
Mada nezgrapnim dizajnom neće osvojiti gotovo nikoga, Lamborghini Espada je jedan od najpopularnijih modela u istoriji italijanskog proizvođača.
Ultimativni GT automobil za sve one kojima je potreban i prostor na zadnjoj klupi je svojevremeno bio najprodavaniji model u istoriji kompanije, ali visoki troškovi održavanja i već pomenuti dizajn su ‘krivi’ što je danas jedan od najjeftinijih.

Dizajn je potpisao slavni Marcello Gandini iz Bertonea, ali se nije proslavio, jer Lamborghini Espada izgleda prilično nezgrapno. Inspiraciju je potražio u dva koncepta kuće Bertone iz 1967. godine. Lamborghini Marzal i Jaguar Pirana se nisu pokazali kao dobar temelj za GT model s četvoro sedišta koji se prodavao istovremeno kada i Lamborghini 400GT i slavna Miura, koja je proslavila centralno smešteni motor.

Espada je proizvedena u 1.217 primeraka pa je bio najuspešniji model u istoriji kompanije sve do sredine 80-ih kad ga je pretekao Countach. Ime Espada na španskom znači mač, što je standardna veza s bikovima, koju Lamborghini koristi u gotovo svim modelima.
Tokom 10 godina proizvodnje su se izmenile tri serije. Prvi Lamborghini Espada oznake S1 je predstavljen 1968. godine na salonu automobila u Ženevi, drugi S2 stigao je na salonu u Briselu 1970., a S3 je lansiran 1972. godine.

Dužinom od 473, širinom od 186 i međuosovinskim rastojanjem od 265 cm, garantovao je dobru prostranost, a visina od svega 118,5 cm je zaslužna za nisku sportsku siluetu. Nezavisno oslanjanje na svim točkovima s dvostrukim poprečnim ramenima i hidrauličkim amortizerima su nudili vrhunsku stabilnost a kočnice su bile opremljene s diskovima na svim točkovima. Ispod dugačke haube se smestio 3,9 litarski motor V12 sa šest dvostrukih karburatora Weber, koji je razvijao 345KS.
Izvor: Autopress.hr