home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle Grand Motorsa, zastupnika Forda za Srbiju, koji do 15. avgusta svim kupcima modela Fiesta, Fusion i Focus (sa lagera) poklanja LPG gasni uređaj za pogon vozila na tečni naftni gas, na sličan korak se odlučio i generalni uvoznik italijanskog Fiata za Srbiju (Delta automoto d.o.o., Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je naime pokrenuo novu prodajnu akciju (traje sve do kraja avgusta), u okviru koje se svim kupcima malog komercijalnog vozila Fiat Punto Van poklanja plinski uređaj TNG uz besplatnu ugradnju. To nije sve jer kupci dobijaju i godinu dana besplatnog redovnog održavanja. Potez za svaku pohvalu. Cena pomenutog Punta Van iznosi 9050 evra sa plaćenom carinom i PDV-om.





Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu) i Glas javnosti (www.glas-javnosti.co.yu)

Nastavljajući da prati jučerašnju priču na relaciji Peugeot-Zastava, današnji Press piše da je Francuski "Pežo" spreman da kupi kragujevačku "Zastavu" pod jednim jedinim uslovom - da mu se omogući da do ulaska naše zemlje u EU svoje modele uvozi i prodaje u Srbiji bez carine!!! Kako Press saznaje iz dobro obaveštenih izvora u srpskoj fabrici automobila, u pregovorima koji se odvijaju u najstrožoj tajnosti i za koje zna jako mali broj ljudi, "Pežo" je zauzvrat obećao da će u "Zastavi" proizvoditi novi model i dati licencu za sklapanje jednog ekskluzivnog modela, najverovatnije "pežoa 307". Kako je Press već pisao, "Pežo" je trenutno najozbiljniji kandidat za kupovinu srpske fabrike automobila. Francuzi planiraju da u "Zastavu" uđu preko "Verano motorsa", uvoznika i distributera "pežoa" u Srbiji. Naime, "Verano" bi bio taj koji bi kupio kragujevačku fabriku.

- Francuzi su veoma ozbiljni u nameri da kupe srpsku fabriku automobila. Znajući da "Zastava" nije baš u sjajnom stanju i imajući u vidu ugovore sa "Fijatom" i "Opelom", koje bi nasledili, "Pežo" prirodno traži posebne uslove za kupovinu srpske fabrike automobila. Budući da žele prevlast na našem tržištu, jedan od uslova za kupovinu jeste i da se svi njihovi modeli uvoze u Srbiju bez carine. Francuzi obećavaju da će u pogonima "Zastave" proizvoditi kvalitetna kola, kao i da neće otpuštati radnike - kaže naš sagovornik. Aleksandar Vlahović, bivši ministar za privredu i privatizaciju, smatra da bi država trebalo da razmotri predlog francuske fabrike automobila. On ocenjuje da bi to bio dobar potez, ali ističe da bi trebalo uvesti značajno smanjenje carina na uvoz svih automobila, a ne samo na "Pežoove" modele.

- Ukoliko će ukidanje carine na uvoz automobila pomoći da "Zastava" nađe pravog partnera, to onda treba i uraditi. Mislim da je carina od 20 odsto na uvoz vozila za naše građane previsoka, tako da je logično značajno je smanjiti. Nisam upućen u detalje pregovora između "Zastave" i "Pežoa", ali ako Francuzi traže ukidanje carine, onda im treba izaći u susret - kaže Vlahović. Milan Kovačević, konsultant za strana ulaganja, skeptičan je, međutim, u vezi sa "Pežoovim" uslovima za kupovinu "Zastave".

- Meni sve to liči na još jedan, treći po redu, pokušaj da se napravi posao montaže automobila u "Zastavi". Prvo smo sa "Fijatom" imali ugovor o bescarinskom uvozu, sada ga imamo sa "Opelom", a "Pežo" će biti samo još jedan u nizu. Ne kupuje se fabrika za proizvodnju samo jednog modela automobila. S obzirom na to da Francuzi traže i oslobađanje od carine za svoje modele, sve ukazuje na to da bi oni u Srbiji radije montirali svoje automobile nego što bi ih proizvodili - naglašava Kovačević. On dodaje da ne bi trebalo favorizovati samo pojedine proizvođače vozila, već bi svima trebalo dati iste uslove.

- Zašto bi samo "Pežo", "Opel" i "Fijat" imali carinske olakšice?! Trebalo bi onda smanjiti carinu na uvoz svih vozila, a ne samo na pojedine - zaključuje Kovačević. Dragan Srejović, zamenik generalnog direktora Grupe "Zastava vozila", kaže za Press da on ne zna za bilo kakve pregovore sa "Pežoom".

- Zaista ne znam ništa o tome da su "Pežo" i "Verano motors" zainteresovani za "Zastavu". Ukoliko je, međutim, tačno da Francuzi traže bescarinski uvoz za svoja vozila da bi kupili kragujevačku fabriku automobila, i ako im nadležni to odobre, onda je to odlično. Svaka pomoć države nam je dobrodošla - kaže Srejović. Inače, jedan od ključnih razloga zbog kojih je "Pežo" zainteresovan za kupovinu "Zastave" jeste i mogućnost da preko Kragujevca lakše uđe na rusko tržište. Naime, prema posebnom međudržavnom sporazumu, sva roba proizvedena u našoj zemlji izvozi se u Rusiju sa carinom od samo jedan odsto. To bi, konkretno, značilo da bi model "pežoa" proizveden u Kragujevcu bio najkonkurentniji uvozni automobil u Rusiji.

S druge strane, današnji Glas javnosti piše (pod naslovom "Pežo neće Zastavu") da je generalni direktor Grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević juče izjavio da ima zainteresovanih kupaca za „Zastavu automobile“, ali da mu nije poznato da firma „Verano motors“ i francuski proizvođač automobila „Pežo“ hoće da je kupe, kako su pisali neki mediji.

- Nije mi poznato da „Verano motors“ hoće da kupi „Zastavu automobile“, a od „Pežoa“ smo još pre pet godina, kada smo pregovarali, dobili pisani odgovor da nisu zainteresovani za kupovinu naše fabrike - rekao je Radojević.
„Mislim da je rano da se govori o tome ko će da kupi ‘Zastavu’ jer još nije raspisan tender“, ocenio je Radojević. Podsećajući da „Zastava“ od „Pežoa“ uvozi motore sa evro standardima koje ugrađuje u domaći proizvodni program, Radojević je rekao da u novije vreme s tom kompanijom nije bilo razgovora o kupoprodaji, niti je on na tu temu vodio ikakve pregovore s predstavnicima te francuske firme. On je podsetio da je mešovita firma „Verano motorsa“ i „Delte“ krajem 2005. godine kupila prodajno-servisno preduzeće „Zastava promet“ u Beogradu. Naglašavajući da je prvenstvena želja menadžmenta da fabriku kupi afirmisani proizvođač automobila jer je to jedini način da „‘Zastava’ izađe iz tunela“, Radojević je podsetio na potpisane ugovore sa „Fijatom“ i „Dženeral motorsom“ i ocenio da su upravo ti ugovori velika šansa da budući tender bude uspešan.
„Ima zainteresovanih kupaca iz redova investitora iz inostranstva, ali njihova interesovanja su samo usmena i nijedno nije papirološki potkrepljeno“, rekao je Radojević i dodao da su razgovori o kupoprodaji vođeni s „Fijatom“ i mnogim drugim inostranim proizvođačima automobila.  Prema njegovim rečima investitor koji pobedi na tenderu moraće da nasledi ugovore sa „Dženeral motorsom“ i „Fijatom“.
- Dokumentacija za tender za fabriku se priprema i mi se zalažemo za to da budući vlasnik bude u obavezi da do kraja 2010. godine obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila za srpsko i tržište ovog regiona - rekao je, prenosi Tanjug, Radojević, ocenjujući da investicija u nov model treba da iznosi oko 157 miliona evra.



Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Firma "Verano motors" rešena je da kupi kragujevačku "Zastavu", saznaje Press iz dobro obaveštenih izvora iz srpske fabrike automobila. Naime, najveći distributer "Pežoa" u Srbiji namerava da u Kragujevac dovede Francuze, koji bi u našoj fabrici pravili jedan od svojih novih modela. Pressov izvor tvrdi da je "Pežo" zainteresovan da preko "Verano motorsa" uđe u "Zastavu".

- "Verano" bi zapravo kupio "Zastavu", ali bi se u njenim halama u dogovoru sa "Pežoom" pravio jedan njihov model sa licencom. To bi bio novi model, a ne neki na izdisaju, kao što je, na primer, "opel astra". Pominje se čak i "pežo 307". Taj model bio bi namenjen kako srpskom, tako i tržištu u regionu - otkriva Pressov sagovornik. Zainteresovanost "Verana" za "Zastavu" Pressu je potvrdio i Milorad Savićević, predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila".

- Istina je da se "Verano" interesuje za "Zastavu", ali ta firma nije jedina. Za jedinu srpsku fabriku automobila zainteresovani su i Predrag Ranković Peconi i kompanija "Rodić MB" - tvrdi Savićević. On, međutim, smatra da niko od njih nije dobar strateški partner za Zastavu.

- "Verano" je, na primer, veliki distibuter automobila, ali sumnjam da će "Pežo" praviti neki novi model u "Zastavi". Sa Francuzima smo pričali pre nekoliko godina i odbili su bilo kakvu saradnju. Posao sa njima u najboljem slučaju bio bi poput ovoga sa "Fijatom", odnosno oni bi sklapali neki svoj stari model kod nas, i to onaj koji je već na izdisaju. Prodati "Zastavu" bilo kome osim ozbiljnim i velikim auto-fabrikama, bila bi propast. To ne bi značilo obnovu auto-industrije u Srbiji, već prodaju prostora, koji bi imao neku drugu svrhu - objašnjava Savićević. Prema njegovim rečima, raspisivanje tendera za prodaju "Zastave" u decembru, kako je najavio Mlađan Dinkić, ministar ekonomije, brzopleta je odluka države.

- Vlada je poranila sa prodajom. Da bi našli pravog partnera i da bi obnovili auto-industriju u Srbiji, potrebno je više vremena i novca. Vlada bi morala da iz nacionalnog investicionog plana izdvoji bar 200 ili 300 miliona dinara za "Zastavu", da joj odobri neke poreske i carinske olakšice, kako bi privukla nekog ozbiljnog partnera. U tom slučaju imali bismo šta da ponudimo. Bar šest meseci treba da radimo na našoj fabrici, kako bi je što bolje prodali. Neka tender bude, na primer, u martu sledeće godine, do tada ništa neće propasti. S druge strane ako država nema interesa da obnovi auto-industriju u Srbiji, onda može odmah da oglasi prodaju, pa šta bude - ocenjuje Savićević i naglašava da bi ozbiljne pregovore trebalo voditi prvenstveno sa Rusima, a zatim i sa Turcima, Indusima i Kinezima. Zoran Radojević, generalni direktor "Zastave vozila", u intervjuu za magazin "Ekonomist", čije je delove prenela agencija Beta, istakao je da će investitor koji bude pobedio na tenderu i preuzeo kragujevačku fabriku morati da nasledi ugovore sa "Dženeral motorsom" (GM) i italijanskim "Fiatom". 

- Najsrećniji bih bio da to bude neki od afirmisanih svetskih proizvođača automobila. Namera nam je da se prilikom tenderske prodaje definiše da budući vlasnik do kraja 2010. mora da obezbedi da se u Kragujevcu proizvodi potpuno novi model automobila i za tržište Srbije i za region. Novi model automobila bi se proizvodio u više od 120.000 komada, a investicija u taj model, prema nekoj računici, koštala bi oko 157 miliona evra - precizirao je Radojević.



Izvor : Tanjug

Prvi kontingent Opel Astri Classic II stigao je pre nekoliko dana u Srbiju na osnovu ugovora Zastava vozila i američkog Dženeral motorsa. Direktor kragujevačkog preduzeća Zastava AGM Zoran Stošić izjavio je da je "prvi kontingent od nekoliko desetina vozila stigao i sada će kontinuirano, praktično svakodnevno, pristizati nova količina vozila". On je naglasio da će do kraja godine biti uvezeno 3.300 Astri bez carine, kako je i predviđeno ugovorom između Zastave i Dženeral motorsa. Cena osnovnog modela za kupce u Srbiji, zato što se uvozi bez carine, niža je za oko dve hiljade evra i iznosi 10.800 evra. Preduzeće Zastava AGM je samo uvoznik i ono neće prodavati vozila fizičkim licima već će ih posredstvom dilerskih kuća Opela u Srbiji plasirati na tržištu naše zemlje. Ugovorom između Zastave i Dženeral motorsa u idućoj godini biće uveženo još pet hiljada Astri bez carine, a u poslednjem kvartalu 2008. godine, kako je najavljeno, u Kragujevcu bi trebalo da počne montiranje tog automobila. Inače, na tržištu Srbije i Crne Gore u celoj prošloj godini prodato je 3.500 raznih modela automobila marke Opel.



U Srbiji se od nedavno nude i Fordovi modeli sa pogonom na tečni naftni gas (LPG). Generalni uvoznik Forda za našu zemlju, firma Grand Motors (Treći bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/20 90 600 i 20 90 610, www.ford.co.yu) ponudio je modele Fiesta, Fusion i Focus opremljene gasnim uređajima (italijanske kompanije BRC) sa sekvencijalnim ubrizgavanjem i kompjuterskom kontrolom rada. Rezervoari za LPG gorivo su marke STACO, toroidnog tipa. Cena gasnog uređaja i ugradnje iznosi 1100 evra, međutim sve do 15. avgusta, Grand Motors će u okviru promotivne akcije svim kupcima Fieste, Fusiona i Focusa poklanjati ovaj gasni uređaj. Ponuda važi samo za automobile koji se nalaze na lageru Grand Motorsa.



Najnovija verzija legendarnog Land Roverovog modela Defender (od 1948. godine do danas prodato je oko 1,9 miliona komada), stigla je i u Srbiju i to posredstvom generalnog uvoznika Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju, beogradske firme Grand Motors (III bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/2090-600). Unapređeni Defender za 2007. godinu ima novi 4-cilindrični 2,4 litarski Common-Rail dizel agregat sa 90kW/122KS i 360Nm obrtnog momenta, novi manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, novu instrument tablu i sedišta, koji su zaslužni za bolju ergonomiju i poboljšani komfor, a tu su i novi sistem grejanja i ventilacije. Povećana je i sposobnost savladavanja asfaltnih i van asfaltnih puteva. U ponudi su modeli Defender 90 (sa četiri sedišta), Defender 110 i 130 (sa pet sedišta). Treba reći da se model 130 može se dobiti i sa sedam sedišta. Dužina Defendera iznosi od 3,9 do 4,6 metara, širina 1,8, visina oko 2 metra dok se težina kreće od 1638 do 2000 kg. Potrošnja se kreće od 10,3 do 11,1 litra dizela na 100 km, zavisno od verzije. I cene za kraj. Osnovni model Defender 90 Sation Wagon sa Base paketom opreme, treba platiti 31.480 evra (u cenu je uračunata i carina, PDV i svi zavisni troškovi), dok za najskuplji Defender 110 Station Wagon sa SE paketom opreme, treba izdvojiti 39.460 evra.



Izvor : www.netauto.co.yu

Najpoznatiji prodavac automobila češkog proizvođača u našoj zemlji, Auto kuća Vidovdan iz Zemuna, svoj status potvrdio je i ovog leta. Naime, njihov marketing tim osmislio je akciju u kojoj svi oni koji kupe bilo koji model Škode tokom leta na bilo koji način finansiranja (gotovinski, kredit, leasing, kao fizičko ili pravno lice ...), dobijaju na poklon besplatan boravak od sedam dana za četvoročlanu porodicu na Kanarskim ostrvima! Nagrada može da se iskoristi u bilo kom periodu uz dogovor sa hotelom za rezervaciju, kako je objasnio Branko Kostić, direktor prodaje. AK Vidovdan nalazi se u Zemunu, u Ulici Glavnoj 11-13, a radno vreme je od 8 do 21 sati (pon-pet) a subotom i nedeljom od 8-18h. Tel : 011/2197-496.



Izvor : www.b92.net i www.beta.co.yu

Kompanija Dženeral Motors i fabrika automobila Zastava potpisali su ugovor koji omogućava da sklapanje automobila "opel astra klasik" u Kragujevcu počne u trećem kvartalu 2008. godine, izjavio je potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić.
On je na konferenciji za novinare kazao da je prema petogodišnjem ugovoru planirano da se do 2012. dostigne godišnja proizvodnja do 10.000 vozila.
Đelić je precizirao da će se po prvi put u Zastavi sklapati jedan svetski model, što je obaveza i šansa za Zastavu da radi po najvišim svetskim standardima.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić kazao je da je Vlada napravila sličan ugovor kao i sa Fiatom, što podrazumeva da se u prve dve godine omogući uvoz gotovih vozila "opel astre klasika" bez carine.
"Vlada je dozvolila da se bez carine uveze 8.300 vozila, od kojih 3.300 do kraja ove godine i 5.000 u 2008. godini", kazao je Dinkić i naglasio da će cena osnovne verzije tog automobila biti 10.800 evra sa PDV-om, umesto dosadašnjih 13.250 evra.
On je ponovio da će tender za privatizaciju Zastave biti objavljen u decembru i da će saradnja Zastave i Dženeral Motorsa omogućiti veće šanse da Zastava dobije dobrog stateškog partnera.
Ministar trgovine i usluga Predrag Bubalo naglasio je da restruktuiranje fabrike još nije završeno, jer Zastava mora biti rešena bez dugova i viška radnika i mora biti atraktivna za strateškog partnera.
Direktor prodaje, marketinga i postprodaje Dženeral motorsa za centralnu i istočnu Evropu Dankan Aldred (Duncan Aldred) kazao je da je ugovorom predviđeno sklapanje još jednog modela u Srbiji, ali da će tek nakon ispitivanja tržišta biti odlučeno koji će to model biti.
"Dženeral Motors je povećao prodaju u Srbiji za prvih šest meseci ove godine za 93 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a udeo na srpskom tržistu povećan je sa 6,4 u celoj prošloj godini na 10,6 odsto u prvoj polovini 2007.", kazao je on.
Dankan je rekao da ta kompanija iduće godine očekuje prodaju preko 3 hiljade vozila u Srbiji, što, prema njegovim rečima, znači da će 60 odsto svih prodatih vozila u Srbiji biti "opel astra klasik". On je kazao da je još rano da bi se govorilo o stateškom partnerstvu sa Zastavom.
Generalni direktor Zastava vozila Zoran Radojević kazao je da je odluka Dženeral Motorsa da investira u Srbiju pozitivan signal srpskoj ekonomiji i drugim stranim investitorima.

Inače, cena od 10.800 evra odnosi se na osnovni model sa benzinskim motorom zapremine 1,4 litra. U prodaji će se naći i modeli sa benzinskim motorom od 1,6 litra i dizel motor zapremine 1,7 litara. "To su sve motori nove generacije koji zadovoljavaju Euro 4 norme" rekao je za B92 direktor firme Zastava AGEM, koja je osnovana da bi sprovela ugovor sa Dženeral motorsom, Zoran Stošić. On je najavio i da će se Astra prodavati u tri varijante, hečbek sa pet vrata, sedan sa četiri i karavan. 



Izvor : dnevni listovi Press (www.pressonline.co.yu), Danas (www.danas.co.yu) i Blic (www.blic.co.yu)  

Kragujevačka "Zastava" sutra potpisuje ugovor sa "Dženeral motorsom" o sklapanju "Opelovog" modela "astra klasik 2" u njenim pogonima, saznaje Press iz izvora bliskog menadžmentu kragujevačke fabrike. Ugovor sa predstavnicima američke kompanije potpisaće generalni direktor "Zastave" Zoran Radojević, a tom činu u ime Vlade Srbije prisustvovaće ministar trgovine Predrag Bubalo, ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ministar finansija Mirko Cvetković. - Ugovor "Zastave" i "Dženeral motorsa" je već gotova stvar. Sutra je to faktički samo zvanično potpisivanje ugovora. Do saradnje sa "Dženeral motorsom" došlo je zahvaljujući prethodnim ugovoru koji je "Zastava" potpisala sa "Fijatom". Sarađujući sa "Fijatom", "Zastava" je uspela da zameni proizvodne trake i da ih kompletno robotizuje. Na insistiranje ministra Bubala, "Zastava" je vratila sve dugove "Fijatu", što je bio preloman potez koji je doprineo konačnoj odluci američkog automobilskog giganta da srpskoj firmi poveri ovako ozbiljan posao. Prvi automobil koji će na osnovu ugovora do kraja godine biti sklopljen u kragujevačkoj "Zastavi" je "Opelova" "astra klasik 2", ali ugovor predviđa i da se početkom 2009. godine u našoj fabrici započne sklapanje potpuno novog "Opelovog" modela - objašnjava sagovornik Pressa iz "Zastave". Saznanja Pressa juče je faktički potvrdio i Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga, koji je obišao fabriku "Zastava automobili" i najavio da se bliži datum za potpisivanje ugovora sa "Dženeral motorsom". - Nabavkom savremene opreme fabrika je dobila šansu da eventualno dođe i do strateškog partnera i na ovaj način pokazuje svim potencijalnim investitorima da može da montira i poslednju generaciju automobila - rekao je juče Bubalo. Obilazeći pogone karoserije, montaže i lakirnice, gde je pre dve nedelje počelo serijsko sklapanje "zastave10" po "Fijatovoj" licenci, Bubalo je naglasio da je on prvi započeo pregovore sa "Dženeral motorsom" o montaži "Opelovih" automobila. - Ovo je najbolji put i način kako se može trajnije rešiti sudbina ove fabrike. Srbija će uskoro potpisati Sporazum o slobodnoj trgovini sa Ukrajinom, Belorusijom i Turskom, što će "Zastavi" omogućiti da se nametne i na tim tržištima - istakao je Bubalo. "Opelova" "astra klasik 2", koja će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike, trebalo bi da košta samo 11.000 evra, što je, kako ističu u "Zastavi", izuzetna cena za automobil te klase. Cena je povoljna jer ugovor koji se sutra potpisuje sa "Dženeral motorsom" podrazumeva uvoz "Opelovih" automobila bez carine. U toku pregovora sa "Dženeral motorsom", "Zastava" je, kao što je Press ranije pisao, zatražila od Vlade Srbije odobrenje da se za početak bez carine uveze kontingent od 3.000 do 5.000 "Opelovih" automobila. Pressu je potvrđeno da bi do kraja 2008. taj broj mogao da dostigne osam hiljada vozila.

Kako piše Danas, direktor kragujevačke fabrike Zastava auto Zoran Bogdanović, izjavio je da je pre dve nedelje počela serijska proizvodnja "zastave 10" u pogonima te fabrike i da je do sada montirano 70 vozila tog modela. "Do kraja jula biće proizvedene 192 vozila, dok će u avgustu sa proizvodnih traka sići od 400 do 500 "zastava 10", koja se proizvodi po licenci italijanskog Fijata. Planirano je da se do kraja godine mesečno proizvodi do 500 vozila tog modela", rekao je Bogdanović i podsetio da je u nabavku oprema za montažu "zastave 10" do sada uloženo sedam miliona evra, od čega je 5,3 miliona obezbeđeno od prihoda iz privatizacije, a ostatak iz budžeta fabrike.

Međutim, prema pisanju Blica, iako je serijska proizvodnja domaćeg Punta u pogonima Zastave počela još pre dve nedelje, zvaničan početak i svečanost koji su tim povodom najavljivani za kraj ove nedelje, odloženi su za "period posle godišnjih odmora".



Naše tržište automobila je od nedavno postalo bogatije za tri zanimljiva modela. Prvo o Audiju A5, koji se zasad kod nas nudi samo sa dva motora : jednim dizelašem i jednim benzincem ali oba u kombinaciji sa Quattro integralnim pogonom. Dizel je zapremine 3,0 litra, raspolaže sa 176kW/240KS i 500Nm, maksimalna brzina iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h 5,9 sekundi a prosečna potrošnja 7,2 litra goriva na 100 km. Cena u Srbiji za ovaj A5 3,0 TDI Quattro iznosi 50.156 evra sa uračunatim PDV-om. Drugu, sportsku S5 verziju, pokreće benzinski 4,2 litarski V8 agregat sa 354KS i 440Nm. Pogon je naravno opet na sva četiri točka. Oznaka S se već tradicionalno dodeljuje najsportskijim modelima pa tako ni ova verzija nije izuzetak. Ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 5,1 sekunde a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. I estetski se S5 razlikuje od običnog A5. Za to se brinu agresivnija prednja maska, poveći otvori za vazduh, naglašenije konture kroz novi set spojlera, hromirani završeci izduvnih cevi i drugačiji točkovi. Uz to ogibljenje je tvrđe podešeno a kočioni sistem ojačan. Zbog toga cena naravno nije mala pa Audi S5 u Srbiji treba platiti pozamašnih 64.147 evra. Ako je za utehu i ova cena je sa uračunatim PDV-om... Audi u Srbiji prodaje Porsche SCG, tel. 011/3042-400, internet : www.audi.co.yu

Drugi novitet na našem tržištu jeste obnovljena Toyota Corolla Verso, mada možda tako ne izgleda na prvi pogled pošto su promene na spoljašnjosti zaista diskretne. Ukratko, pored svežijeg izgleda (novi branici, maska, svetla), redizajnirana Corolla Verso donosi i nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm. Paletu motora pored pomenutog dizelaša čine još dva benzinaca i to 1,6 litarski sa 81kW/110KS i 1,8 litarski sa 95kW/129KS. Bez obzira na doterani izgled, glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su velika fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta), prostrana unutrašnjost (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji. Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso je skuplja za 900 evra u odnosu na prethodnu verzija pa za najjeftniji 1,6 litarski benzinac treba izdvojiti 22.600, a za osnovni dizelaš 25.000 evra. Sve navedene cene su sa PDV-om. Toyote u našoj zemlji prodaje Toyota Srbija i Crna Gora, Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna info linija 0-800-300-000, internet : www.toyota.co.yu).

Na kraju još i Hyundai Accent sa troja vrata kao treći novitet, koji je nedavno obogatio ponudu novih automobila u našoj zemlji. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim benzinskim motorom, koji razvija 82kW/112KS i paketom opreme Leader (klima, ABS, frontalni vazdušni jastuci, el. retrovizori sa grejačima i dr.). Cena ovakvog Accenta sa aktuelnim popustom iznosi 13.676 evra (redovna cena 15.576 evra). Inače, ovaj kraći Accent je dugačak 4045, širok 1695, visok 1475 mm, prtljažnik ima 270 litara osnovne zapremine dok mu težina iznosi 1080 kg. Po fabričkim podacima postiže maksimalnih 190 km/h, do stotke ubrzava za 10,2 sekunde, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,4 litra na 100 km. Popusti za ostale modele Hyundaija se kreću od 562 evra, koliko je sniženje za Atos, pa sve do 3864 evra za Tucson 2,0 CRDi 4WD, koji sada košta 25.990 evra sa PDV-om. Ovde i podsećanje da Hyundai za svoje modele u našoj zemlji odobrava garanciju od pet godina. Hyundai u Srbiji prodaje beogradski Hyundai Auto d.o.o., tel. 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu


 



Izvor : www.blic.co.yu

Zastava će u decembru sa predstavnicima Fiata nastaviti razgovore o preuzimanju proizvodnje još dva vozila. Prema rečima predsednika Upravnog odbora „Zastava vozila“ Miodraga Savićevića, reč je o „fijatu doblo“ (na slici), koji će po istom principu kao i „punto“, u Kragujevac stići na proleće naredne godine, i još jednom, potpuno novom modelu narodnog, jeftinog automobila, čija bi proizvodnja mogla da započne u Zastavi u 2009. godini. „Doblo“ je auto koji je konkurent „dačiji logan karavan“ i koji je namenjen velikim porodicama ili ljudima koji se bave malim biznisom. Već se pravi u Italiji i u Turskoj, a kod nas je malo poznat. Sklapaće se u Zastavi sa oznakom Fijata, ali se u perspektivi planira dobijanje licence i preuzimanje kompletne proizvodnje, kaže Miodrag Savićević. Pravi hit će biti drugi automobil koji je projektovan u Fijatu, prostran i jednostavan, i koji će koštati do pet hiljada evra. Za dve godine, Italijani će početi da ga prave u Brazilu, zatim u Turskoj i u Izraelu, a četvrta fabrika bi trebalo da bude Zastava. Praviće se bez državnih dotacija, i da bi proizvodnja bila rentabilna, moraće da se prodaje u serijama od najmanje 50 hiljada komada godišnje. Inače, prvi srpski „punto“, odnosno „zastava 10“, sići će krajem sledeće nedelje sa nove linije u „Zastavi", a mesečna proizvodnja bi trebalo da dostigne 400 vozila do kraja godine. Tender za privatizaciju Zastave biće raspisan do kraja godine, a već nakon godišnjih odmora biće napravljen strateški plan za njenu prodaju. „Potrebno je napraviti „buket“ najpovoljnijih uslova sa kojim će najviši predstavnici Vlade i Zastave kod deset velikih svetskih proizvođača automobila. Treba učiniti sve kako bi se privukla kompanija koja će uložiti više milijardi dolara u našu auto-industriju“.



Izvor : dnevni list Press (pressonline.co.yu)

Tender za prodaju kragujevačke fabrike vozila "Zastava" biće objavljen u decembru ove godine, najavio je juče ministar ekonomije Mlađan Dinkić. Ekonomisti smatraju da je to "krajnji rok za privatizaciju", iako je "Zastava" tek na početku velikih poslova sa italijanskim "Fijatom" i nemačkim "Opelom". Tender jedva čeka i rukovodstvo "Zastave", koje nema ni najmanje sumnje da će se fabrika dobro prodati. Aleksandar Stevanović, saradnik u Centru za slobodno tržište, kaže za Press da je "Zastava" trebalo da bude prodata još pre sedam godina. - Iako se možda čini da bi "Zastava" više vredela za, recimo, dve godine, kada razvije poslove sa "Fijatom" i "Opelom", mislim da više ne bi trebalo čekati sa prodajom. Ako poslovi sa Italijanima i Nemcima zaista vrede, novi investitor će to prepoznati i zbog toga već sada dati više para za "Zastavu". A i više se isplati prodati fabriku sada, nego izdvajati gomilu novca iz budžeta za nju. Država već sedam godina subvencioniše Kragujevčane, a za sve te pare mogli smo još jednu automobilsku industriju da razvijemo - kaže Stevanović. Ekonomista Milan Kovačević takođe smatra da je "Zastavu" trebalo prodati mnogo ranije. - Ja samo ne znam ko bi sada kupio tu fabriku?! Nju je odavno trebalo prodati. Lično smatram da nema mnogo izgleda da se nađe kupac. Ne mislim da Zastavi mogu da pomognu ni poslovi sa "Fijatom" i "Opelom" - pesimista je Kovačević. S druge strane, Dragan Srejović, zamenik generalnog direktora "Zastava vozila", kaže za Press da je raspisivanje tendera očekivano i da jedino tako može da se utvrdi stvarna vrednost fabrike. - Konačno će biti utvrđena prava vrednost "Zastave", a jedino tako možemo da se privatizujemo i da dobijemo pravog strateškog partnera. Raspisivanje tendera je prava prilika i da se skinemo sa državnih leđa - kaže Srejović. On dodaje da poslovi sa  "Fijatom" i uskoro "Opelom" mogu samo da povećaju cenu "Zastave". - Do kraja godine već će biti dobro razvijen posao sa "Fijatom", a i započeta saradnja sa "Opelom" i tada ćemo sasvim sigurno imati šta da ponudimo potencijalnom kupcu. Pretpostavljam da će upravo zbog poslova sa tim jakim svetskim kompanijama biti mnogo interesenata za kupovinu "Zastave" - smatra Srejović.



Kia je u vrućim letnjim danima pripremila posebne povoljnosti za svoje kupce. Naime, u svim salonima svoje prodajne mreže priredila je posebnu letnju akciju u trajanju od 1. do 31. jula. Dodatni popusti odnose se na već sniženu cenu određenog nivoa opremljenosti modela Picanto i Rio. Tako je pri kupovini simpatičnog mališana Picanta Lotto + ABS opremom moguće uštediti 1.900 evra. Navedena oprema uz standardnu Lotto opremu nudi i klima uređaj, servo upravljač, zatamnjena atermička stakla, ABS sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja i disk kočnice na svim točkovima. Kupovinom svežeg, originalnog i tehnički usavršenog Ria je moguće je uštediti do 2.000 evra. Popust se odnosi na opremu EX Active koja uz bogatu standardnu opremu EX (vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, centralno zaključavanje, el. pokretanje prednjih i zadnjih stakala, maglenka) nudi i 1.4 DOHC benzinski ili 1,5 CRDi VGT dizel motor, automatski klima uređaj, ABS sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja te disk kočnice na svim točkovima. Na oba modela važe trogodišnja garancija (do 100.000 pređenih km) te šestogodišnja garancija na prohrđavanje karoserije. Sva vozila su dostupna odmah i putem svih načina finansiranja. Količina raspoloživih vozila je ograničena. Ponuda važi do isteka zaliha.

Izvor : kia.co.yu



Na naše tržište je stigao još jedan novi model američkog Jeepa. Posle Compassa, evo i modela sa zanimljivim imenom – Patriot, koji predstavlja ulazni, samim tim i najjeftiniji model u gami ove legendarne marke. Našim kupcima će se nuditi sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom. Dizelaš je Volkswagenov 2,0 litarski sa 103kW/140KS pri 4000 obrt./min., uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem (postiže 189 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 11 sekundi, potrošnja 6,5 litara na 100 km) a benzinac iz 2,4 litra razvija 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. (185 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi). Ovaj benzinac troši 8,9 ili 9,7 litara goriva na 100 km, zavisno od tipa menjača (5-stepeni manuelni menjač ili CVT automatik). Prtljažnik je veličine 645 litara a u rezervoar staje 51 litra goriva dok je pogon stalni 4WD uz mogućnost blokade diferencijala. Cena najjeftinijeg Patriota sa 2,4 litarskim benzincem i opremom Sport kod nas iznosi 23.836 evra sa PDV-om a za osnovni dizelaš treba izdvojiti 25.370 evra, takođe sa PDV-om. Svi modeli imaju ABS, ESP (elektronsku kontrolu stabilbosti), BAS (pomoć pri naglom kočenju), čitav set vazdušnih jastuka, klimu, elektro paket itd itd. Ovom prilikom ponavljamo i deo teksta o novom Jeepu, objavljenom početkom marta, prilikom promocija Patriota na salonu u Ženevi : "Jeep je poslednjih godina sve do nedavno praktično ignorisao podatak o rastućem trendu manjih i pristupačnijih crossover vozila. Ali tome je kraj. Sa lansiranjem novog modela Patriot, Jeep nastavlja sa najvećom ofanzivom predstavljanja novih modela u svojoj istoriji, tokom koje je praktično duplirao svoju ponudu modela i tako sada kupcima nudi čak 7 različitih modela. Spoljašnji dizajn u priličnoj meri vuče na manji Compass i to u principu i nije neko iznenađenje jer su i Compass i Patriot bazirani na istoj platformi s tim što je Compass ipak više zaobljeniji i blažih ivica, čak možda i pomalo "ženskast" dok je, s druge strane, Patriot više robusnijeg i kockastijeg izgleda čime više podseća na tradicionalni Jeepov dizajn u stilu Cherokeeja, Commandera i Wranglera. Dimenzije ovog Jeep-a iznose D X Š x V : 4405 mm/1760 mm/1630 mm. Međuosovinsko rastojanje je  2634 mm.Iako manje od 10 % vlasnika SUV vozila ikada siđe sa uređenog puta, za terenske sposobnosti se ne treba brinuti; ovaj Jeep se lako nosi na kraj i sa dubokim peskom i "kamenjarom" pri čemu je pri terenskoj voznji od velike pomoći i Hill Descent Control koji se brine za bezbedno spuštanje niz padinu sa elektronski kontrolisanih 5 milja na sat (8 km/h ). Još i podatak da Patriot može bez posledica da zagazi u vodu dubine do 48 cm."




Izvor : www.novosti.co.yu

Najnoviji pregovori između poslovodstva "Zastavine" fabrike automobila i torinskog "Fiata", rezultirali su odlukom da se kragujevački "punto", pored balkanskih zemalja, izvozi i na rusko tržište. Dogovor je postignut i pored odluke "Fiata" da ovaj model u svojim pogonima proizvodi do 2010. godine. U poslovodstvu "Zastave" ne otkrivaju sve detalje koji su uticali da "Fiat" Kragujevčanima prepusti i ovo tržište. Ali, pretpostavlja da su aduti "Zastave" povoljni izvozni preferencijali između Srbije i Rusije.
- Ambicije "Zastave" su da, pored balkanskog tržišta koje pokriva oko 50 miliona stanovnika, "pokrijemo" i ceo istočni "blok" - kaže Zoran Bogdanović, direktor fabrike "Zastava auto", koja je zadužena za projekat "Zastava 10". - Odmah smo počeli pregovore sa potencijalnim ruskim partnerima i očekujemo da ih vrlo brzo privedemo kraju. Realizacija tih pregovora je za nas od izuzetne važnosti, jer bi se proizvodnja "Z-10" znatno uvećala - čak i u prvoj godini. "Zastava" do kraja godine planira da proizvede oko šest hiljada automobila. Pregovori sa potencijalnim ruskim partnerima bi mogli da "poremete" taj plan. Kragujevčani su spremni za taj posao, jer nova italijanska tehnologija, koja je kupljena od italijanske firme "Komao", omogućava da se za svakih pet minuta proizvede po jedan "punto". "Zastava" ovaj model već izvozi na hrvatsko tržište. Već je izvesno da će se "Z-10" izvoziti na albansko, bugarsko, rumunsko i tržište u BiH. - Analize ruskog tržišta još nemamo, ali smo ubeđeni da bi za "Zastavu" od izuzetnog značaja bilo da preuzmemo tek jedan odsto tog tržišta - kaže Bogdanović. - Razmišljamo i o ukrajinskom tržištu, gde se godišnje proda oko pola miliona novih modela automobila. Uspešan izvoz na istočnoevropsko tržište bio bi od izuzetnog značaja za dalji razvoj "Zastave".