home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Domaći zastupnik južnokorejske Kije (Kia Auto d.o.o., tel: 011/316-6903 i 316-5494, internet : www.kia.co.yu) je novu generaciju ovog kompaktog MPV modela izložio još krajem marta na salonu automobila u Beogradu dok je zvanična prodaja počela tek ovih dana. Novi Carens je napravljen u skladu sa željama i potrebama, pre svega evropskih kupaca, što se vidi već po daleko privlačnijem dizajnu u odnosu na istoimenog prethodnika a naročito po kvalitetnijoj i komfornijoj unutrašnjosti i modernom dizel agregatu, koji omogućava veći užitak u vožnji. Osim toga, novost je i ponuda varijanti interijera sa 5 ili sa 7 sedišta. Takođe, zahvaljujući povećanju dimenzija (uključujući i 130 mm duže međuosovinsko rastojanje) ponuda prostora za putnike u kabini i prtljažniku je daleko bolja u odnosu na stari model. Dužina Carensa iznosi 4545, širina 1820, visina 1720 a međuosovinsko rastojanje 2700 mm što se pozitivno odrazilo i na volumen prostora za prtljag, koji u osnovnoj konfiguraciji zahvata 413 litara a sa oborenim sedištima čitavih 2106 litara. Motor je 2,0 litarski turbo-dizel CRDi, snage 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. i 305Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 obrt./min.) uparen sa manuelnim menjačem dok se kao opcija nudi i automatska transmisija. Maksimalna brzina, koju Carens sa ovim motorom postiže, je 187 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi tačno 11 sekundi a prosečna potrošnja (po fabričkim podacima) je 6,1 litra dizela na 100 km. U vezi potrošnje i informacija da u rezervoar staje 55 litara. Oprema Carensa je izuzetno bogata pa sadrži, između ostalog, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, servo upravljač, digitalnu klimu, radio/CD/MP3, elektro paket, putni kompjuter, kožni volan (podesiv po visini i dubini), alu felne od 16 inča, zatamnjena stakla, krovne nosače itd. Cena ovako bogato opremljenog Carensa sa 2,0 CRDi dizel motorom u Srbiji iznosi 20.190 evra sa PDV-om. Za poređenje evropski konkurenti poput VW Tourana 1,9 TDI (105KS), Renault Scenica 1,9 dCi (130KS) i Opel Zafire 1,9 CDTI (100KS), koštaju u Srbiji, redom 22.957, 22.401 odnosno 22.100 evra sa PDV-om a nude samo 2 godine garancije za razliku od tri godine ili 100.000 km koliko daje Kia. Kia u Carens ugrađuje i 2,0 litraski CVVT benzinski motor sa 106kW/145KS i ručnim menjačem sa 5 brzina dok je automatik sa 4 stepeni prenosa opcija. Carens sa ovim motorom postiže 190 km/h, ubrzava do stotke takođe za 11 sekundi a troši 8,1 litre goriva na 100 km. Carens sa tim benzincem u Srbiji treba platiti 17.490 evra (sa trenutnim popustom od 1000 evra) dok doplata za 7 sedišta iznosi 1100 evra.






Posle Captive i Epice sa 2,0 litarskim dizel motorom, u Srbiju je stigao još jedan Chevroletov automobil, koga pokreće ovaj agregat. Radi se o modelu Lacetti i to u SW odnosno karavan verziji. Dok kod Captive i Epice ovaj motor razvija 110kW/150KS, Lacetti-ju je namenjena njegova oslabljena verzija, koja raspolaže sa 89kW/121KS (pri 3800 obrt./min.) i 280Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.). Sa ovim motorom Lacetti postiže maksimalnih 186 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi dok prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km (fabrički podatak). Dizel motor se idealno uklopio sa porodičnim karakterom ovog karavana dugačkog 4580, širokog 1725, visokog 1460 mm i teškog 1285 kg. Volumen prtljažnika u osnovi iznosi 400 litara dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na svih 1410 litara. Za kraj i cena. Lacetti karavan 2,0d sa SX paketom opreme (klima, ABS, servo upravljač, radio, elektro paket, vazdušni jastuci) u Srbiji košta 16.810 evra sa PDV-om. Sve to uz garanciju od 3 godine ili 100.000 km pa šta pre istekne. Inače, u GM-u očekuju da će svaki treći prodati Chevrolet u Evropi krajem ove decenije imati pod haubom dizel motor.



Zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu), odobrava nekoliko zanimljivih popusta za pojedine modele japanskog prozvođača proizvedene prošle godine, koji se nalaze na lageru zastupnika. Krenimo od MPV modela Grandis 2,0 DID (sa 100kW/136KS, 195 km/h, prosečna potrošnja 6,6 litra dizela), kod koga ušteda iznosi 4600 evra (umesto 32.500 košta 27.900 evra). Posebno je zanimljiv Colt CZ3 (na slici) sa 1,5 litarskim turbo benzincem, za koga se odobrava popust od 1510 evra (umesto 17.500 sada 15.990 evra). Ova mala prznica (dužina 3,82 metra) ima motor od 110kW/150KS, postiže maksimalnih 210 km/h, za stotku mu treba tačno 8 sekundi ali se zadovoljava sa 6,8 litara goriva na 100 km (po fabričkim podacima). Auto je bogato opremljen pa, između ostalog, ima ABS i EBD kočnice, frontalne i bočne vazdušne jastuke, klimu, 16-inčne alu felne, servo volan, elektro paket, radio/CD, kožni volan i ručicu menjača itd. Na sniženju je i Lancer ali u karavan odnosno Station Wagon verziji sa 1,6 litarskim benzincem od 72kW/98KS. Ovaj Lancer postiže 181 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,6 sekundi a troši 7 litara goriva na 100 km. Dužina mu iznosi 4485, širina 1695, visina 1480 mm dok je volumen prtljažnika 450 litara. Cena je umanjena za 800 evra pa ga umesto 16.500, treba platiti 15.700 evra. Najveći popust možete ostvariti kupovinom Pajera 3,2 DID sa turbo-dizel motorom, snage 118kW/160KS i 381Nm obrtnog momenta (maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 11,2 sekunde, potrošnja po fabričkim podacima 9,5 litara na 100 km), koga umesto 51.500 treba platiti 44.990 evra sa PDV-om.



Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

KRAGUJEVAC - U kragujevačkoj fabrici automobila roboti su juče sastavili prvu karoseriju srpskog „punta“, to jest „zastave 10“. Nove linije, u koje je uloženo 14,7 miliona evra, do kraja meseca će proizvesti prvu probnu seriju od 96 ovih automobila.
Kako je za „Blic“ izjavio Zoran Bogdanović, direktor „Zastave auto“, u julu će se proizvodnja ovog modela povećati na 192, dok će već u avgustu sa nove montažne trake sići 400 „desetki“. Na ovom poslu, koji označava novi početak domaće automobilske industrije, biće angažovano 240 najboljih radnika iz sadašnje fabrike automobila. Iz Italije su vozovima već dopremljeni delovi za montažu 400 automobila. Preuzimanje montaže „punta“ se pokazalo kao pun pogodak, jer je „taj automobil i dalje tražen u Evropi, pa je „Fijat“ njegovu proizvodnju, koja je trebalo da se obustavi 2006. godine, produžio do 2010. godine“.
- U opremu za sklapanje karoserije smo uložili četiri miliona evra. Deo je iz „Fijata“, koji je potpuno obnovljen i repariran, dok je glavna linija potpuno nova, iz italijanske firme „Komau“, i potpuno robotizovana. Reč je o najmodernijoj tehnologiji, kakvu koristi i „Mercedes“. Svakih pet minuta će iz „Zastave“ izlaziti po jedan domaći „punto“ - kaže Bogdanović. Da će kvalitet domaćeg „punta“ biti besprekoran garantuje i oprema kupljena od nemačkog „Cajsa“, koju u jugoistočnoj Evropi nema niko. Ona će, kako kažu inženjeri iz „Zastave“, digitalnom tehnologijom meriti dimenzije i geometriju svih sklopova, i ukazivati na sitnije greške. Uz to, montirana je i američka mašina za kontrolisanje točkova, farova, elektronike i voznih karakteristika automobila, koja ima deset kamera i lasera. Do sada je 80 firmi iz Srbije pokazalo interesovanje da prave delove za domaći „punto“. U isto vreme, hrvatski preduzetnici su sami došli u „Zastavu“ i već su na pragu saradnje. Pre svega, nekadašnja „Jugoplastika“, danas „Plastik“ iz Solina će raditi instrument-table, spojlere, branike, krov i bočne stranice za „zastavu 10“. Tu je i „Munja“ iz Zagreba koja će isporučivati akumulatore, dok je izvesno da će „Lipik“ praviti sva stakla. Domaći proizvođači koji će raditi u ovom poslu su, za sada, „Poliester“ iz Priboja.
- Sa „Fijatom“ pregovaramo o proširenju tržišta na kome ćemo prodavati naša vozila. Do sada je dogovoreno da pokrivamo Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Rumuniju i Albaniju. U Srbiji ne može da se proda više od 6.000 „zastava 10“ godišnje, a na našoj liniji može da se napravi mesečno 800 tih vozila. Ako dobijemo dozvolu da prodajemo „punto“ i van regiona, pravićemo i 20.000 ovih vozila godišnje. Cena „zastave 10“ je, u osnovnom modelu, 7.749 evra sa PDV-om. Najskuplji model, sa svom dodatnom opremom, uz putni računar, klima-uređaj, branicima u bojama vozila, i drugim pikanterijama košta 9.624 evra.

autor : Nebojša Radišić, foto : Blic



Firma Grand Motors (generalni uvoznik Forda, Land Rovera i Volvoa za Srbiju i Crnu Goru) je pre nekoliko dana, tačnije 31. maja i pred velikim brojem zvanica, svečano otvorila novi i veoma moderan poslovni centar na Novom Beogradu, u ulici Milutina Milankovića 21 (ranije III bulevar). Novi poslovni centar, izgrađen po najvišim standardima Forda, objedinjuje prodaju automobila, servis (u garantnom i vangarantnom roku) i prodaju rezervnih delova. Površina novog poslovnog objekta iznosi 5000 kvadratnih metara, od toga 1000 kvadrata otpada na prodajni salon a istu površinu zauzima i servis. Za ovu priliku, ispred novog poslovnog centra, Grand Motors je izložio aktuelnu gamu automobila Forda, Volvoa i Land Rovera, uključujući tu i najnoviji Ford Mondeo. 



U Srbiji je konačno počela prodaja dugo očekivanog Opelovog SUV modela Antara, svojevrsnog naslednika nekada veoma popularne Frontere. Kao što ste već videli iz naslova, cene se kreću od 28.490 evra pa naviše (toliko košta osnovni 2,4 litarski benzinac od 140KS sa Essentia paketom opreme dok najjeftiniji dizelaš 2,0 CDTi od 127KS i sa istom opremom zapada 29.990 evra). Za poređenje, brat blizanac Antare, Chevrolet Captiva, se u Srbiji može kupiti već za 26.790 evra (da ne bude zabune, sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Rekli smo da su Opel Antara i Chevrolet Captiva blizanci, tačnije napravljeni su na istoj platformi, koriste i veliki broj zajedničkih komponenti (ništa novo unutar GM koncerna) pa je glavni problem inženjera i, pre svega, dizajnera bio kako da što "efikasnije" vizuelno odvoje Antaru od Captive. Po svemu viđenom posao je obavljen kako treba pa je Antara namenjena kupcima koji preferiraju sportski look dok je Captiva više za one, koji su za elegantniji izgled. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, u Južnoj Koreji je Chevrolet Captiva u stvari Daewoo Windstorm dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu MaXX ! Opet ništa neobično jer je i Holden deo GM-ove familije. Šta ćete, globalizacija i ušteda vremena i novca za razvoj, čine svoje. Opel Antara je inače dugačka 4575, široka 1850, visoka 1704 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2707 mm. Prtljažnik je zapremine 370 litara s tim što zadnja klupa može u potpunosti da se sklopi čime se dobija ravan pod u prtljažniku i 1420 litara zapremine a postoji i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta. Opel u Antari nudi 2 benzinska i 2 dizel motora. Slabiji benzinac je zapremine 2,4 litra, ima 103kW/140KS, postiže 175 km/h, ubrzava do 100 km/h za 11,9 sekundi a troši 9,6 litara goriva na 100 km. Veći benzinac, 3,2 litarski V6 agregat raspolaže sa 167kW/227KS, maksimalna brzina mu iznosi 203 km/h, ubrzava do stotke za 8,8 sekundi a troši 11,8 litara na 100 km. Dizelaši su Evropljanima najzanimljiviji pa Opel u gami ima 2,0 litarski CDTi agregat u dve verzije. Slabija ima 93kW/127KS i 295Nm a jača 110kW/150KS i 320Nm. Slabiji dizelaš stiže do maksimalnih 166 km/h a do 100 km/h ubrzava za 13,8 sekundi. Verovatno će popularnija biti varijanta od 150 konja (teška 1790 kg), koja postiže 180 km/h, ubrzava do stotke za 12,1 sekundu dok potrošnja iznosi 7,5 litara dizela, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ovde i napomena da zapremina rezervara za gorivo kod svih Antara iznosi 65 litara. Novinari, koji su vozili Antaru, napominju da dizelaš od 150 konja, iako prosečne snage, ima solidan obrtni momenat pa je u stanju da vas uvek efikasno izvuče "na vrh". Sve Antare, osim one benzinske V6 varijante sa 227 konja, serijski se opremaju ručnim menjačem sa 5 stepeni prenosa dok pomenuti najjači benzinac standardno dolazi sa automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Automatska transmisija se kao opcija može dobiti i kod manjeg benzinca i jačeg dizelaša. Elektronski kontrolisani 4x4 sistem nudi izbor između pogona samo na prednojoj osovini i automatskog uključivanja i zadnje osovine ukoliko se za to ukaže potreba. Ipak, bez obzira na integralni pogon, Antara nije pravi terenac za nepristupačne terene i bespuća (nema ni reduktor ni blokadu diferencijala a ni klirens nije baš velik). Automobil je prikladan, pre svega, za uređene puteve i povremene izlete van asfalta mada novinari hvale integralni pogon, tačnije njegovu brzu reakciju kao i efikasne kočnice i zaključuju da je Antara dovoljno sposobna da se nosi i sa lošim putevima. Na asfaltu se Antara naravno oseća kao riba u vodi dok je oslanjanje ipak prilično tvrdo. Za stabilnost i dobre vozne osobine brinu se elektronski sistemi kao što su ABS, ESP, DCS, ARP i drugi. Tu je i HDC sistem za pomoć pri vožnji na nizbrdici. Dakle, Antara je moderan, privlačan, prostran, funkcionalan, bogato opremljen automobil sa pristojnom cenom (kako za koga) i novi rival već etabliranim modelima na našem tržištu poput Toyote RAV4, Honde CRV, Chevrolet Captive, Kia-e Sorento, Ssangyonga Kyron, Suzukija Grand Vitare, Nissana X-Trail pa i Hyundai-ja Sante Fe i Mitsubishi-ja Outlander.




Već tradicionalno u ovo prolećno vreme, skoro svi domaći uvoznici i prodavci nude automobile ili sa velikim popustom ili sa poklonom u vidu klime, besplatnog kasko osiguranja i sl. Krenimo od Citroena. Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), uvoznik Citroena za našu zemlju, ponudio je novu verziju Citroena C4 sa paketom opreme Premium i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS, čijom kupovinom se štedi oko 1000 evra. Auto u serijskoj opremi ima ABS, EBD, BAS sisteme, tempomat, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, elektro paket, servo volan, putni kompjuter, klimu, alu felne od 16 inča, metalik boju itd. Cena Citroena C4 Premium iznosi 15.490 evra sa PDV-om. Vitro Group u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije. 

Beogradski Grand Motors (011/ 20 90 600, internet www.ford.co.yu), uvoznik Forda za našu zemlju, nastavlja i dalje sa sniženjima za ove automobile pa najjeftinija Fiesta staje 9890, Fusion 12.390, Focus 14.590 a C- MAX 17.500 evra sa PDV-om. Na zalihama ima i Mondea prethodne generacije sa bogatim paketom opreme, koji sa dizelskim TDCi motorom košta 20.290 evra sa PDV-om što je oko 2000 evra niže od redovne cene. Da podsetimo da za Fordove važi garancija od 4 godine.  

Hondina limuzina srednje klase Accord, i dalje se nudi sa popustom od 5 odsto pa osnovna verzija sa 2,0 litarskim benzincem i Comfort paketom opreme staje 19.620 evra sa PDV-om što je 1030 evra jeftinije od redovne cene. Honde prodaje beogradski Delta automoto d.o.o. (www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je i zastupnik za italijanski Fiat i sve do kraja juna za Grande Punto 1,4 sa 5 vrata i paketima opreme Active i Dynamic odobrava popust od tačno 1000 evra (tel. 011/2010-955, 2010-968 i 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu).

Za automobile francuskog Renaulta, firma Renault Srbija (011/2178-111) daje i popust i poklon. Sve do kraja jula u okviru akcije "Sigurna zona" važe sniženja u iznosu od 900 do 1500 evra, zavisno od modela. Clio II i Kangoo Express jeftiniji su za 900, Clio III za 1200 a Scenic i Megane za 1500 evra. Svi kupci Renaulta dobijaju i poklon u vidu Bluetooth uređaja. Za Nissanove automobile takođe važi prolećno sniženje i to 500 evra za Micru i 1000 evra za Note.

I zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), za modele japanskog proizvođača daje popust od 500 i 1000 evra. Sniženje od 500 evra važi za Ignis dok su svi modeli Swifta i Grand Vitara sa najvišim paketom opreme jeftiniji za 1000 evra. Da podsetimo i da Euro Sumar od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri kao do sada. I dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara. 

Toyota i dalje nudi Yaris sa 1,3 litarskim benzinskim motorom i opremom Luna za  650 evra manje dok uz Aygo dobijate klimu na poklon (www.toyota.co.yu).

Hyundai auto Beograd (tel. 011/3283-274, www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, produžio je do kraja juna akciju u kojoj za Getz i Accent sa benzinskim 1,4 litarskim motorom od 97KS, odobrava popust u vrednosti PDV-a, dakle u iznosu od 18 %. Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, košta 10.450 evra, umesto 12.331 a Accent 1,4 sa 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj, ABS, servo, eleektro paket. Da podsetimo da za Hyundai od nedavno važi i opšta garancija od 5 godina ili 100.000 km. Tokom juna i SUV model Tucson ima povoljniju cenu pa se najjeftininji može kupiti već za 18.990 evra sa PDV-om. Kupci većeg SUV modela Santa Fe mogu birati : ili poklon u vidu bonova za gorivo za 15.000 km ili popust od 1050 i 1150 evra (manji popust za verziju sa manuelnim menjačem a veći za model sa automatikom).  

Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize, Cordobe, Altee XL (www.seat-scg.com) i VW Jette i Passata (www.volkswagen.co.yu). Naime, kupovinom Ibize Sportline 1,4 sa 63kW/85KS štedi se od 507 evra do 610 evra. Osim toga, Porsche SCG odobrava i dva odsto popusta na Ibizu i Cordobu ako se odlučite za kupovinu preko Porsche Leasinga a tu je i ponuda za Seat Alteu XL, koju možete dobiti po ceni obične, kratke Altee. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Jette i Passata, poklanja automatski klima uređaj Climatronic i 5 godina besplatnog kasko osiguranja za Jettu i dve godine za Passat ako se auto kupuje preko Porsche leasinga. Ove pogodnosti za Jettu i Passat važe do 8. jula.

Škodini modeli se i dalje nalaze na sniženju od 5 do 7 odsto, zavisno od modela pa tako npr. osnovnu Fabiju umesto 10.561, treba platiti 9983 evra sa PDV-om (uvoznik je AutoČačak d.o.o., internet : www.autocacak.co.yu). 

I kod Opela (www.opelauto.co.yu) se moži proći jeftinije. Kod Astre H se, kroz pakete opreme, ostvaruje ušteda od 1400 do 1683 evra a kod Zafire od 900 do 1400 evra.

Verano motors (tel. 011/3094-500, internet : www.verano.co.yu), domaći uvoznik za vozila francuskog Peugeota, sve do kraja juna nudi Peugeot 206 1,4E (55kW/75KS) na lizing, uz nominalnu kamatnu stopu od 3,99 odsto. Auto ima 5 vrata, klimu, servo, el. podizače stakala, radio/CD sa komandama na volanu, kodirani ključ, centralnu bravu, svetla za maglu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača itd. Cena za ovakav Perugeot 206 iznosi 12.770 evra sa PDV-om, a rata je 125 evra mesečno, uz rok otplate od 84 meseca i plaćanje PDV-a na tri rate. Ako se ovaj model kupuje za keš, Verano motors daje i popust od 600 evra.

Najveće uštede možete ostvariti prilikom kupvine južnokorejskih automobila. Tako Chevrolet i dalje odobrava sniženje od 700 evra za Aveo, 1000 za Spark i 1500 evra za Lacetti. Automobile Kia prodaje Kia auto d.o.o. (tel. 011/316-6903, www.kia.co.yu) i u okviru prolećnog sniženja cene su spuštene od 1200 evra (Picanto) pa sve do neverovatnih 5000 evra, koliko iznosi popust za Magentis. Najjeftiniji Magentis se tako može dobiti već za 16.990 evra sa PDV-om !!

I na kraju da pomenemo i domaću Zastavu, koja je upravo odobrila sniženje od 10 odsto za sve modele. 



Izvor : dnevni list Press

Potpredsednik Vlade Božidar Đelić predložiće da se preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama, koje nemaju evro 3 motor, u Srbiji ipak odobri, ali uz plaćanje "ekološke takse" od 20 odsto. Kako saznaje Press od izvora bliskog vrhu Vlade Srbije, vicepremijer će se, naime, založiti za to da svi vlasnici spornih automobila plate carinu i porez, kao da su regularno uvezli kola iz inostranstva, a da oni čija vozila ne ispunjavaju evropske standarde plate i dodatnu, ekološku taksu. O tom predlogu, saznaje Press, Vlada će raspravljati već na jednoj od narednih sednica.

- Božidar Đelić će ministrima Vlade Srbije predložiti da odobre preregistraciju, bez obzira na to da li imaju evro 3 motor ili ne. On smatra da vlasnici tih automobila nisu prekršili nikakav zakon i da pitanje "crnogoraca" mora da se reši vrlo brzo. Njegov predlog je da svi vlasnici spornih vozila plate carinu od 20 i porez od 18 odsto, kao pri regularnom uvozu automobila iz inostranstva, a da svi koji nemaju evro 3 plate i ekološku taksu od još 20 odsto. Kad se sve to sabere, vlasnici "crnogoraca" bez evro 3 motora praktično će moći da preregistruju automobile za 69,9 odsto od kataloške vrednosti svog vozila - kaže Pressov izvor. To znači da bi vlasnik vozila čija je kataloška vrednost 5.000 evra, morao da plati još 3.496 evra da bi umesto crnogorske dobio srpsku registarsku oznaku. Podsetimo, Đelić je nedavno izjavio da će Vladi Srbije predložiti neko "izbalansirano rešenje" za "crnogorce".

- S jedne strane imamo ljude koji nisu prekršili zakon. Da smo ostali Državna zajednica Srbija i Crna Gora, oni ne bi imali nikakav problem, a ovako su se zapravo našli u nekom ilegalnom položaju. S druge strane, niko u Srbiji ne sme da se oseti, ako smem slobodno da se izrazim, namagarčeno - rekao je Đelić. S predlogom novog vicepremijera, bez sumnje će se složiti Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu, koji se još od razdruživanja Državne zajednice SCG zalaže za odobrenje preregistracije. On je ostao pri svom stavu da preregistracija mora da bude dozvoljena i da novi ministar finansija Mirko Cvetković treba da odluči za koju će se cifru ona obaviti. Cvetković, međutim, još ne vidi dobro rešenje za preregistraciju, ali će, kako je Pressu nedavno izjavio, o tome razgovarati sa ostalim ministrima u Vladi. Usamljen u nameri da se aktuelni propisi poštuju i da se preregistracija sa crnogorskih tablica na srpske ne dozvoli ukoliko vozila nemaju evro 3 motor ostao je Mlađan Dinkić, sadašnji ministar za ekonomiju i regionalni razvoj. On je u prethodnom sazivu vlade, kao ministar finansija, bio žestoki protivnik preregistracije i pobornik toga da ne treba davati nikakve ustupke onima koji su pokušali da "zaobiđu zakon". Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore u Srbiji trenutno ima oko 70.000 vozila sa crnogorskim tablicama. Većina tih automobila ne zadovoljava evropske standarde, niti je ocarinjena, niti oporezovana prilikom uvoza. Inače, prema Uredbi Vlade Srbije o uvozu polovnih vozila iz inostranstva, svaki automobil uvezen iz strane zemlje mora da ima evro 3 motor i da za njega budu plaćeni porez i carina. Pitanje preregistracije pokrenuto je nakon razdvajanja Državne zajednice SCG, a prethodna vlada je odlučila da Uredbu o uvozu polovnih vozila iz inostranstva ne menja i da nikome ne čini ustupke.

Foto : www.pressonline.co.yu



Uvoznik Fiata za Srbiju, Delta Automoto d.o.o. (tel. 011/2010-955, 2010-968 i 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu) sve do kraja juna daje popust od 1000 evra prilikom kupovine Grande Punta u verzijama 1,4 Active 5v (redovna cena 13.570 evra) i 1,4 Dynamic 5v (redovna cena 14.396 evra). Motor od 1368 kubika razvija 57kW/77KS i omogućuje Puntu maksimalnih 165 km/h uz ubrzanje od 13,2 sekunde do 100 km/h. Prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,1 litar na 100 km. Oprema modela Active sadrži : ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, manuelni klima uređaj, električne podizače prednjih prozora, centralnu bravu, električno podešavanje retrovizora, pripremu za radio, zadnje naslone za glavu, rezervni točak standardnih dimenzija i metalik boju. Oprema modela Dynamic : ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, električni podizači prednjih prozora, daljinsko otključavanje/zaključavanje vrata, električno podešavanje retrovizora sa grejačima, automatski klima uređaj, autoradio CD-MP3 sa komandama na volanu, volan i ručica menjača presvučeni kožom, zadnji nasloni za glavu, deljivo zadnje sedište, farovi za maglu, rezervni točak standardnih dimenzija i metalik boja.

Izvor : www.automarket.co.yu 



Posle domaće promocije najnovije generacije Toyote Corolle na salonu automobila u Beogradu pre skoro dva meseca, sada je nova Corolla i zvanično stigla na naše tržište. Za razliku od hatchback verzija sa 3 i 5 vrata, koje su preimenovane u Auris, klasična limuzinska verzija Corolle je zadržala svoje veoma dobro poznato ime i u novoj, već desetoj generaciji. Kod nas će se nuditi sa dva benzinska i dva dizel agregata. Benzinci su zapremine 1,4 i 1,6 litara i razvijaju 71kW/97KS odnosno 91kW/124KS dok su dizelaši 1,4 D4-D sa 66kW/90KS i 2,0 D4-D sa 93kW/126KS. Benzinac od 97 konja postiže 170 km/h i ubrzava do 100 km/h za tačno 13 sekundi a troši 6,9 litara na 100 km (fabrički podatak). Snažniji 1,6 litarski stiže do 190 km/h, ubrzanje mu iznosi 10,4 sekunde uz prosečnu potrošnju od 7,1 litara (opet fabrički podatak). Dizelaši su naravno štedljiviji pa slabiji od 90KS troši 4,9 litara a snažniji sa 126 konja 5,4 litra na 100 km puta. Dizelaš 2,0 D4-D postiže makimalnih 195 km/h i ubrzava do stotke za 10,3 sekunde a slabijem 1,4 D4-D je plafon 175 km/h a ubrzanje mu iznosi 12 sekundi. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inače predstavljena još 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi će se nuditi samo limuzinska verzija. Miniven model Corolla Verso je ostala u ponudi ali je pre nekoliko dana doživela manji redizajn o čemu smo već pisali. Zbog povećane dužine a posebno širine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obećava i više mesta i komfora za putnike (ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi) uz povećan kvalitet ugrađenih materijala u kabini i viši kvalitet završne obrade. Ovde da pomenemo i dimenzije. Dužina iznosi 4540, širina 1760 a visina 1470 mm dok je zapremina prtljažnika 450 litara. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama auto novinara, u vožnji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bočna linija automobila koja se diže od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogućava vozaču dobar bočni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od veće pomoći. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvđe podešenim ogibljenjem i nižim težištem namenjen dinamičnijoj vožnji, Corolli sa mekšim ogibljenjem više prija opuštena porodična vožnja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrašsnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajedničkih instrumenata i nekih prekidača, kabine su prilagođene različitim korisnicima. I na kraju cene za našu zemlju. Osnovni model Corolle sa 1,4 litarskim benzincem od 97 konja i baznim paketom opreme treba platiti 18.000 evra sa PDV-om a najjeftiniji dizelaš 1,4 D4-D 19.900 evra sa PDV-om. Za poređenje, osnovni Auris sa 3 vrata i istim 1,4 litarskim benzincem, treba platiti 16.800 a u verziji sa 5 vrata 17.300 evra.




Kada je nova Kia Ceed stigla na naše tržište pre nekoliko meseci, domaći uvoznik je umesto garancije od sedam godina (kao u zapadnoj Evropi) odobrio istu u trajanju od "samo" pet godina. Jedan od aduta novog korejskog automobila u Evropi (koji je bio itekako dobro medijski propraćen) upravo je ovako dugačka garancija pa su u firmi Kia Auto d.o.o. (www.kia.co.yu), našem uvozniku ove marke, odlučili da i u Srbiji produže trajanje garancije sa 5 na 7 godina ili 100.000 kilometara. Treba reći da garancija za prvih 5 godina važi za ceo automobil a dodatne dve godine samo za pogonski sklop. Produžena garancija od 7 godina važiće i za kupce, koji su već kupili Ceed sa starim uslovima garancije od 5 godina. 

Izvor : AutoBild SCG 



Izvor : dnevni list Danas

U Kragujevac je juče iz Fiata stigao prvi kontingent od 192 Punta u rasklopljenom stanju, čije će sklapanje u Zastavi početi u junu. U Zastava autu, novoformiranoj firmi za saradnju sa Fijatom, sklapaće se model Zastava 10, koji će biti plasiran kako na domaćem, tako i na tržištima okolnih država, a najverovatnije i kupcima izvan jugoistočne Evrope. U junu će, najpre, u okviru tzv. nulte, ili probne serije biti sklopljena 192 Punta, nakon čega će uslediti serijska proizvodnja domaćeg Punta, koja podrazumeva izradu karoserijskih delova, sklapanje šasije, montažu i bojenje gotovog automobila. Planirano je da u Zastavi do kraja godine bude proizvedeno 4.000 Punta, odnosno Zastave 10. U Zastava autu kažu za Danas da se pripreme za početak proizvodnje domaćeg Punta privode kraju i da je iz Italije dopremljena gotovo sva potrebna karoserijska oprema, koju čini i jedna robotizovana linija za sklapanje automobilske šasije. Narednih nedelja treba da stigne i savremena oprema za montažnu liniju za završno sklapanje Zastave 10. Uporedo sa pripremama za proizvodnju domaćeg Punta u Zastavi, traju i pregovori sa Fiatom o proširenju tržišta za plasman tog modela. U Zastavi se nadaju da će i montaža Opel Astre classic II početi sredinom naredne godine, pošto na novoinstaliranoj opremi, pored Punta, mogu da se proizvode i ostali automobili najnovije generacije. 



Izdvajamo nekoliko zanimljivih ponuda domaćih zastupnika i prodavaca automobila. Prvo za one najbrže. Naime, prvih 25 kupaca, koji se odluče za Land Rover Discovery 2,7 TD V6 sa 140kW/190KS, od ovlašćenog uvoznika ove britanske marke za našu zemlju, firme Grand Motors (011/ 20 90 600), dobiće na poklon 6-stepeni automatski menjač i metalik boju. Za one koji izaberu benzinac sa 4,4 litarskim V8 motorom i 220kW/299KS, poklon je metalik boja jer je automatski menjač već deo standardne opreme. To nije sve iz Grand Motorsa jer je ova firma, pored Land Rovera, generalni uvoznik i za Ford i Volvo. Što se Forda tiče, sve do srede, 23. maja odnosno, kako kažu, do poslednjeg zvižduka sudije u finalnom meču UEFA Lige šampiona, Fordovi modeli prodavaće se po sniženim cenama. Tako Fiesta staje 9890, Fusion 12.390, Focus 14.590 a C-MAX 17.500 evra sa PDV-om. Ovde napomena da se automobili nalaze na lageru, dakle isporuka je odmah ali je količina ograničena. Da podsetimo da za Fordove važi garancija od 4 godine. Kod Volvoa novitet je novi model C30, koji je već prikazan na salonu automobila u Beogradu a sada je stigao i na naše tržište. Kako smo o C30 već pisali opširnije u vreme beogradskog salona sada samo najosnovnije. U ponudi Volvoa C30 nalazi se osam motora (5 benzinaca i 3 dizelaša) i 4 paketa opreme a raspon snage motora se kreće od 100 do 220KS. Najjeftiniji benzinac 1,6 sa 100KS staje 19.240 evra a osnovni dizelaš 1,6D sa 110KS zapada 21.780 evra sa PDV-om. Najskupli Volvo C30 je model D5 Summum, koji treba platiti 38.220 evra.

Za neki dan (12.-19. maj) počinje tradicionalni, već 74. poljoprivredni sajam u Novom Sadu pa će tim povodom Zastava promet iz Novog Sada ponuditi sajamski popust na sve modele iz kragujevačke fabrike, uključujući tu i Zastavu 10.

Hondina limuzina srednje klase Accord, i dalje se nudi sa popustom od 5 odsto pa osnovna verzija sa 2,0 litarskim benzincem i Comfort paketom opreme staje 19.620 evra sa PDV-om što je 1030 evra jeftinije od redovne cene. Honde prodaje beogradski Delta automoto (www.deltaauto.co.yu).

Za automobile Renault, firma Renault Srbija daje i popust i poklon. Sve do kraja jula svi kupci francuskih automobila dobijaju na poklon Bluetooth uređaj a uz ovaj poklon, i cene automobila su snižene od 900 do 1500 evra, u zavisnosti od modela.

U Daimler-Chrysleru tokom ove nedelje (od 7. do 11. maja) traje servisna akcija za vlasnike Mercedesovih dostavnih vozila i putničkih automobila Chrysler, Dodge i Jeep, u okviru koje će se u beogradskom servisu besplatno dobijati izveštaji o stanju kočnica i sistema oslanjanja, vršiti kontrola klima uređaja a uz popust od 15 %, vlasnici će dobiti filtere klime i tečnost za punjenje uređaja i to uz besplatnu zamenu.

Indijski terenac Mahindra Goa je i kod nas dobio novi Peugeotov dizel motor, koji ispunjava Euro4 standard. Motor je zapremine 2,5 litra a razvija 108KS. Sa novim motorom i cena je viša za 500 evra pa sad iznosi 19.900 evra. Mahindru kod nas prodaje Inter motors (www.intermotors.co.yu).

Zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), za Swift i Grand Vitaru sa najvišim paketom opreme sve do kraja maja daje popust od tačno 1000 evra a za Ignis sniženje je 500 evra. Da podsetimo i da Euro Sumar od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri kao do sada. Doduše i dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara.  

Beogradski Impex IB (tel. 011/ 24 65 334, internet www.impexib.co.yu) odobrava sniženje za Ladine modela pa Kalina sada košta 8300, Niva 8200 dok za Ladu 111 (karavan) treba izdvojiti 8400 evra sa PDV-om.  

Sve do 25. maja, u okviru akcije "Sigurno u susret suncu", vlasnici Toyotinih modela mogu po povoljnim cenama da provere tehničku ispravnost svojih automobila, izvrše popravke nekih vitalnih sklopova i da kupe dodatnu opremu po nižim cenama. Dok traje akcija, pregled najvažnijih sklopova i detaljan izveštaj o stanju vozila, košta samo 6 evra (u dinarskoj protivvrednosti). U okviru akcije moguće je nabaviti i ograničenu količinu dodatne opreme po specijalnim cenama pa tako parking senzori koštaju 269, najjeftinija satelitska navigacija 339, krovni nosači 109 evra itd. Toyota daje i popuste na pojedine modele pa tako Yaris sa 1,3 litarskim benzinskim motorom i opremom Luna treba plati 650 evra manje dok za Corollu Verso i Avensis važi sniženje od po 1000 evra. Uz maleni Aygo na poklon se dobija klima uređaj. Iz Toyote i vest da su sa početkom prodaje novog Aurisa, počeli i sa zamenom starih servisnih knjižica od papira sa novom elektronskom karticom. TES book (Toyota Electronic Service book) je elektronska servisna knjižica i predstavlja novi način evidentiranja servisne istorije vozila, koja se čuva u kompjuteru (ima zaštitu od prevare i krađe) i uvek kada se na automobilu nešto uradi, serviser ažurira podatke u njoj. Podaci sa kartice mogu da se pregledaju i odštamaju u bilo kom Toyotinom partneru širom Evrope. Što je najzanimljivije, Srbija je jedna od prvih evropskih zemalja gde se ova kartica uvodi.

Podsećamo i na nekoliko interesantnih ponuda o kojima smo ranije već pisali ali su i dalje aktuelne pa ih zaista treba ponoviti :  

Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), uvoznik Citroena za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije.

Hyundai auto Beograd (www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, počeo je sa majskom akcijom popusta za modele Getz i Accent. Do kraja meseca cene ovih automobila biće umanjene do 18 odsto. Na primer Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, koštaće 10.450 evra, umesto 12.331, koliko staje sa uračunatim PDV-om. Accent sa istim 1,4 litarskim motorom, 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj. Da podsetimo da za Hyundai od nedavno važi i opšta garancija od 5 godina ili 100.000 km.

Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize (www.seat-scg.com) i VW Golfa (www.volkswagen.co.yu). Naime ko do 1. juna kupi Seat Ibizu 1,4 sa 63kW/85KS, na poklon dobija Sport paket opreme vredan 507 evra i još za dva odsto umanjenu cenu ako se odluči za kupovinu preko Porsche Leasinga. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Golfa poklanja klima uređaj i 5 godina besplatnog kasko osiguranja od Porsche Leasinga i Wiener Stadtische-a. Ove pogodnosti kod kupovine Golfa se odobravaju povodom proizvodnje jubilarnog 25-milionitog Golfa o čemu smo nedavno pisali.

Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om a akcija traje sve dok se ne rasprodaju raspoložive količine.

Prodavci nemačkog Opela (ww.opelauto.co.yu) kupcima u Srbiji nude poseban poklon paket za Astru Classic II u verziji sa 5 vrata i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS. Paket sadrži besplatnu dodatnu opremu vrednu 1540 evra, tačnije radi se o klima uređaju, električnim podizačima (prednjih) stakala, centralnom zaključavanju, električnim retrovizorima, podešavanju volana i sedišta vozača po visini... Cena za ovu Astru Classic II iznosi 13.250 evra sa PDV-om. Iz Opela stiže i najava da će tokom maja početi sa prodajom novog SUV modela Antara. U ponudi će biti 4 motora (2 benzinca i 2 dizelaša) sa rasponom snage od 140 do 227KS a bazna verzija Antare (benzinac 2,4 L sa 140 konja) koštaće oko 30.000 evra sa PDV-om.

I na kraju još i Škoda,Chevrolet i Nissan. Za Škode i dalje važi popust od 5 do 7 odsto, za korejski Chevrolet sniženje iznosi od 700 do 1500 evra, zavisno od modela a Nissan odobrava popust od 500 evra za Micru i 1000 evra za model Note. Popousti u Nissanu traju do kraja juna.



Izvor : www.blic.co.yu

U Srbiji je, prema procenama stručnjaka, registrovano oko 150.000 automobila koji koriste plin kao pogonsko gorivo. I pored prednosti ovog goriva i relativno raširene mreže pumpi na kojima se može natočiti, mnogi vozači se još dvoume oko prelaska na plin. Jedni se bezrazložno plaše gasa, a drugi uvek znaju nekog ko je "loše prošao" sa plinom. Ipak, ni jedno ni drugo nije tačno ako je plinski uređaj ugrađen u servisima gde to zaista znaju stručno da rade. Pored toga, danas se mogu naći i pojedini modeli automobila sa fabrički ugrađenim plinskim sistemom. Nedavna analiza AMS Srbije pokazala je da je za gotovo svaki drugi automobil (42 odsto) u koji je ugrađen plin bila potrebna dodatna stručna intervencija. To govori o velikom broju majstora bez iskustva, tek priučenih za ovu operaciju, ili o onima koji, po već starom običaju, namerno fušare da bi mušteriji više puta uzeli novac. Često se ugrađuju jeftini i nekvalitetni delovi, koji mogu da naprave problem. Osim toga, za kvalitetnu ugradnju potrebni su kvalitetna oprema i alat, što mnogi servisi nemaju. Opšte je poznata činjenica da kola sa motorom na plin mogu da uštede, dugoročno gledano, nekoliko hiljada pa i više od 10.000 evra ako kola imaju veću potrošnju, jer je plin upola jeftiniji od benzina. Druga prednost je da se produžava vek svećica, ulja i motora jer ovo gorivo ne ostavlja mrlje koje nagrizaju metalne delove itd. Dokazano je da u poređenju s benzinom plin ne zagađuje okolinu. O nekoliko najčešćih zabluda u vezi s pogonom na plin razgovarali smo sa radnicima GTA servisa u Beogradu, jednom od ređih servisa u kome majstori imaju sertifikate za ugradnju plina u automobilske motore.
- Da li je TNG (tečni naftni gas, međunarodna skraćenica LPG) opasan?
Računa se da je LPG bezbedniji oko 40 puta. Prilikom sudara, sve cevi profesionalno ugrađenog originalnog uređaja imaju ventil za lom cevi. Benzinski rezervoar je od običnog lima debljine od 0,5mm, a za gas je izrađen od čeličnog lima od 4mm.
- Da li jedinjenja u gasu štete motoru?
Pri sagorevanju gas potpuno isparava, dok se benzin raspršuje u sitne kapi. Gas se mnogo bolje meša sa vazduhom, bolje sagoreva, bez gubitaka, nema kondenzacije na karikama klipova, niti ima korozivnih sumpornih jedinjenja i antidetonacionih aditiva.
- Da li gas "isušuje" motor?
Gas ne smanjuje mazivnost uljnog filma, osim toga automobil se pali na benzin pa se zatim prebacuje na gas, ručno ili automatski na određenom broju obrtaja.
- Da li motor na gas gubi na snazi?
Kod uređaja novije generacije, pod uslovom da su stručno postavljeni, gubitak snage je neznatan - do dva odsto. Kod standardnih gasnih uređaja gubitak snage je do 10 procenata. Sa pravilno ugrađenim uređajem manjak snage se ne oseti u vožnji. Potrošnja autogasa je veća od potrošnje benzina za oko 10 odsto. Preporučuju se rezervoari od 30-40 litara i kontrola plinskih uređaja barem jednom godišnje. Najbolji i najpoznatiji proizvođači plinske opreme su "Lovato", "BRC", "Landirenzo", "WST", "Coprim".