 komada. Preko 1000 automobila plasirali su jos Lada sa 1245, Ford sa 1214 i Hyundai sa 1005 prodatih vozila. Zanimljivo je da su Nissan i  Mazda prodali istovetan broj automobila-po 192. I Porsche i Mini imaju istovetan bilans-po 22 komada. Od novih igraca na nasem trzistu ( Saab, Dodge, Volvo ) najbolje je prosao Dodge sa prodatih 48 Calibera, Saab je prodao 12  a Volvo 8 automobila s tim sto ovde obavezna napomena da je od 1. januara Volvo dobio novog zastupnika za nasu zemlju, to je beogradski Grand Motors koji inace zastupa i Ford. Na dnu tabele su i Alfa Romeo sa 37 prodatih automobila i Lancia sa samo 18. Najprodavaniji auto kao i prethodnih godina je naravno domaci Jugo odnosno Zastava Koral ( zasluzio je sliku ) kako se zvanicno zove. Prodato je 5198 komada, drugi je rumunski adut Dacia Logan sa 4805 automobila ( razlika u odnosu na Koral je iz godine u godinu sve mnja ! ), sledi Zastava Skala ( 3190 komada ), pa nova Zastava 10 ( 3101 ), Skoda Fabia ( 2121 ), pa Zastava Florida ( 1109 ), do 10. mesta redjaju se Lada Niva ( 1032 ), VW Polo ( 1016 ), Fiat Grande Punto ( 982 ) i na 10. mestu Chevrolet Spark (761 ). Najprodavaniji terenac je Lada Niva sa 1032 komada a sledi je Toyota RAV 4 sa 287 komada a na 3. mestu je jos jedna Toyota  i to Land Cruiser sa 155 prodatih primeraka. Medju 6402 komada prodatih LKV vozila najbolje je prosao Fiat sa 1157 vozila i ucescem od 18,07 %, sledi ga VW sa 1002 vozila ( ucesce 15,65 % ) a na trece mesto se plasirala domaca Zastava sa 816 vozila i ucescem od 12,75 odsto. Najprodavaniji model medju komercijalcima je VW Caddy, koji je prodat u 735 komada, na drugom je mestu Peugeot Partner ( 483 ) i na trecem mestu je Fiat Doblo sa prodatih 473 primerka. U vezi sa povecanim uvozom automobila u nasu zemlju i jedan interesantan tekst iz Vecernjih Novosti koliko to zadovoljstvo zapravo kosta u milionima evra: "Iz sveta je u Srbiju prošle godine uvezen čak 69.451 automobil, a građani su na ovu stavku potrošili rekordnih 409,6 miliona evra. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, vrednost prošlogodišnjeg uvoza veća je za 120 miliona evra nego u 2005. godini, ili za 60,3 miliona odnosa na 2004. godinu, kada je, inače, uvezen čak 75.551 automobil za 349,3 miliona evra. Slobodan Vučković, šef odseka spoljne trgovine u zavodu za statistiku, kaže da je za polovne automobile izdvojeno 138 miliona evra, dok je za nove plaćeno 271,6 miliona evra. Polovnjaka je lane u našu zemlju stiglo 23.405 dok je novih skoro duplo više 46.046. Uvoz motornih vozila, a to uključuje autobuse i kamione, dostigao je prošle godine 565 miliona evra i tako "uzeo" učešće u ukupnom uvozu od 5,4 odsto.
- U protekle tri godine građani Srbije su uvezli svih vrsta motornih vozila za 1,4 milijarde evra - objašnjava Vučković. - Iako je ova godina po iznosima u evrima najveća, u procentu učešća motornih vozila u celokupnom uvozu vodi 2004. godina, kada je dostignuto 5,7 odsto učešća u ukupnom uvozu Srbije. U poređenju sa 2005. godinom lane je u Srbiju uvezeno manje autobusa, ali više kamiona. Za 12 meseci prošle godine stiglo je 12,226 kamiona sa 131,8 miliona evra. To je više za 4.886 kamiona, odnosno 50,6 miliona evra. Autobusi nisu bili u tako velikom obimu lane, jer je pristiglo svega 356 komada za 23,6 miliona evra, i to je za 15 miliona evra manje nego godinu pre. Sonja Damjanac, savetnik u odseku za spoljnu trgovinu, kaže da je ukupan uvoz u poslednje tri godine čak 17 puta veći nego što je bio 1990. godine, koja se uzima kao jedna od najboljih godina. Ona ističe da je nagli porast uvoza posledica uvećane tražnje i uvođenje kredita za kupovinu vozila. Najvise automobila uvezeno je iz Nemačke 34,5 odsto, a slede Francuska sa 17,5 i Italija sa 10,8 odsto, koja je istisnula Rumuniju. Uvoz kola iz Rumunije je za tri godine dostigao 80,7 miliona evra, s tim što je najveći bio 2005. godine. Glavni razlog su bile povlastice koje smo imali prema Sporazumu o slobodnoj trgovini. Tokom godine biće poznato koliko će na promet uticati to što je ova zemlja od 1. januara ova zemlja ušla u EU, jer su ukinute i sve dosadašnje povlastice."

 



Kako prenosi nas auto magazin Vrele gume ( www.vrelegume.co.yu ), restilizovani Porsche Cayenne dolazi zvanicno na nase trziste 25. februara ove godine. Prvi modeli, odnosno takozvani "introduction cars" su pusteni u pretprodaju i bice isporucivani do 25. februara. Ljubitelji Porschea ce biti u prilici da novog Cayennea vide na predstojecem Salonu automobila u Beogradu u Hali 14. Ne radi se o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranoj verziji aktuelnog Cayenna sa velikim promenama ispod koze. Izgled je sada agresivniji i daleko vise pristaje pravom Porscheu a to se pre svega odnosi na promenjeni izgled svetala, maske, haube, prednjeg branika sa vecim otvorima za vazduh i svetlima za maglu kao i nove tockove i krovne nosace. Pozadi je nemcima ponestalo inspiracije pa se promene svode na doteranu grafiku zadnjih svetala i robusnije branike. Vece se razlike kriju pod karoserijom i to kod motora. Osnovni motor je sada 3,6 litarski sa 290KS umesto 3,2 V6 i 250KS. Sledi verzija Cayenne S sa motorom 4,8 V8 sa 385 KS umesto 4,5 litarskog sa 340KS i 500Nm umesto 420Nm. Turbo varijanta raspolaze sa 500KS (pre 450) i 700Nm umesto 620Nm. Sledice Turbo S sa 521KS i maksimalnom brzinom od 275km/h i ubrzanjem do stotke za 5,1 sekundu. Ono sto je interesantno da se Porsche hvali smanjenjem potrosnje za 10% pa tako Cayenne S umesto 15,8 sada guta 14,1 litrara goriva na 100km puta. Svetska premijera bila je pocetkom januara 2007.godine na salonu u Detroitu a evropska u martu na salonu u Zenevi.I cene. Najjeftiniji, dakle osnovni Cayenne sa 280KS kosta 61900 evra sa PDV-om, sledi S sa 380KS i cenom od 77000 evra pa Turbo varijanta sa 500KS i etiketom od 127300 evra a najskuplji je Turbo S sa 521KS i 142500 evra. Inace od 1. januara Porsche SCG je omogucio vlasnicima Cayennea kao i ostalih modela da svoj automobil menjaju po principu staro za novo.  



Iz danasnjeg Blica tekst o zanimljivom japanskom predlogu Zastavi :

Japanska kompanija Sojitz corporation zainteresovana je za inoviranje automobila koje proizvodi Zastava tehnologijom Nisana i ulaganje u kragujevačku fabriku vozila. O namerama Sojitza upoznat je juče i ministar za privredu Predrag Bubalo. Kako je za  Blic izjavio glavni i odgovorni urednik službenog sajta Zastave Dragan Radojević, predstavnik japanske kompanije Takaši Koneko je zatražio kontakt sa odgovornim ljudima u Zastavi zbog „modernizovanja pre svega automobila Florida kako bi se uz domaći Punto, odnosno Zastavu 10 prodavao na tržištima Bliskog i Srednjeg istoka i Afrike“. Sojitz je japanska kompanija koja je već modernom tehnologijom Nisana unapredila proizvodnju vozila u Iranu. Oni su u svom pisanom obraćanju zatražili i da  Zastava pošalje studiju o perspektivama poslovnog ulaganja, što je nagoveštaj da ova firma može postati i dugo očekivani „strateški“ partner koji će srpsku automobilsku industriju izvući iz teškoća u kojima se danas nalazi, kaže Dragan Radojević. Za razvoj novog modela automobila u Zastavi je potrebno 1,2 milijarde evra, i taj novac za sada ni kragujevačka fabrika ni država nemaju. Da bi fabrika automobila radila rentabilno i tako opstala, a sa njom i 70.000 radnika iz cele Srbije u 55 gradova, mora godišnje da proda najmanje 50.000 vozila. Projekat sa domaćim Puntom ne rešava ni delić ovog problema, jer je planirano da se u prvoj godini nakon ulaganja od 11 miliona evra u nove montažne linije napravi tek 5.000 ovih automobila.               

Izvor : blic.co.yu