
Pre tačno 50 godina po prvi put je predstavljen automobil koji je označio rođenje klase lepih malih automobila visokog kvaliteta po kojima je Pežo danas prepoznatljiv. Danas automobile sa prednjim pogonom uzimamo zdravo za gotovo, ali to nije bio slučaj kada je u aprilu 1965. godine "pežo 204" bio predvodnik nove automobilske generacije.
Iako je dizajnersko odeljenje Pininfarina u to vreme bilo prilično konzervativno, linije ovog modela sa četvoro vrata su zaiste bile inovativne. Nakon osam godina proizvodnje "204" je bio prvi Pežo sa pogonom na prednjim točkovima, kao i prvi Pežo sa prednjim disk kočnicama i nezavisnim vešanjem. Međutim, najveću revoluciju je predstavljala sama veličina automobila.

Od kraja Drugog svetskog rata, Pežoovi modeli su se povećavali, a tokom 1960-ih, francuski brend je važio za proizvođača velikih automobila koji su bili moderni, ali i skupoceni pa se nisu uklapali u budžet većine populacije. "204" je promenio ovu sliku i približio francuski brend većoj publici, a još tada su definisane karakteristike koje ga i danas odlikuju: lep dizajn, visok kvalitet, zabava u vožnji i pristupačnost cena.

Legendarni model "204" je bio kraći od 4m pa je predstavljao jedan od prvih primeraka "malog-sedan" segmenta. Ovaj trend smanjivanja porodičnih automobila je u budućnosti proizveo hitove poput današnjeg "308". Pežoovi inženjeri su uspeli da naprave kombinaciju prostranog enterijera i malih spoljašnjih dimenzija pre svega zahvaljujući poprečno postavljenom motorom ispod koga je postavljen menjač. Ova postavka je oslobodila dovoljno mesta da automobil ima pogon na prednje točkove. Prvobitno je u ponudi bio 1130cc benzinac, a tri godine kasnije se pojavio i 1255cc dizel koji je "204" obezbedio titulu jednog od najefikasnijih modela svoje ere.
Prvobitni uspeh "204" modela je dodatno uvećan različitim varijantama poput kupe kabriolet verzije pa je između 1969. i 1971. godine "204" postao najprodavaniji automobil u Francuskoj što je bila prva ovakva titula za Pežo.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: Peugeot
dizajn je ustvari prekopiran sa cadillac jacqueline koncepta, koji je takodje pininfarina radio
Niakd nisam voleo ovaj auto, uvek je izgledao kao kanta, cak i poredjenju sa starijim automobilima popu Bube.
@ auto
Na prvoj fotografiji je model 304.
Kada sam bio klinac bili su mi omiljeni motiv na crtežima.
Da, koliko se i ja sećam, kod 204 su napred poziciona svetla bila "sa spoljne strane", tj. bliže rubu kola ( a "migavci" su bili "unutra", ka masci ), dok je kod 304 bilo obrnuto.
Od pozadi ih je po svetlima baš lako bilo razlikovati ( dve odvojene vertikalne "grupe" kod 304 i jedna horizontalna kod 204 ).
204 mi je u to vreme bio nekako ružan (npr, kao reno 8 ), a 304 mi je bio baš lep.