home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Danas su automobili sa dizel agregatom popularni širom sveta i mogu se naći na svakom manje ili više razvijenom tržištu važno je znati sa kojim modelom je cela "dizel" priča počela. Naravno, u pitanju je bio jedan nemački automobil.

I dok su se prvi primerci automobila sa dizel agregatom koristili kao taksi vozila zarad test verzije, 1937. je godina kada je prvi "dizelaš" pušten u prodaju, u komercijalne svrhe. Bio je to Mercedes "260D". Ostalo je istorija.

Agregat koji je model "260D" koristio bio je četvorocilindrični motor zapremine 2.6 litara koji je davao snagu od 45 konja pri 3.000 obrtaja motora u minutu. To je bilo dovoljno da se automobil koji je težio 1.5 tonu pokrene do maksimalne brzine od 95 kilometara na sat.

Početkom rata stalo se sa proizvodnjom a nakon okončanja najvećeg svetskog užasa krenuo se sa sklapanjem novog modela sa oznakom "170D". Ovaj model se i danas može naći ali staje gotovo 10.000 evra ali zahteva dosta ulaganja u restauraciju koja vas može koštati dodatnih 30.000 evropskih novčanica.

Nakon ova dva modela pionira Mercedes je krenuo sa proizvodnjom nešto naprednijih automobila kao što je model "180D" koji se proizvodio tokom '50-ih godina prošlog veka.

Izvor: Autoportal.rs



čitanja : 5538



Komentari

Jednostvano receno Mercedes-Benz je legenda automobilske industrije, a evo i zasto: ispravite ako nesto nije tacno ili ako sam nesto preskocio:

1886. - Karl Benz, Gottfried Daimlera i Wilhelm Maybach su registrovali patent u Nemačkoj pod brojem 37435 i tako pokrenuli auto industriju u svetu.
1900. - Mercedes 35 PS je bio prvi moderano dizajniran automobil na svetu, sa aluminijumskim motorom, hladnjakom, kvačilom, čeličnim ramom, niskim težištem, vodenim hlađenjem kočnica...
1905. - Predstavljene su dve velike inovacije u dizajnu komercijalnih vozila: hladnjak postvaljen na prednji kraj vozila i čelične felne.
1906. - Šestocilindrični trkači motor sa čeličnim cilindrima i bregastom sa vertikalnim hodom, daju inspiraciju za proizvodnju aeromotora i automobila sa motorima visokih performansi. Prvi Mercedes proizveden u Americi se isporučuje. Iste godine u motore se stavljaju dve svećice po cilindru.
1907. - Nekoliko putničkih automobila, kamiona, autobusa i vatrogasnih automobila su bili dostupni sa električnim baterijama, preteča današnjih hibridnih vozila.
1910. - Benz Special Tourning Car je prvi automobil sa četri ventila i dve svećice po cilindru, velike performanse i dosta smanjena potrošnja.
1911. - Mercedes 37/90 PS sa tri ventila i dve svećice po cilindru.
1923. - Mercedes 6/25/40 PS i 10/40/65 PS su prvi automobili sa kompresorom i kick down prekidačem na pedali za gas.
1924. - Predstavljanje prvog dizel kamiona sa ˝compressed air injection˝ na Berlinskom sajmu automobila.
1925. - Prezentacija prvog niskopodnog autobusa.
1927. - Mercedes-Benz L5 prvi šestocilindrični dizel kamion u standardnoj proizvodnji i prvi dizel kamion sa visokoserijskom proizvodnjom na svetu.
1928. - Mercedes predstavlja redni osmocilindrični motor.
1931. - Mercedes 170 je prvi automobil sa nezavisnim vešanjem na sva četri točka. Pored toga to je i prvi automobil sa hidrauličnim kočenjem.
1936. - Prvi putnički automobil sa dizel motorom, Mercedes 260 D
1939. - Kompanija pokreće, opet, prva pitanje bezbednosti putnika, uvodi test vozilo.
1948. - Električno spuštanje i podizanje prozora.
1949. - Patentirana je sigurnosna brava, koja sprečava otvaranje vrata tokom incidenta.
1951. - Patentirana je bezbednosna šasija sa krutom kabinom i definisanim zaštitnim zonama napred i pozadi.
1954. - Mercedes 220 i Mercedes 300 SL prvi serijski automobili sa direktnim ubrizgavanjem i četvorotaktnim motorom.
1957. - Počinje instalacija sigurnosnih pojaseva u vozila, a Bilstein gasni amortizeri imaju premijer u Mercedesovim vozilima.
1958. - Po prvi put u auto industriji Mercedes uvodi da svaki novi model koji oni predstave mora da prođe rigorozne crash testove bezbednosti.
1961. - Od ove godine svaki Mercedes je standardno bio opremljen pojasevima na prednjim sedištima, servo upravljanjem, hidrauličnim kočenjem na prednjioj i zadnjoj osovini.
1963. - Mercedes 230 SL je prvi automobil sa automatskim menjačem, a to je i prvi sportski automobil sa sigurnosnom šasijom.
1966. - Počinje razvoj sistemtske sigurnosne strategije. Po prvi put u auto industriji su upotrebljeni izrazi aktivna i pasivna sigurnost.
1968. - Prezentacija naslona za glavu i prvog statičkog pojasa sa vezivanjem u tri tačke. Iste godine se kreće sa testiranjem sistema vazdušnih jastuka.
1969. - Predstavljen je OE 302 prvi dizel-električni hibridni autobus.
1973. - U serijsku proizvodnju se ubacuju automatski pojasevi, koji se zatežu pri sudaru. Nasloni za glavu su već u standardnoj opremi.
1974. - Prvi serijski automobil sa petocilindričnim motorom i pojasevima na zadnjoj klupi, Mercedes 240 D 3.0
1975. - Prvi prototip sa pogonom na vodonik.
1977. - Prvi serijski automobil na svetu sa turbo dizel motorom Mercedes 300SD.
1978. - ABS sistem je imao svetsku premijeru u Mercedesovoj S-klasi /w116/. Iste godine Mercedesov istraživački automobil C111 obara 9 svetskih berzinskih rekorda.
1981. - Prvi automobil sa vazdušnim jastukom za vozača. Mercedes uvodi ABS sistem i u komercijalna vozila, kombije, kamione i autobuse.
1982. - Multi-link nezavisno zadnje vešanje ima svoju premijeru u novoj kompaktnoj klasi Mercedes w201.
1985. - Prezentovan je pogon na sva četri točka 4MATIC, automatsko zaključavanje diferencijala, ASR i ESP.
1986. - Katalizator je postao standard na svim benzinskim motorima. Prvi put su korišćeni brisači za farove, dok je ASR počeo da se koristi u kamionima i autobusima.
1988. - Prvi put je kao dodatna oprema počeo da se koristi vazdušni jastuk u S-klasi.
1991. - F100 istraživači automobil prezentuje nekoliko bezbednosnih inovacija.
1992. - Svi Mercedesovi automobili od ove godine u standardnoj opremi imaju Vazdušne jastuke i ABS sistem.
1993. - Od ove godine sva vozila su u standardnoj opremi posedovala katalizator na dizel motorima.
1995. - ESP sistem postaje standardna oprema u svim vozilima nemačke marke. Bočni vazdušni jastuci.
1996. - Prva vozila na svetu opremljena BAS sistemom i vazdušnim jastucima u vratima.
1997. - Bočni jastuci po prvi put postaju deo standardne opreme. Predstavljen je putnički dizel CDI motor /common-rail direct-injection/.
1997. - Mercedes prvi uvodi SmartKey /pametni ključ/, za zaštitu od krađe, sa elektronskim kodom za otključavanje i startovanje automobila.
1998. - Nova S-klasa poseduje 30 novih tehnoloških dodataka.
1999. - CL kupe, prvi serijski automobil na svetu sa ABC sistemom /Active Body Control/. Autonomni tempomat ulazi u proizvodnju.
2000. - Prezentovan je najmoćniji svetski turbodizel putnički automobil S 400 CDI. CL 55 AMG F1 Limited Edition je prvi putnički automobil sa keramičkim kočnicama.
2001. - SBC /Sensotronic braking system/ kočioni sistem je debitovao u novom SL-u.
2002. - SBC, multikonturna sedišta, adaptivni prednji vazdušni jastuci, dvofazni pojasevi postaju deo standardne opreme nove E-klase.
2002. - Pre-Safe sistem, revolucionarni sitem koji priprema putnike za nesreću pre nego što se desi. Sistem sam detektuje određene vrste sudara. U dragocenim trenucima pre samog udara podešava pojaseve, naslone za glavu i optimizuje efikasnost bezbednosnog sistema u vozilu.
2003. - Na svetskoj sceni debituje prvi sedmostepeni automatski menjač.
2006. - u Pre-Safe sistem se dodaje i asistencija ri kočenju.
2010. - Attention Assist sistem, nakon provere preko 70 parametara u prvih nekoliko minuta vožnje, ovaj sistem otkriva znakove pospanosti kod vozača.
2013. - Sa 181KS po litru, M133 motor koji je instaliran u Mercedes A45 AMG je najsnažniji serijiski četvorocilindrični turbo motor.pozz

Autor 1886 08 Mar 2015, 15:09

Ma sad će toma da se javi da ospori ovo. :)))

Autor MB 08 Mar 2015, 15:34

da ne bi ove vesti pit ne bi ni znao.isto ko za clk gtr.a ovamo veliki fan i srtucnjak...

Autor bmw series 8 08 Mar 2015, 17:44

bs8
Haha, opet se javlja šampion zamena teza.
U mnogobrojnim mojim komentarima, možeš da pronadješ da sam pisao da je Mercedes napravio prvi dizel automobil, u onim komentarima gde sam nabrajao šta je sve Mercedes prvi izbacio.
Ali zato ti ne znaš, pa eto makar malo da se edukuješ, da ne hejtuješ samo.

Autor MB 08 Mar 2015, 18:27

...sledio ga je 1939.Peugeot 402 sa 2.3 litarskim dizelom i 55 ks.

Autor milan 08 Mar 2015, 18:42

@1886
Zaboravili ste da napišete od kada i po kome (čijoj kćeri) nosi ime. Ma koliko to nama čudno izgledalo, Mercedes (kao i Dolores i sl.) je žensko ime!

Autor Miodrag 08 Mar 2015, 19:08

Miodrag
To svi znaju.
Nego ovi stručnjaci što se javljaju oko istorije ( 17:44 ), kladim se da ne znaju koje je godine prvi bmw automobil izbacio.
Kladim se da ne znaju na čijoj platformi, odnosno licenci itd.
Ne znaju sa kim je delio gene, a tri različita brenda su bila, tom "bmw-u" braća. :D

Autor MB 08 Mar 2015, 19:22

1886

Заборавио си Меџик Џонсон Боди Контолора!! Чуди ме да те Пит није опоменуо, то му је једно време омиљени аргумент био. Док се није испоставило да је практично неупотребљив... :)

Миодраг

Мерцедес је женско име а АМГ је скраћеница од Ај-Ем-Геј. Ово друго треба истражити!! ;))

Бмв

Прошла љутња @аута и тебе? Ма него шта, нек иде живот, сви смо ми наши... :)) Добродошао после дужег времена назад!!

Autor Гагиба 08 Mar 2015, 19:41

gagiba,hvala.pratio sam konstantno blog.nije te bilo cesto.uzeleli smo se tvojih duhovitih komentara.

Autor bmw series 8 08 Mar 2015, 20:55

Mercedes A45 AMG nije seriski automobil vec je to produkt tuning kuce "AMG".
Po istom principu bi se za primer najaceg dvolitarskog motora mogao proglasiti TSI motor koji izlazi iz "MTM" tuning centra zija je specificna snaga po litru iznosi 213 KS.
http://www.mtm-online.de/en/VW/Golf-7/2-0-TSI-221kW-300hp-4motion-R?FZID=GOLF7221q&KIT=mgo7300426qx

Autor vojvoda 09 Mar 2015, 02:25

@vojvoda
To sto si objavio i napisao bi imalo logike da su proglasili Brabus A45 za najaci motor,pa bi onda imao pravo da dajes MTM kao primer,ali posto nije nisu u pravu.
http://autos.jdpower.com/content/blog-post/Wz6Kz73/2014-mercedes-benz-a45-amg-unleashes-most-powerful-4-cylinder-in-the-world.htm

Autor CLS 09 Mar 2015, 09:39

vojvoda
AMG je od '99. u vlasnistvu Daimlera, pa se zato AMG modeli ne smatraju tjuniranim proizvodom. Sad je isto kao sto je M odeljenje BMW, a Quattro Audija.
E31
Nisam znao da ste ti i @auto bili u konfliktu, jedino sto sam primetio da te nije bilo k'o gaca u pornicima! :))))

Autor Optimus Prime 09 Mar 2015, 10:49

Autor vojvoda 09 Mar 2015, 02:25

Jeste serijski, da je napravljen '88 onda bi bio tuning proizvod. Ko zna koliko će taj MTM preći i koliko su mu kratki servisni intervali.
Osim toga, ima i A45 AMG nasviranih na 400+ ali to je tuning proizvod, nije serijski.

Autor IlijaGrahovac 09 Mar 2015, 11:19

U pravu je vojvoda.
RS modeli Audija nisu serijski, već produkt tuning kuće Quatro, kao ni M modeli BMW-a, isto produkt tuning kuće motorsport...
To su sve tuning kuće, koje nisu "in-house". :)))
I nisu fabričke, već nezavisne.
Eto dobro nas prosvetli vojvoda, mogao bi kod Kesića u šou. :D

Autor MB 09 Mar 2015, 15:05

...a te 1997. (sad zamislite da u pozadini ide muzika iz filma "grlom u jagode") mercedes je prvi ugradio serijski ESP sistem u jedan mali automobil. Bila je to A klasa.....
http://news.bbc.co.uk/olmedia/images/_41683_babybenz.jpg
http://images-2.drive.com.au/2014/04/04/5321788/a-class_729-620x349.jpg

Autor toma 09 Mar 2015, 15:43

Шта сте одма' сви на Војводу?!!
Не прати Војвода можда најдетаљније ауто дешавања па му промакло да је Дајмлер махер за аквизицију свега што не уме да направи, па је у том светлу одскора усисао и гаражу за ремонт крклема те је сад својата и представља као своју.
Иначе 98% навода из првог поста је рад независних компанија које је камионски гигант тактички откупљивао и по поменутом шаблону својатао.
Али добро, има се од комбића и аутобусчића па што и да се не инвестира?! :)

Autor Гагиба 09 Mar 2015, 15:45

Gagiba
Hahaha, duhovito kao i uvek.
Ali je tuzno da M odeljenje nema sportski auto a iz AMG-a vec drugi po redu...
Nego reci mi, 300SL , ko ga bese napravi ? : )))
Da te podsetim, to je ono doba kad je bmw pravio Issetu. : )))

Autor MB 09 Mar 2015, 16:25

istorija,istorija,istorija...samo im je jos to ostalo.
amg...nisu znali kako da konkurisu M modelima pa su kupili radionicu koja zna znanje malo bolje od stutgartovaca,ali i dalje nedovoljno da konkurisu M modelima.ali je bitno da su prodavaniji 4% u odnosu na M,nema veze sto imaju 40% vise modela :).

Autor bmw series 8 09 Mar 2015, 16:52

Пит

Исета је заправо лиценцирано возило али то је друга прича.

А баш у том периоду велики произвођач камиона се намерачио да откупи баварску аутоиндустрију, срећом визионари су победили а резултат је свима познат. :)

А права доминација тек следи!!! ;))

Autor Гагиба 09 Mar 2015, 17:15

Pit
vojvoda nije rekao nista pogresno. Quatro odeljenje je nastalo u Audiju, bas kao sto je i M odeljenje nastalo u BMW-u. Za AMG svi znaju da je bio tjuning radionica za Mercedese, poput Brabuse, Alpine, GPower-a, Manharta (ovaj ti je omiljen, posto mislis da njihova verzija M4 moze da rasturi 911 turbo S:)),....Posto Mercedes nije umeo da napravi krsteno sportsko vozilo, otkupili su AMG. Pa zasto bi ga inace otkupljivali....imali mozda para za bacanje?

Sto se tice spiska iz prvog posta - zaista vredna kolekcija marketinskih naziva, poluproizvoda ili primenjenih tehnologija nastalih u kompanijama poput Bosch-a, Siemens-a i sl.
Posto je tema dizel agregat, aj malo sa svezijim naslovima:
2004. Prvi bi-turbo R6 dizel sa 272ks. 11 godina, a nekima jos uvek nedokucivo.
2012. Prvi tri-turbo R6 dizel sa 381ks. Bice nedokuciv i vise od 11 godina.

Inace sa novom serijom 7 i njenom platformom stize i 48V elektricna arhitektura, koja ce izmedju ostalog omoguciti primenu nekih stvari kao sto su elektricni turbo punjaci, elektricni amortizeri, i sl.
Od prijatelja koji radi na testiranju u Dajmleru sam saznao da to stize u Mercedes sa novom S klasom, krajem 2020. Dakle sve sto izadje do tada bice bazirano na prastaroj arhitekturi sadasnje C klase.....CCCCCC....CCCC
Aktivo upravljanje na sva cetiri tocka, mnogo bolja realizacija sistema protiv naginjanja (ABC kod MErca, DynamicDrive kod BMW-a), MBC kod merca ce biti zesce osramocen kada sa novom serijom 7 stigne DynamicComportControl. Za nekoliko meseci prelazi se na HUD trece generacije. Prva generacija u seriji 5(e60) iz 2003. Neki su uveli prvu generaciju nedavno, u 2014. Opet 11 godina. Takodje oko 2020. godine ocekuje se konacno Mercedesov menjac koji ce biti konkurentan BMW-ovom iz 2008. Bez glupih upadica o tome da je to ZF menjac. Ono sto je najkvalitentnije kod tog menjaca je made in BMW - a to je logika. Isti menjac iz ZF sto se tice mehanike je i u Audijima pa opet ne moze ni da primirise ovom u BMW-u. Dakle ZF je samo pola price. Siguran sam da ce i Merc fanovi glorifikovati izradu automobila od karbon fibera, jednom kada mercedes pocne to da proizvodi. Te godine cemo ponovo docekati potpuno pomracenje Sunca. Da ne gledam sada astronomske kalendare, ali suska se da nece skoro.

Autor toma 09 Mar 2015, 19:34

toma
Razumljivo je da AMG najvise boli bmw fanove, em prodavaniji em drugi auto po redu dok M nema nijedan.
AMG jeste bio privatna firma, sada jedino ima ime isto posto ima novo sve od Mercedesa. Zato i imaju drugi auto po redu dok M radionica nema nijedan.
Jasno je ko prednjaci.

Autor MB 09 Mar 2015, 22:38

pit
BMW-ovo M odeljenje, sa sedistem u Minhenu, pravi ono sto je oduvek pravilo, ono zbog cega je Audi osnovao quatro, a Mercedes kupio AMG.
Ako AMG ima isto ime, i ako je sve novo, sto ga nisu preselili u Stutgart?

Autor toma 09 Mar 2015, 22:56

pit,tebe boli:
ali je bitno da su prodavaniji 4% u odnosu na M,nema veze sto imaju 40% vise modela :).
amg 30 modela a M 19 i razlika je neka sica.da se racuna po klasama M gazi amg kako oces.evo jedan video za pitica da lepo spava :)
https://www.youtube.com/watch?v=kleUd4xjM0g

Autor bmw series 8 09 Mar 2015, 23:28

toma
A sto bmw nije prebacio u Minhen RR ?
Ili VW u Wolfsburg Bugati, Ducati, Bentli, Lambo, Porse...
Sto Fiat nije prebacio Ferrari u Torino ?
Vidis, da bi ucestvovao u diskusiji, moras da znas barem minimun, a to je da AMG-A oznacava Afalterbah.
I ti bi prebacio u Stutgart ili Sindelfingen.
Znas ti vrlo dobro da AMG nikad ne bi mogao sam da razvije kompletan automobil, dok nije bio u sastavu Mercedesa.
Nisu imali ni finansija ni uslova.
Mecka je uletela lovu, sve je novo, postrojenja, tehnologija, razvoj, vazdusni tuneli, zaledjina cela.
Osim onoga sto radi M, AMG ima i dva automobila, SLS a sad AMG GT.
Voleli bi vi da i M ima makar jedan.
Nemoj da pokusavate da lazete.
Dakle znas ti sve ovo vrlo dobro, ali si hejter, mrzis MB pa zato trolujes.
Ali evo da podjemo samo od tvoje logike. Istorija nije bitna, bitno je sad.
AMG je bio privatni, sad je fabricki tjuner i prodaje vise od M-a i ima dva auta do sad. M nema nijedan.
Dakle jasno sve ko beli dan. A ti sad pokusavaj sa onim sto meni spocitavas, da se vracas u istoriju kako je AMG kupljen pa time da probas da osporis.
Jadan pokusaj.
Barem ti gledas sadasnje stanje, a to je ovako kako sam napisao. Dakle fabricki tjuner, kao i M, samo sto vise prodaje i ima dva samostalno razvijena auta. Pa i Ferdinand Porse je radio u Mercedesu. Bmw doveo Ferrarijevog inzenjera, znaci ne znaju ?
Meni ne smeta sto su kupili AMG, procenili da im je jeftinije da iskoriste vec steceno ime i uloze i pretvore ga u fabricki odeljak. Vama smeta sto AMG šije, pa onda potencirate to. Pa opet AMG cenjeniji, prodavaniji, vece ime, dva auta, u F1 itd.

Autor MB 09 Mar 2015, 23:58

bs8
Mene boli, da, ali sta. : )))
A vas boli, zato dezurate na MB temama. Rekoh vec 45 AMG modeli su 50-55 hiljada, skuplji od 35M performance modela. Ostali svi izuzev C63 su preko 100 000 a neki i preko 200, 65 modeli.
A 50d M perf. su svi ispod 100.
Pa opet ih sabio AMG.
Sta tek kad stigne AMG Sport, bice duplo prodavaniji.
Vas boli sto AMG ima ve drugi auto i sto taj auto sabija i sabice i8s ili i9.
E zato vi dezurate na MB temama a nijedan MB fan ne dezura niti hejtuje na MB temama.
Ti i tvoj kolega me podsecate na posetioce iz istoimenog filma.
Radite nesto, izadjite malo napolje, nezdravo je po ceo dan biti u sobi i hejtovati na netu.

Autor MB 10 Mar 2015, 00:05

тома 22.56

А што би где померали кад комшије Мађари одлично састављају Амг??
Јесте, купили гаражу па још и у Немачкој да је држе а имају Мађароне чувене мајсторе конструкторе... :)

Пит

Чек, не могу до краја да те разумем. Дакле Дајмлер купио Амг гаражу и све у њој, а то што гаража прави то је самостално, нема везе са Дајмлером?!

Autor Гагиба 10 Mar 2015, 00:48

Gagiba
MB kupio AMG, ime ostalo, sve novo dobili i zato mogu kao odeljak Mercedesa samostalno da razvijaju potpuno nove automobile, kao što su SLS i AMG GT.
Kad već imaju na raspolaganju sve Mercedesove resurse, vazdušni tunel, tehnologiju itd.
Nadam se da ti je sad malo jasnije pošto sam ti nacrtao. :)

Autor MB 10 Mar 2015, 02:30

boli boli pitic.ne bi se ti ovako koprcao da te ne boli to sto M kida sa 19 modela ko amg sa 30.
pusti ti da li mi izlazimo iz stana ili ne.ko najvise komentarise(a najmanje zna) si ti.to vec svi odavno znamo.
gagiba,to ti je to.ne znaju ljudi sami da naprave sportski automobil pa kupuju radionice.hahahaha...

Autor bmw series 8 10 Mar 2015, 08:36

pit
znaci AMG iznajmljuje vazdusni tunel od Dajmlera. Ustvari, to im sada dodje besplatno, posto ih je Dajmler kupio?
Pa i Rimac moze da napravi sportski auto ako im se upumpa lova...
Pretpostavljam da je lova koju Dajmler upumpava u AMG iz budzeta namenjenog marketingu....

Autor toma 10 Mar 2015, 09:28

Пит

Ставари се изгледа ми разјашњавају!
Дакле Амг је изваћарио Дајмлера да му преотме ресурсе, технологију и остало и сада се шепури са самостално развијеним квазиспортским тракалицама (не улазим у то колико фењерчићи успевају да остану на тржишту)!

Е браво, цртање успело - ситуација пуно јаснија!! :)

Autor Гагиба 10 Mar 2015, 11:56

@Posetioci

Pogledajte malo AMG fabriku pa će vam biti jasnije.
Ovde bi neki mogli pobediti na olimpijadi gluposti.
U svakom slučaju AMG prodavaniji od M radionice, i za razliku od njih koji samo tjuniraju postojeće modele, AMG ima već dva samostalno razvijena auta.

Autor MB 10 Mar 2015, 13:35

bs8
Koga boli, najbolje pokazuje to što bmw fanovi dežuraju na MB temama.
I to grupno. :)))
A onda zamena teza, bezuspešno.
Ali razumem vas, kad ništa nemaš od života, moraš onda da se identifikuješ sa nečim, pa postaneš navijač.
Srećno vam bilo, neka bmw proda još više vozila, da i vi imate neku radost u životu. :)))

Autor MB 10 Mar 2015, 13:41

pit
Stvarno!!! Reci mi da se ne zezas kad si ovo gore napisao!
Svi BMW fanovi na ovom blogu u zadnjih 2 meseca nisu sve ukupno, zbirno, ostavili poruka koliko ti na jednoj jedinoj BMW temi. Toliko. A o dezuranju malo da pricamo. Za pocetak, ti dezuras na Bimmerpostu, bmwblogu,.....

Srecno i tebi bilo, i da Bog da da imas i ti neku radost u zivotu.

Autor toma 10 Mar 2015, 14:29