Sve poznate vrednosti političkog proleća 1968. godine, kao što su pobuna, slobodarski duh, mašta i bezbrižnost, objedinio je model Citroën Méhari. Predstavljen je javnosti 16. maja 1968. godine na terenima za golf u mestu Deauville, Francuska, pod imenom Citroën Diane 6 Méhari, iznenadivši sve okupljene.
Njegove glavne osobine bile su:
- neobičan koncept skromnog i jeftinog automobila koji je namenjen radu i zabavi, a mogao je isto tako dobro prevoziti seno ili daske za surfovanje. Njegova modularnost i štedljivost nastavila je filozofiju modela Citroën 2 CV uz primenu tada savremenijih materijala.
- ime Méhari je naziv za jednogrbe kamile u severnoj Africi i pustinji Sahari koje su dobri trkači, veoma su izdržljive i služe za jahanje. To su skromne i izdržljive životinje koje svuda mogu proći i prebaciti putnike ili robu.
- za ovaj model upriličeno je njegovo originalno predstavljanje. Kako bi se slikovito prikazala njegova svestranost, izložene automobile okružilo je dvadeset manekenki odevenih u kostime seljanki, vatrogasaca, avanturistkinja i plivačica, usklađenih sa bojama karoserije automobila.
Model Citroën Méhari koga je dizajnirao Roland de la Poype, bio je veoma inovativan model za to vreme. Karoserija je bila u celini napravljena od obojene plastike (ABS). Taj novi plastični lagani materijal, mogao je dobiti bilo kakav oblik prilikom obrade i mogao je biti u vrlo jarkim bojama. Druga posebnost Méhari-ja, bila je ta što je bio otvoren iznad bočne linije karoserije, čak i u visini vetrobrana koji se preklapao prema poklopcu motora.
Zahvaljujući visoko uzdignutoj šasiji i plastičnoj karoseriji, model Citroën Méhari je bio nezaustavljiv na raznim terenima, posebno u verziji 4x4 lansiranoj 1979. godine, koja se mogla uspeti na uzbrdicu sa nagibom i do 60 %. Tako je ovaj model ponudio kupcima tada neviđenu slobodu i avanturu. U svojih devetnaest godina proizvodnje, ovaj model je imao samo dve posebne varijante lansirane 1983. godine, kao Citroën Méhari Plage u Španiji i kao Citroën Méhari Azur u Francuskoj, Italiji i Portugaliji. To je bila plavo-bela obojena varijanta automobila sa vratima, prednjom maskom, platnenim krovom, ivice svetlosnih grupa bile su u plavoj boji, dok su sedišta bila presvučena frotirom sa plavo-belim prugama. Sa više od 150.000 primeraka proizvedenih između 1968. i 1987. godine, model Citroën Méhari je i danas pravi fenomen u automobilskoj istoriji. Povodom proslave njegovih 45. godina, kompanija Citroën je prostor svog izložbenog salona C42 u Parizu posvetila isključivo ovom modelu. Tom prilikom bili su dočarani najvažniji segmenti negovog predstavljanja 1968. godine, a novinari su dobili priliku da sednu za njegov volan i prevezu nekoliko kilometara ulicama Pariza.
Model Citroën Méhari bio je i zvezda na filmskom platnu u komediji Le gendarme de Saint-Tropez iz 1964. godine i na svetskim takmičenjima kao što su trka Liège – Dakar – Liège 1969. godine, trka Paris – Kaboul – Paris 1970. godine, trka Paris – Persépolis – Paris 1971. godine, kao medicinsko vozilo na reliju Paris –Dakar 1980. godine, itd. Ovaj automobil je postao i verni partner francuske vojske i žandarmerije, jer je zbog male težine i lakoće upravljanja bio pogodan za spuštanje padobranom iz transportnih aviona.
Izvor: Netauto.rs
Foto: Citroen
VIDEO: 45 godina Citroena Mehari