
Mercedes se priprema za 16.12. kada će zvanično biti predstavljena nova generacija C klase, a pre tog događaja Mercedes je odlučio da nas malo vrati u prošlost kako bi pogledali neke od prethodnika ovog modela.

Dok većina pamti benzinske i dizel varijante, malo je poznato da je Mercedes pre više od dve decenije razvijao i električne automobile, jer su još 1991. godine na Sajmu automobila u Ženevi predstavili model 190E Elektro. Imao je dva elektromotora sa po 22KS, a zbog limitiranosti tadašnje tehnologije, automobil je bio težak čak 1400kg (standardni model je težak između 1140 i 1270kg, u zavisnosti od motora) i imao je domet od 110 km.


Dve godine kasnije, na Sajmu automobila u Frankfurtu, Mercedes je predstavio još jedno električno vozilo. Ono je imalo elektromotor sa 48KS (35 kW). Zahvaljujući naprednim ZEBRA (Zero-Emission Battery Research Activities) baterijama, imao je slične unutrašnje dimenzije kao i standardni model, a na struju je mogao da pređe oko 110 km. Tada su predstavili i dva hibridna prototipa.
Izvor: Novavozila.ba
Foto: Mercedes-Benz


O значи нема шале са Мечком...
Него зашто се стало на овом зеленку?? ;))
Gagiba
Pa nije im vreme. I sad su preskupi. Elektro vozila ce se omasoviti kad im budu razumne cene, do tad...
A razvoj je nesto drugo. Imaju oni sve apsolvirano, kad dodje vreme, grunuce. ; )
Pogledaj procenat elektricnih vozila spram ukupne cifre, kod bmw-a recimo. Vise se proda M modela. : )
Na preko milion i po automobila,
Пит
Невезано за могућности али ко год може укључујући и тебе нек хитно поручи бркама да одмах груну!!! Иначе оде воз док се они окасвете.
Ако дозволе БМВ-у да дере тржиште пет-шест година без праве конкуренције, онда више неће бити смисла ни статистички поредити их... ;)
Gagiba
Ja da mogu da utičem, sigurno im ne bi rekao da prave to, već novog SLR-a pod br 1.
Pod 2. Maybacha ali da bude inspirisan w140. :)
Da bude krupan, glomazan.
Elektro automobile nek ostave BMW-u. :)
Остављају Бенги електромобиле, видиш то и ти Пит. Е сад да ли се интимно дубоко у себи слажеш да се БМВ-у остави та предност или не, друго је питање. ;)
То што се тиче односа двеју компанија а што се тебе лично тиче претпостављам да ће те тешко шта одговорити од ЦЛС-а...!! :))
Gagiba
Zauzeti su trenutno novim supersportistom. :)
Što je po meni mnogo primamljivije od baterijaša. ;)
Što se baterijaša tiče, daleko sam ja od njih.
Eventualno bi Smartića uzeo na baterije, za grad čisto, ali ne za velike pare.
A što se "meta" tiče, to su trenutno CLS pod br 1 a za njim, kroz koju godinu S klasa. :)
Plan mi je da se pridoda CLS na W212, pa za jedno 2-3 god da se 212 zameni za W222. ;)
pit
Definiši "Lečka", ali pre toga pročitaj ovaj tekst. Ne moraš ceo, samo naslov će biti dovoljno:
http://www.wired.com/autopia/2012/12/40-years-bmw-evs/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wired%2Findex+%28Wired%3A+Top+Stories%29&pid=2543&viewall=true
Upamti, samo je BMW autoindustrija, a sve ostalo....znaš već.